Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2003, 20:10
spitmymindout
spitmymindout is offline
Ik wil het huis uit, en het liefst nu. Ik zou oorspronkelijk zsm na mijn eindexamen vertekken, wegens omstandigheden is het beter als dat nu gebeurd.

Nu vroeg ik me af of iemand hoer ervaring heeft met "op jezelf wonen" terwijl hij of zij de middelbare school nog volgde. Ik zit er vooral mee dat ik om bepaalde redenen die ik hier niet neerzet )te herkenbaar) niet heel veel tijd heb om te werken. Ik ben bang dat ik het zo nog geen maand uithoud.

(ik weet niet of dit topic goed staan, verplaats naar hartelust

xSpit (18)
Oud 23-12-2003, 22:00
alpha
alpha is offline
Ik neem aan dat er speciale regels voor situaties als de jouwe bestaan? Ik heb geen idee welke maar ze zullen er vast wel zijn. Ik weet niet waar je woont maar er zijn toch ook huizen (vaak in grotere steden) waar je terecht kan als jongere wanneer je niet meer thuis kunt wornen?
Oud 23-12-2003, 22:44
Verwijderd
Ik zit zelf ook in m'n examenjaar, maar woon nog gewoon thuis. Een vriendin van me, die ook bij me in de klas zit, woont echter niet thuis.
Maar bij haar zit er de reden achter dat haar ouders in het buitenland wonen. Haar vader kreeg een baan in het buitenland en is daarheen vertrokken met haar moeder en zusje. Zij wilde gewoon haar diploma halen en is hier gebleven. Ze woont nu in zo'n speciaal huis, ik geloof dat het een internaat heet ofzo. Ze gaat daar niet naar school, maar heeft daar een kamer en krijgt er te eten.
Ik weet niet precies wat je moet doen om in zo'n huis te komen, maar als je thuissituatie zo is dat je niet thuis wilt/kunt wonen, kom je er volgens mij wel voor in aanmerking. Kun je niet met een vertrouwenspersoon op school praten? Zeker omdat het je examenjaar is en je toch echt zal moeten leren binnenkort (zo niet nu al), is het belangrijk dat je daar een goede omgeving voor hebt. Maar niet alleen voor het leren. Vraag dus hulp! Succes
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 23:45
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Een internaat kost slechts 40000 euro per jaar excl. bepaalde kosten. Dat lijkt me geen optie.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 08:09
Verwijderd
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 24-12-2003 @ 00:45:
Een internaat kost slechts 40000 euro per jaar excl. bepaalde kosten. Dat lijkt me geen optie.
Op jezelf wonen kost ook veel geld, misschien geen 40000 euro, maar toch nog altijd veel geld. Een internaat en soortgelijke instellingen hebben als voordeel dat het misschien gedeeltelijk vergoed wordt en dat je niet alles zelf hoeft te doen.

@spitmymindout: bespreek het eens met mensen in je omgeving (familie, vrienden, docenten, vertrouwenspersoon, huisarts, het jip, ...), die hebben waarschijnlijk meer zicht op de situatie en de mogelijkheden in jouw situatie en omgeving). Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 10:58
spitmymindout
spitmymindout is offline
sorry voor de late reatie,

de situatie hier is niet zo erg dat ik in aanmerking kom voor allerlei instanties, bovendien ben ik achttien, en meestal zijn die instanties voor mensen onder de achttien. Ik kan misschien bij een vriendin terecht nu, en moet dan voor april iets anders vinden. Bedankt voor de lieve reacties,

xSpit
Reageren

Regels voor berichten