Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 22:00
Martin
Martin is offline
Het zou eigenlijk ook wel leuk zijn om de laptop te kunnen gebruiken als navigatiesysteem voor in de auto. De laptop heb ik immers al, waarom dan een duur navigatiesysteem aanschaffen?

Nu is mijn vraag, bestaan er USB-devices die contact zoeken met de satellieten om zo te bepalen waar je zit en deze gegevens te kopelen met een routeplanner op de laptop?

(Kom niet aanzetten met oplossingen als een PDA met TomTom. Een PDA heb ik al, maar dan moet ik éxtra hardware meeslepen naast de laptop.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2003, 22:44
Koen
Koen is offline
Citaat:
Martin schreef op 27-12-2003 @ 23:00:

Nu is mijn vraag, bestaan er USB-devices die contact zoeken met de satellieten om zo te bepalen waar je zit en deze gegevens te kopelen met een routeplanner op de laptop?
Dan zal je toch een GPS moeten hebben. Of je die nou op de laptop of PDA aansluit maakt weinig uit, maar je zal iéts moeten hebben dat contact zoekt met een satteliet, of mis ik het punt?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 23:48
]{ing
]{ing is offline
een Cardbus GPS kaart zou de oplossing bieden. of natuurlijk Bluetooth GPS ontvanger, maar dan moet je ook een dongle op je laptop hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 10:09
Martin
Martin is offline
Citaat:
Koen schreef op 27-12-2003 @ 23:44:
Dan zal je toch een GPS moeten hebben. Of je die nou op de laptop of PDA aansluit maakt weinig uit, maar je zal iéts moeten hebben dat contact zoekt met een satteliet, of mis ik het punt?
Ik bedoel dus een USB-GPS-device die ik kan koppelen aan de laptop
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 10:10
Martin
Martin is offline
Citaat:
]{ing schreef op 28-12-2003 @ 00:48:
een Cardbus GPS kaart zou de oplossing bieden. of natuurlijk Bluetooth GPS ontvanger, maar dan moet je ook een dongle op je laptop hebben.
Ik heb een bluetooth dongle
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:36
Verwijderd
Je hebt ook een goede laptophouder nodig voor in de auto..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten