Hallo,
Bij een kennis wilde ik van de partitie waar een schone windows installatie op stond met Norton Ghost een image maken, zodat af en toe een schone windows teruggezet kon worden. Er is echter wat mis gegaan:
Er zaten twee harddisks in de computer. De eerste 120 GB groot, bestond uit de windows partitie(4 GB) en een data-partitie(116 GB).
Ik heb in Ghost ingesteld dat ie een image van de windows partitie moest maken en dat in een bestand op de data partitie moest zetten.
Het Bios van de computer kon niet overweg met grote harddisks, vanwege angst voor bios flashen had de kennis een software matige omzeiling van het bios vam Maxtor geinstalleerd, vermoedelijk is Ghost hierdoor in de war geraakt.
Want toen de computer opnieuw opstartte in Ghost, om van de partitie een image te maken, begon hij even, maar kort daarna was er een foutmelding. Ik had de keuze om naar DOS te gaan, maar daar zag ie alleen A: of iets (weet niet meer wat) met de Virtual partite te doen. Je kreeg steeds dezelfde melding bij opnieuw opstarten, dus toen heb ik de optie met virtuele
partitie gekozen.
Nu wil de computer helemaal niet meer booten.. Met een bootdiskette en dan FDISK geeft ie de betreffende HD niet goed weer (totale grote 56 GB en 1 NON-DOS partitie van 8 GB).
De tweede HD kan bij omwisselen van Master en Slave echter ook als opstart HD voor Windows gebruikt worden, dus ik kan evt. wel op de comp in windows.
Ik denk dat dat software matige bios omzeilings programma in conflict is gekomen met norton ghost?
Wie weet wat er gebeurd kan zijn? En belangrijker, is het nog mogelijk om de gegevens terug te krijgen? (ook al is het meeste wel gebackupt). En hoe laat ik hem weer de goede HD grote weergeven?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 16:30.
|