Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Aangezien dergelijk zelfmedelijden alleen maar averechts werkt zou ik dat hele Hufter/Hofdame (wie heeft je dat verteld, je oma?) maar fijn laten voor wat het is en aan jezelf gaan werken. |
![]() |
|
ach, ik was waarschijnlijk altijd een hofdame tot het moment dat er een hele lading dames op de proppen kwam met de mededeling te willen zoenen. Toen dacht ik heel even dat ik een hufter was geworden, was niks aan. Ik besloot me weer terug te trekken in het hofdames kasteeltje, en daar liep ik mijn vriendin tegen het lijf.
Ik denk dat je beter op jonge leeftijd een hofdame kunt zijn, want die zijn tenminste respectvol, en dat mijn beste vrienden is toch wel één van de betere karaktertrekken.
||
Citaat:
Maar welke karaktereigenschappen zijn volgens jou een echte blokkade dan? |
![]() |
|
Ik ben een soort van 'hofdame'. Maar als ik het idee heb dat er meer is namens mijn kant zal ik dit wel duidelijk maken. Niet dat dat al vaak effect heeft gehad, maar toch.
Daarnaast weet ik ook van mezelf dat ik in de meeste gevallen gewoon beter kan omgaan met meiden dan met jongens. Gewoon omdat ik me er lekker op m'n gemak voel en ach, als het niks word das dan jammer. Daar lig ik dan wel vaak een hele tijd van in de kreukels, want het is nooit fijn om afgewezen te worden, maar het is niet zo dat ik daarom niet meer met ze omga. Die keer dat er iemand initiatief naar mij toe nam heb ik t ook wel gewoon laten gebeuren. Maar dat was ook omdat ik haar erg leuk vond/vind en gewoon goed met haar kan opschieten. Maar misschien had je wel het idee dat zij het net niet helemaal was en dat je daarom besloot niets te ondernemen. Dat vind ik erg getuigen van respect, je gaat nl niks aan als je je er niet lekker bij voelt.
||
Citaat:
maar goed, gezien de frustratie in dit/deze topic zit je niet op dit soort praat te wachten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik zit idd niet op dit soort praat te wachtten ![]() |
![]() |
|
Wij vrouwen, wij worden graag versierd door een stelletje hufters, of liever gezegd, daar tuinen we een paar keer in, en dan hebben we genoeg van ze en gaan we voor de serieuze relatie met een hofdame. (Dat mag overigens ook best een bekeerde hufter zijn hoor, die zijn leven gebeterd heeft, maar om zo iemand helemaal te vertrouwen is zo makkelijk nog niet, als er een hele rits meiden voor je zit).
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, in het algemeen heb je gelijk. Het menselijk leervermogen zorgt ervoor dat wij zo prettig mogelijk met elkaar leren omgaan. Het hangt af van je intenties en de mate waarin je een en ander meent, of je een hufter bent of gewoon sociaal. Maar je karakter ligt vast. Iemand die verlegen is, kan dat best een beetje afleren en wat meer zelfvertrouwen aankweken, en zo minder last hebben van die sociale handicap, maar zal nooit een feestbeest worden die zich in een groep onbekenden als een vis in het water voelt. Een egoist kan knarsetandend eerlijk leren delen, maar zal nooit een altruist worden en het hemd van zijn lijf geven omdat hij zich daar nu eenmaal prettig bijvoelt. De rationalist kan meer begrip krijgen voor de gevoelens van anderen, en accepteren dat zij irrationeel handelen omdat dat beter voelt, maar zal dat zelf nooit kunnen. hoe je met mensen omgaat, dus, de buitenkant, kun je veranderen, maar je karakter zit van binnen en dat wordt in de eerste paar jaren van je leven onherstelbaar gevormd/is aangeboren. ( De hele nature vs nurture discussie zullen we maar vermijden) Ontopic: TS, wees blij met de fatsoenlijke mens die je bent. Je bent nu misschien niet spannend genoeg, maar je bent wel beter in staat om later iemand heel gelukkig te maken, als die trut daar eindelijk klaar voor is. En ach, er zijn ook meer dan genoeg meisjes die niet de slettebak die versierd wil worden uithangt. Die kom je alleen in de disco niet tegen. Je zoekt verkeerd! Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 16:04. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb me voorgenomen om eens wat meer aan mezelf te denken voortaan, denk niet dat dit gaat lukken maar toch.
Het is toch wel typisch dat de meeste meisjes voor de 'hufters' gaan, maar de eerlijkheid en het sociaal zijn van de 'hofdames' zeggen meer te waarderen... zal wel met instict te maken hebben.... of dat ze het leuk vinden om versierd te worden en die aandacht te krijgen.. dat krijgen ze niet van een gewone vriend. Ik voel me echt slecht over het hele hufter/hofdame gebeuren, als ik gewoon net iets meer hufter zou zijn dan zou gisteren goed zijn verlopen... maar nee ik ben gvd alleen die lul die haar als vriend naar huis toe brengt. (sterker nog... ik heb een half uur gewacht voordat zij klaar was met die jongen) iets meer hufterkwaliteiten en ik zou mijn kansen eerder die avond hebben benut... Echt waar soms voel je jezelf echt zo ontzettend lomp.... waarom zie je die (overduidelijke) hints niet. *diepe zucht* Laatst gewijzigd op 25-12-2003 om 16:14. |
![]() |
|
Je hoeft niet te playen, maar laten merken dat jij haar wel leuk vindt zou al helpen. Natuurlijk doet zij niks als ze denkt dat jij haar ook echt alleen maar als vriend bekijkt. Hufterig doen zal echt niet je kansen vergroten, ze gaat je er niet leuk door vinden, maar ze krijgt wel al die aandacht van zo'n knul. Nou, dan doe jij dat voortaan ook maar eens he.
Succes, met het zijn van een aardige hufter/een assertievere hofdame |
![]() |
|
Alex, ik herken een hele hoop in jouw verhaal. Ik ben ook een 'hofdame'; meisjes zien mij ook altijd alleen maar als 'de goede vriend, de aardige knul, de grote broer' etc.
En áls er zich dan inderdaad een kans voordoet, verknal ik het. Eén keer heeft een leuke meid interesse in mij getoond en toen heb ik het verprutst. Ze ging daarna een relatie aan met m'n beste vriend en ik bleef en ben nog steeds de 'hofdame'. |
![]() |
|
Dan kom ik ook wel naar die meeting toe.
Ik ben ook een hofdame, ze vinden me aardig, lief, eigenlijk alles behalve leuk genoeg om wat mee te beginnen ![]() Het is zelfs een keer gebeurd, dat mijn toenmalige vriendin in mijn gezicht tegen mij zei dat ze me als gewone vriend miste.
||
Citaat:
bovendien, áls meisjes een relatie aangaan met zo'n hufter, dan duren die relaties maar super kort en zijn ze vaak van weinig betekenis. Daarentegen de relaties met 'hofdames'; die duren langer en daar gaat men ook serieus voor. Het lijkt van de buitenkant wel heel mooi: het ene meisje na het andere als player zijnde. Maar volgens mij is d'r niks aan om nooit een relatie te hebben die ook écht wat inhoudt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn langste relatie is 2 maanden, ik ken genoeg hufters die langere relaties hebben gehad
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik ben bang lomp over te komen als ik echt op meiden op stap. Als een of andere goedkope player. Dus blijf ik aan de kant staan al werkt dat ook niet en ik verwacht ook niet dat de meiden op me af stappen.
Over een paar jaar stopt het gedoe vast wel.. komt vanzelf.. maak ik me niet zoveel zorgen om. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag weer gemerkt. Een 'hufter' (tevens een goede vriend van mij) doet iets en ik moet het aanhoren.. vervolgens los ik het op voor dat meisje en ik krijg niet eens bedankt te horen ofzo...
Soms heb ik echt iet van ' waar doe ik het allemaal voor' Echt waar soms voel je je gewoon zo'n loser hierdoor.... of je aan de zijkant van het leven staat... en alleen maar staat te kijken.... Vandaag hoorde ik het een van mijn beste vriendinnen (the object of my affection) weer zeggen (ging niet over mij) maar over het algemeen.... over dat als je te lang vrienden bent je elkaar niet meer op 'die' manier kan zien. Tja ik zie niet in waarom niet... |
![]() |
|
![]() |
Alex, heel herkenbaar. Tot mijn 18e altijd een keurige hofdame geweest, toen ik ging studeren ging er een wereld voor me open
![]() ![]() ![]() Maar dat was vroeger. Nu echter combineer ik het meer. Ik ben nu veel meer een hofdame. Ik gebruik 'huftervaardigheden' om in contact te komen met vrouwen. Al ben ik deze keer veel meer selectief. Het gaat me er niet meer om om veel te scoren, daar ben ik nu veel te oud voor. Een slimme mooie meid en een goed gesprek, daar gaat het nu om. Huftervaardigheden zorgen voor het contact, als het contact er eenmaal is dan zullen ze merken dat ze met een hofdame te maken hebben ![]() Dit zijn mijn ervaringen, ik weet niet of je er wat aan hebt. Ik begrijp in ieder geval wel hoe je je voelt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En Alex, ik heb soms precies datzelfde idee, het aan de kant staan en het leven voorbij zien gaan. Ik zeg wel eens tegen mezelf van: oke nu is het genoeg NO MORE. Maar dan komt een uurtje later weer een vriendin langs en jahoor begint alles weer van voren. Het zit er echt in bij mij
|
Verwijderd
|
Ik ken het ook.. en het hufter zijn kan ik wel een beetje spelen maar het zit niet echt in me. Maar het werkt in ieder geval wel enigszins door te doen alsof. Vroeg of laat kom je er als man wel achter dat vrouwen helemaal geen hofdame willen, ook al zeggen ze het nog zo vaak.. en om er dan later een stabiele relatie met inkomen enzo mee te beginnen vind ik dan ook weer niks, wel de lasten en niet de lusten. Dan zou ik zoiets hebben van 'flikker dan ook maar op'. Maarja dat zeg ik nu..
Overigens heb ik wel zelfvertrouwen en vind ik mezelf ook echt niet lelijk in het algemeen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Jah ik ken het ook, maar dan dus omgedraaid.
Mensen vinden mij wel leuk een lieve vriendin, maar niet het meisje om een relatie mee aan te gaan. "ik wil niet een goede maat verliezen" Heel irritant en dan zien hoe een goede vriend, die je eigenlijk wel leuk vind wordt verneukt door een meisje dat bitchie doet. Ze had diezelfde dag nog met een andere jongen (ookal een redelijk goede vriend) gezoend ! 2 mensen verliefd op een bitch, mjah jongens kunnen ook raar zijn hoor. |
![]() |
|
Ik merk zelf dat ik gemakkelijker een vriendin van een vrouw dan haar vriend wordt. Om een of andere reden schijn ik een soort betrouwbaarheid uit te stralen die vrouwen stimuleert hun hele hebben en houwen bij me uit te storten (inclusief details over prille relaties met andere mannen), maar die elke andere (lees romantische / erotische) omgang met vrouwen behoorlijk bemoeilijkt.
In zekere zin accepteer ik de situatie wel, maar ik ben niet van plan het zo te houden. Als een betrouwbaar persoon overkomen is leuk voor een psycholoog, maar niet voor een jongeman van 22. Was dus maar van plan wat meer van mijn innerlijke ondeugden te gaan publiceren. Kennelijk wordt betrouwbaarheid als onaantrekkelijk ervaren (quote van een leuke vriendin: "Het is heel gek, maar ik kan me helemaal niet voorstellen seks met jou te hebben"), dus tijd voor een beetje macho en een beetje hofmakerij.
||
![]() |
Hofdame? Een man die een hofdame is? Beetje loze term dat hofdame. Ik vind de term 'Intellectual whore' veel beter. Die geeft precies aan waar het om gaat, het type relatie, wat de een wil en verwacht en wat de ander wil en verwacht. Want daar gaat deze topic meer over dan over versierattitude.
Naja, ik draai het om, ik heb een vrouw die mijn intellectual whore' is. Maar vergelijkingen tussen mij en de gemiddelde vrouw houden daarme op. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|