Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 14:04
Verwijderd
Op dit moment heb ik op mijn kamer een microsetje om cd's af te spelen. Het probleem is: ik heb hem al een paar jaar en hij wil nog maar sporadisch een cd lezen (en de garantie is dus al verlopen). Aangezien ik geen zin heb om nog tijd, geld en moeite in dit kreng te stoppen, en ik toch wel een 'muziekliefhebber' genoemd kan worden, wil ik een nieuw stereosysteem aanschaffen.
Alleen, waar moet ik aan denken? Een grotere (en betaalbare) alles-in-1-set van Philips/Sony/etc., of is de geluidskwaliteit daarvan echt klote? Een DVD-speler met 5.1 boxjes kopen (maar dan echt alleen om cd's af te spelen)? Of is het uberhaupt mogelijk om voor niet al te veel geld los een versterker + cd-speler + boxjes te kopen?
Ik zou het heel erg waarderen als iemand hier ervaring mee heeft en/of advies kan geven.
Als iemand er iets aan heeft: mijn budget is € 500, maar ik houd het het liefste onder de 400.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 14:15
Verwijderd
Je kan hem ook ff met een reinigingscd schoon proberen te maken/ ff open schroeven en de lens van de laser voorzichtig schoonmaken met een wattenstaafje....lukte bij mij ook
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 14:31
]{ing
]{ing is offline
Koop liever een goede versterker/speakers en evt cd speler om te beginnen. Zo is er bijv de NAD C320BEE, heel mooi versterkertje dat nu uit de range gaat (vervanging door C322) en daardoor zo'n beetje in alle hifi zaken in de uitverkoop staat voor zo'n 350 euro. Geloof me, kijk niet verder naar andere merken (voor deze prijs zal je geen Rotel oid vinden.. misschien crappy merken als Philips,Kenwood,JVC enzo) als je voor die prijs deze versterker kunt kopen, hij is gewoon zo goed. Ga niet voor een 5.1 systeem, voor dat geld is er namelijk geen goed 5.1 systeem te koop en voor muziekweergave is het nutteloos. Daarbij zijn de voor-/eindversterkers van home cinema amps in het algemeen minder muzikaal dan van bijv bovengenoemde NAD.
Als goede allround CD speler zou ik voor Sony gaan, die apparaten lezen alles, hebben een redelijk geluid en zijn niet duur, ca 120 euro voor een model met CD-text. Voor de speakers zou ik evt op zoek gaan naar tweedehandsjes of een prijsbewuste keus maken en gaan voor Mission.

Dit is de NAD C320BEE:

50Wx2 continuous power into 8, 4 ohms
Short signal path from input to output
110W,160W, 210W IHF Dynamic Power into 8, 4 and 2 ohms
All sockets Gold plated
Main-amp input & Pre-amp output
PowerDrive™
Bass and Treble control with Tone Defeat Switch
Headphones Socket
Relay Input Switching
NAD Soft Clipping™
Hight Current Holmgren™ Toroidal Power
IR Input & Output Transformer
12V Trigger Output
7 Line inputs, includeing 2 tape in/outs
SR-4 Full System Remote Control
All discrete circuitry
including Stand-by/Off

Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 15:13
Verwijderd
Oh yeah, die NAD-amps zijn absoluut heerlijk. Strak, gedetailleerd en lekker transparant. Niet te vergeten zit er onnoemelijk veel kracht in die versterkers; mijn C350 kan er 55 ampere uitpoepen tops. Ikzelf geniet dus de C350, zit wel boven je budget (iig blijft d'r verrekte weinig tot niets over voor de speakers); maar you can't go wrong met de C320. Dat ding heeft zelfs een aantal prijzen gewonnen, dus je zou 'm zelfs bijna blind kunnen kopen (voor de puristen; ik weet dat zelf luisteren normaliter essentieel is, maar iets wat bijzonder hoog aangeschreven wordt door verschillende topbladen op audiogebied zal nooit een slecht produkt zijn. En anders zijn er altijd nog de treble- & bassknoppen om zo 't geluid naar smaak aan te passen).

Daar zou ik op aansluiten: een setje Missions. Vergeef mij mijn passie voor dit merk, maar ik ben echt verkocht. Hier thuis staat een paar 701's op standaards en de eerstkomende paar jaar wil ik nog geen andere speakers.

Recapitulerend gesproken: ga desnoods lekker op de 2e hands markt (ja, 2e hands, voor degelijke audioapparatuur maakt een paar jaar ouderdom geen ruk uit) neuzen naar een paar Mission-speakers en een NAD-versterkertje. Als CD/DVD-speler zou ik iets in de lijn van NAD kiezen mocht je ook een NAD-versterker willen hebben daar het ontwerp van NAD behoorlijk eigenzinnig is. Het oog wil ook wat

Oh, nog een woord van advies; ik zou alleen aan 5.1 gaan doen als je er èn de centen èn de ruimte voor hebt. Sommige knuppels op GoT ook; hebben een 5.1-installatie staan van ettelijke duizenden euro's op een ruimte van 1,5m². Ja, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 21:51
aap777
aap777 is offline
heeft die nad versterker coaxiale ingangen?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 02:10
Verwijderd
Zoek idd naar 2e hands als je stereo wilt. Heb je voor dat bedrag écht iets heel moois. Leuke NAD versterker + cd speler uitzoeken, een paar mooie speakers d'r bij. Het lijkt me met zo'n budget eerlijk gezegd zonde om nú gloednieuwe stereo apparatuur aan te schaffen.

5.1 etc is not an option voor muziek, iig zeker niet voor dat geld.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 13:59
phoxetis
phoxetis is offline
begin met goeie speakers. de rest komt vanzelf. ga eens luisteren bij een demo-verkoop ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 16:11
Shock
Shock is offline
Citaat:
Glow schreef op 31-12-2003 @ 03:10:
Zoek idd naar 2e hands als je stereo wilt. Heb je voor dat bedrag écht iets heel moois. Leuke NAD versterker + cd speler uitzoeken, een paar mooie speakers d'r bij. Het lijkt me met zo'n budget eerlijk gezegd zonde om nú gloednieuwe stereo apparatuur aan te schaffen.

5.1 etc is not an option voor muziek, iig zeker niet voor dat geld.
Hier ben ik het wel mee eens ja... Als je alleen al een beetje aardige versterker wilt hebben, begint het bij de 400/450 euro pas. En dán nog speakers en heel de reutemeteut..
Kijk anders op www.bestekeus.nl voor de producten en op www.kieskeurig.nl om te zien wat je teveel kunt betalen.
Reageren

Regels voor berichten