Koop liever een goede versterker/speakers en evt cd speler om te beginnen. Zo is er bijv de NAD C320BEE, heel mooi versterkertje dat nu uit de range gaat (vervanging door C322) en daardoor zo'n beetje in alle hifi zaken in de uitverkoop staat voor zo'n 350 euro. Geloof me, kijk niet verder naar andere merken (voor deze prijs zal je geen Rotel oid vinden.. misschien crappy merken als Philips,Kenwood,JVC enzo) als je voor die prijs deze versterker kunt kopen, hij is gewoon zo goed. Ga niet voor een 5.1 systeem, voor dat geld is er namelijk geen goed 5.1 systeem te koop en voor muziekweergave is het nutteloos. Daarbij zijn de voor-/eindversterkers van home cinema amps in het algemeen minder muzikaal dan van bijv bovengenoemde NAD.
Als goede allround CD speler zou ik voor Sony gaan, die apparaten lezen alles, hebben een redelijk geluid en zijn niet duur, ca 120 euro voor een model met CD-text. Voor de speakers zou ik evt op zoek gaan naar tweedehandsjes of een prijsbewuste keus maken en gaan voor Mission.
Dit is de NAD C320BEE:
50Wx2 continuous power into 8, 4 ohms
Short signal path from input to output
110W,160W, 210W IHF Dynamic Power into 8, 4 and 2 ohms
All sockets Gold plated
Main-amp input & Pre-amp output
PowerDrive™
Bass and Treble control with Tone Defeat Switch
Headphones Socket
Relay Input Switching
NAD Soft Clipping™
Hight Current Holmgren™ Toroidal Power