Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2003, 15:58
Verwijderd
Als je een vriendje hebt hoor je niet met iemand andes te zoenen, zo simpel is het. Toch gebeurt het wel eens...

Een vriendin van mij heeft dus gister met een andere jongen gezoend. Ze heeft een vriend, maar die zit voor 7 maanden in Azie, en ze heeft hem al 3 maanden niet gezien.

Toch hoor je dan niet met iemand anders te zoenen, ik keur dit dan ook best wel af, alleen volgens mij vindt zij dit niet echt terecht.

Naar haar mening heeft haar vriend te weinig aandacht voor haar, mailt hij haar niet genoeg etc. Omdat ze weer eens echt aandacht wil van een jongen, heeft ze dus gister met die jongen gezoend. Ze is niet van plan dit te vertellen, en ze wacht eerst af of haar vriendje wat meer aan haar vraagt (bijvoorbeeld is ze boos dat hij niet heeft gemaild hoe haar kerst was).

Nou heeft ze het er wel erg moeilijk mee gehad dat hij wegging (ze hadden toen 3 maanden wat), en in het begin miste ze hem ook heel erg enzo. Daarom wil ik haar graag een beetje te vriend houden, anders was het mss al niks meer tussen ons, want we zijn redelijk uit elkaar gegroeid. Vroeger waren we wel erg goed bevriend.

In het begin dacht ze nog aan samewonen met hem (nou ja niet erg serieus, maar goed), terwijl nu alles negatief is aan hem, het hele andere uiterste dus. Ook begon hij net op msn te praten tegen haar (hij was dus op internet), maar dan praat ze gewoon niet terug, omdat hij haar al sinds woensdag niet meer gemaild had, blablabla... Ik vind dit een beetje overdreven eigenlijk.

Ik trek voor niemand partij, maar ik vind dat ze niet helemaal goed zit, alleen ik heb geen flauw idee hoe ik haar kan helpen, en welke adviezen ik haar kan geven... Iemand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 16:01
Garbage
Garbage is offline
ik vind haar stom bezig..
bijvoorbeeld, op msn kan hij precies hetzelfde zeggen als in een mail.. en misschien is hij verdrietig/boos weet ik veel, omdat hij ook geen mailtje krijgt en dat zij op msn niet terugpraat..ofzoiets dergelijks..

en ik vind het helemaal stom dat ze met iemand anders gaat zoenen en het dan ook nog niet eens gaat vertellen aan hem..
of ze had het moeten uitmaken voor dat hij wegging, of ze moet gewoon trouw blijven
Oud 28-12-2003, 18:04
liefdesvlinder
liefdesvlinder is offline
ik vind haar een beetje kinderachtig bezig zijn, hij zal wel zijn redenen hebben waarom hij niet mailt ze kan hem toch ook zelf een lief mailtje sturen om te zeggen dat ze hem mist en het jammer vindt dat ze zo weinig van hem hoort, lijkt me niet zo moeilijk
en het bewijst eigenlijk alleen maar dat hun relatie niet sterk genoeg is, dat zoenen is een kreet om aandacht van hem, het jammere van de zaak is dat hij der niet is om haar aandacht te geven, zeg haar dat ze zelf een mail moet sturen dan weet hij dat zem mist!
succes dermeej als jer wat aan hebt
Oud 28-12-2003, 18:09
AngelLena
AngelLena is offline
Lijkt me dat je niet voor niets 7 maanden in Azie gaat zitten gescheiden van je liefje. Dus daar dient ze begrip voor op te brengen en ook dient ze te begrijpen dat hij niet iedere dag kan mailen en MSN'en. En dat het moeilijk is om elkaar zo lang niet te zien is begrijpelijk. Zelfs dat je je een beetje vrijgezel gaat voelen is begrijpelijk. En dat je dan 1 keer per ongeluk in die 7 maanden met een ander gaat, is natuurlijk niet goed, maar te vergeven in mijn ogen. Maar als zij zo kwaad is op hem, maak het dan gewoon uit. Dan ben je er vanaf, kan ze doen en laten wat ze wil en hij ook. Maar ik vind het wel fout dat zij de schijn zou gaan lopen ophouden tegenover hem. Als ze zelf echt van hem hield zou ze zich nu knap schuldig voelen en hem alles vertellen.

Maar je kan haar daar niet bij helpen, want ze geeft aan geen hulp te willen. Ze heeft haar eigen zaakjes voor zichzelf al geregeld en daar breng je haar dan toch niet vanaf. Je kan natuurlijk wel je mening geven.
Oud 28-12-2003, 18:47
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Dit verhaal is heel herkenbaar. Een vriendin van mij heeft altijd als ze een weekje van elkaar weg zijn ruzie met haar vriend. Alles is idd slecht aan hem. Maar zodra zij hem dan weer ziet leggen ze het bij. Ondertussen weet ik dus dat als zij iets negatiefs over hem zegt ik het met een korrel zout moet nemen.

Waar dat vandaan komt? Ik denk uit onzekerheid, je ziet elkaar niet in het geval van jou vriendin spreken ze elkaar niet. Ok ze hebben contact via msn maar dat is toch "minder echt". Lijkt me dat ze heel onzeker is over wat hij daar uitspookt en wat ze voor elkaar voelen.

Je kan haar hooguit proberen te overtuigen dat hij haar vast nog net zo leuk vond als toen hij vertrok maar voor de rest weinig. Heb een keer een serieus gesprek met haar, dat lucht haar waarschijnlijk ook op.

Meer kan je niet doen, probeer je iig je erbuiten te houden dus geen contact zoeken met haar vriend.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:25
juno
juno is offline
Vooral niet mee bemoeien, het is hun relatie, niet de jouwe.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:32
Loezzel
Loezzel is offline
Beetje kinderachtig. Misschien begrijpelijk dat ze zich rot voelt. Ik zou me ook niet prettig voelen als ik mn vriend zolang niet zou zien.
Maar ze moet er wel aan blijven denken dat hij niet voor niets in Azië zit en wel geen tijd zal hebben om te mailen. Hij zal genoeg aan zijn hoofd hebben om vergeten te vragen hoe haar kerst was.
Wat ik zeker afkeur is dat ze dan maar met een andere jongen zoent om de aandacht. Is haar relatie met haar vriend dan alleen op aandacht gebaseerd? Als je van iemand houdt, zoen je niet met een ander!
Oud 28-12-2003, 20:35
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
juno schreef op 28-12-2003 @ 20:25:
Precies vind ik ook. Het gaat je helemaal niets aan.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Precies. Laat haar doen wat zij denkt dat het beste is...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Onder omstandigheden kan het best goed zijn dat je vrienden je wijzen op dingen die je zelf een beetje uit het oog bent verloren.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 13:54
elledc
elledc is offline
Ze zijn 7 maanden afgezonderd van elkaar, en ze vindt dat hij haar niet genoeg aandacht geeft, dan lijkt me dit best normaal dat ze aandacht zoekt bij andere jongens.
In haar plaats zou ik het uitmaken, komaan, je hebt toch geen relatie met iemand die zooo ver is voor zo'n lange tijd, dat is jezelf een beetje voor de gek houden vind ik.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 23:56
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 29-12-2003 @ 14:54:
Ze zijn 7 maanden afgezonderd van elkaar, en ze vindt dat hij haar niet genoeg aandacht geeft, dan lijkt me dit best normaal dat ze aandacht zoekt bij andere jongens.
In haar plaats zou ik het uitmaken, komaan, je hebt toch geen relatie met iemand die zooo ver is voor zo'n lange tijd, dat is jezelf een beetje voor de gek houden vind ik.
En ze hadden nog maar 3 maanden.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 12:34
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Ja in haar geval is het duidelijk dat hij niet veel betekent voor haar aangezien ze met een ander zoent en kwaad op hem is omdat hij waarschijnlijk door de omstandigheden niet veel contact met haar kan onderhouden.
Het is maar beter dat zij eerlijk verteld wat er gebeurt is en het uitmaakt.
Alleen ik vind het onzin dat je zegt dat je jezelf een beetje voor de gek houdt als je een relatie met iemand hebt die ver weg woont. Het is maar tijdelijk en als je om mekaar geeft kun je trouw blijven.Het is niet makkelijk ,zeker niet als je jong bent maar het kan als je het allebei graag wilt.
Oud 30-12-2003, 13:05
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Als ik pas drie maanden een vriend zou hebben zou ik het waarschijnlijk uitmaken als hij 7 maanden weg zou gaan. Kan je altijd later de draad weer oppakken.
Ik vind het dus ook niet raar dat je vriendin zegt dat ze aandacht nodig heeft. Ze zou het wel tegen haar vriend moeten zeggen ja maar toch. Ik kan er wel inkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:04
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 30-12-2003 @ 14:05:
Als ik pas drie maanden een vriend zou hebben zou ik het waarschijnlijk uitmaken als hij 7 maanden weg zou gaan. Kan je altijd later de draad weer oppakken.
Ik vind het dus ook niet raar dat je vriendin zegt dat ze aandacht nodig heeft. Ze zou het wel tegen haar vriend moeten zeggen ja maar toch. Ik kan er wel inkomen.
Nou ja dat weet ik niet, als je nog erg verliefd bent, dan is het moeilijk om het uit te maken hoor, omdat iemand dan weg gaat. Het was voor hun beide dan ook erg moeilijk toen hij echt vertrok, logisch ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten