Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2003, 15:52
rodina
rodina is offline
Kwil met oud en nieuw een klein tasje. Kheb een vrij simpele doch mooie zwarte galaachtige jurk. En dus geen zakken er in. En aangezien ik dan met mn handen vol sta met sigaretten, muntjes, sleutels, geld lijkt me een tasje dan wel weer een mooi alternatief.

Aangezien mn banksaldo wel €2,02 bedraagt zit er dus niets anders op dan maar zelf wat te sleutelen.

Kheb stapels stofjes liggen, kraaltjes, lintjes echt noem maar op. Alleen nou nog een leuk idee, en aangezien LS vol zit met creatieve mensen

Dus kom maar op met die ideeen! Moet wel een beetje hip zijn, kleur, stof maakt allemaal niet uit. M'n jurk is zwart dus iets blij's mag wel. Khoef 't niet aan te passen aan sieraden oid, want die pas ik wel aan aan 't tasje, ofzo.

Ben benieuwd
Oud 29-12-2003, 16:00
Paris
Paris is offline
Nou, in de CosmoGirl o.i.d. stond ook iets over een tasje maken. Je nam een rond stukje stof, deed er op regelmatige afstand 10 gaten in en je rijgt door die gaten een mooi gekleurd lint en bindt het tasje dicht. Dan maak je met een kralenketting, lint o.i.d. een soort schouderband of handvatje. Het is niet echt iets bijzonders, maar verder zou ik zo ff niks weten.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 16:03
rodina
rodina is offline
Citaat:
a*rainbow*girl schreef op 29-12-2003 @ 17:00:
Nou, in de CosmoGirl o.i.d. stond ook iets over een tasje maken. Je nam een rond stukje stof, deed er op regelmatige afstand 10 gaten in en je rijgt door die gaten een mooi gekleurd lint en bindt het tasje dicht. Dan maak je met een kralenketting, lint o.i.d. een soort schouderband of handvatje. Het is niet echt iets bijzonders, maar verder zou ik zo ff niks weten.
Soort van zakje dus?

In de AvantGarde stond ook iets voor een tasje, alleen dat is dan weer met een beugel er in... iemand enig idee wat zo'n ding kost, en waar te krijgen, of dat ingewikkeld is om vast te zetten?
Oud 29-12-2003, 16:05
Paris
Paris is offline
Citaat:
rodina schreef op 29-12-2003 @ 17:03:
Soort van zakje dus?

In de AvantGarde stond ook iets voor een tasje, alleen dat is dan weer met een beugel er in... iemand enig idee wat zo'n ding kost, en waar te krijgen, of dat ingewikkeld is om vast te zetten?
Jah idd een soort van zakje.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 16:08
Gwen.
Gwen. is offline
Iets maken in etuivorm, met wat linten eraan en pailletten in dezelfde kleur als het tasje (bij voorkeur zwart), en een hengsel/handvat waarmee je het kan vasthouden.
Oud 29-12-2003, 17:48
rodina
rodina is offline
Nog meer ideeen?
Oud 29-12-2003, 17:51
Verwijderd
een helemaal rond tasje is ook sjiek met iets moois erop van kraaltjes of lint.

je kunt gewoon 2 stukjes stof op elkaar naaien en vervolgens er een stuk stevig ijzerdraaid erin vastzetten als beugel. 'tussenwandjes' opvullen met een klein beetje stof, eventueel nog 'handvat' eraan maken en there you go

edit: zo'n portomonneebeugel hebben ze bij de meeste fourniturenzaakjes wel, volgens mij kosten die zeker niet meer dan 5 euro en in goeie winkeltjes hebben ze allerlei verschillende, waarvan sommige ook heel sierlijk zijn
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:55
Verwijderd
2 van ringen, (van ijzerdraad) stuk stof eraan, en daar die 2 ringen aan bevestigen, zodat je een soort 'hangmatje' krijgt, die naai je aan de zijkanten dicht op de bovenkant na, dan heb je zo een open tasje/zakje en je kunt er dan natuurlijk pailletjes etc opnaaien of wat dan ook, en om die ijzeren ringen een lint heenbinden of niet
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 19:31
Verwijderd
graaf je kast uit naar kleding die je niet meer aandoet, maar waarvan de stof best leuk is.
daar kom je al een eind mee
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 20:02
rodina
rodina is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 29-12-2003 @ 18:51:

edit: zo'n portomonneebeugel hebben ze bij de meeste fourniturenzaakjes wel, volgens mij kosten die zeker niet meer dan 5 euro en in goeie winkeltjes hebben ze allerlei verschillende, waarvan sommige ook heel sierlijk zijn

Nog een vraagje

voor evt een enveloptasje/etuitje moet je daarvoor een stuk versteviging in aanbrengen.. Dun karton oid?
Oud 29-12-2003, 20:18
pillbox tales
pillbox tales is offline
k heb laatst voor like 5 euro een heel simpel schoudertasje gekocht, bij de schoenmaker t hengsel korter laten maken, zodat t meer een handtasje is

met kant de randjes wat opgevrolijkt, en een hip strikje erop, roze roze

misschien kan ik zometeen wel even een fotootje maken
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 20:56
Verwijderd
rugzak met glittertjes?

heb je niet ergens een oud tasje dat je kan bewerken? ik zou iig niet weten hoe je zoiets moet maken....
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 21:26
Verwijderd
of gebruik een oud klein tasje en fleur die op met verschillende kraaltjes, palletten, veertjes
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:04
rodina
rodina is offline
Kheb een enveloptasje gemaakt.

kadoverpakking van de Hunkemoller! Ondergrond rood, met daarover heen zwartdoorschijnende stof.. nu dus bordeaux geworden.

Voor de voorkant *waar 't klepje zit*:
Parfumdoosjes/proefmonstertjes in hoekjes gesneden overelkaar heen geplakt etc. Ziet er gaaf uit, heel grafisch.
Kleurstellingen van Dior-Addict en Gucci-Rush.

Hengsel/handvat gaan allemaal parels worden..

Nou moet ik nog de achterkant, en de onderkant van de voorkant...

't mag/ moet over the top.

Dus nog suggesties?

Heb van alles liggen, tule, kant, glansstof, noem maar op, bakken met parels etc
Oud 30-12-2003, 16:08
Verwijderd
klinkt goed ik wil er wel een fotootje van zien als het af is!

verder heb ik niet echt zoveel suggesties meer, ik denk dat het zo wel gaaf wordt. je zou voor het hengsel allerlei verschillende kleuren parels kunnen gebruiken maar dat vind ik persoonlijk niet mooi!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:26
rodina
rodina is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 30-12-2003 @ 17:08:
klinkt goed ik wil er wel een fotootje van zien als het af is!

verder heb ik niet echt zoveel suggesties meer, ik denk dat het zo wel gaaf wordt. je zou voor het hengsel allerlei verschillende kleuren parels kunnen gebruiken maar dat vind ik persoonlijk niet mooi!
Ja kga straks druk knoeien met mn scanner etc, komt goed

Parels, ik adoreer parels, dus dat zal wel moeten ghehe..
Tja goud.. maar kben een beetje idee loos ... mensjes?
Oud 30-12-2003, 16:43
pillbox tales
pillbox tales is offline
als je nou eens een foto maakt van wat je tot nu toe hebt is t misschien makkelijker voor ons om ons in te leven

t klinkt tot nu toe erg ingewikkeld, kan me er niks bij voorstellen...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 17:10
rodina
rodina is offline

voorkant

Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 17:19
pillbox tales
pillbox tales is offline
als ik het topic bekijk is de foto klein, als ik wil antwoorden opeens groot ?

is dit trouwens alleen de voorkant, of ook de achterkant ? (oh god wat klink ik dom :/)

misschien is geplooid tule leuk om er aan de onderant (rondom de hele onderkant) 'uit te laten steken' of alleen zwart, of zwart EN een kleur die terugkomt in de knipsels (dus over elkaar, met de zwarte tule aan de buitenkant)

het hengsel, parels zouden leuk zijn inderdaad, maar dan wel in 1 kleur, anders lijk je meer op een wandelende kerstboom en dat is in 2004 not done

je hebt van die kanten linten/bandjes die je in het midden moet vast stikken zeg maar (zodat er aan beide kanten van het stiksel kant plooit, bandjes zijn meestal heel dun) zoiets is ook leuk als bandje, kunt het desnoods verstevigen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 18:35
rodina
rodina is offline

Dit zijn de hengsel, en dat ding in 't midden moet de drukknoop worden zeg maar..

Dat andere plaatje; voorkant, en een stukje achterkant, uitgevouwen zeg maar.
Oud 31-12-2003, 00:05
Verwijderd
ziet er te gek uit
heel exclusief
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 20:56
Verwijderd
Leuk
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 19:00
pillbox tales
pillbox tales is offline