Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2003, 15:23
Zwavelstokje
Zwavelstokje is offline
Wat is de betekenis van ruzie?

Is ruzie belangrijk, om elkaar beter te leren kennen en elkaar te verkennen, om elkaars grenzen te kunnen zoeken en vinden? Is ruzie overbodig, hoort het erbij, maar heeft het verder geen betekenis? Of is ruzie misschien vreselijk, iets wat volstrekt onnoodzakelijk is en het resultaat van het feit dat twee mensen minder goed bij elkaar passen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2003, 15:36
Warsocket
Warsocket is offline
Ik denk dat ruzie wel goed is voor een relatie (tenzei het te erg wordt) Als je ruzie hebt dan heb je durven toegeven dat jje van mening verschild en probeer je elkaar te overtuigen. En verander je beide niet van standpunt dan accepteer je dat van elkaar en heb je eelkaar weer beter leren kennen

Dus ik denk dat "gematigde" wel nodig is in een relatie
Oud 30-12-2003, 16:02
elledc
elledc is offline
Liever wat ruzie dan onverschillig te knikken dat alles goed is wat je partner doet of zegt.
We hebben af en toe eens ruzie, mijn vriend en ik, maar achteraf komt het altijd goed, misschien soms beter dan ervoorheen.
Iedereen verschilt en dat maakt het juist boeiend.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:09
Negrotiator
Negrotiator is offline
Hoe kan ruzie iets goeds zijn als het betekent dat twee mensen zich ergens over opwinden? Je ergens over opwinden is niet goed toch?!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:12
Co
Co is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 30-12-2003 @ 17:09:
Je ergens over opwinden is niet goed toch?!
ik word zeer opgewonden van mn vriendin, ze vind het niet erg
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:17
Stefanie
Stefanie is offline
Als mijn vriend en ik goed boos op elkaar zijn geweest, dan is het daarna altijd weer veel leuker samen. Dan heb je gewoon alle woede eruit gegooid die je kwijt moest en dan ben je weer opgelucht. Ruzie in onze relatie is dus achteraf altijd positief.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:18
elledc
elledc is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 30-12-2003 @ 17:09:
Hoe kan ruzie iets goeds zijn als het betekent dat twee mensen zich ergens over opwinden? Je ergens over opwinden is niet goed toch?!
Kritiek leveren en meningsverschillen in een relatie kan absoluut geen kwaad vind ik. Liever een sterk karakter en meningsuiting dan altijd toegeven wat de ander doet.
Vanaf dat het boven de maat gaat en er dus steeds minder verzoening komt, dan gaat het idd niet zo goed.
Een ruzie met mate, met verzoening en begrip is imo eerder positief dan negatief.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 16:24
jet
jet is offline
je hebt aan iedereen ergenissen.. niemand is perfect.. dus het is waarschijnlijk wel goed affentoe even de lucht te klaren.. of hoe je het ook wil noemen.. alles eruit gooien en dan weer 'goed maken'
Oud 31-12-2003, 09:47
Verwijderd
Ik heb mn vriend alleen maar meer weten te waarderen door onenigheid. We hebben in 9 maanden maar 1 keer echt ruzie gehad, en dat was op vakantie. De andere keren voel ik me kut, of zijn er dingen die ik niet leuk vind aan hem, en dan moet ik het ff aan hem kwijt, dan zegt hij dat hij eraan zal denken. En dan ben ik weer de verliefde puber
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 11:03
Cinamon
Cinamon is offline
Ik zeg altijd maar zo, een relatie zonder ruzie, is geen gezonde relatie.
Oud 31-12-2003, 14:02
Sade
Sade is offline
Ruzie is de perfecte aanleiding voor goedmaakseks
Oud 01-01-2004, 10:14
Faery
Faery is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 31-12-2003 @ 12:03:
Ik zeg altijd maar zo, een relatie zonder ruzie, is geen gezonde relatie.
[Paranoide]

Als er geen sleur is en niet de minste aanleiding tot ruzie, en dat gaat tijden goed, dan ga ik echt geen stennis schoppen omdat het niet ongezond zou zijn. Ruzie zoeken omdat ruzie om verdachte redenen af en toe zou moeten, dát is pas ongezond.
Oud 03-01-2004, 21:39
snoopygirl
snoopygirl is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-12-2003 @ 16:36:
Ik denk dat ruzie wel goed is voor een relatie (tenzei het te erg wordt) Als je ruzie hebt dan heb je durven toegeven dat jje van mening verschild en probeer je elkaar te overtuigen. En verander je beide niet van standpunt dan accepteer je dat van elkaar en heb je eelkaar weer beter leren kennen

Dus ik denk dat "gematigde" wel nodig is in een relatie
BEN IK HET HELEMAAL MEE EENS!!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:40
Verwijderd
Ruzie is beter dan opkroppen, maar vanzelfsprekende vrede is beter dan ruzie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:41
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Faery schreef op 01-01-2004 @ 11:14:
[Paranoide]

Als er geen sleur is en niet de minste aanleiding tot ruzie, en dat gaat tijden goed, dan ga ik echt geen stennis schoppen omdat het niet ongezond zou zijn. Ruzie zoeken omdat ruzie om verdachte redenen af en toe zou moeten, dát is pas ongezond.
Honey, lighten up!
Ik bedoel dat wanneer je af en toe geen ruzie maakt, je zo maar over je heen laat lopen wanneer je het er eigenlijk totaal niet mee eens bent, krijg je later in de relatie problemen. (ik noem maar een voorbeeld)
Onnodig ruzie zoeken is natuurlijk niet de bedoeling, dat zal ik ook nooit doen. Maar als je even iets verder doordenkt dan je neus lang is. Nou, je snapt me nu hopelijk wel?
Oud 03-01-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef op 03-01-2004 @ 22:41:
Honey, lighten up!
Ik bedoel dat wanneer je af en toe geen ruzie maakt, je zo maar over je heen laat lopen wanneer je het er eigenlijk totaal niet mee eens bent, krijg je later in de relatie problemen. (ik noem maar een voorbeeld)
Onnodig ruzie zoeken is natuurlijk niet de bedoeling, dat zal ik ook nooit doen. Maar als je even iets verder doordenkt dan je neus lang is. Nou, je snapt me nu hopelijk wel?
Als ik het niet eens ben met m'n vriend dan ga ik echt niet meteen ruzie lopen maken hoor. Dan zeg ik dat ik het er niet mee eens ben, en als het iets onbelangrijks is dan laten we het zo of gaan we eens discussieren, en als het wel belangrijk is dan sluiten we een comprimis.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:50
Cinamon
Cinamon is offline
Aaaah! I give up..

Natuurlijk ga je niet zomaar ruzie zoeken!
Maar voor mij persoonlijk hoeft het ook niet altijd zo slijmerig en vet dik gezellig superlief knuffelig en blablabla..
Hoe zal ik het dan noemen?
Een meningsverschil!
Een heftige discussie..
Die leiden soms tot ruzie, maar dat hóeft niet.
En het is niet erg als het tot ruzie leidt.
Dat hóórt erbij. Da's gezond. Punt.
Oud 03-01-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
drinks@myplace schreef op 03-01-2004 @ 22:50:
Aaaah! I give up..

Natuurlijk ga je niet zomaar ruzie zoeken!
Maar voor mij persoonlijk hoeft het ook niet altijd zo slijmerig en vet dik gezellig superlief knuffelig en blablabla..
Hoe zal ik het dan noemen?
Een meningsverschil!
Een heftige discussie..
Die leiden soms tot ruzie, maar dat hóeft niet.
En het is niet erg als het tot ruzie leidt.
Dat hóórt erbij. Da's gezond. Punt.
Ja oke, het is niet erg als je eens ruzie hebt, maar jij stelt het wel erg zwart-wit tussen over je heen laten lopen of ruzie maken... en mijns inziens is samen een oplossing bedenken toch nog altijd beter dan ruzie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:54
Thomas
Thomas is offline
Een beetje ruzie kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:57
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Thomas schreef op 03-01-2004 @ 22:54:
Een beetje ruzie kan geen kwaad.
That's what I'm saying.
Oud 03-01-2004, 22:07
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 03-01-2004 @ 22:57:
That's what I'm saying.
Het maakt de relatie alleen maar eververender én je kan het nooit over alles eens zijn. Meningsverschillen zullen daardoor voorkomen, net zoals de ruzies die daar soms uit ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 02:49
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ruzie is altijd fout

je kunt ergernissen toch wel uitpraten zonder ruzie te maken, anders heb je een kutrelatie
Oud 04-01-2004, 10:35
Gothic
Gothic is offline
Ik heb nu in een paar maanden tijd geen ruzie gehad met m'n vriend. Nu zie ik hem ook maar 1x per week, maar ik heb hem wel een maand lang toch 18 uur per dag gezien...
Het is gewoon niet altijd nodig ruzie te maken... Als ik het ergens niet mee eens ben, dan zeg ik dat en andersom ook, maar dan hoef je niet meteen ruzie te maken, zoiets kan je ook accepteren en begrijpen. Ook als er dingen zijn die ik vervelend vind, zeg ik die, leg ik ze uit op zo'n manier dat er geen ruzie komt...

Het komt vast nog wel eens , maar op dit moment is er nog geen aanleiding toe geweest...
Oud 04-01-2004, 10:37
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 04-01-2004 @ 03:49:
ruzie is altijd fout
En de geweldige seks daarna dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten