Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2003, 21:32
Twijg
Twijg is offline
Ik doe nu SPW3, en zit in mijn eerste jaar.
In februari moet ik daarom stage gaan lopen.

Ik heb nu een dagje meegelopen op een kinderdagverblijf, wat ik wilde gaan doen, maar blijkt dat ik dat eigenlijk helemaal niet leuk vind. Ik kan daar stage gaan lopen als ik wil, maar ik weet niet of ik dat wel wil.

Het lijkt me leuker om op een basischool stage te gaan lopen, als onderwijsassistent.
Maar wat doe je als onderwijsassistent eigenlijk, en is het wel verstandig om op het laatste moment van stage plek te veranderen?
Ik wil graag weten hoe jullie stage op een basischool hebben ervaren, zegmaar in de kleutergroepen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Oud 25-12-2003, 21:36
Verwijderd
Kan je met spw3 als onderwijsassistent stage lopen? (Dit vraag ik me af, omdat ik heb gehoord dat dat tegenwoordig eigenlijk alleen maar kan met spw oa ofzo.)

Wat je als onderwijsassistent doet, verschilt enorm per stageplaats en ik denk ook aan hoe je zelf bent, wat voor ervaring je al hebt, enz. Ik denk dat het belangrijk is dat je dit voordat je begint met je stage heel duidelijk afspreekt met de mensen waar je stage gaat lopen, van alleen maar billen afvegen leer niet zo veel.

Waarom zou het erg zijn om op het laatste moment van stageplaats te veranderen? Als je nog maar genoeg tijd hebt om alles goed te regelen ed. Ik zou het iig op school overleggen/bespreken.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 15:20
Verwijderd
Ik zit momenteeel in het laatste jaar van de opleiding onderwijsassistent en heb al 3 stages gehad.

In principe doe je gewoon hetzelfde als een leerkracht, het enige wat ontbreekt is dat jij geen eindverantwoording hebt, een leerkracht wel. Bij 2 van mijn stages mocht ik werkelijk alles doen. Als ik leuke lessen had verzonnen, mocht ik ze uitvoeren. Als ik weer eens een idee had dan werd ernaar geluisterd.

Alleen op mijn stage vorig jaar was dat niet het geval en dat viel me nogal tegen maar goed. In februari heb ik me eindstage van een half jaar en ik weet zeker dat dat harstikke leuk wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:26
Twijg
Twijg is offline
Dat lijkt me hartstikke leuk!

Dus eigenlijk doe je gewoon met de kinderen knutselen en alles?
Dat lijkt me veel leuker dan in een kinderdagverblijf!

Is er een speciale opleiding voor onderwijsassistent?
Ik dacht dat het ook met SPW3 kon....

Ik hoop alleen dat het niet te laat is om nog aan een stage te komen, ik moet al in februari.
Als ik wil heb ik een stage plek op een kinderdagverblijf, ik kan er zo beginnen, maar ik vraag me af of ik dat wel wil.
Op een basischool lijkt me veel leuker.

Degene die ervaring hebben met stages, is het mogelijk om nu nog een stage te vinden, voor februari?
Oud 28-12-2003, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Twijg schreef op 28-12-2003 @ 17:26:
Dus eigenlijk doe je gewoon met de kinderen knutselen en alles?
Als je mazzel hebt, dan doe je idd dat soort dingen. Als je pech hebt, dan ben je een soort van 'loopjongen' (-meisje in dit geval)...vandaar dat je het wel goed af moet spreken.

Citaat:
Is er een speciale opleiding voor onderwijsassistent?
Ik dacht dat het ook met SPW3 kon....
Er is een aparte opleiding voor (spw-oa (onderwijsassistent), heet ie als ik me niet vergis). Bespreek het eens op school.

Of het nu nog mogelijk is om een plek te krijgen ligt aan een aantal dingen:
1. Mag je met spw3 wel stage lopen op een basisschool. Probeer daar eerst eens achter te komen.
2. Of er een basisschool is in jouw omgeving die nog een stagiaire zoekt. (Rond vragen en/of bellen dus.)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:57
Twijg
Twijg is offline
Bedankt voor alles info, kan er veel mee
Oud 28-12-2003, 21:12
krista-tje
krista-tje is offline
Je kan met spw 3 onderwijs assistent worden je moet alleen na die 3 jaar nog een half jaar de opleiding voor onderwijsassistent volgen.Tenminste zo is het bij mij.
Bij mij op school is het ook zo dat je niet 3 jaar op een bassisschool stage mag lopen,maar dat je tenminste 1 jaar op een andere instelling stage hebben gelopen.Misschien is het handiger als je nu je korte stage zeg maar van februari tot juli op een dagverblijf gaat.Dan heb je straks 2 volle jaren op een basisschool.Maar als je 3 jaar op een basisschool mag dan is er natuurlijk niks aan de hand.Anders zit je straks een vol jaar ergens wat je niet zo leuk vind.(ik spreek uit ervaring).
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 09:48
Twijg
Twijg is offline
misschien is dat idd wel handig....

Ik heb een dagje meegelopen op een kinderdagverblijf, wat ik dus niet leuk vond, en ik heb tegen de stagebegeleidster gezegd dat ik er nog even over na wou denken....
Nu heb ik gezegd dat ik nog heel erg twijfelde tussen basischool en dagverblijf, en dat ik nog even wil kijken op een school.
Is dat erg stom van me?

Ik heb nu een brief klaarliggen voor een school, voor stage.
Ik weet alleen niet of het wel verstandig is om die op te sturen..
Oud 31-12-2003, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Twijg schreef op 31-12-2003 @ 10:48:
Is dat erg stom van me?
Waarom zou dat stom zijn? Dat is toch zo.
Je kunt het beste eerlijk zijn, denk ik.

Citaat:

Ik heb nu een brief klaarliggen voor een school, voor stage.
Ik weet alleen niet of het wel verstandig is om die op te sturen..
Waarom zou dat niet verstandig zijn?

Wat misschien nog handiger is, is ff opbellen of je langs kunt komen. Dan kun je die brief eventueel wel meenemen, maar dan heb je iig een stuk sneller een reactie.

Niet zo aan jezelf twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2004, 09:40
Twijg
Twijg is offline
Oud 06-01-2004, 16:28
Twijg
Twijg is offline
Ik heb misschien een stage plaats op een basischool gevonden!!

Ben echt super blij, met deze kans!
Duim allemaal voor me, please!!!
Reageren

Regels voor berichten