Advertentie | |
|
![]() |
|
T kan er ook aan liggen dat je hd nog kogellagers gebruikt waar de platters op rondraaien (=de schijven in je hd waar je data op staat). De nieuwste generatie heeft vloeistof erin waar ze op draaien zodat het vrijwel geluidloos gaat.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat was natuurlijk een analogie, waarmee ik wil zeggen dat een virus zich snel kan verspreiden en andere .exe's kan infecteren. Zodoende heb je snel "200 virussen" op je computer, maar dat is dus hetzelfde virus wat andere bestanden heeft geïnfecteerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Gemiddelde computergebruiker weet nu echt wel meer dan vroeger hoor. Alleen zijn er veel belangrijke dingen die ze nog niet weten; dat komt mede door de fabeltjes en zoete verhaaltjes van belanghebbende bedrijven. Klassiek voorbeeld is dat meet MHz automatisch sneller betekent. Mensen staan raar te kijken als ik zeg dat theoretisch een 1GHz processor sneller kan zijn dan een 100GHz processor. Maar wat wil je, als het MHz dit en MHz dat is, zelfs in de produktnamen. Ik kan niet zeggen dat gemiddelde computergebruikers dom zijn, ze krijgen gewoon verkeerde informatie voorgeschoteld van bedrijven die daarbij belang hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik ermee bedoel is dat je vroeger, in de tijd van MS-DOS, je behoorlijk wat van command-line opdrachtgeven moest weten. In DOS moest je alle regels uit je hoofd kennen, was er nauwelijks een helpfunctie en waren de foutmeldingen enorm onduidelijk of kreeg je ze niet eens.
Sinds Windows is command-line opdrachtgeven vervangen door intuïtief werken met de muis. Alles is in het Nederlands, er is uitgebreide help, wizards, verduidelijkt met icoontjes e.d. Wat ik dus bedoel is dat er meer mensen met computers werken die minder van computers weten. Een virus heeft tegenwoordig al genoeg aan een slim truucje om ervoor te zorgen dat n00bs het opstarten via IE of Outlook. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dit is een oud topic, maar wil er toch op reageren:
Iedereen heeft het er wel over dat het ratelen door de HD(HD's) of een ventilator komt, maar ik heb meer het idee dat het bij mijn pc bij het ledje komt vandaan komt wat knippert als je een bestand opent of een bewerking uitvoert en dus schijfactiviteit veroorzaakt. Nu kan een ledje geen geluid produceren, maar zorgt er mijns inziens op een 1 of andere manier voor dat er trillingen ontstaan en aan de kast doorgegeven worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het ledje wat je ziet branden/knipperen is gewoon een indicatie aan de gebruiker dat er op dat moment hardeschijf-activiteit plaatsvindt. En de harddeschijf is dan ook de veroorzaker van dat geluid. Zijn trillingen resoneren soms door de hele systeemkast heen als het niet goed geïsoleerd is. Je geeft zelf toch ook al aan dat het door schijfactiviteit komt. Daarom hangen sommige hun HD ook op aan een stuk gummi ofzo. Zodat de trillingen niet door de hele kast resoneren. Desniettemin vind ik de ledjes-theorie briljant dat je het serieus durft te posten. ![]()
Laatst gewijzigd op 30-12-2003 om 23:07. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nou die voeding van mij is super stil. En de fan van de processor ook. Ik heb hier een link naar een geluidsfragment van het ratelen van mijn pc toen ik een zwaar programma aan het opstarten was: http://www.geocities.com/mijnpuch/Ratelenpc.wav
|
|