Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 18:52
Verwijderd
softcup

Dit is dus een vervanging van maandverband of een tampon.
Ze zijn vrij prijzig, zoals in de link staat. Ze lijken me wel handig en veel schoner maar hoe zou je zo'n ding uit je vagina moeten krijgen?

Zouden jullie ze gebruiken?
Oud 23-06-2003, 18:56
Verwijderd
->> L&G?

Ik heb geen idee, het lijkt mij nogal een geknoei om 'm uit je vagina te krijgen... 'k zou 't wel gebruiken als ik het een keertje gratis mocht uitproberen
Oud 23-06-2003, 19:11
snoopy
snoopy is offline
lijkt me ranzig!
Oud 23-06-2003, 19:19
ani-ku
ani-ku is offline
lijkt me wel fijn eigenlijk
Oud 23-06-2003, 19:28
Verwijderd
Euhm, zo'n dinges-soft-cup, zo'n klein ding, DAT moet dan dat bloed opvangen wat normaal gezien in al die tampon's gaat?
Oud 23-06-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-06-2003 @ 20:28:
Euhm, zo'n dinges-soft-cup, zo'n klein ding, DAT moet dan dat bloed opvangen wat normaal gezien in al die tampon's gaat?
Het bloed dat in een tampon gaat lijtk een gigantische hoeveelheid maar het is eigenlijk maar een klein beetje.
Oud 23-06-2003, 20:16
Verwijderd
tijdens je ongesteldheid verlies je slechts 1 eierdopje met bloed.
Oud 23-06-2003, 20:16
Verwijderd
ik heb ze gebruikt en fijn waren ze totaal niet, bij mij ging t gewoon pijn doen, en dat lijkt me niet de bedoeling van die dingen
Oud 23-06-2003, 20:43
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Naojan schreef op 23-06-2003 @ 21:16:
Echt niet :/
Oud 23-06-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 23-06-2003 @ 21:43:
Echt niet :/
Jawel. Echt wel. De rest van die halve liter is slijm.
edit: met stukjes weefsel.
Oud 23-06-2003, 21:04
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-06-2003 @ 21:44:
Volgens mij krijg ik zo een emmer vol
Met dat spul dus..
(mijn vriendje vond het bovenstaande vond het ook leuk om te weten)
Oud 23-06-2003, 21:06
Mindfields
Mindfields is offline
oja ik heb net iets heel engs uitgerekend kopieer het wel even uit mijn gesprek:

Ik ben nog 5,8 jaar ongesteld.. says:
nou kijk
je bent ongeveer van je 10 tot je 50ste ongesteld
ik ben nu 15
dus ik moet nog 35 jaar
je bent 5 dagen per 4 weken/maand ongesteld
dus 5 X 12 = 60
ik moet nog 35 jaar
60 x 35 = 2100
2100 : 365 = ong 5,8

5,8 jaar ongesteld loop je dus bijna 6 jaar bloedend rond bij elkaar
Oud 23-06-2003, 21:07
Verwijderd
met bloed bedoelde ik dus: de lining van je baarmoeder.... maar goed... (sorry fout woord gebruikt dus) dat dingus moet dat ammal opvangen??
Oud 23-06-2003, 23:57
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-06-2003 @ 22:07:
met bloed bedoelde ik dus: de lining van je baarmoeder.... maar goed... (sorry fout woord gebruikt dus) dat dingus moet dat ammal opvangen??
ja
Oud 24-06-2003, 00:08
Eva*
Eva* is offline
Ik heb ze wel eens gebruikt. Ik vind het erg handig, omdat je er niks van voelt en je ze veel minder vaak hoeft te verwisselen dan tampons. Maar helaas zijn ze inderdaad nogal duur om altijd tijdens de menstruatie te gebruiken.
Door je vinger onder de rand te haken, kun je de softcup uit je vagina halen. Maar in de verpakking zit altijd een gebruiksaanwijzing waarin duidelijk vermeld staat hoe je dit moet doen. Er is ook een softcup-site: http://www.softcup.nl

Citaat:
sweetsterretje schreef op 23-06-2003 @ 20:28:
Het is niet echt een klein ding hoor, 't heeft een diameter van zo'n 8 cm. Het is ook niet de bedoeling om de softcup tijdens je hele menstruatie te gebruiken, maar je kunt er wel dubbel zo lang mee doen als een tampon, tot een maximum van 12 uur.

Ik zou zeggen, probeer het eens, dan kom je er allemaal vanzelf achter.
Oud 24-06-2003, 08:43
liefkindje
liefkindje is offline
Waar kopen jullie ze dan??
Ik had het ook gelezen, ikke kijken op die site zag ik dat je ze bij de Etos in Amsterdam op het stationsplein kon kopen maar ik ben tot 2 keer toe in de winkel geweest en ik heb ze beide keren niet gevonden..
Oud 24-06-2003, 11:33
sofie3
sofie3 is offline
Je hebt nog wel meer van die dingen, softcup is niet het enige... op www.menstruatie.net staat een hele opsomming...
Oud 24-06-2003, 11:42
Verwijderd
Ik denk niet dat ik het handig zou vinden. Al dat geklooi..
Bovendien ben ik toch nooit zo erg ongesteld, ik heb genoeg aan tampons, dat gaat prima zo.
Oud 24-06-2003, 18:02
Brown eye
Brown eye is offline
hmmm...het lijkt mij nie echt fijn en ik zou dan echt de hele dag et gevoel hebben da da ding dalijk losgaat ofzow en dan zit je daar op school met een heel slachtveld in je broek!! maar misschien een keer de moeite waard om et te proberen! maar hoe krijg je bij gods gratie dat ding eruit zonder dat al et bloed eruit loopt?? neem nie aan da die vanzelf sluit als ie vol is?!
Oud 25-06-2003, 13:10
MrNobody
MrNobody is offline
Citaat:
Brown eye schreef op 24-06-2003 @ 19:02:
hmmm...het lijkt mij nie echt fijn en ik zou dan echt de hele dag et gevoel hebben da da ding dalijk losgaat ofzow en dan zit je daar op school met een heel slachtveld in je broek!! maar misschien een keer de moeite waard om et te proberen! maar hoe krijg je bij gods gratie dat ding eruit zonder dat al et bloed eruit loopt?? neem nie aan da die vanzelf sluit als ie vol is?!
www.softcup.nl/softcup.swf
Oud 25-06-2003, 13:53
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MrNobody schreef op 25-06-2003 @ 14:10:
".. maar met wat oefening is het fantastisch" Mwoeahahaha!

Volgens mij wordt die hele ring samengeknepen als je hem eruit trekt.. Trek je iets te hard, lanceer je al je mentruatie bloed tegen de muur..

*great*
Oud 25-06-2003, 14:12
alanis
alanis is offline
Ik heb ze ook wel eens geprobeerd. Destijds had je proefverpakkingen, dus ik had er twee. Heb er nu nog steeds 1 liggen. Mijn eerste gedachte toen ik over dit ding hoorde was: great, je kan er ook mee sexen! Aangezien ik altijd zin heb, leek me dit wel een groot voordeel. Ik heb het dus geprobeerd, maar vond het inbrengen nogal moeilijk gaan. Nou is het zo dat ik met tampons ook niet zo goed kan omgaan, hoewel ik ze wel altijd gebruik. Ik voelde het ding dus waarschijnlijk zitten omdat ik hem niet goed genoeg had ingebracht. Toen ik hem eruit haalde...vond ik dat nogal ranzig. Het is de bedoeling dat je je volle softcup tegen het spoelwater van het toilet moet houden, of er wc papier in moet stoppen zodat hij al het vocht absorbeert. Je mag het ding niet doorspoelen. Dat kan natuurlijk ook voor genante momenten zorgen, aangezien er niet op elk toilet een prullebak staat.
Softcup lijkt en werkt eigenlijk precies als een pessarium...dus ik vroeg me ook af: als je nou niet ongesteld bent, kan je dit ding dan ook niet als voorbehoedsmiddel gebruiken? Het sluit ook je hele toegang naar de baarmoeder af, dus waarom niet?

Trouwens, ik heb niet meer gesext met die Softcup...haalde hem een half uurtje later er weer uit omdat ie zo klote zat.
Oud 25-06-2003, 14:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
alanis schreef op 25-06-2003 @ 15:12:
als je nou niet ongesteld bent, kan je dit ding dan ook niet als voorbehoedsmiddel gebruiken? Het sluit ook je hele toegang naar de baarmoeder af, dus waarom niet?
Als het er niet voor gemaakt is, zou ik het er ook niet voor gebruiken...
Oud 25-06-2003, 15:02
Verwijderd
Citaat:
alanis schreef op 25-06-2003 @ 15:12:

Softcup lijkt en werkt eigenlijk precies als een pessarium...dus ik vroeg me ook af: als je nou niet ongesteld bent, kan je dit ding dan ook niet als voorbehoedsmiddel gebruiken? Het sluit ook je hele toegang naar de baarmoeder af, dus waarom niet?
.
Nee dat kan niet, daarvoor wordt ook expliciet gewaarschuwd in de bijsluiter etc. Hij beschermd níet tegen soa's en zwangerschappen!
Oud 25-06-2003, 18:51
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
MrNobody schreef op 25-06-2003 @ 14:10:
haha....lachuh filmpie: hou em rechtop zodat je nie knoeit ...hoe kun je zo'n ding nou rechtop houden als je em aan 1 kant vast heb en die vol me bloed zit en dus zwaar is!? mij kennende dat ik de eerste paar keer nogal onhandig zal zijn en da die er met een vaart uitruk...met gevolg dat we de badkamer opnieuw moeten witten....weet ik et zo net nog nie!! maarja oefening baart kunst!! al zal ik wel iedere keer bang zijn dak em er nie goed heb ik gedaan en als een hengst zit te lekken als ik op school ben....eerst maar thuis proberen dus
Oud 26-06-2003, 18:50
kastdeur
kastdeur is offline
ik weet niet of ik ze wel handig vind. ik vind ze namelijk nogal eng en vies. maar goed, ik heb een proefpakketje gekocht met 2 stuks en zal ze eens proberen.
Oud 26-06-2003, 19:24
Verwijderd
Ik heb er eentje een keer gekregen in een klein doosje per post omdat ik me ergens had ingeschreven voor proefpakketjes oid.. Maar ik vond het maar een raar ding... Heb hem uitvoerig bekeken en betast en toen weggegooid, ik blijf maar bij tampons....
Oud 26-06-2003, 19:47
Anijs
Anijs is offline
Citaat:
Serieus

Lijkt wel een hele emmer
Oud 26-06-2003, 20:28
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Nee, echt nooit, ik vind het zo eng ... ik weet niet hoe ik het er in zou krijgen (er uit ook), en bovendien lijkt het me zo vies als het vol is.
Oud 26-06-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 26-06-2003 @ 21:28:
Nee, echt nooit, ik vind het zo eng ... ik weet niet hoe ik het er in zou krijgen (er uit ook), en bovendien lijkt het me zo vies als het vol is.
Vies is het niet, eigenlijk een stuk schoner dan met tampons/maanverband...
Ik heb een een een Keeper gebruikt, dat lijkt er wel een beetje op alleen kan je hem 10 jaar gebruiken door hem telkens uit te spoelen etc.. Maar de vloeistof is eigenlijk een stuk schoner dat met maandverband/tampons. Veel helderder en daardoor minder eng. Ik vond het echt meevallen; ik verwachtte een hele smeerboel, maar 'k stond er echt van te kijken.

De Keeper gebruik ik niet meer omdat ik het niet lekker vond zitten; hij zuigt zich een beetje vacuüm.. volgens veel gebruikers voel je dat niet, maar ik dus zeker wel.

De soft cup doet dat niet, maar ik vond de Keeper niet fijn omdat hij er al moeilijk uitging (er zit een steeltje aan waar je aan kan trekken om hem eruit te halen) dus zal ik de soft cup allemaal maar enger vinden (zit níets aan).
Oud 26-06-2003, 21:55
Verwijderd
die animatie op softcup.com is wel uit een erg vage hoek gemaakt. Zit je dan rechtop of half achterover ofzo? Of met een been omhoog? Ik vind het maar vaag
Oud 27-06-2003, 09:55
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 22:34:
De soft cup doet dat niet, maar ik vond de Keeper niet fijn omdat hij er al moeilijk uitging (er zit een steeltje aan waar je aan kan trekken om hem eruit te halen) dus zal ik de soft cup allemaal maar enger vinden (zit níets aan).
Ja dat bedoel ik ... hoe moet je het in godsnaam met je handen er uit krijgen, als er nix aan zit en dat ding nog vol menstruatiebloed zit ?! Met je vingers er in en vissen maar ... oh ik word echt panisch bij het voorstel alleen al
Oud 27-06-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 27-06-2003 @ 10:55:
Ja dat bedoel ik ... hoe moet je het in godsnaam met je handen er uit krijgen, als er nix aan zit en dat ding nog vol menstruatiebloed zit ?! Met je vingers er in en vissen maar ... oh ik word echt panisch bij het voorstel alleen al
zoveel bloed is het nou ook weer niet hoor,maar een paar druppels, en dat ding is vrij groot, dus het klotst er echt niet overheen als je t eruit haalt(dacht ik ook hoor)
Oud 03-07-2003, 17:04
da leentjuh
da leentjuh is offline
8 CM?? sorry, maar dat vind ik dus veel te GROOT...
Oud 05-07-2003, 16:17
Verwijderd
en ze zijn echt duur!
Oud 05-07-2003, 18:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Per dag wellicht.
Oud 04-01-2004, 21:39
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-06-2003 @ 21:44:
Ik heb gehoord dat het een hoeveelheid was van 1 klein theekopje.
Oud 05-01-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 04-01-2004 @ 22:39:
Ik heb gehoord dat het een hoeveelheid was van 1 klein theekopje.
Waarom een half jaar oude topic uppen?

Zeker als er ondertussen een nieuwe is.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=711651
Topic gesloten

Regels voor berichten