Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 17:56
Mephisteus
Mephisteus is offline
Ikzelf ben een voorstander van het gebruik van php, voornamelijk omdat het toch wat makkelijker te leren & begrijpen is (dus ook aan te passen). En volgens mij is het ook sneller...

Hebben jullie een voorkeur? Mss een andere online taal.
Oud 02-01-2004, 18:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
php, tja gewoon aangeleerd...
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 18:31
Verwijderd
PHP, en niet omdat ik tegen Microsoft of iets ben Gewoon omdat PHP wat sneller werkt en ik het er wat simpeler uit vindt zien dat ASP. Maarja, heb me nooit echt verdiept in ASP, dus kan ook niet echt oordelen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 18:42
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
php!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:53
CryptapiX
CryptapiX is offline
php

host met ASP kost vaak meer geld.. omdat ASP server software niet gratis is.. php wel..
en omda ms gwoon zoiezo zuigt
Oud 03-01-2004, 00:57
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
php = open source. asp niet.

keuze is snel gemaakt als ze ongeveer dezelfde functionaliteit hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 04:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
PHP

Politieke argumenten: ik heb een sterke voorkeur voor Open Source software, omdat dat meer in mijn wereldbeeld en design filosofie ligt.

Technische argumenten: PHP is voor zover ik weet sneller, en heeft vele functies die ASP niet heeft. Ook draait het stukken beter op Linux/UNIX dan ASP (mod_asp).

Coding argumenten: PHP is makkelijker te leren, overzichtelijker en heeft een stuk betere documentatie dan ASP zelf.

Economische argumenten: de prijs, PHP is gratis; ASP komt met IIS/commerciële software.

Voor mij PHP dus, ik vind het echt een van de top Open Source softwaretitels.
Oud 03-01-2004, 10:18
skins
skins is offline
Ik kies voor ASP.

Tegenwoording gebruik ik heel veel ASP.NET met C# en moet zeggen dat het erg lekker loopt.
Goed ik geef toe dat het af en toe toch een stuk langzamer is dan PHP, maar gebruik al vanaf het begin ASP en tja, dan is het heel moeilijk overstappen.
Oud 03-01-2004, 11:16
Verwijderd
PHP
Met de argumenten van Enlightenment + dat de ondersteuning vele malen groter is..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 12:08
SNeKKe
SNeKKe is offline
Ik ken voorlopig enkel ASP omdat dit verplichte leerstof was op mijn vorige school . (Ik heb wel verschillende discussies gevoerd met de informaticaleerkrachten waarom we allemaal commerciële softwarepakketten bestuderen, terwijl het evengoed met OpenSource Software kan).

Eén van mijn voornemens voor het nieuwe jaar is PHP leren
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:53
Blowie
Blowie is offline
php.. ASP is ten eerste te uitgebreid voor het eigen huis en tuin gebruik.. Maar ook omdat ik begonnen ben met Perl.. dus php was de meest logische stap.. en natuurlijk om dat me dat geen moer kost.. Ik ben en blijf student.. :roll:

Verder kan ik niet oordelen over ASP omdat ik het nog nooit gebruikt heb.. dus ik weet er niet zo veel van.. (eigenlijk niks; ik weet wat je er mee kan.. en daar houdt het op )
Oud 03-01-2004, 16:43
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
skins schreef op 03-01-2004 @ 11:18:
Ik kies voor ASP.

Tegenwoording gebruik ik heel veel ASP.NET met C# en moet zeggen dat het erg lekker loopt.
Goed ik geef toe dat het af en toe toch een stuk langzamer is dan PHP, maar gebruik al vanaf het begin ASP en tja, dan is het heel moeilijk overstappen.
dat is dus een heeele grote voordeel van asp(.net) waar maar weinig mensen aan denken. Vooral als je veel programmeert is C# en ASP een idiale combinatie. Iets wat stukken moeilijker wordt met php. Je kan natuurlijk `(backtick) of sysex()(toch?) gebruiken om binairies uit te voeren in je script maar ik meen dat het in asp stukken makkelijker gaat met de .NET talen.

Ik vind sowieso .NET een hele stap vooruit van MS
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten