Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 11:50
Verwijderd
Momenteel heb ik een beetje een probleem met mijn beeldscherm. Ik heb een Ilyama scherm, het probleem is dat als ik scroll heb beeld verspringt, inplaats van rustig voorbij schuift. Valt hier iets aan te doen, want het is erg vervelend (het maakt het lezen van een tekstbestand nogal onmogelijk omdat je steeds moeten zoeken waar je bent gebleven)
Ik weet dat de schermen bij mij op school het ook hebben, maar mijn vader beweerd dat hij bij zijn scherm op z'n werk er geen last van heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2004, 12:23
Timmert
Timmert is offline
1 ding weet ik zeker: het ligt niet aan je beeldscherm . Wat bedoel je met scrollen? Met het wieltje op je muis of met de scrollbar aan de zijkant van je scherm?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:33
Koen
Koen is offline
Kan aan de response time liggen. Als die erg hoog is, zal dit zo blijven. Het kan ook zijn dat je geen drivers hebt geinstalleerd die bij je video kaart / monitor horen. Weet je toevallig of dit het geval is? Welke monitor heb je precies?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:42
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2004 @ 13:33:
Kan aan de response time liggen. Als die erg hoog is, zal dit zo blijven. Het kan ook zijn dat je geen drivers hebt geinstalleerd die bij je video kaart / monitor horen. Weet je toevallig of dit het geval is? Welke monitor heb je precies?
Ik moet het eerste TFT scherm met zó'n lage responsetime dat je beeld ervan gaat haperen nog meemaken hoor . Ik heb zelf een hele tijd een redelijk antieke LG TFT gehad (uit 2000), een van de eerdere dus, responsetime 40ms geloof ik, maar die scrollde perfect hoor .

Ik hou het bij geen of verkeerde vga drivers of een verkeerde muisinstelling .
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 14:40
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik weet wat je bedoelt, wanneer je de scroll-button induwt en je muis iets naar beneden beweegt "schuift" de pagina automatisch naar beneden zeg maar,

Echt stilstaan doet je beeld dan niet, maar het vervaagd helemaal waardoor je b.v tekst niet meer kunt lezen.

Bij mij op school hebben ze dat soort monitoren ook 15" tft van philips, en ik erger me echt dood aan die dingen.
omdat ik die functie nogal vaak gebruik wanneer ik tekst lees, dit geldt trouwens ook voor als je gewoon naar beneden scrollt.
Oud 04-01-2004, 16:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Timmert schreef op 04-01-2004 @ 13:42:
Ik moet het eerste TFT scherm met zó'n lage responsetime dat je beeld ervan gaat haperen nog meemaken hoor .
Een zo hoge responsetime bedoel je. Hoe lager hoe sneller, des te beter.

Ik denk dat het toch de responsetime is. Als je heel smooth scrollt dan vervaagt de tekst hierdoor, kun je alleen goed lezen als je browser uitgescrollt is.

40ms response zou genoeg moeten zijn, maar soms is het nog een stuk hoger. Die zou echter niet mogen bij een goed scherm. Wat staat er in de specificaties?
Oud 04-01-2004, 16:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Maar als ik dit zo lees dan bedoelt ze wat anders:
Citaat:
LittleStar3 schreef op 04-01-2004 @ 12:50:
het probleem is dat als ik scroll heb beeld verspringt, inplaats van rustig voorbij schuift.
Als jij bedoelt dat jouw browser geen smooth scrolling heeft, dan heeft dat niets met je monitor te maken, maar met de software.

In dat geval vraag ik je om de versie van je besturingssysteem te posten, evenals de versie van de browser die je gebruikt.
Oud 04-01-2004, 17:20
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-01-2004 @ 17:32:
Een zo hoge responsetime bedoel je. Hoe lager hoe sneller, des te beter.

Ik denk dat het toch de responsetime is. Als je heel smooth scrollt dan vervaagt de tekst hierdoor, kun je alleen goed lezen als je browser uitgescrollt is.

40ms response zou genoeg moeten zijn, maar soms is het nog een stuk hoger. Die zou echter niet mogen bij een goed scherm. Wat staat er in de specificaties?
Dat bedoelde ik idd, sorry. Ik blijf van mening dat het niet aan het scherm kan liggen, het kan hooguit wat vervagen, maar het is onmogelijk dat het scrollen schokkerig gaat door een brak beeldscherm. Eerder een foutje in je browser/muisdriver/videodriver settings.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:33
Verwijderd
Normaal als je scrollt dan vervagen de regels een heel klein beetje (tenminste dat had ik bij het laatste beeldscherm dat wij hadden)
Als ik nu scroll (met de muis of met het balkje aan de zijkant) dan verspringt het beeld echt. Ik vind het nogal moeilijk om uit te leggen, maar het lijkt net of je steeds op F5 drukt als er wordt gescrolled.

Citaat:
Koen schreef op 04-01-2004 @ 13:33:
Het kan ook zijn dat je geen drivers hebt geinstalleerd die bij je video kaart / monitor horen. Weet je toevallig of dit het geval is? Welke monitor heb je precies?
Ik heb een Ilyama ProLite E431S. Volgens mij heb ik alle drivers correct geinstalleerd. Als ik bij aparaatbeheer kijk (en als ik het goed heb onthouden kun je daar zien wat er nog niet goed werkt) geeft hij alleen aan dat mijn videocontroler niet goed werkt, maar het lijkt me toch dat het daar niet aan ligt, of wel??

Citaat:
Enlightenment schreef op 04-01-2004 @ 17:43:
In dat geval vraag ik je om de versie van je besturingssysteem te posten, evenals de versie van de browser die je gebruikt.
Mijn OS is Windows XP en ik heb de laatste versie van Explorer (6.0)

Helaas weet ik niks van responsetijd af dus kan ik ook niet beoordelen of het daar aan ligt. Kan iemand mij daar een uitleg over geven?? Kun je je responsetijd ergens meten misschien??
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 18:36
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 04-01-2004 @ 19:33:
Ik heb een Ilyama ProLite E431S. Volgens mij heb ik alle drivers correct geinstalleerd. Als ik bij aparaatbeheer kijk (en als ik het goed heb onthouden kun je daar zien wat er nog niet goed werkt) geeft hij alleen aan dat mijn videocontroler niet goed werkt, maar het lijkt me toch dat het daar niet aan ligt, of wel??
Die Iiyama's lever ik regelmatig aan klanten, zijn echt topschermpjes . Responsetime is echt goed zat bij die dingen.

Ik denk dat het weldegelijk aan je videocontroller ligt, weet je wat voor videokaart je hebt?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Timmert schreef op 04-01-2004 @ 19:36:
Die Iiyama's lever ik regelmatig aan klanten, zijn echt topschermpjes . Responsetime is echt goed zat bij die dingen.

Ik denk dat het weldegelijk aan je videocontroller ligt, weet je wat voor videokaart je hebt?
Het is ook een erg mooi scherm, en het verbaasd mij ook dat ik dit soort problemen heb.
Uhmm, ik weer het niet, maar ik kan het vast wel ergens op de computer vinden, ik weet alleen niet waar
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 19:16
Koen
Koen is offline
Citaat:
Timmert schreef op 04-01-2004 @ 19:36:

Offtopic: Iiyama heeft wel leuke CRT monitoren gemaakt, maar qua LCD horen ze toch niet echt bij de top qua in het consumenten segment als je 't mij vraagt..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 20:07
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-01-2004 @ 20:16:
Offtopic: Iiyama heeft wel leuke CRT monitoren gemaakt, maar qua LCD horen ze toch niet echt bij de top qua in het consumenten segment als je 't mij vraagt..
Zeg dat niet te hard... Ik heb bij een klant 2 Samsung 152N schermpjes en een Iiyama H380-B neergezet, en ik verkies (qua beeldkwaliteit) de Iiyama zeker boven de Samsung, wat toch ook een merk is wat qua TFT's behoorlijk goed aangeschreven staat...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:47
Verwijderd
Heeft iemand nog een oplossing voor mij, aangezien mijn probleem nog niet is opgelost.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:08
Timmert
Timmert is offline
Citaat:
LittleStar3 schreef op 06-01-2004 @ 16:47:
Heeft iemand nog een oplossing voor mij, aangezien mijn probleem nog niet is opgelost.
Is je videocontroller inmiddels al goed geinstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:56
Orion16
Orion16 is offline
Ns kijken, hoe heet dat, ieder TFT scherm dat ik ken heeft 'n menuknopje, daarin staat vast wel de optie 'auto adjust'. Lost veel problemen op en je beeld wordt scherper (als dat vaag mocht zijn)

LittleStar3: Ik zou daar ns kijken

Ohja: Als je het scherm nu op een andere PC aansluit, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Timmert schreef op 06-01-2004 @ 18:08:
Is je videocontroller inmiddels al goed geinstalleerd?
Dit is inmiddels gelukt, maar het probleem is helaas nog niet verholpen.

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Orion16 schreef op 06-01-2004 @ 18:56:
Ns kijken, hoe heet dat, ieder TFT scherm dat ik ken heeft 'n menuknopje, daarin staat vast wel de optie 'auto adjust'. Lost veel problemen op en je beeld wordt scherper (als dat vaag mocht zijn)

LittleStar3: Ik zou daar ns kijken

Ohja: Als je het scherm nu op een andere PC aansluit, heb je dan nog steeds hetzelfde probleem?
Auto Adjust optie heeft het beeldscherm niet, (ik 'heb 'm iig niet gezien) en ik heb geen andere pc waar ik het beeldscherm op kan aansluiten.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:27
Timmert
Timmert is offline
Weet je wel wat voor type videokaart je hebt? Dan ga ik wel ff drivers voor je zoeken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Timmert schreef op 06-01-2004 @ 19:27:
Weet je wel wat voor type videokaart je hebt? Dan ga ik wel ff drivers voor je zoeken
Het is inmiddels gelukt, ik dacht dat ik alle cd-roms had geprobeerd, maar ik ben er kennelijk 1 vergeten.
Videokaart is nu dus ook , maar dat vage scrollen blijft
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:50
Verwijderd
Inmiddels doet ie 't wel goed
Ik was vergeten de pc opnieuw op te starten. Timmert, thnxx voor je oplossing!!! Nu kan ik tenminste normaal scrollen
En alle anderen die mee hebben gedacht, ook thnxx
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 19:17
Timmert
Timmert is offline
Ok, toppie

Veel scrollplezier
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Scroll ze