Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2001, 16:42
drama
drama is offline
[DISCLAIMER: ik weet dat er dingen inzitten uit andere stukken ]

"Nederland is druk" sprak Pim Fortuyn netjes…

Ik zoek naar de Zomer. De periode die het wachten dragelijk maakt. Waar is de tijd waarin ik m’n verrotte bestaan van me af kon zetten? Waar is de tijd dat ik gelukkig was. Ik zoek de warmte.

Zoveel mensen om me heen. Goede Mensen. Ik Geef. Ik houd. Toch ben ik niet tevreden. Warmte is met mij maar blijkt slechts een opklaring. Een kille wind verpest mijn humeur. Regen maakt mij bewust van mijn situatie. Het weer is weer veranderd. Watch the weather change…

Een bloem. Op z’n mooist in volle bloei. Zomer. Geen leven zonder warmte. Fuck de winter. Alleen warmte zal mij redden. Overleven kan niet alleen. Overleven wil ik niet alleen.

“Nederland is druk” sprak Pim Fortuyn netjes. Waarom ben ik dan zo fokking eenzaam?
Ik red het niet alleen. De warmte is pas verdwenen. Kilheid is net ingetreden. Ik zie warmte. Wanneer ziet het mij?

Het is een cyclus. Net als altijd. Ik moet er doorheen. Ik kan het maar het voelt alsof ik deze lente niet zal bloeien. Onderbreek mijn cyclus. Geef mij.

Ik red het niet alleen. Ik zoek steun.
Houd jij m’n hand vast?
Oud 27-11-2001, 08:48
Verwijderd
Mmm, mooi verwoord, mijn complimenten.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 10:24
Juultje Molecuultje
Juultje Molecuultje is offline

Lieve Hylke...

... Binnenkort weer even aan de hot chocolate in de Boom?

mooi stuk
Oud 27-11-2001, 10:35
drama
drama is offline
Citaat:
Juultje Molecuultje schreef:

Lieve Hylke...

... Binnenkort weer even aan de hot chocolate in de Boom?

mooi stuk

ja

(ik ga nu ff naar Onzin ok?)
Oud 29-11-2001, 13:31
drama
drama is offline
even een upje
Oud 29-11-2001, 15:23
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
drama schreef:
even een upje
Ik had um al gelezen, tis weer typisch jou, goooeeeddd

..

Oud 29-11-2001, 16:03
italianboy
italianboy is offline
mooi stuk, alleen kwas de logica een beetje kwijt..

de winter kan je niet tegen, de zomer heb je nodig. Ok, das duidelijk.
Alle (weer)situaties knagen aan je en doen je beseffen wie je bent en welke plek je hebt. Ok, das duidelijk.
En dan komt opeens die kale knar van Pim Fortuyn de hoek om: Koekoek, hier ben ik; uit het niets! Je brengt jouw "winterdepressie" in verband met Pim Fortuyn, maar je diept het niet uit, waardoor ik zoiets had van heh; wat heeft dit nou met elkaar te maken??

Ik denk dat je zonder Pim Fortuyn in je stuk beter af bent (of breng het geheel meer met elkar in verband, nu is het echt een los element in je verhaal)..

na ik dacht..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 10:07
drama
drama is offline
Citaat:
italianboy schreef:
mooi stuk, alleen kwas de logica een beetje kwijt..

de winter kan je niet tegen, de zomer heb je nodig. Ok, das duidelijk.
Alle (weer)situaties knagen aan je en doen je beseffen wie je bent en welke plek je hebt. Ok, das duidelijk.
En dan komt opeens die kale knar van Pim Fortuyn de hoek om: Koekoek, hier ben ik; uit het niets! Je brengt jouw "winterdepressie" in verband met Pim Fortuyn, maar je diept het niet uit, waardoor ik zoiets had van heh; wat heeft dit nou met elkaar te maken??

Ik denk dat je zonder Pim Fortuyn in je stuk beter af bent (of breng het geheel meer met elkar in verband, nu is het echt een los element in je verhaal)..

na ik dacht..

Nah, het is ook niet de bedoeling dat het allemaal heel goed in elkaar past, het moest een beetje rommelig zijn omdat dat beter bij het gevoel past, vind ik

Tis ook allemaal beeldspraak trouwens...ik kan wel tegen de winter maar ik vond de vergelijking wel passen bij m'n stemming. En daarbij komt Pimmetje, die ook alles behalve positief is, dus zo past het imo wel bij elkaar...Mjah, ik dacht ook...
Oud 30-11-2001, 18:19
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
drama schreef:

Mjah, ik dacht ook...

ik heb t ook vaak, voor jezelf heb je echt het perfecte beeld in je hoofd van welke gevoelens bij welke woorden/beeldspraken horen.. en dan leest een ander t en die zit dan van huh? Maar t kan ook heeeeeeel goed aan mijn beperkte denkwereld liggen hor: ik sluit niks uit
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 19:13
stroopwafel
stroopwafel is offline
dit vind ik echt heel mooi! ik hou persoonlijk meer van de winter maar ik vind het zeer koel..
Oud 01-12-2001, 00:09
drama
drama is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ik heb t ook vaak, voor jezelf heb je echt het perfecte beeld in je hoofd van welke gevoelens bij welke woorden/beeldspraken horen.. en dan leest een ander t en die zit dan van huh? Maar t kan ook heeeeeeel goed aan mijn beperkte denkwereld liggen hor: ik sluit niks uit

Oud 01-12-2001, 14:55
Ninnoc
Ninnoc is offline
(alweer) prachtig en helaas herken ik mezelf erin.

offtopic...
Je kan me uit je iCQ lijst gooien, net als iedereen die me erin heeft staan. Want mijn computer heeft 2 weken bij de enge meneer van de winkel gestaan en die heeft alles eraf gegeooit.

[Dit bericht is aangepast door Ninnoc (01-12-2001).]
Reageren

Regels voor berichten