Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2003, 20:22
sa®a
sa®a is offline
Hebben jullie ook van die enorme nerds in de klas? Of zijn jullie zo sociaal dat je niemand zo noemt?
Oud 25-12-2003, 20:26
Verwijderd
Wat versta jij onder een nerd?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 20:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Neen, ik ben zelf een nerd.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 20:55
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-12-2003 @ 21:26:
Wat versta jij onder een nerd?
nerd nerd nerd zoeken op vandale.nl
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-12-2003 @ 21:55:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 21:22
extinction
extinction is offline
geen nerds.
Oud 25-12-2003, 21:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-12-2003 @ 21:55:
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak

Mja. Ik kan niet met computers overweg.
Op het emotionele vlak ben ik normaal, op het motorische ook, op het sociale ook.
Blijft over dat ik 'graag leer'.
Tja, dat is genoeg om als 'nerd' bestempelt te worden in dit land.

Mja, dan ben ik maar een nerd, mij best. Enne, fuck you. (niet tegen FoL of iemand specifiek)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 21:31
Sithan
Sithan is offline
jA iK zIT Nl OoK iN dE bRUGkLaS

Wacht maar af, die nerd zou nog weleens je beste vriend kunnen zijn die je helaas niet kan krijgen door je zo op te stellen...
Oud 25-12-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-12-2003 @ 22:30:
Inderdaad,
Ik ben er enorm mee gepest, omdat ik graag dingen wilde leren, trouwens nog steeds wil ik nog graag dingen leren.. maar nu verberg k het maar
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 21:45
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
sa®a schreef op 25-12-2003 @ 21:22:
Hebben jullie ook van die enorme nerds in de klas? Of zijn jullie zo sociaal dat je niemand zo noemt?
Stoer ben je hoor, op iemand neerkijken omdat hij/zij slim is en graag leert.

Waarom ergens op neerkijken waar je zelf veel te stom voor bent?
Oud 25-12-2003, 21:45
Tolchok
Tolchok is offline
Citaat:

niet alleen nederland hoor, maak je niet druk
Oud 26-12-2003, 10:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-12-2003 @ 21:59:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Waarom zou je met eigen-huis-en-tuin definities komen, terwijl er een gegeven is? Niet alleen fout van de TS, het is ook het heruitvinden van het wiel, dus tamelijk overbodig.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 26-12-2003 @ 11:09:
Daar durf je toch wel gewoon voor uit te komen? Je kunt toch wel gewoon zeggen wat je interesses zijn? Wat maakt het nu weer uit dat anderen het daar niet mee eens zijn.
Gepest worden is niet leuk, ik vermoed dat daar een reden ligt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 10:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 26-12-2003 @ 11:09:
Daar durf je toch wel gewoon voor uit te komen? Je kunt toch wel gewoon zeggen wat je interesses zijn? Wat maakt het nu weer uit dat anderen het daar niet mee eens zijn.
ze geeft aan dat ze erom gepest is. En een schoolcarriere zonder vrienden, waarin je gepest wordt, lijkt me ook niet het leukste.
Hoewel het idd verschrikkelijk dom is van die kinderen, aangezien 'veel willen leren' iets heel gezonds is en je er later erg ver mee kunt komen.
Oud 26-12-2003, 12:09
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij ons in de klas niet... en zaten ze er nou dan maakt mij dat nog niet veel uit... nerds kunnen best oke zijn... ze hebben best lef want ze durven tenminste hun zelf te zijn...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:17
rijk_v
rijk_v is offline
uhm ja, ik zit op gym dus nogal veel nerdjes ( no offense ) bij mij in de klas in elk geval 3 hele erge nerds ( hun hobbys: Mineralen verzamelen, age of empires spelen, pilootje spelen, willen later piloot worden of geoloog sneu.. sneu.. )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:18
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-12-2003 @ 22:41:
Inderdaad,
Ik ben er enorm mee gepest, omdat ik graag dingen wilde leren, trouwens nog steeds wil ik nog graag dingen leren.. maar nu verberg k het maar
bij ons op school wor dje juist gepest als je lage cijfers haalt en niet wil leren...
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:20
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
nerd (de ~ (m.), ~s)
1 iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak

Op het emotionele vlak ben ik normaal, op het motorische ook, op het sociale ook.

Mja, dan ben ik maar een nerd, mij best. Enne, fuck you. (niet tegen FoL of iemand specifiek)
wat is het motorische vlak, ik loop beetje achter op sociaal omdat ik een beetje te vak de kat uit de boom kijk, maarrr ik heb genoeg vrienden, maar ik kan wel goed leren, maar ik haal geen torenhoge cijfers
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Weer dat gezeur over nerds. Jij hebt het recht niet om over andere mensen te oordelen omdat zij toevallig andere interesses hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:28
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-12-2003 @ 13:24:
Weer dat gezeur over nerds. Jij hebt het recht niet om over andere mensen te oordelen omdat zij toevallig andere interesses hebben.
I spy, with my little eye, a nerd!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
rijk_v schreef op 26-12-2003 @ 13:28:
I spy, with my little eye, a nerd!!!!
Daar gaat het niet om.
Het gaat om het idee.

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:38
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-12-2003 @ 13:35:
Daar gaat het niet om.
Het gaat om het idee.
ow okeej! maar ik maakte maar grapje hoor, niet beledigd zijn, maar mijn stiefzusje zegt het de hele tijd als ik langsloop dussss. vaagheid
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 12:42
Asperientje
Asperientje is offline
Sorry, maar een nerd is niet alleen een nerd omdat hij/zij goed leert enz.

Ik ben in het algemeen erg sociaal enz.. maar ik erger me toch aan één iemand op school...

We hebben een lerares voor aardrijkskunde die erg "geliefd" is in de klas en die vreselijk "goed" kan uitleggen..
De eerste schoolonderzoek periode had IEDEREEN een onvoldoende voor haar vak.
Tweede schoolonderzoekperiode: Dat meisje,klasgenoot, klasgenoot, klasgenoot en ik bleven als laatsten in de klas omdat we nog vragen hadden over het stof enz. Dus zij vroeg om de antwoorden van het werkboekje (we werken in ons werkboekje maar kijken nooit na, de juf "heeft" voor iedereen een exemplaartje). Maar wat denk je, de juf had er maar één complete, en eentje waar der 4 pagina's van ontbreken. Dus klasgenoot van mij zei: ik neem die halve wel mee, scan alles vanavond en stuur alles via mail naar jullie. Dat vonden we goed, maar er ontbrak er dus nog wat aan. Ik vroeg beleefd aan die nerd (sorry kan gewoon niet meer normaal over haar praten) van ga jij vanavond al leren? "Nee, k moet vanavond werken, begin morgen avond (morgen=vrijdag) pas met leren" Geef ons bladzijde 16 t/m 20 dan kan Semra het scannen, krijg je het morgen terug. "Nee, dat wil ik niet" Doe niet egoistisch, er zijn meerdere mensen hier, en Semra is nog zo lief om alles te scannen en te sturen naar de hele klas. WIJ willen ook een goed punt halen!! (werd toen beetje boos) "Ja, maar ik wil geen risico nemen, ik ga leren" Ga je vanavond leren dan?? "Nee" Wat is het probleem dan?? "Ja maar ho even, ik kwam er mee, ik vroeg eerst" (ok hier had ze wel gelijk, maar this toch weer niet onze fout. de juffrouw had voor "iedereen" een exemplaar..en niemand had nog de antwoorden van het werkboekje gekregen)
JE KRIJGT ZE MORGEN TE-RU-UGGG!!
"Ok.."

Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:00
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 26-12-2003 @ 13:17:
uhm ja, ik zit op gym dus nogal veel nerdjes ( no offense ) bij mij in de klas in elk geval 3 hele erge nerds ( hun hobbys: Mineralen verzamelen, age of empires spelen, pilootje spelen, willen later piloot worden of geoloog sneu.. sneu.. )
Pilootje spelen zie ik eerder als kinderachtig gedrag dan als gedrag van een nerd, maar dat kan ook aan mij liggen. Verder valt het bij ons op school (ook gym) wel mee met nerds. Er lopen vooral veel kakkers rond (no offense). AoE is verder best een grappig spel en mineralen zijn handig voor zweefdoeleinden. Piloot en geoloog zijn verder gewone beroepen net als bakker, brandweerman of welk beroep dan ook. Daar is niks sneus aan.
Oud 26-12-2003, 13:02
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 26-12-2003 @ 14:00:
Pilootje spelen zie ik eerder als kinderachtig gedrag dan als gedrag van een nerd, maar dat kan ook aan mij liggen. Verder valt het bij ons op school (ook gym) wel mee met nerds. Er lopen vooral veel kakkers rond (no offense). AoE is verder best een grappig spel en mineralen zijn handig voor zweefdoeleinden. Piloot en geoloog zijn verder gewone beroepen net als bakker, brandweerman of welk beroep dan ook. Daar is niks sneus aan.
nee, ik bedoel mineralen als in stenen enzo en schelpen en AoE is wel leuk maar niet 24 uur per dag en ook niet leuk om de hele tijd over te praten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2003, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-12-2003 @ 11:22:
Waarom zou je met eigen-huis-en-tuin definities komen, terwijl er een gegeven is? Niet alleen fout van de TS, het is ook het heruitvinden van het wiel, dus tamelijk overbodig.
Omdat het dus verschilt wat mensen tot 'nerds' rekenen, zoals je in deze topic waarschijnlijk ook al hebt gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Hoezo zou dat sociaal zijn? Veel van m'n vrienden zijn 'nerds', is het sociaal van me om ze dan niet te noemen? (die zitten overigens niet in m'n klas... maar in m'n klas heb ik ze ook wel hoor, hoezo?)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 13:46
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 26-12-2003 @ 13:18:
bij ons op school wor dje juist gepest als je lage cijfers haalt en niet wil leren...
Op wat voor school zit je dan?
Bij ons was het juist 'stoer' als je niks deed en vooral riep dat je een hekel aan school hebt.
Oud 26-12-2003, 15:56
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 25-12-2003 @ 22:41:
Inderdaad,
Gewoon jalouzie allemaal. Een aantal mensen vinden het nodig om mensen die iets beter kunnen dan hunzelf meteen te bestempelen en te pesten.

"nerds" (uitgaand van de definitie "iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak") zijn vaak alleen of groeperen met een paar samen en zijn dus sowiso makkelijke prooien voor pesterijen. Maar om dan ook te gaan pesten is gewoon heel laag. Een bewijs dat anderen iets beter kunnen en mensen daar jaloers op worden.
Oud 26-12-2003, 16:06
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
2. en het zijn gewoon mensen, maar de manier waarop ze doen enz.

altijd vooraan zitten, nooit praten, goede punten, huiswerk braaf af, klederdracht...

een daarvan is echt zo'n extreempje. brilletje, en van die strakke neppe skatebroeken, met zo'n zielig touwtje van bovenbeen naar knie. en dan van die lompe skoen eronder
Oud 26-12-2003, 16:15
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 26-12-2003 @ 14:02:
nee, ik bedoel mineralen als in stenen enzo en schelpen en AoE is wel leuk maar niet 24 uur per dag en ook niet leuk om de hele tijd over te praten!
Jij VINDT dat niet leuk, bedoel je.
Oud 26-12-2003, 16:33
rijk_v
rijk_v is offline
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 16:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 26-12-2003 @ 13:42:
tekst
ik mis hier even het gedeelte waarom diegene een nerd is..
Oud 26-12-2003, 18:01
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 26-12-2003 @ 14:02:
Ik snap wat mineralen zijn, maar die kun je best voor zweefdoeleinden (meditatie/heling enz) gebruiken. Bovendien als zij dat leuk vinden, wat dan nog? Iedereen zijn hobbies. Door je hobbie ben je niet ineens beter of slechter dan een ander persoon. Als zij er nou over willen praten, laat ze lekker. Jij hoeft er toch niet met ze over te praten?

edit: sorry als ik fel overkom, maar ben vroeger gepest, omdat ze mij niet in hetzelfde hokje stopten als hun. Daarom ben ik erg tegen het hokjes gedrag, hoewel zelfs ik er soms niet aan ontkom.

Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-12-2003 @ 11:39:
Gepest worden is niet leuk, ik vermoed dat daar een reden ligt.
Inderdaad
Ik heb maanden niet geleerd voor school om er maar bij te horen (daar schaam ik me best wel voor )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 19:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-12-2003 @ 14:06:
Omdat het dus verschilt wat mensen tot 'nerds' rekenen, zoals je in deze topic waarschijnlijk ook al hebt gemerkt.
Dan zou je goed doen om de mensen eens wijs te maken, wat het nou eigenlijk betekent, datgene waar ze het over hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 19:50
Verwijderd
Nerd is een leuk woord, doet me altijd denken aan bill gates
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-12-2003 @ 20:50:
Nerd is een leuk woord, doet me altijd denken aan bill gates
Mij ook.

En met de rijkste man ter wereld geassociëerd worden is niet zó slecht, vind ik.

He, mede-nerds: een van ons is toevallig wel de rijkste man ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:51
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Guinevere03 schreef op 26-12-2003 @ 19:01:
Ik snap wat mineralen zijn, maar die kun je best voor zweefdoeleinden (meditatie/heling enz) gebruiken. Bovendien als zij dat leuk vinden, wat dan nog? Iedereen zijn hobbies. Door je hobbie ben je niet ineens beter of slechter dan een ander persoon. Als zij er nou over willen praten, laat ze lekker. Jij hoeft er toch niet met ze over te praten?

edit: sorry als ik fel overkom, maar ben vroeger gepest, omdat ze mij niet in hetzelfde hokje stopten als hun. Daarom ben ik erg tegen het hokjes gedrag, hoewel zelfs ik er soms niet aan ontkom.
okeej, maar begrijp dat ik dus een heel andere mening over hun interesses, en ik word er weleens mee lastig gevallen ( Hou jij van AoE enz.? )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:31
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Dan zeg je tog gewoon dat jij het niet leuk vindt of geen zin hebt om erover te praten? Als ze het te vaak doen, kun je best aangeven dat jij geen zin hebt om daar steeds over te praten.
Oud 26-12-2003, 21:40
rijk_v
rijk_v is offline
dan gaan ze huilen, je wilt niet weten op welke vriendelijke manieren ik mensen afwimpel
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 21:49
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Nu ben ik nieuwsgierig...Vertel!
Oud 26-12-2003, 21:52
rijk_v
rijk_v is offline
weetikveel: misschien iets als: ( bedenk, bedenk ) okeej ik schepte op!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 22:33
Asperientje
Asperientje is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-12-2003 @ 17:50:
ik mis hier even het gedeelte waarom diegene een nerd is..
Het was maar een voorbeeldje.. Ze gedraagd der alleen maar zo.. Gewoon als mensen toch even aardig tegen haar doen, gewoon bot blijven doen. Denken dat ze "madame-everything" is enz. Als we in de klas zitten en wij proberen nog een s.o te vermijden gaat zij er maar toch op in zodat we tóch een s.o krijgen.. etc etc etc..

Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-12-2003 @ 21:17:
Mij ook.

En met de rijkste man ter wereld geassociëerd worden is niet zó slecht, vind ik.

He, mede-nerds: een van ons is toevallig wel de rijkste man ter wereld.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 10:13
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
daar zijn andere mensen het misschien niet over eens. nerd-zijn is iets wat mensen je benoemen. dus je bent pas een nerd als zij het zeggen.

als je gewoon graag leert ben je alleen maar een streber. das weer iets anders.

ontopic:
ja, in mijn klas zaten er 2 echte (en 3 aanhangsels die te verlegen waren om er iets uit op te maken.) anyway, vreselijk asociale types die zich te goed voelden voor de rest van de klas. te verwend door hun mamma (die hun kleertjes kocht) en uiteindelijk niet in staat tot 1 enkele originele gedachte. te veel die van schoolboeken geleerd waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 10:19
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
telluriet schreef op 25-12-2003 @ 22:45:
Stoer ben je hoor, op iemand neerkijken omdat hij/zij slim is en graag leert.

Waarom ergens op neerkijken waar je zelf veel te stom voor bent?
hangt dus van de verschillende definitie van nerd af. bij mij is asociaal nog het grootste kenmerk hoor :
Oud 27-12-2003, 10:28
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Asperientje schreef op 26-12-2003 @ 23:33:
Het was maar een voorbeeldje.. Ze gedraagd der alleen maar zo.. Gewoon als mensen toch even aardig tegen haar doen, gewoon bot blijven doen. Denken dat ze "madame-everything" is enz. Als we in de klas zitten en wij proberen nog een s.o te vermijden gaat zij er maar toch op in zodat we tóch een s.o krijgen.. etc etc etc..

ja dat bedoel ik, nerds hebben een pverload aan zelfvertrouwen (soms) waardoor wij al twee keer een proefwerk een week eerder moesten doen, als in jou voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 10:35
-=Error323=-
-=Error323=- is offline
als ik afga op de uitleg uit de van daele, ja, dan bennek een nerd
Oud 27-12-2003, 12:24
Verwijderd
ik ben een hele grote nerd

face it

je zit op scholieren.com forum hoor

glappie
Met citaat reageren