Ik probeer MySQL databases te gebruiken in Perl in WinXP, maar daarvoor moet ik eerst de DBI-module installeren. Dat is echter vreselijk tergend, ik ben er nu al vanaf ongeveer 12 uur mee bezig en ik heb nog steeds die kutmodule niet geïnstalleerd. Ik zal vast een vreselijke debiel zijn hoor, maar het lukt me niet!
Ik heb ActivePerl 5.nogwat (gewoon de nieuwste), Apache 2.nogwat (ook de nieuwste) en DBI:Bundle 1.39 van Tim Bunce.
Volg ik de installatie-aanwijzingen op, dan blijk ik opeens "nmake" nodig te hebben. Goed, die heb ik gedownload, dan blijk ik opeens cl.exe nodig te hebben. Goed, .NET Development nogwat SDK kit van 100 MB gedownload, geïnstalleerd, .h bestanden gekopieerd, mist ie windows.h. Nee die zit er niet bij. Goed, van internet geplukt. Mist ie object.h. Ok, ook van internet geplukt, kan object.h "typeinfo" niet vinden. Staat een bestand typeinfo.h in diezelfde map, gerenamed naar typeinfo, zegt ie: This header requires a C++ compiler...
nou goed ik weet het niet meer hoor...
heeft iemand misschien een functioneel en werkend DBI-bestand of wat dan ook waarmee ik in CGI bestanden met DBs kan werken of kan iemand me enige ondersteuning bieden bij deze installatie, want ik sta op het punt het hele kutding het raam uit te gooien!!!

:
E:\PERL\LIB\DBI-1.39\FUCK U GRRR
'FUCK' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.