Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2004, 18:02
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik probeer MySQL databases te gebruiken in Perl in WinXP, maar daarvoor moet ik eerst de DBI-module installeren. Dat is echter vreselijk tergend, ik ben er nu al vanaf ongeveer 12 uur mee bezig en ik heb nog steeds die kutmodule niet geïnstalleerd. Ik zal vast een vreselijke debiel zijn hoor, maar het lukt me niet!

Ik heb ActivePerl 5.nogwat (gewoon de nieuwste), Apache 2.nogwat (ook de nieuwste) en DBI:Bundle 1.39 van Tim Bunce.

Volg ik de installatie-aanwijzingen op, dan blijk ik opeens "nmake" nodig te hebben. Goed, die heb ik gedownload, dan blijk ik opeens cl.exe nodig te hebben. Goed, .NET Development nogwat SDK kit van 100 MB gedownload, geïnstalleerd, .h bestanden gekopieerd, mist ie windows.h. Nee die zit er niet bij. Goed, van internet geplukt. Mist ie object.h. Ok, ook van internet geplukt, kan object.h "typeinfo" niet vinden. Staat een bestand typeinfo.h in diezelfde map, gerenamed naar typeinfo, zegt ie: This header requires a C++ compiler...

nou goed ik weet het niet meer hoor...

heeft iemand misschien een functioneel en werkend DBI-bestand of wat dan ook waarmee ik in CGI bestanden met DBs kan werken of kan iemand me enige ondersteuning bieden bij deze installatie, want ik sta op het punt het hele kutding het raam uit te gooien!!! :

E:\PERL\LIB\DBI-1.39\FUCK U GRRR
'FUCK' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 04:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Mja misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar waarom gebruik je niet gewoon PHP icm MySQL? Dat werkt fantastisch, beter dan iets als CGI.
Oud 03-01-2004, 10:08
Negrotiator
Negrotiator is offline
Nee, zat ik idd niet zo op te wachten. Nou weet je ik heb daar natuurlijk over nagedacht, mijn host ondersteunt helaas geen Perl, maar ik kan ten eerste geen PHP en ten tweede: ik heb een script van ongeveer 35 kb hier, helemaal in Perl geschreven, beetje veel werk om te veranderen vrees ik. Of is het makkelijker dan het lijkt?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 11:53
zazzie
zazzie is offline
heb je al geprobeerd om DBI via cpan te instaleren?

in je cmd promt:
perl -MCPAN -e 'install DBI'

(hoe dit precies werkt onder windows weet ik niet, maar in principe zou het hetzelfde moeten werken als onder linux, en daar werkt het zo )

dan wordt de module gedownload en de eventuele dependencies door perl opgelost en geinstalleerd.
Oud 06-01-2004, 11:20
Negrotiator
Negrotiator is offline
geil even checken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 11:28
Negrotiator
Negrotiator is offline
Hee bedankt het lijkt te werken!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:28
Blowie
Blowie is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 03-01-2004 @ 11:08:
Nee, zat ik idd niet zo op te wachten. Nou weet je ik heb daar natuurlijk over nagedacht, mijn host ondersteunt helaas geen Perl, maar ik kan ten eerste geen PHP en ten tweede: ik heb een script van ongeveer 35 kb hier, helemaal in Perl geschreven, beetje veel werk om te veranderen vrees ik. Of is het makkelijker dan het lijkt?
om toch nog ff stiekem je vraag te beantwoorden, Perl is het grote broertje van php.. de syntax en de manier van werken (om het zo te zeggen) is hetzelfde.. er zijn ook wel veel gedeelde functies.. dus de overstap is niet zo groot..

alleen een compleet script herschrijven is niet zo makkelijk (heb ik 1 keer gedaan en dat doe ik nooit meer..) simpelweg omdat er toch verschillende functies zijn, die je dan zelf moet gaat schrijven en zow.. je kan namelijk nooit exact dezelfde werkwijze overnemen.. (als je begrijpt wat ik bedoel..)

Maar als je opnieuw begint het is wel goed te doen..
Reageren

Regels voor berichten