Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Oei. Dat wordt een lange discussie.
Het argument dat iets populairder is, vind ik geen goede. Dat zegt immers niks over de functionaliteit van het programma zelf. Ik zou aanraden om een programma uit te kiezen die meerdere diensten (IM netwerken) aan kan en deze meerdere diensten in te stellen indien nodig. Zo kun je met iedereen die IM gebruikt blijven discussieren. GAIM en Trillian zijn hier een voorbeeld van.
||
Citaat:
|
![]() |
|
MSN is een inferieur messenger protocol. Voornamelijk omdat het niet mogelijk is een bericht te sturen als de ander offline is. Iets dat toch wel redelijk vereist is voor een goed messaging netwerk.
Dat MSN zo populair is, komt alleen omdat het programma MSN Messenger of eigenlijk Windows Messenger standaard met windows meegeleverd wordt. Voor die tijd was ICQ erg populair. ICQ heeft het AOL netwerk wat volgens het AIM Messenger protocol werkt, dit biedt veel meer functionaliteit dan het MSN netwerk. Maar jij bedoelt waarschijnlijk de clients zelf, en niet zozeer het netwerk. Ik denk dat je zowel geen ICQ als MSN Messenger moet gebruiken, maar clients zoals Trillian, GAIM, Miranda of Jabber, die allemaal (al dan niet met plugins) het ICQ en MSN netwerk kunnen gebruiken.
|
iedereen zeurt dat je met msn geen offline berichten kan sturen, maar msn is erop gebaseerd dat je mensen toevoegt via hun emailadres, dus als ze niet online zijn is het gewoon rechtermuisknop ---> email verzenden klaar! Ik zie het probleem niet zo
||
![]() |
Citaat:
Het is toch echt iets anders dan dat ICQ dat doet: server verstuurt 'm direct wanneer user online komt, een bericht dat op dezelfde manier aankomt als wanneer je 'm zou versturen indien user online is. Dat werkt met zo'n beetje elke client -- hoewel dat vaak direct kan (excl slechte firewalls) en op de manier met offline messages de server het bewaard. Nou miet ik eerlijk bekennen dat ik ICQ ook niet geweldig vind omdat de protocol specs niet open zijn. Ik prefereer Jabber, omdat daar de macht niet bij een kleine groep ligt.
|
Verwijderd
|
Ik vind ICQ (oude) prettiger..
De neiuwe ICQ versies is adware, dat vind ik minder, maar wel logisch.. ICQ heeft vele voordelen tegenover MSN.. Maar ik denk dat alles wel genoemd is waarom.. Dat het moeilijker is is onzin, je kunt hier ook mensen toevoegen op email adres.. Maar je hebt teminste een echte zoekfunctie, dat heb je bij MSN Messenger niet... Persoonlijk hou ik niet van andere clients, doordat ze in de meeste gevallen gewoon niet zo goed werken dan de originele.. Ik vind trouwens ICQ99b de beste voor het ICQ netwerk.. En Windows Messenger 4.7 voor het MSN messenger netwerk Een groot nadeel va ICQ tegenwoordig vind ik dat er noig maar een beperkt aantal mensen op zit, maar als het aan mij ligt zou ik mooi ICQ actief blijven gebruiken.. ![]() |
![]() |
|
Trillian, GAIM, Miranda of Exodus zijn veel fijner omdat ze meerdere netwerken ondersteunen. Bovendien heb je meer features, een schonere implementatie, skinnable interfaces (Trillian: Aikon²) en een grotere veiligheid (ICQ met ingebouwde "homepage", dat was leuk).
Features zoals SecureIM zou ik sowieso niet kunnen missen, dan zou ik geen IM meer gebruiken voor mn communicatie met vrienden.
|
ik werkte vroeger veel met ICQ, maar door iedereen zonodig MSN Mess. moest gebruiken gebruik ik ICQ eigenlijk nooit meer
Welk beter is? Ik vind ICQ beter, gewoonweg omdat ik daar nooit last heb gehad van irritante kleuters die je allerlei persoonlijke dingen vragen, om vervolgens in woede uit te barsten als je een vraag niet "volledig" beantwoord, zodat je weer iemand voor je blocklist erbij hebt...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb net toevallig ICQ weer geinstalleerd om te zien hoe dat weer bevalt (2000B, de nieuwere versie's hebben teveel rommel imo) na een hele tijd op Trillian pro gedraaid te hebben. Ik vind de zogenaamde whitepages van ICQ erg handig, hier kan je makkelijk mensen mee vinden ![]() Kan zo snel geen nadeel van ICQ bedenken. Ik draai btw ook MSN6 hoor en dat draait verder ook prima.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt ook ICQ lite, die heeft minder functies.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ICQ kun je ook in het Nederlands krijgen, IIRC kan dat met Miranda. Het is iig wel mogelijk.
||
Citaat:
Kan je met Yahoo messenger ook de icq en msn-netwerken gebruiken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb een tyfus gekel aan dat gezever van di wijven op MSN :r Het niveau is altijd ver te zoeken.. (Op enkele uitzonderingen na) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|