Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 17:42
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
Wat zijn de voordelen en nadelen van ICQ in vergelijking met MSN?

Ik heb zelf alleen MSN Messenger.

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 21:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 17:45
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
voordeel van msn: bijna iedereen gebruikt het
nadeel van icq: word veel minder gebruikt
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 18:04
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
MSN Messenger is makkelijker te gebruiken dan ICQ, het word meegeinstalleerd met je windows en iedereen gebruikt het. MSN messenger vind ik prima programma, dus geen reden om ICQ te gebruiken. Voor het geval je het nog niet wist: MSN en ICQ gebruiken verschillende netwerken dus een MSN'er kan niet met een ICQ'er communiceren, en andersom. Je kan evt. Trillian gebruiken als je ICQ en MSN allebei tegelijk wilt gebruiken.
Oud 06-02-2004, 18:09
dystopia
dystopia is offline
Oei. Dat wordt een lange discussie.

Het argument dat iets populairder is, vind ik geen goede. Dat zegt immers niks over de functionaliteit van het programma zelf.

Ik zou aanraden om een programma uit te kiezen die meerdere diensten (IM netwerken) aan kan en deze meerdere diensten in te stellen indien nodig. Zo kun je met iedereen die IM gebruikt blijven discussieren. GAIM en Trillian zijn hier een voorbeeld van.
Oud 06-02-2004, 18:29
freyk
freyk is offline
Het is precies wat dystopia zegt, gewoon zo'n multimessenger gebruiken. Want kan kan je zelf oordelen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 19:28
zazzie
zazzie is offline
IM? daar is net een mooie standaard voor opgesteld... genaamd jabber

maar verder, persoonlijk vind ik icq een stuk relaxter dan msn... met icq kan je tenminste ook berichtjes sturen naar mensen die offline zijn, daarnaast heb je niet gelijk 20 msn-logs voor je neus zodra je het opent en is de footprint van licq vele malen kleiner dan die van amsn. en die irritante pop-up dingen als mensen online komen... zoooo irritant, die dingen komen door elk prog dwars door je beeld heen...
Oud 06-02-2004, 19:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
zazzie schreef op 06-02-2004 @ 20:28:
IM? daar is net een mooie standaard voor opgesteld... genaamd jabber

maar verder, persoonlijk vind ik icq een stuk relaxter dan msn... met icq kan je tenminste ook berichtjes sturen naar mensen die offline zijn, daarnaast heb je niet gelijk 20 msn-logs voor je neus zodra je het opent en is de footprint van licq vele malen kleiner dan die van amsn. en die irritante pop-up dingen als mensen online komen... zoooo irritant, die dingen komen door elk prog dwars door je beeld heen...
Helemaal mee eens (ik gebruikte Licq, tegenwoordig Bitlbee).

Echter het blijft een kwestie van smaak, hetgeen persoonlijk is, en wat iemand het beste zelf kan onderzoeken. Zo ligt het voor de hand dat TS geen Licq tot haar beschikking heeft. Ergo, opsommen van een divers aanbod van clients incl. meningen, voor- en nadelen ed. lijkt mij productief

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:11
Martin
Martin is offline
Citaat:
zazzie schreef op 06-02-2004 @ 20:28:
zodra je het opent en is de footprint van licq vele malen kleiner dan die van amsn. en die irritante pop-up dingen als mensen online komen... zoooo irritant, die dingen komen door elk prog dwars door je beeld heen...
Pop-ups zijn uit te schakelen, heb ik ook gedaan. Een werkelijk genot!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
MSN is een inferieur messenger protocol. Voornamelijk omdat het niet mogelijk is een bericht te sturen als de ander offline is. Iets dat toch wel redelijk vereist is voor een goed messaging netwerk.

Dat MSN zo populair is, komt alleen omdat het programma MSN Messenger of eigenlijk Windows Messenger standaard met windows meegeleverd wordt. Voor die tijd was ICQ erg populair. ICQ heeft het AOL netwerk wat volgens het AIM Messenger protocol werkt, dit biedt veel meer functionaliteit dan het MSN netwerk.

Maar jij bedoelt waarschijnlijk de clients zelf, en niet zozeer het netwerk. Ik denk dat je zowel geen ICQ als MSN Messenger moet gebruiken, maar clients zoals Trillian, GAIM, Miranda of Jabber, die allemaal (al dan niet met plugins) het ICQ en MSN netwerk kunnen gebruiken.
Oud 07-02-2004, 00:15
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
iedereen zeurt dat je met msn geen offline berichten kan sturen, maar msn is erop gebaseerd dat je mensen toevoegt via hun emailadres, dus als ze niet online zijn is het gewoon rechtermuisknop ---> email verzenden klaar! Ik zie het probleem niet zo
Oud 07-02-2004, 01:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 07-02-2004 @ 01:15:
iedereen zeurt dat je met msn geen offline berichten kan sturen, maar msn is erop gebaseerd dat je mensen toevoegt via hun emailadres, dus als ze niet online zijn is het gewoon rechtermuisknop ---> email verzenden klaar! Ik zie het probleem niet zo
Heel leuk maar dat werkt alleen als je iets van een combinatie van MSN + Hotmail / Outlook + MSIE gebruikt. En da's niet netjes, valt onder dezelfde strategie als het "Dat MSN zo populair is, komt alleen omdat het programma MSN Messenger of eigenlijk Windows Messenger standaard met windows meegeleverd wordt" dat Enlightenment verkondigt.

Het is toch echt iets anders dan dat ICQ dat doet: server verstuurt 'm direct wanneer user online komt, een bericht dat op dezelfde manier aankomt als wanneer je 'm zou versturen indien user online is. Dat werkt met zo'n beetje elke client -- hoewel dat vaak direct kan (excl slechte firewalls) en op de manier met offline messages de server het bewaard.

Nou miet ik eerlijk bekennen dat ik ICQ ook niet geweldig vind omdat de protocol specs niet open zijn. Ik prefereer Jabber, omdat daar de macht niet bij een kleine groep ligt.
Oud 07-02-2004, 11:43
Verwijderd
Ik vind ICQ (oude) prettiger..
De neiuwe ICQ versies is adware, dat vind ik minder, maar wel logisch..

ICQ heeft vele voordelen tegenover MSN..
Maar ik denk dat alles wel genoemd is waarom..

Dat het moeilijker is is onzin, je kunt hier ook mensen toevoegen op email adres..
Maar je hebt teminste een echte zoekfunctie, dat heb je bij MSN Messenger niet...

Persoonlijk hou ik niet van andere clients, doordat ze in de meeste gevallen gewoon niet zo goed werken dan de originele..

Ik vind trouwens ICQ99b de beste voor het ICQ netwerk..
En Windows Messenger 4.7 voor het MSN messenger netwerk

Een groot nadeel va ICQ tegenwoordig vind ik dat er noig maar een beperkt aantal mensen op zit, maar als het aan mij ligt zou ik mooi ICQ actief blijven gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:33
Enlightenment
Enlightenment is offline
Trillian, GAIM, Miranda of Exodus zijn veel fijner omdat ze meerdere netwerken ondersteunen. Bovendien heb je meer features, een schonere implementatie, skinnable interfaces (Trillian: Aikon²) en een grotere veiligheid (ICQ met ingebouwde "homepage", dat was leuk).

Features zoals SecureIM zou ik sowieso niet kunnen missen, dan zou ik geen IM meer gebruiken voor mn communicatie met vrienden.
Oud 07-02-2004, 16:27
dafelix
dafelix is offline
ik werkte vroeger veel met ICQ, maar door iedereen zonodig MSN Mess. moest gebruiken gebruik ik ICQ eigenlijk nooit meer

Welk beter is? Ik vind ICQ beter, gewoonweg omdat ik daar nooit last heb gehad van irritante kleuters die je allerlei persoonlijke dingen vragen, om vervolgens in woede uit te barsten als je een vraag niet "volledig" beantwoord, zodat je weer iemand voor je blocklist erbij hebt...
Oud 07-02-2004, 16:56
Verwijderd
Ohwjah, en daar was nog niet de BrEeZaH CuLtUuR etcetc..
En mensne die de hele dag van naam veranderen..
En je kon er zelf de naam opgeven van een persoon (zonder een addon).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 17:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
dystopia schreef op 06-02-2004 @ 19:09:
Het argument dat iets populairder is, vind ik geen goede. Dat zegt immers niks over de functionaliteit van het programma zelf.
Dat is geen argument voor beoordeling van het programma zelf, maar wel over de algehele service, en daar gaat het vrijwel iedereen om.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 18:21
Verwijderd
Messenger is simpeler en wordt inderdaad standaard bij windows geleverd: mensen kiezen voor gemak. ICQ is veel uitgebreider en kent veel meer mogelijkheden.... maar is niet gebruiksvriendelijk.

Goezz
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 10:19
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
maar is niet gebruiksvriendelijk.
Niet? Alleen omdat het in het Engels is zeker. Voor de rest staat alles duidelijk aangegeven.

Ik heb net toevallig ICQ weer geinstalleerd om te zien hoe dat weer bevalt (2000B, de nieuwere versie's hebben teveel rommel imo) na een hele tijd op Trillian pro gedraaid te hebben.

Ik vind de zogenaamde whitepages van ICQ erg handig, hier kan je makkelijk mensen mee vinden

Kan zo snel geen nadeel van ICQ bedenken.

Ik draai btw ook MSN6 hoor en dat draait verder ook prima.
Oud 08-02-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Goes15 schreef op 07-02-2004 @ 19:21:
Messenger is simpeler en wordt inderdaad standaard bij windows geleverd: mensen kiezen voor gemak. ICQ is veel uitgebreider en kent veel meer mogelijkheden.... maar is niet gebruiksvriendelijk.

Goezz
Waarom is messenger simpeler?
Je hebt ook ICQ lite, die heeft minder functies..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 02:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 07-02-2004 @ 18:10:
Dat is geen argument voor beoordeling van het programma zelf, maar wel over de algehele service, en daar gaat het vrijwel iedereen om.
Wtf is het directe verband tussen populariteit en service?

ICQ kun je ook in het Nederlands krijgen, IIRC kan dat met Miranda. Het is iig wel mogelijk.
Oud 10-02-2004, 09:08
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik gebruik zelf Trillian, daarvoor ICQ. Ik vind ICQ overzichtelijker omdat mensen geen namen gebruiken van 132 tekens met zes smileys ertussen.
Oud 10-02-2004, 10:04
Verwijderd
Yahoo messenger uber alles.

Dat programma heeft de voordelen van icq en msn samengevoegd in een.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 12:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
dystopia schreef op 10-02-2004 @ 03:22:
Wtf is het directe verband tussen populariteit en service?
ik vind het bij de service van het programma horen, het aanbod van 'mede chatters'
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:22
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-02-2004 @ 11:04:

Kan je met Yahoo messenger ook de icq en msn-netwerken gebruiken?
Oud 15-02-2004, 20:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-02-2004 @ 11:04:

Dan heb je trillian nog niet uitgeprobeert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 01:04
JJzD
JJzD is offline
vroger in die oude tijd hadden de jongens ICQ
en de meiden MSN

maar ja naar wie luister je dan?
Oud 16-02-2004, 04:48
Verwijderd
Citaat: