Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 12:24
Anna2004
Anna2004 is offline
Ik kijk best vaak MTV, TMF. Ik vind het een schande hoe in sommige clip's vrouwen worden behandelt, met sommige clip's bedoel ik clipt die vaak het "hiphop lifestyle" promoten.

Het "hiphop" lifestyle schijnt erg gemakkelijk samen te gaan met anti- vrouwen emancipatie. Vrouwen worden gezien als een soort sex object, die op mannen vallen die vaak zichzelf met geweld in verband brengen en veel geld hebben.

Ik quote eff een 2 stukjes van 50cent:

Citaat:
Everyday I got a new bitch and when I'm done wit her
It'll look like she dived head first in the pool wit it (GOD DAMN)
You only gon wind up dead tryin to prove shit
Citaat:
I aint got nothing for you man what?
Bitch what the fuck you mean I can't sing bitch
Helaas zijn de video clips nog 2x zo erg als deze teksten.

Is dit de toekomst van alle vrouwen?
Is de nette dame verleden tijd?
Is emancipatie niet meer weggelegd voor vrouwen?

Zal dit invloed hebben op de emancipatie van de toekomst?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 12:27
Verwijderd
Er zijn genoeg meiden die op die hip hoppers geilen. Die hun tieten voor hun laten opspuiten en ze in hun clips laten bungelen.
Laat ze lekker kansloos wezen.
De enige die bepaald of je een dame bent of niet ben je zelf.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:30
Nona Star
Nona Star is offline
lang niet alle hiphop is zo, en daarnaast ken ik niemand die zich gedraagt naar die teksten, ik zie nog niet echt reden om me ongerust te maken.

besides: Missy Elliott!!
helaas moet ze compenseren voor Lil' Kim
Oud 07-01-2004, 12:33
Toet0r
Toet0r is offline
ach, wat doe je dr tegen. Ik vind de clips, de muziek, de lyrics en de rappers zelf niks. Die vrouwen die zin hebben om daar in die clips mee te spelen moeten het zelf weten, en de meisjes die het willen luisteren ook.
ik vind het eerlijk gezegd nogal triest, maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:36
Verwijderd
Ik hoop dat je begrijpt dat de hiphoppers in kwestie over het algemeen eerder willen shockeren met hun clips/songteksten, dan dat ze een belangrijke boodschap willen overbrengen op het grote publiek.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:40
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 07-01-2004 @ 13:36:
Ik hoop dat je begrijpt dat de hiphoppers in kwestie over het algemeen eerder willen shockeren met hun clips/songteksten, dan dat ze een belangrijke boodschap willen overbrengen op het grote publiek.
Maar de boodschap (dat shockerende) word wel ontvangen, daar maak ik me zorgen over
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:41
rodina
rodina is offline
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 13:40:
Maar de boodschap (dat shockerende) word wel ontvangen, daar maak ik me zorgen over
Vooral mee doorgaan ja want daar schiet je wat mee op
Oud 07-01-2004, 12:42
Otis
Otis is offline
Ach ze doen wel heel stoer maar thuis heeft hun vrouw de broek aan hoor
Het is allemaal maar show.Zou je onderhand toch wel moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:42
Verwijderd
Idd, en het wordt allemaal maar normaal of zelfs cool gevonden. Walgelijk.

Duidelijk een
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 13:24:
Ik kijk best vaak MTV, TMF.
Moet je gewoon ook niet doen!

Verder, de mensen die beinvloed worden door dat soort muziek die zijn gewoon zo dom als een rund en wat zullen die nou bereiken in de wereld? Nou in ieder geval niet genoeg om de vrouwen emancipatie om zeep te helpen hoor.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:45
Verwijderd
Je kunt niet die rappers alleen de schuld geven vind ik..
Die vrouen doen er zelf aan mee, dus het komt van 2 kanten..
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 07-01-2004 @ 13:42:
Het is allemaal maar show.Zou je onderhand toch wel moeten weten.
Dat het show is maakt geen fuck uit, het gaat om de beeldvorming die het in de hand werkt, of het nu 'serieus' of 'show' is. Persoonlijk vind ik het een kansloze vertoning, en nog erger is het feit dat er simpele, makkelijk te beďnvloeden mensen zijn die ook echt denken dat dat normaal is, of dat het stoer is om niet te werken en maar een beetje in de hood te hangen met je homies en je bitches.
Met citaat reageren
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 07-01-2004 @ 13:33:
ach, wat doe je dr tegen. Ik vind de clips, de muziek, de lyrics en de rappers zelf niks. Die vrouwen die zin hebben om daar in die clips mee te spelen moeten het zelf weten, en de meisjes die het willen luisteren ook.
ik vind het eerlijk gezegd nogal triest, maar dat is mijn mening.
Ik vind het niet alleen triest, maar ook iets waar we ons alle zorgen over moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:46
Bijoux
Bijoux is offline
hiphopstyle???
ik denk dat je rap (een Element van de hiphop) bedoeld.
Maarre hiphop is helemaal niet anti-vrouw.
Oud 07-01-2004, 12:53
Fog
Fog is offline
ah leuk

ten eerste is dat alleen zo bij commerciele hiphop. underground eerder het tegenovergestelde.

en het komt denk ik omdat de mensen die die hiphop maken [bijvoorbeeld 50 cent] een heel verrotte jeugd hebben gehad, ze willen gewoon alles hebben, en hebben nooit geleerd om echt respect voor anderen te hebben, en al helemaal niet voor vrouwen. als in een keer alles zo bij ze aan komt waaien slaan ze door.
Oud 07-01-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 07-01-2004 @ 13:53:
ten eerste is dat alleen zo bij commerciele hiphop. underground eerder het tegenovergestelde.
Duidelijk, dat weet ik zelf ook, maar het is helaas wel de commerciële rap die op tv te zien is. En het zijn helaas ook de door commerciële rap beďnvloede kereltjes van veertien zonder fatsoenlijk normenkader, die denken dat het stoer is om meisjes zo te behandelen. Het zal met commerciële rap wel net zo gaan als met elke andere muziekstijl: nu zie je tachtig procent van de tijd nog blingblingnegers op tv, straks is het weer iets compleet anders en lopen mensen dáar weer achteraan
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:11
Fog
Fog is offline
daar heb je gelijk in ja.

ach het is ook gewoon zo gegroeid. het begon met de clip van i got 5 on it en nog wat anderen. oude public enemy, krs-one, run dmc en beastie boys video's zijn ook niet zo...het is gewoon cool nu en dat gaat ook wel weer over.
Oud 07-01-2004, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 07-01-2004 @ 14:11:

ach het is ook gewoon zo gegroeid. het begon met de clip van i got 5 on it en nog wat anderen. oude public enemy, krs-one, run dmc en beastie boys video's zijn ook niet zo...het is gewoon cool nu en dat gaat ook wel weer over.
Is allemaal die gangster rap die dit gezeik heeft ingeluid.
En ja op een moment groeit men daar wel weer over heen. Tot die tijd kunnen we ten minste "genieten" van deze zooi
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 13:24:
Zal dit invloed hebben op de emancipatie van de toekomst?
Nee, want emancipatie is zo goed als voltooid, afgezien voor een kleine groep van kansloze wezens
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:49
Verwijderd
Citaat:

Yep, dat geldt ook voor de hele kledingstijl die nu met hiphop geassociëerd wordt: enorm wijde broeken, Timbs, gouden Rolexen en dergelijke, terwijl als je naar oude clips van PE kijkt zie je dat Chuck D. ook gewoon in een strakke spijkerbroek, T-shirt en een baseballjack loopt, om van Flav nog maar te zwijgen

Maar goed, die jongeren die door die clips in negatieve zin beďnvloed worden, zouden anders wel op een andere manier beďnvloed worden door iets anders, dus dat is op zich niet zo bijzonder. Je moet gewoon niet te snel de hype believen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:29
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-01-2004 @ 14:21:
Nee, want emancipatie is zo goed als voltooid, afgezien voor een kleine groep van kansloze wezens
Als jij zegt dat emancipatie zo goed als voltooid is, vraag ik me af ik welke context jij dat ziet Is gelijkheid het zelfde voor jou als gelijkwaardigheid?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 15:29:
Als jij zegt dat emancipatie zo goed als voltooid is, vraag ik me af ik welke context jij dat ziet Is gelijkheid het zelfde voor jou als gelijkwaardigheid?
Wil jij beweren dat jij tegenwoordig niet als gelijkwaardig aan een man word gezien.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:35
Anna2004
Anna2004 is offline
Mij gaat het niet zo zeer over wat de juiste begrippen ervoor zijn, of wat de geschiedenis erachter is. Het gaat mij wat ik dagelijks op tv zie, dat schokt mij echt

En de hiphop/rap invloed is voor mij merkbaar op straat (ik woon in Rotterdam). En het lijkt me erg stug dat ik de enigste ben

En dan heeft Balkenende het over normen en waarden. Daar merk ik ook niet veel van, kan het beter wormen en maden noemen

Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:36
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-01-2004 @ 15:34:
Wil jij beweren dat jij tegenwoordig niet als gelijkwaardig aan een man word gezien.
Ligt er aan wat jij onder waarde verstaat. Respect en waarden gaan bij mij samen idd.

En ik bedoel het niet in vergelijking met een man, maar ik zijn geheel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 15:29:

Elke vrouw die nu klaagt over emancipatie, heeft het voornamelijk aan haarzelf te denken

Hmm, *pakt even Jay Z - The Black Album erbij* , een hele ode geschreven aan zijn moeder, toch wel bij de meeste mannen vrouw #1, en als je CD's van Tupac pakt.. verschilt het ongeveer wel per nummer hoe hij vrouwen beschrijft.

Citaat:
Is de nette dame verleden tijd?
Onzin, ik zit eropzich ook niet zo op te wachten dat mijn vriendin zich 11230 keer op haar bips laat slaan door de plaatselijke relneger en dat ze daar blij van wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 13:40:
hip-hoppers hebben geen boodschap

het enige wat zij willen in hun clips is etaleren hoe succesvol ze uit de ghettos gekomen zijn.

daar gaat het om, verder hebben ze absoluut geen boodschap aan de mensheid!

vergeet trouwens niet dat die dames er wel rijkelijk voor betaald worden en dat het hun eigen keuze is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:47
Otis
Otis is offline
Citaat:
Poser4life schreef op 07-01-2004 @ 15:43:

vergeet trouwens niet dat die dames er wel rijkelijk voor betaald worden en dat het hun eigen keuze is.
Idd het is hun eigen keuze en zoveel hadden ze toch al niet bij te dragen aan deze maatschappij... Dat andere vrouwen zich hierdoor voelen aangevallen ofzo en dit als onderdrukking van de vrouw zien is natuurlijk onzin.. Je moet vrouwen tegenwoordig als individu bekijken .. je hebt sloeries en je hebt normale vrouwen.En die clip-sloeries kiezen er zelf voor om sloerie te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:49
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:
Ridder schreef op 07-01-2004 @ 15:40:
Elke vrouw die nu klaagt over emancipatie, heeft het voornamelijk aan haarzelf te denken
Dat zei de politie ook een hele lange tijd geleden in America over gekleurde mensen

Citaat:
Hmm, *pakt even Jay Z - The Black Album erbij* , een hele ode geschreven aan zijn moeder, toch wel bij de meeste mannen vrouw #1, en als je CD's van Tupac pakt.. verschilt het ongeveer wel per nummer hoe hij vrouwen beschrijft.
Tupac zal zijn moeder niet zien als een sexueel object, maar hoe zit het met de andere vrouwen in zijn leven?

Nou moet ik wel zeggen dat er een groot verschil zit tussen tupac en bv 50cent. Vooral als je naar de video clips kijkt.

Citaat:
Onzin, ik zit eropzich ook niet zo op te wachten dat mijn vriendin zich 11230 keer op haar bips laat slaan door de plaatselijke relneger en dat ze daar blij van wordt. [/B]
Voor jou misschien, maar dat wil nog wel eens per persoon verschillen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Dat zei de politie ook een hele lange tijd geleden over gekleurde mensen
Enigzins begripvol.. ik zal een gekleurde medemens die mij in gebrekkig nederlands vraagt , waar de dichtst bijzijnde brievenbus hem dat uitleggen.
Als erg een glimmende bling bling gekleurde medemens op mij afstapt en zegt: "Waar is die tap tap doekoe pin machine", misschien wel naar de bakken sturen. [ja, wijs maar ]

Citaat:
Tupac zal zijn moeder niet zien als een sexueel object, maar hoe zit het met de andere vrouwen in zijn leven?
En jij zal noooit zeggen dat een jongen er "lekker" uitziet ?

Citaat:
Nou moet ik wel zeggen dat er een groot verschil zit tussen tupac en bv 50cent. Vooral als je naar de video clips kijkt.
Klopt klopt klopt.. , maar als we kijken naar Beyonce ft Sean Paul - Baby boy en Beyonce - Crazy In Love.. dan gaat zij ook behoorlijk bloot hoor, en niet omdat het van haar vriendje Jay Z moet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:01
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:

Precies de zelfde vrijheid in keuze als strippers hebben om geld te verdienen om hun kinderen te onderhouden en een betere toekomst te geven.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 16:01:
Precies de zelfde vrijheid in keuze als strippers hebben om geld te verdienen om hun kinderen te onderhouden en een betere toekomst te geven.
Ja, ze hoeven niet te strippen, ze kunnen ook ander werk doen, alleen dat betaald natuurlijk stukken slechter
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:06
Anna2004
Anna2004 is offline
Citaat:
Ridder schreef op 07-01-2004 @ 15:57:

En jij zal noooit zeggen dat een jongen er "lekker" uitziet ?

Klopt klopt klopt.. , maar als we kijken naar Beyonce ft Sean Paul - Baby boy en Beyonce - Crazy In Love.. dan gaat zij ook behoorlijk bloot hoor, en niet omdat het van haar vriendje Jay Z moet.
Natuurlijk zeg ik dat wel eens , maar hoe vaak komt het nou voor dat een (groep?) vrouwen een man lastig vallen

Maar als je zegt dat je iemand er lekker vindt uitzien, is nog iets heel anders dan dat geheel respectloos duidelijk te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Anna2004 schreef op 07-01-2004 @ 16:06:
Natuurlijk zeg ik dat wel eens , maar hoe vaak komt het nou voor dat een (groep?) vrouwen een man lastig vallen
Mannen ondervinden vrouwelijke aandacht nooit als lastigvallen, terwijl vrouwen mannen wel lastig vallen. Voor een man is elke vrouwelijke aandacht gewoon interresant
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-01-2004 @ 16:08:
Mannen ondervinden vrouwelijke aandacht nooit als lastigvallen, terwijl vrouwen mannen wel lastig vallen. Voor een man is elke vrouwelijke aandacht gewoon interresant
Ooit een groep dronken vrouwen tegen gekomen die pr0-gei zijn ?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Ridder schreef op 07-01-2004 @ 16:09:
Ooit een groep dronken vrouwen tegen gekomen die pr0-gei zijn ?
Ik ben er weleens een paar tegengekomen die wouden vechten
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:35
Verwijderd
Wat een gezeik over emancipatie, die heeft helemaal nooit bestaan..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 07-01-2004 @ 13:53:
ah leuk

en het komt denk ik omdat de mensen die die hiphop maken [bijvoorbeeld 50 cent] een heel verrotte jeugd hebben gehad, ze willen gewoon alles hebben, en hebben nooit geleerd om echt respect voor anderen te hebben, en al helemaal niet voor vrouwen. als in een keer alles zo bij ze aan komt waaien slaan ze door.
Uh huh, en het is nu een trend om zoveel mogelijk ranzigheid in je clips te stoppen, seks scoort.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 15:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
hahaha jaloers?
Oud 07-01-2004, 15:56
Verwijderd
Wat zit je nou te miepen? Niemand neemt die teksten serieus!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef op 07-01-2004 @ 16:56:
En als je dat wel doet, dan moet je op zoek naar een psychiater..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:

ach het is ook gewoon zo gegroeid. het begon met de clip van i got 5 on it .
damn dat weet ik nog, ik lach dubbel toen ik die video zag cool nr tho'
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 07-01-2004 @ 17:01:
En als je dat wel doet, dan moet je op zoek naar een psychiater..
maak jij een afspraakje voor anna2004?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:55
nps
nps is offline
Citaat:

hahaha

er zijn zoveel jonge kanslozen die zich identificeren met de zangers/zangeressen op MTV/TMF en óók met de teksten.
Oud 07-01-2004, 16:56
Verwijderd
tis idd best erg. maar gelukkig zijn er meer mensen die het erg vinden en dus zal het wel bij een bep groep mensen blijven die dat doen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:21
Chileno
Chileno is offline
Bloot verkoopt.. Is al bekend vanaf begin van de eeuw al dan niet eerder..
Oud 07-01-2004, 19:41
Bijoux
Bijoux is offline
Citaat:
hip-hoppers hebben geen boodschap

het enige wat zij willen in hun clips is etaleren hoe succesvol ze uit de ghettos gekomen zijn.

daar gaat het om, verder hebben ze absoluut geen boodschap aan de mensheid!

Je weet nieteens wat hiphop inhoud!
De meeste mensen zien hiphoppers als rappers die je op tv ziet ,maar dat is helemaal niet wat hiphop inhoudt. Rap is slechts een element van de hiphop. En hiphop bestaat uit 4 elementen . Pas als al die 4 elementen 'samenzijn', kun je spreken van hiphop.
Ik ben het er wel mee eens dat veel commerciele rap vrouw-onvriendelijk is. Je ziet er vrnml schaarsgeklede vrouwen, alsof vrouwen niet meer kunnen zijn dan slechts een lustobject.
Oud 07-01-2004, 20:34
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Ik heb alle uitgekauwde replies niet gelezen dus als ik nu iets herhaal spijt het me zeer.

"De Maatschappij dat ben jij."

Bedoelende, je bent er toch zelf bij wat er gebeurt in deze maatschappij?
De normale mensen kunnen dat allemaal wel beetje relativeren en diegenen die dat niet kunnen hebben niet zoveel invloed op deze maatschappij(omdat ze kansloos en/of dom zijn).
Oud 07-01-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Hmm, liever hiphop serieus nemen, dan naar de teksten van "trance/dance nummers luisteren". Special D, Peran, Boozy Woozy
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:08
Vice
Vice is offline
Zitten er in zulke nummers dan tekst.

Maar goed, die vrouwen in die clips zijn ook gewoon maar modellen die het voor geld doen. Alsof ze voor hun plezier om die ventjes heen hangen.
En zulke clips moet je ook niet serieus nemen.
Oud 08-01-2004, 08:30
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Vice schreef op 07-01-2004 @ 22:08:
Zitten er in zulke nummers dan tekst.

"at the end of every week
each one of us becomes a freak
blablabla"

en dan een clip met bmx-ers en boarders
en een dame in een string onder de douche
en een gekke dokter