Ik vind dit gedicht niet zo sterk; de schrijfstijl spreekt me bijv. niet zo aan, ik vind dat je verwoording vaak wat te expliciet is; zelf zou ik meer gebruik maken van stijlfiguren; beeldspraak zorgt er bijv. voor dat het gedicht wat 'interessanter' wordt; nu staat het er 'zoals het is, en niets meer'. Ook vind ik de rijm wat gedwongen overkomen, vooral de volgende woorden:
- stromen/ dromen
- huid / uit
- smaken / raken
Ik vind mannelijke eindrijm op zich erg leuk in een gedicht, het - draagt vaak ook bij aan een 'vlot verloop', maar in dit gedicht vind ik de rijm net wat te geforceerd overkomen. Op zich vind ik het rijmschema wel goed; zo 3e/5e zin; leuk!
Bij sommige zinnen haper ik een beetje qua ritme, met name in de volgende:
- Maar kijk je niet aan. (hier mis ik een lettergreep, misschien zou je 'dan' tussen 'je' en 'niet' kunnen zettten.)
- weer een van die dromen. (hier mis ik ook een lettergreep)
- Maar bekijk je niet. (hier mis ik twee lettergrepen, zelf had ik er eerder van gemaakt; 'maar bekijk je meer dan niet.')
Let wel; misschien leest het voor anderen heel anders, maar ik persoonlijk kon het ritme niet zo goed vinden; dat betekend natuurlijk niet dat dat voor iedereen zo is

.
Verder heb ik nog een paar opmerkingen (lastig hè

):
- Ik zou niet elke zin beginnen met een hoofdletter.
- Woorden als 'een' als getal, kunnen mijns inziens beter als 'één' worden geschreven. (maar misschien ligt dat aan de computer, excuses in dat geval

)
- Van 'niks' zou ik zelf 'niets' maken.
De vorm vind ik erg leuk zo, met vijfregelige strofen

!