![]() |
||
Citaat:
Ik zou heel veel drinken (minimaal 2 en maximaal 3 liter per dag) en cranberrytabletten slikken. Je kunt ook cranberrysap drinken, maar dat is heel zuur. Je moet namelijk wel cranberrysap ZONDER SUIKER nemen, want het zure is juist goed tegen de bacteriën in je blaas. Ik zou dus cranberrytabletten nemen. Aan het begin eentje meer nemen dan op de pot staat, tot het iets beter gaat, dan de normale hoeveelheid. Even een klein tijdje doorslikken als het beter is. Veel sterkte ermee in ieder geval! En als je koorts krijgt echt DIRECT naar de dokter!
||
Verwijderd
|
Citaat:
En craberrysap helpt goed! Het is te kopen bij een natuurwinkel (tenminste daar koop ik het altijd), en het is idd heel erg zuur!! Daarom deed ik er wel altijd suiker in, volgens mij maakt dat ook niet heel veel uit. Tabeletten werken ook, die kan je volgens mij zelfs bij de AH kopen. En natuurlijk gewoon veel drinken, water, thee ook sinaasappelsap, voor de vit c. Voel je de volgende keer weer een beetje blaasonsteking komen, dan moet je gelijk weer cranberrie slikken om te voorkomen dat het erger wordt. Suc6 ermee!! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
-2/3 liter water per dag (zuurgraad urine lager, dus plassen minder pijnlijk)
-1 glas cranberrysap p/dag (maakt E. colibacterie onschadelijk (veroorzaker blaasontsteking)) -goede hygiëne ![]() -thee, koffie, frisdrank zou symptomen kunnen verergeren evenals hete gekruide gerechten
||
Citaat:
|
ja, vooral niet gaan. Dan heb je een grote kans dat je een fijne nierbekkenontsteking oploopt.
![]() Geloof mij, dan ben je nog verder van huis. Heb ik dus gehad omdat ik ook niet naar de dokter ging. Links en rechts(voor en achter) had ik continu een stekende pijn waardoor je eigenlijk amper wat kan. Ik zeg dus gaan: het kan alleen maar minder worden, daar is antibiotica voor. En hoezo is antibiotica slecht voor? Nog nooit van gehoord! ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Antibiotica doodt bacteriën. En NIET alleen de slechte, maar ook de goede. Daarom is het zo slecht. Je weerstand vermindert er sterk door. Zeker in de winter is dat niet erg handig zeg maar. Ik had nadat ik blaasontsteking had gehad en antibiotica, na een paar weken weer blaasontsteking. Mijn 'eigen' kuur met cranberrysap, vitamine C en veel water heeft goed geholpen, al duurde het wat langer. Ik heb daarna geen blaasontsteking meer gehad. Maar de kans op nierbekkenontsteking is aanwezig, ja. Daarom echt erg goed opletten en dergelijke.
||
Citaat:
Als je pijn krijgt in je zij . of als je koorts krijgt, dan moet je WEL meteen naar de dokter, met een kuur is het dan zo weg. Ik heb 2 jaar in een dokterspraktijk gewerkt en je geeft mensen echt pas een kuur mee als alles wat ze zelf hebben geprobeerd niet werkte. Meeste mensen hebben gewoon te weinig geduld om die dingen te proberen. ( ja ik weet dat het kut is als je niet naar de wc kunt een paar dagen, ) |
![]() |
|
Veel drinken (elke 20 minuten glas water ofzo, niet de hele tijd door daar kun je misselijk van worden). Als je je echt niet goed voelt aspirine nemen (zwakt de pijn ook een beetje af).
En misschien even geen seks meer hebben, want dan kunnen er ook bacterien in je blaas komen.
||
Citaat:
ik heb nl geen idee waardoor ik het kreeg, maar het was niet door het vrijen in ieder geval (paar jaar terug). ohja: in de kou buiten staan en daarvan blaasontsteking krijgen is een fabeltje, las ik laatst.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En voor de rest bedoel je precies wat ik zeg. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat van dat antibiotica heb ik nooit geweten. ![]()
|
|