Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet dat het een paniekstoornis is en daarbij krijg je dan een angststoornis had ik tegelijk, maar ik werd dus in de war toen ik een website las over paniekaanvallen dat er stond : "een paniekaanval gebeurt plotseling en heeft geen duidelijke aanwijzingen waarom het gebeurd." toen dacht ik dus , " ja maar als ik in dat lokaal op school ben dan weet ik dat ik vast in paniek ga raken omdat het al zoveel jaren gebeurd [ ik kreeg daar voor het eerst angst voor dat lokaal, zo kubus en ik zat alleen maar mezelf onbewust bang te maken leek het wel, dat ik dan ging denken dat die "kubus" (lokaal) dan ging ronddraaien en ik had gewoon geen controle over mijn denken mer en in die tijd had ik ook last van pleinvrees, en dus die keer raakte ik daar in paniek en bangen hyperventileren en sindsdien kwam het telkens terug daar in dat lokaal ] dus ik dacht;"ik heb wel een duidelijke reden waarom ik in paniek raak, de reden is dat ik weer bang ben dat het gebeurd en het gebeurt altijd weer. ik ben ook altijd aan het nadenken als ik buiten ben "of ik niet in paniek ga raken ben er altijd bang voor en begin dan ook te hyperventileren van dat piekeren, maar als ik samen met mijn moeder op straat loop is het veel minder want dan weet ik dat als er iets gebeurd dat zij er is. dus dat ik mijn verwarring want ik heb wel een duidelijke reden dat ikin paniek ga raken omdat ik telkens bang ben dat het gebeurd of omdat ik een ervaring heb in het lokaal en dan gebeurd het weer, dus mijn reden is dat lokaal want daar gebeurt een keer en nu altijd vanwege die herrinering eraan. of bedoelen ze met "geen duidelijke redenen " - Dat je huis in de brand staat - paniek, dat iemand heel eng doet tegen je - bang want op een gegeven moment zat ik dan in de klas, en ik begon ineens bang te worden van mensen dat ik dacht "wow dit zijn wezens opeen swerd ik teveel bewust van het menszijn en toen raakte ik ook weer in paniek. hmm, hoop dat jullie het nog snappen. Hoop dat er iemand reageert bedankt !! |
![]() |
|
![]() |
ze zeggen dus een paniekstoornis heb je alsje paniekaanvallen krijgt zonder een duidelijke reden.
Maar ik heb een duidelijke reden en die zijn : - als ik op diezelfde plek een paniekaanval ooit had gekregen dan krijg ik het dus weer. - als ik bang ben om te gaan hyperventileren dan raak ik in paniek - als ik bijvoorbeeld weet dat ik de straat op moet ergens verder dan 100 meter in me eentje dan denk ik alleen maar "ohjee nu niet in paniek gaan raken, nee nu niet gaan hyperventileren, blijf kalm. - als in in het lokaal op school zit waar ik altijd hyperventileer en in paniek raak. - bij het tandenpoetsen kreeg ik het een keer en nu denk ik er telkens weer aan en dan gebeurd het vaak ook weer. - als ik moet gaan slapen, dan word ik soms hijgend wakker, zwaar in paniek, dan ren ik zowat mijn bed uit , dan probeer ik weer te slapen en dan na 2 minuten komt het weer, het was wel is een keer zo dat dat de hele nacht doorging en de volgende ochtend moest ik naar school maar ik had maar 1 uur kunnen slapen want die paniekaanvallen bleven mij wakker schudden terwijl ik doodmoe was. dit zijn mijn redenen waarom ik telkens in paniek raak. of bedoelen ze met aanwijsbare redenen: - brand = paniek -een of andere man rent je achterna met een mes = paniek zoeits? PLEASE reageerrr......... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja ik denk dat met die aanwijsbare redenen bedoelt wordt, wat je noemde, zoals brand.
De redenen die voor jou gelden, zijn voor jou aanwijsbaar, want bij jou raak je daarbij in paniek. Maar daarom zijn het niet dingen waarbij iedereen bang zou worden. Snap je? ![]() Maar van een paar dingen die je noemt herken ik wel wat, zoals de angst om te gaan hyperventileren. |
![]() |
||
Citaat:
Angst hebben voor de paniekaanval is daarentegen nog steeds een reden hoor. maar weliswaar irrationeel. Want in dat klaslokaal gebeurt echt niets waarvoor je bang moet zijn. En krijg je een paniekaanval, dan gebeurt er nog steeds niets om angst voor te hebben, want een paniekaanval gaat ook wel weer over... En omdat je die angst hebt, blijf je daar maar mee bezig, des te vaker die paniekaanval komt, des te vaker je die plekken weer gaat mijden. Het is een vicieuze cirkel die je moet gaan doorbreken als het ware. Ik weet niet of je al in cognitieve gedragstherapie zit, maar ik kan je dit echt aanraden. Je zoekt dan steeds je angst op. b.v. Ik kon de bus niet in, was bang voor zon aanval. Ik ging dus de bus in... werd bang... ging de bus weer uit... maar mede door je therapie leer je je denkfouten te verbeteren. En al ben je nog zo bang, je angst word minder naar verloop van tijd. Dus op een gegeven moment stapte ik de bus weer in... werd bang... bleef zitten en probeerde mijn gedachtes rationeel te bekijken en te verbeteren ... angst minderde ... en de busrit was over... dit bleef ik dan weer herhalen totdat de spanning voor mij in de bus minimaal werd en nu uiteindelijk is verdwenen. Ook leer je ademshaling oefeningen voor tijdens het hyperventilern , zodat je dat ook snel weer op orde hebt. ik weet niet of je hier wat aan hebt, of dat ik weer in herhaling ben gevallen, maar anders reageer je maar weer... ![]() ps. wil je in cognitieve gedragstherapie, hoef je alleen maar naar je huisarts te gaan en die verwijst je wel door. Het is niet raar, heel veel mensen hebben hier last van. |
![]() |
|
![]() |
staat er zo :
Paniek Paniekaanvallen kenmerken zich door een plotselinge aanval van paniek zonder aanwijsbare reden aanwijsbare redenen dat weet ik nu, ze bedoelen dat er geen brand is , of een bloeddorstige hond die je wilt grijpen etc. maar ze zeggen Plotselinge aanval..... "verhaal 1 " maar, de erste keer dat ik ging hyerentileren en een paniekaanval kreeg was inderdaad HEEL erg plotseling. maar sindsdien voel ik aan door spanning die ik telkens meemaak, en gebeurtenissen waar ik ooit inpaniek ben geraakt dat ik weet dat het dan ieder moment zou Kunnen gebeuren. Ok dus het komt dan in principe ook plotseling want ik wet natuurlijk niet of ik over 5 of 10 sec in paniek raak, maar ikk kan wel weten dat het gebeurt omdat ik bijvoorbeeld gespannen ben ivm een fobische omgeving[pleinen etc] " verhaal 2" maar ik dacht dus zo, zoals dat beschreven staat "pltoseling" lijkt alsof je lekker ontspannen op de bank zit en dat je dan INEENS een aanval krijgt. of dat je je lekker op je gemak voelt en dan toch INEENS een aanval krijgt terwijl je niet gespannen bent.. Met die tekst die ik dus plaatste : Paniek Paniekaanvallen kenmerken zich door een plotselinge aanval van paniek zonder aanwijsbare reden met dat plotseling bedoelen ze toch mijn eerste verhaaltje?? please reageer want ik weet wel degelijk dat ik last heb van een paniekstoornis alleen word ik heirdoor telkens weer onzeker. |
![]() |
|
Lieve meis, nogmaals, kun je dit niet aan je psychologe vragen?
Daar zijn die mensen toch voor? Ik denk dat wij niet, en jijzelf ook niet, kunnen bepalen/vaststellen of jij wel of niet een paniek stoornis hebt Het kan wel zijn dat jou problematiek lijkt op dingen die je leest, en het zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn dat je zo'n stoornis hebt, maar dat kan echt alleen vastgesteld worden door een prof. iemand. Wij kunnen je wel advies geven, maar geen diagnose stellen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 |