Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2002, 12:38
Waterfiets
Waterfiets is offline
Mijn vriendin heeft vorige week laten weten dat ze een "rustpauze" wil om na te denken of ze nog wel van me houdt, we hebben/hadden 17 maanden verkering inmiddels. Ik heb haar bijna iedere dag nog gesproken aan de telefoon en zelfs nog 1 dag gezien waarin we zelfs gezoend heeft. Volgens mij gaat het harstikke goed en daarom snap ik er niks van. Ze zegt dat ze meer tijd voor vrienden wil bv. Ik heb al gezegd dat ik dat prima vindt en we hebben dus eigenlijk de oplossing om door te gaan, maar toch kan ze de beslissing niet maken, ze zegt dat het met haar gevoel te maken heeft. Kan iemand mij hier meer over vertellen? wat kan ze voelen, en hoe lossen we het op, en is dit normaal in een relatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2002, 13:10
Wasp
Wasp is offline
Hoe oud is je vriendin?
Oud 23-04-2002, 13:11
Waterfiets
Waterfiets is offline
17, ik ben 20
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 13:16
Wasp
Wasp is offline
Hm grappig, een vriend van mij heeft precies hetzelfde probleem.
Hij is nu 21, z'n vriendin 17, en zij wil óók een soort rustpauze.
Ze hebben nu bijna 2 jaar.

Ze wilde nog van haar leven genieten, wat je maar 1 keer kan meemaken.
Jong zijn en doen waar je zin in hebt.
Ze wil opzich wel verder met hem later, samenwonen ed., alleen ze heeft nog niet echt kunnen doen wat 'al haar vriendinnen' doen.
Begrijp je wat ik bedoel?
Oud 23-04-2002, 15:22
eden6
eden6 is offline
Een rustpauze kan haar helpen het een en ander voor zichzelf op een rijtje te zetten wat je relatie alleen maar ten goede komt want zo te horen komt het wel weer goed...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 15:25
Waterfiets
Waterfiets is offline
ik geef haar alle vrijheid, alleen besefte ze dat niet waarschijnlijk. ze kan vrijheid krijgen met vriendinnen omgaan en een relatie hebben, das toch alleen maar leuker en fijner? ik begrijp het gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 15:34
Tom
Tom is offline
Met die onzin als rustpauzes of elkaar even niet zien hoeven ze bij mij ECHT niet aan te komen... dan is het gelijk een rustpauze voor altijd. Ik vind dat zo'n onzin, als je dat nodig hebt om je relatie te redden geeft het al gelijk aan dat het niet lekker zit... OF zeg wat je dwars zit en praat er gewoon over, OF maak het uit.. zo'n rustpauze helpt dan ook geen flikker.

Als zij meer vrijheid wilt moet je dat (als je het wilt) gewoon geven, en als je denkt dat je al genoeg vrijheid geeft vraag je waarom ze het wil en dat je zelf vind dat je het al genoeg geeft... kun je toch over praten... als ze daar een rustpauze voor nodig heeft zit die relatie gewoon niet lekker vind ik. Ik vind het gewoon een kutsmoes om weg te lopen voor een probleem wat er schijnbaar is.

(ok ok ik haat die onzin gewoon..hehe )
Oud 23-04-2002, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Waterfiets schreef:
ik geef haar alle vrijheid, alleen besefte ze dat niet waarschijnlijk. ze kan vrijheid krijgen met vriendinnen omgaan en een relatie hebben, das toch alleen maar leuker en fijner? ik begrijp het gewoon niet
Ze kan ook es andere jongens willen uitproberen bijv...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 16:34
Verwijderd
tsjah.. ik heb ook een keer zo'n rustpauze gehad op mijn verzoek, en daarna nog wel tijdje geprobeerd maar is uitgegaan.. dan zeg ik helemaal niet dat dat bij jullie owk zo is ofzow hoor.

Neej, ze is idd 17, das best wel jong om al een vaste relatie te hebben enzow waardoor je kunt gaan twijfelen. je ziet ms vriendinnen om je heen lol maken met jongens, flirten, af en toe es met iemand gaan, dan weer die dan weer die leuk vinden. Aangezien zij nu al 17 maanden met jou heeft kan het zijn dat zij dat heeft gemist, en het gevoel ook heeft dat ze iets heeft gemist, dat betekent niet dat ze minder om je geeft en heeft ook niets met vrijheid te maken. Ikzelf heb nu ook al een raltie van bijna 18 maanden en ben 17, maar ben hiervoor al met 2 anderen jongens naar bed geweest etc. waardoor ik op zich die ervaring en tijd wel al heb gehad maar zou me het wel kunnen voorstellen. Ik ken een meisje die het na 3 jaar heeft uitgemaakt met dr vriend, hij was dr eerste vriend geloof ik en ja, zij wou dus weer vrijheid, die periode alsnog meemaken en dat gevoel ging zo overheersen dat ze het heeft uitgemaakt. Ik heb geen idee of dit de dingen zijn die bij jouw vriendin spelen, daar zul je naar moeten vragen denk ik en uitzoeken of er een oplossing voor is of niet. Ik zou mn vriend liever ook een jaartje later hebben ontmoet en daardoor nog wat meer die flirttijd van uitgaan voor het jongens ontmoeten enzow verlengen maar ik heb hem nu nou eenmaal ontmoet en hou heel veel van hem. Dr zijn op zich ook dingen zoals dak af en toe es met een vriendin van me zoen bijv. waardoor je dan toch het idee van die periode een beetje hebt.. Ik zou zeggen heb het erover, vraag haar of dit inderdaad het probleem is. je hebt kans dat zij nu ook bezig is een oplossing te zoeken en daarom die rustpauze wil.. sterkte in ieder geval!!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 18:22
Verwijderd
Heb ik ook gedaan hoor met mijn vriend. Het is zeg maar omdat je niet helemaal zeker bent over je gevoelens (bij mij was dat dan zo) en zeg maar over alles twijfelt enzo. Ik vind het wel een goed idee zo een pauze. Je merkt vanzelf of je nog van elkaar houdt als je elkaar gaat missen enzo. Bij mij was dat dus al na 1 dag dus had meteen door dat ik niet zonder hem kon (wist ik al maar dit verduidelijkte het ff ). Maar het kan dus ook verkeerd aflopen, dat is het risico dat je neemt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2002, 20:32
Tom
Tom is offline
Citaat:
! am mE schreef:
Je merkt vanzelf of je nog van elkaar houdt als je elkaar gaat missen enzo.
mijn ex mistte ik ook toen ikzelf het had uitgemaakt... de eerste week tenminste... gewoon omdat je eerst iemand had waar je veel mee omging en dat ineens wegvalt... vrij logisch dat je elkaar mist lijkt me.
Oud 23-04-2002, 20:36
Utopia
Utopia is offline
Ik had 't zelfde.. 5 dagen rust, daarna zijn we precies 1 maand en 1 dag samen geweest.
Oud 27-04-2002, 07:43
Waterfiets
Waterfiets is offline
nou het is afgelopen, ik moest van een vriendin van haar horen dat ze alweer verkering heeft met een ander, ik heb haar daarmee geconfronteerd en het bleek waar te zijn. Ze is ook gezoend en al met die jongen dus in mijn ogen is ze gewoon vreemd gegaan. Ik begrijp niet waarom ze het niet uitgemaakt heeft voordaat dit gebeurde. Ze zegt dat ze bang was om het te vertellen, wat een kul. Ik had dat veel liever gehad, nu heeft ze alles geruineerd. En wat mij het meest verbaasde was dat ze ontzettend boos was op degene die mij dat verteld heeft, maar dat heb ik mijn ex nu niet verteld omdat die ander dat niet wilde. Ik voel me nu zo klote. Ik heb haar gezegd dat ik haar niet meer zal bellen en dat alles nu van haar af zal moeten komen. Ik heb ook gevraagd of ze doorgaat met die jonge maar dat wist ze niet en ze wist ook niet of ze van me houdt, ik heb haar verteld dat ze eerst alles op een rijtje moet zetten en dan gaan voor hetgeen ze dan wil. En als ze het goed wil maken dat het van haar af moet komen. Maar das klote ik heb voor mezelf besloten dat ik gewoon zonder haar doorga, maar ik hou nog zoveel van haar, dus das knap moeilijk. Ik heb liever dat ze het probeert goed te maken en dat ze zegt dat het haar spijt, maar wel gemeend natuurlijk. Maar waarom ook eigenlijk, ze heeft me gelogen, vreemd gegaan, gemeen geweest.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2002, 09:04
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ze is jou niet waard.
Ze had het inderdaad gewoon moeten vertellen voordat ze met die jongen ging.
Ze houd nu ook hem aan het lijntje aangezien ze tegen jou heeft gezegd dat ze nog niet weet wat ze wilt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2002, 10:00
phoebe4000
phoebe4000 is offline
mijn vriend heeft dit ook gehad, en het is klote, hij wist niet meer wat hij wilde, hij wilde vrij zijn en meer van dat... we hadden dit probleem toen we 17 maanden wat hadden, ik heb hem gewoon lekker laten gaan, ik heb gedaan alsof het mij niet boeide (wat heel moeilijk was), na 2 weken kwam hij d´r achter dat hij eigenlijk niet zonder mij kon en wilde...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 12:00
Howlin_Mad
Howlin_Mad is offline
Toch geloof ik nog stellig dat als ik iets met iemand begin dat ik zeker weet dat ik voor altijd met die persoon door wil, en niet dat soort pauzes nodig heb om na te denken. Ik hoef en wil dan niet eens meer naar iemand anders kijken/ over iemand anders denken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Neej, ze is idd 17, das best wel jong om al een vaste relatie te hebben
ow.... 15 dan helemaal zeker? Heb nu bijna 2,5 met m'n vriend en herken het wel een beetje, maar ik kan niet zonder 'm.

Krummeltje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten