Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Pearl export en Tama rockstar zijn met mekaar te vergelijken.
Je kan misschien nog even wat andere merken proberen... zoals de Yamaha Stage Costum, Sonor 2003 oid... Zelf heb 'k laatst een PDP FX (van dw) gekocht. Is ook rond diezelfde prijsklasse en kvind em heerlijk spelen ![]() Mja, ik zou kiezen voor een Yamaha of Sonor ipv Pearl of Tama. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar dank u wel, ik ga dan ook daar maar eens naar kijken... ![]()
||
Citaat:
Verschil tussen rockstar en rockstar custom, en export en export select zijn heel klein, de "duurdere" versies hebben een gelakte ketel ipv een cover, ookwel een wrap genoemd. Ook zijn er wat meer maten verkrijgbaar geloof ik. De enige -echte- verbetering vergeleken met een swingstar is de tom-ophanging. 2: Check vooral Mapex Pro M, Sonor 3003 en Yamaha Stage Custom, sets die in mijn mening meer waar voor hun geld geven, vooral de sonor! De Pro M en 2003 / 3003 zijn van Lindehout / Esdoorn, van de Yamaha durf ik het zo niet te zeggen. 3 Klopt niet echt..DW distrubueert Pacific mischien wel maar het gros van de ketels en hardware komt gewoon uit taiwan (niet dat het slechte sets zijn, integendeel, maar dat "made by DW" is marketing poep). 4. Jup ![]() Over dat bepaalde merken voor "andere stijlen" muziek zijn is ook onzin, vooral met drums, de klank blijft afhankelijk van de afmetingen van de drum, de bearing edge (hoek van de ketel waar het vel op zit), de hardware en mischien wel voor ong 40% de vellen die je gebruikt.
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 15:53. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() trouwens, 1 opmerking: Ze was aan het twijfelen tussen een export en een rockstar.. die rond de 800€ liggen. Als je dan naar de 3003 gaat kijken, zit je gelijk aan de 1100€ (en dat is dan nog zo'n aanbieding bij Feedback..) Dusja, zo kan je ook gelijk naar een pearl van 1500€ gaan eh ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
3003 komt uit china, in dezelfde fabriek waar de Mapex M pro gemaakt word, maar wel natuurlijk met andere onderdelen en ketels. Rest van de mapex kits komen zover ik weet uit Korea.
Pearl komt zoiezo kompleet uit japan (op de masters custom na volgens mij, die zitten in de USA) , en Tama sleutelt zn kits ook in japan in elkaar. Ayotte zit in Canada, maar Ray Ayotte, de oprichter, heeft ook Taye meegeholpen met hun ontwerpen voor drumkits. DW bouwt in de USA, en van sonor word alleen nog de delite en designer compleet in duitsland gemaakt. Ik weet niet of Premier nog alles in Engeland maakt. Verder heb je nog wat "custom merken" zoals OCDP, Pork Pie, Conaway, Medicine Man, etc. Die merken gebruiken allemaal Maple (esdoorn) ketels uit de Keller houtzagerij. DW deed dat tot eind jaren 90 ook, maar is overgaan op eigen produktie ketels.
Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 18:10. |
![]() |
||
Citaat:
sjef, feedback is kut met peren. www.musik-produktiv.de een van de grotere muziekwinkels in europa, ongeveer 1 uurtje over de grens bij hengelo. een nieuwe 3003 kost daar 970€ , bezorgen kost 20 euro ![]() - drie keer raden waar Carn zn 3003 gaat kaufen-
|
mjah, in duitsland zijn ze simpelweg ongeveer 20% goedkoper, en de verzendkosten zijn heel weinig; het is niet dat ik als ik iets kleins moet hebben naar duitsland ga, maar voor een grote aankoop bespaar je zeker wat geld, ook al laat je het bezorgen. Ik woon ook bijna in belgië, maar die 2 uurtjes karren lijkt het me wel waard.
|
![]() |
Het is misschien ten strengste verboden, maar ik ga ff reclame maken voor een forum dat enkel en alleen over drumstellen en toebehoren gaat: drumforum.nl
Enneh... Musik Produktiv is inderdaad de moeite waard! Ben er ''eénmaal geweest, en ze hebben nóg meer dan op hun site vermeld staat. Zo kun je er ook een paar Noble & Cooley sets likkebaardend bewonderen. Bovendien hebben ze een enorme voorraad snares en bekkens. Zeker gaan kijken!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Ik wil een drumstel kopen HELP!! Questioning | 1 | 30-06-2016 06:42 | |
Muziek |
Elektronisch drumstel voor erbij. polysix | 14 | 28-12-2007 22:48 | |
Muziek |