Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 18:26
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 24-08-2010 om 16:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
juudje schreef op 13-01-2004 @ 19:26:

Het zou te duur zijn. Dit is onzin omdat haar vader een redelijk goede baan heeft en er verder geen broers of zussen studeren of dat binnenkort gaan doen.
Dus het is de bedoeling dat haar ouders haar huur enzo gaan betalen? Als dat zo is; jammer dan, 't gaat niet door.

Laat d'r zelf werken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:48
Wave
Wave is offline
Als het te duur is kan ze eventueel ook een lening krijgen.....je staat dan wel meteen in de schulden maar goed.....en anders laat je haar vaak logeren bij jullie.........
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:50
Verwijderd
Als je met z'n vieren de kamer(s) delen, dan scheelt het toch niet zo heel veel extra geld (omdat je meer stufi krijgt)?

ik weet het allemaal niet zeker, krijg zelf ook nog geen stufi dus...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:55
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 13-01-2004 @ 19:50:
Als je met z'n vieren de kamer(s) delen, dan scheelt het toch niet zo heel veel extra geld (omdat je meer stufi krijgt)?

ik weet het allemaal niet zeker, krijg zelf ook nog geen stufi dus...
helaas, tis allemaal streng gechecked, onderhuren mag niet meer, dus inchippen zit er waarschijnlijk niet in.

en het is inderdaad erg duur

verder denk ik dat je een keertje quasi per ongeluk aan haar ouders moet laten horen wat jij van op kamers gaan vindt, hoeveel levenservaring je ermee op doet, hoeveel reistijd het scheelt...
enig tact is hier wel voor nodig, en een aanleiding ook.. tja tis wel lastig
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:00
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
juudje schreef op 13-01-2004 @ 20:57:
Alvast bedankt voor de reacties!

Iemand zei laat dr zelf werken. Natuurlijk werkt ze en ze kan inderdaad lenen. Maar het gaat mij er meer om, moet ik me hier mee gaan bemoeien?? Bijv. een gesprek (discussie) met haar ouders aangaan?? Ik heb zeker genoeg argumenten vóór op kamers gaan, maar de vraag is of ik hen hiermee kan overtuigen.. Ik voel me alleen zo machteloos en daarom wil ik wat voor haar doen. Misschien nog meer tips??
tsja, je eree bemoeien kan goed een averechse werking hebben, en dat wil je niet.. ja, ik denk dat het van het meisje zelf moet komen, zij moet de confrontatie aan, zij is de gene die zelfstandig wil leven.. succes iig
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:02
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
juudje schreef op 13-01-2004 @ 20:57:
Alvast bedankt voor de reacties!

Iemand zei laat dr zelf werken. Natuurlijk werkt ze en ze kan inderdaad lenen. Maar het gaat mij er meer om, moet ik me hier mee gaan bemoeien?? Bijv. een gesprek (discussie) met haar ouders aangaan?? Ik heb zeker genoeg argumenten vóór op kamers gaan, maar de vraag is of ik hen hiermee kan overtuigen.. Ik voel me alleen zo machteloos en daarom wil ik wat voor haar doen. Misschien nog meer tips??
Misschien zouden jullie eens met zn allen bij elkaar kunnen gaan zitten met jullie ouders erbij. Je hebt een kans dat die ouders van die vriendin jou ouders meetrekken, maar jullie ouders kunnen die van haar misschien ook wel overhalen. Als ze vrij streng is opgevoed, luisteren die mensen waarschijnlijk eerder naar volwassenen dan naar 'pubers'...

Ik zou er zelf geen discussie mee aan gaan. Succes!
Oud 13-01-2004, 21:14
alpha
alpha is offline
je argument 'haar vader heeft een redelijk goede baan' is echt een flutargument want dit betekend dat zij, afhankelijk van hoe goed de baan van dr vader is, erg weinig studiefinanciering krijgt. En niet alle ouders betalen huur ed.

Wat ik zou doen is het aan die vriendin overlaten. Jullie moeten met goede argumenten komen maar het wel aan haar overlaten. Als je met z'n 4en komen aanzetten hebben haar ouders sneller iets van 'ja hallo wij zijn hier de baas!' en zeg (je vriendin dus aan dr ouders) heel gericht dat ze echt heel graag wil weten wat de reden is. Ga het dan weerleggen met jullie argumenten, misschien hebben haar ouders dan wel zoiets van 'goh ja, ze heeft ook nog wel gelijk ook' Ga oook in op de (waarschijnlijke) reden dat ze zich niet zal gedragen. Zeg dat dit niet het geval zal zijn, dat ze nooit zo is geweest, enzo
Oud 13-01-2004, 22:36
Verwijderd
Je kunt je er beter niet direct mee bemoeien, omdat dit vaak een slechte indruk wekt. Het zijn eigenlijk niet jouw zaken niet, de ouders hebben nog zeggenschap over hun kind, en misschien speelt geld een grotere rol dan je denkt. Op kamers gaan is echt heel erg duur maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt dat jullie op kamers willen met 3 uur reistijd. Je kunt het beste argumenten verzinnen die je vriendin kan gebruiken om haar ouders over te halen en niet zelf naar voren brengen aan haar ouders anders vinden haar ouders misschien dat je te veel invloed op haar hebt. Ik zou verder vooral als argument aandragen dat als je op kamers je een beetje eerder volwassen wordt. Natuurlijk gaat dit niet in alle opzichten meteen op maar op de lange duur wel en ouders zullen het denk ik wel als een belangrijk argument vóór ervaren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 06:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vind jij die reistijd nou echt zo lang? Ik ben heen en terug straks ook 3,5 uur kwijt.
Verder wil ik ff zeggen dat je op moment sneller een baan vindt met een hbo-opleiding omdat je hiermee meer stage loopt en dus ook meer ervaring mee opdoet.

Uh tsja, wat doe je eraan. Blijven zeuren zou k zeggen of ze moet het allemaal zelf gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 10:31
El Kim
El Kim is offline
Die vriendin moet het zelf aankaarten... je kunt natuurlijk wel helpen met goede argumenten verzinnen ed Misschien willen je ouders ook wel helpen. Als jullie allemaal naar dezelfde universiteit gaan, zouden jullie met z'n 4-en een flat kunnen huren; dat scheelt aanzienlijk. Je deelt de huur door 4 en bovendien kun je waarschijnlijk nog huursubsidie krijgen. Verder is je uitwonende stufi minimaal € 220,- in de maand, daarvan heb je in elk geval je huur... de rest kun je lenen of er zelf bijwerken.

Maar ik vind 3,5 uur reizen niet zo lang hoor... ik moet straks in februari waarschijnlijk 5 uur heen en terug reizen
Oud 14-01-2004, 11:13
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
"Met een HBO-opleiding heb je meer kans op een baan. Universiteit is hoger dus meer kans op een baan."

Ik vind dit zo'n ongeloofelijke domme mening. "Je mag appels niet met peren vergelijken"
Oud 14-01-2004, 11:16
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 14-01-2004 @ 12:13:
"Met een HBO-opleiding heb je meer kans op een baan. Universiteit is hoger dus meer kans op een baan."

Ik vind dit zo'n ongeloofelijke domme mening. "Je mag appels niet met peren vergelijken"
HBO-ers zijn praktijkgericht opgeleid, daarom worden die eerder aangenomen... staat ook ergens in een onderzoek. Verder ligt het aan het vakgebied waar je in afstudeert. In bedrijfseconomische studies is er momenteel veel werkgelegenheid, in management niet.
Oud 14-01-2004, 13:04
Hakkie
Hakkie is offline
Wat belachelijk dat zij niet op kamers mag, vooral met zo'n reistijd! Tja, het is duur, maar je krijgt dan wel een hogere studiefinanciering. En ze kan gaan werken/ze werkt al. Verder is het jammer dat ze zo streng is opgevoed, in mijn klas hebben daar ook een paar mensen last van...
Oud 14-01-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 14-01-2004 @ 12:13:

Men neemt liever HBO'ers aan dan WO'ers wanneer dat kan, HBO'ers zijn goedkoper en daar toch meer voor opgeleid dan WO'ers.
't Is onderzocht he, dat WO'ers die het bedrijfsleven in willen moeilijker aan werk komen dan HBO'ers die dat zelfde bedrijfsleven in willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten