Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2003, 23:47
Genesis
Genesis is offline
Ik heb op dit moment geen tv op mijn kamer, maar wil er binnenkort een kopen. Nou is het hier thuis een beetje lastig om een kabel aan te leggen van beneden naar boven.. Nou had ik ergens gezien dat er ook draadloze systemen bestaan, die je beneden op de kabel drukt, en dat je dan vervolgens boven dat signaal weer op kunt vangen met een ander kastje waar je dan de kabel naar de tv weer in steekt.

Zijn er mensen met ervaringen omtrent een dergelijk systeem? Hoe is bijvoorbeeld de beeld/geluidskwaliteit? Hoe zit het met storingsgevoeligheid? Zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten bij het kopen van zoiets? Zijn er mensen die een bepaald merk aanraden, en wat kost dan zoiets? Ik kan er op internet zo weinig over vinden

alvast bedankt!

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2003, 07:59
Verwijderd
Draadloze kabelverbinding?
Dat gaat niet, het is OF draadloos of kabel

Maar die systemen storen ontzettend vlug en zijn over het algemeen duur..
Goedkope moet je richten, en dus moet je een open stuk hebben (zelfs niemand doorheen lopen)..

Duurdere storen ook heel vlug..

Het zal toch stukken goedkoper zijn een kabel te leggen,
gewoon 2 of 3 gaten boren en klaar, kun je meteen netwerkkabels ed doorheen trekken
Met citaat reageren
Oud 12-12-2003, 12:22
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
********** schreef op 12-12-2003 @ 08:59:
Draadloze kabelverbinding?
Dat gaat niet, het is OF draadloos of kabel

ik bedoel kabel in de zin van 'kabel' snappie?

Citaat:

Maar die systemen storen ontzettend vlug en zijn over het algemeen duur..
Goedkope moet je richten, en dus moet je een open stuk hebben (zelfs niemand doorheen lopen)..

Duurdere storen ook heel vlug..

Het zal toch stukken goedkoper zijn een kabel te leggen,
gewoon 2 of 3 gaten boren en klaar, kun je meteen netwerkkabels ed doorheen trekken
hm, niet echt een aanrader dus?

maar een paar gaten boren gaat hier serieus nogal lastig een draadloos systeem zou echt het makkelijkst zijn Maar ja, ik wil natuurlijk wel een goede beeldkwaliteit!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:33
Talon
Talon is offline
vraag in de winkel of je mag proberen, en als het niet goed is het terug mag brengen.

ik ken iemand die het had, in zijn woonkamer, van de ene hoek naar de andere, en daar stoorde het al
dat heeft hij daarna snel vervangen door een veel goedkopere kabel
Oud 22-12-2003, 12:24
Verwijderd
Je kan gewoon Digitenne nemen, dan heb je super beeld en geluidskwaliteit en je hoeft geen kabel aan te leggen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:34
Shock
Shock is offline
Die dingen zijn vre-se-lijk storingsgevoelig. Als de buurman z'n magnetronvoer op wil warmen heb jij geen cai-signaal meer. En probeer al helemaal niet om een dimmer voor je hoofdverlichting te zetten, de velden die daar vanaf komen vreten je signaal ook compleet op..
Staat toevallig de cv-ketel niet in de buurt van je kamer? In dat geval loopt er misschien wel een pijp met 1 dun draadje erin van beneden vandaan, misschien een ideetje?
Oud 24-12-2003, 17:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hehe, woon je in de buurt, kom ik de kabel wel leggen

Nee, echt, een kabel leggen is altijd mogelijk, zelfs op een hele mooie manier. Nadeel met TV-kabels is alleen dat ze wat dikker zijn, maar daar kom je wel overheen!

Draadloos is nog niet zo ideaal, maar ik heb laatst ergens de eer gehad om via het stroomnet een netwerk te installeren en het werkt echt top, misschien is er ook wel een soort stroomnetmodem voor de TV? Lijkt me geen rare gedachte...
Oud 24-12-2003, 17:26
Orion16
Orion16 is offline
Klopt! Ik heb zo'n Wireless TV-audio transmitter van Trust. Sluit je boven de transmitter aan op de video-audiobron, en beneden kun je het ontvangen. Werkt prima, maar je moet alleen wel zorgen dat de stoorzenders weg zijn. Maar je kunt verschillende frequenties kiezen

Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:31
Verwijderd
mischien bestaat er wel een zo,n draadloze transmitterset die volgens digitale techniek werkt, wifi ofzo??
zou best kunnen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:45
phoxetis
phoxetis is offline
klein detail: voor zover ik weet is er geen draadloos systeem dat RF wil doorsturen. Dus moet je naar beneden wandelen als je van tv-kanaal wil wisselen

(of een infrarood doorstuur-kastje, maar dan wordt het helemaal een bende)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:49
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-01-2004 @ 13:45:
klein detail: voor zover ik weet is er geen draadloos systeem dat RF wil doorsturen. Dus moet je naar beneden wandelen als je van tv-kanaal wil wisselen

(of een infrarood doorstuur-kastje, maar dan wordt het helemaal een bende)
Maar daar kan je dan mss wel weer gauw een kabeltje voor leggen
Reageren

Regels voor berichten