Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet inderdaad ook alleen maar dat het heeeeel giftig is.
Maar, de meeste drugs zijn giftig (nou ja eigenlijk is álles giftig als je er maar genoeg van neemt natuurlijk), maar dat is gif in zo'n kleine dosis dat het een ander (leuker) effect heeft dan een zware vergiftiging of de dood. Misschien werkt dat bij nachtschade ook wel, alleen ik denk dat die grens tussen een 'veilige' dosid (die waarschijnlijk al heel klein is) en een overdosis echt heel klein is, en daarom lijkt het me niet handig om uit te gaan proberen. maar dat was je vast niet van plan . Ik heb er verder niets over gehoord. |
![]() |
|
Nachtschade bevat vnl. de alkaloiden solanine en atropine.
Solanine zit bijv. ook in o.a. onrijpe aardappels. (zelfde plantenfamilie) De meeste alkaloiden zijn (zeer) giftig en een groot deel is psychoactief. Ik weet niet welke stof er precies verantwoordelijk bij nachtschade voor is, maar het zou heel goed 1 van die twee kunnen zijn... De mensen die er aan dood gingen hadden hieraanvoorafgaand vaak hevige hallucinaties lees ik net ![]() |
![]() |
|
Nightschade? Daar heb ik wel wat over gehoord.
![]() Ik zal mijn kruidenboeken er eens over naplegen. Oke, daar stond niets in, hoewel er in een boek nog beslist wat over instaat, maar die heb ik nu niet bij me. Het geeft best heftige effecten en je moet er gewoon wat voor over hebben. De wortel was best intens, meen ik me te herinneren. Een aftreksel van de bladeren, dat koken in een klein beetje melk. Je krijgt dan best wat hallucinaties, maar het is het beste te combineren met iets anders, zoals... tsja. Eens denken. Ik denk Fo Ti Tien of scullcap, maar dat weet ik niet echt zeker. Je krijgt dan best een ruige trip, maar je moet er wel vanuit gaan dat je erna best ziek wordt. En dat het absoluut niet te drinken is.
||
Citaat:
En ja, wie zegt dat de dosering die daar en daar staat ook werkelijk de juiste is? Tis maar of je van een gokje houdt ![]() |
![]() |
|
OVERIGENS:
Atropa Belladonna (Nightshade) wordt ook wel voor genezing gebruikt bij onder ander: middenoorontsteking, mondslijmvliesontsteking, amndelontsteking, ontstoken luchtpijpen, kinkhoest, amenorroe, nagelriemontsteking, puistjes, heupjicht en trigeminusneuralgie. Zo ontzettend giftig is het echt niet, bij goed gebruik. Vroeger, toen de Italianen heel erg gaaf waren, waren de vrouwen daar geniepiger dan ooit en wisten zij dat grote, ronde ogen vertedering opriepen. Om dit bij zichzelf te krijgen, druppelden zij een aftreksel van belladonna in hun ogen. Toen is de naam 'Belladonna' ook ontstaan: Bella donna betekent 'Mooie vrouw.' Ook hebben oogartsen het een poosje gebruikt om de pupillen van hun clienten te verwijden, vanwege het spierverlammende effect. Een aftreksel werd dan met mate in de ogen gedruppeld.
||
Citaat:
Op zich is op zich geen opzich ![]() *op zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich *op zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich *op zichop zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich *op zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich op zich *op zich op zich op zich op zich
||
Citaat:
en let op de dosering. NIET meer dan TIEN GRAM!
||
Citaat:
![]() En anders moet ik een cas op m'n kamer bouwen ![]()
||
Citaat:
![]() 'opzich' bestaat niet, 'op zich' bestaat wél.. Niet dat ik hier de neerlandicus wil uithangen ![]()
||
Citaat:
|
jep.
![]() Ik nam op zich gewoon uit principe niet meer dan 10 gram, omdat dat me al ver genoeg kreeg. En daarna werd ik bijna altijd eventjes ziek. Als ik meer dan normaal nam, werd ik zieker. Meer dan tien gram, en dan ziek worden, nee dankje!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Kruidenfoto-topic! Vlooienband | 26 | 19-01-2004 13:37 |