Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 20:22
heldine
heldine is offline
kijk, ik weet dat dit soort vragen hier niet vaak staan, maar.. ik krijg wel vaak redelijke tot goede reacties op mijn gedichten, maar nu wilde ik graag van jullie weten of jullie tot nu toe denken dat het zin heeft voor mij om ermee door te gaan. ofzoiets. ik merk namelijk dat ik steeds meer waarde aan ga hechten aan de droom later van schrijven mijn beroep te maken. ik weet dat ik hier alleen gedichten schrijf, en geen verhalen, en ook nog maar 2/3 verhalen bij letteren heb gezet (die jullie misschien bij toeval hebben gelezen), maar ik heb ergens het gevoel dat ik het zou kunnen. en ergens ook niet. ik wil graag jullie eerlijke mening, en dan voornamelijk van de mensen die veel van mijn gedichten kennen. en ik zal mijn dromen niet laten varen door jullie waardering (of gebrek daaraan) maar dan zie ik weer wat meer kanten van het verhaal.

als dit soort topics niet mogen, forumheersers, voel je dan vrij 'm te verwijderen.
alvast bedankt enzo
Oud 10-01-2004, 12:59
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Van mij mag het opzich, als het gewoon serieus blijft.(of je laat de gene die er wat over wilt zeggen, er een pm over sturen naar jou?)

Maar goed, ik zal op je vragen voor nu even reageren.

Het heeft altijd zin om er mee door te gaan, als het jezelf zin(geving) geeft om er mee bezig te zijn, losstaand van of je er "serieus" mee verder wilt/kan gaan of niet.

Ik heb alleen je gedichten gelezen, dus dat kan ik beoordelen.(ik heb ook nog even door je geposte gedichten gebladerd).
Je hebt die droom, schrijver te worden, ik zou zeggen, koester dat, maar fixeer je er niet te veel op. Of je goed genoeg bent is natuurlijk lastig te zeggen, je bent nu nog maar 14(toch?) en je kan nog heel veel "groeien", daarnaast kan je voor een goed oordeel beter bij een schrijversopleiding etc aankloppen.(dan nog zal het lastig zijn het te beoordelen; je bent nog jong)(dit bedoel ik niet kleinerend).

Wat ik van je gedichten heb gelezen, is dat je er wel gevoel voor hebt, je hebt wel een orgineel eigen stijltje, maar daarnaast denk ik dat je nog veel kan groeien in het schrijven. Daarvoor gewoon blijven schrijven, anderen om feedback vragen(als je wilt kan je het een keer door een uitgever laten bekijken, puur voor de feedback).

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 14:20
jsoes
jsoes is offline
Ja, mee eens, je hebt het zeker in je, ik zou er beslist niet mee stoppen als ik jou was. Waarom zou je, als je je er zelf fijn onder voelt om dingen te schrijven?
Ik wil graag nog eens benadrukken wat Dreamerfly al zei: als je profiel hier klopt, ben je pas 14, nog zo jong en je kunt nog zoveel ervaring opdoen! Op mijn veertiende haalde ik nog niet eens een kwart van het niveau waar jij op zit. Maar ga niet te prestatiegericht denken! Schrijf gewoon verder, keuvel lekker door, ga naar school, groei in je leven en ga alsjeblieft niet nu al denken aan uitgeverijen en boeken/bundels uitbrengen. Als de tijd daar rijp voor is, dient dat zich vanzelf aan.
Twijfel in elk geval niet aan jezelf; je kunt het. Keep going
Oud 10-01-2004, 16:31
heldine
heldine is offline
dank jullie allebei
(en, wees maar niet bang; ik denk nog niet in bundels )
Oud 10-01-2004, 16:36
xineof
xineof is offline
Je moet sowieso doorgaan; dat is één iets wat zeker is. Je schrijft goed, zeker voor iemand van 14; hiermee bedoel ik niet te zeggen dat mensen van veertien doorgaans geen goede gedichten schrijven, maar dat ik vind dat je al op een goed niveau zit, en dat je leeftijd dus in je voordeel werkt, omdat je nog bergen met ervaring op kan doen.

Verder zou ik net als mijn bovenstaanders zeggen; fixeer je er niet te veel op. Persoonlijk vind ik schrijven nl. iets wat je naast je beroep doet; zelf zou ik er nooit van te voren van uitgaan dat je ook daadwerkelijk schrijver/dichter wordt, en daarbij je studie gaan aanpassen; dit lijkt mij een te groot risico, dat krijgt misschien zelfs een geforceerde uitwerking. Ik zou dus gewoon lekker doorgaan waar je nu mee bezig bent, veel ervaring opdoen, en later naast je beroep gaan schrijven; spreekt het mensen aan en wordt je werk gepubliceert, dan is dat prachtig, en mocht het niet uitwerken zoals de bedoeling is, dan is er ook geen man over boord; dan is je toekomst in ieder geval veiliggesteld. Maar wees ook zelfverzekerd; ik wacht in ieder geval al op je eerste publicatie !
Reageren

Regels voor berichten