Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 20:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben nu via mijn moeder meeverzekerd bij de IZA. In september ga ik hoogstwaarschijnlijk studeren in Leuven (Belgie). Ik vraag me alleen af of ik als ik naar het buitenland ga, of ik dan meeverzekerd kan blijven met mijn moeder? Is er een Belg hier op het forum die een aantal namen van ziektekostenverzekeringen in Belgie kan noemen zodat ik eens op internet kan zoeken hoe duur het daar is om je te verzekeren enzo.

Alvast bedankt
Oud 19-01-2004, 10:21
Stefanie
Stefanie is offline
Als je dan 18 bent, ben je zelf verzekerd... (volgens mij ben je dan gewoon volwassen en ben je verplicht om zelf verzekerd te zijn ipv bij je moeder)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 11:21:
Als je dan 18 bent, ben je zelf verzekerd... (volgens mij ben je dan gewoon volwassen en ben je verplicht om zelf verzekerd te zijn ipv bij je moeder)
Je bent het niet verplicht. Ik ben 22 en nog steeds met m'n vader mee verzekerd (lekker makkelijk ). Verder zou ik het niet weten hoe het zit met in het buitenland studeren ed...misschien kan de decaan op school (hier of daar) je er iets over vertellen? (Die in België op de universiteit (?) zal het als het goed is iig weten.)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 19-01-2004 @ 11:21:
De IZA is een van de weinige uitzonderingen waarbij ik meeverzekerd kan blijven met mn moeder als ik 18 ben.

@ Leonoor: ik heb mijn decaan hier in NL. gevraagd en die wist het niet en in Leuven weten ze bijna niets van NL dus ik denk dat mn moeder dan toch maar even naar de verzekering moet bellen.
Oud 21-01-2004, 08:26
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-01-2004 @ 21:10:
@ Leonoor: ik heb mijn decaan hier in NL. gevraagd en die wist het niet en in Leuven weten ze bijna niets van NL dus ik denk dat mn moeder dan toch maar even naar de verzekering moet bellen.
Maar in Leuven weten ze waarschijnlijk wel hoe het zit met buitenlandse studenten, want je zult niet de eerste zijn die uit het buitenland komt en daar gaat studeren.

De verzekering bellen kan natuurlijk idd ook, die kunnen je iig vertellen hoe het zit met mee verzekerd blijven. Zij weten alleen weer weinig over België, denk ik. Misschien kun je het beide proberen (dus verzekering en de universiteit - of begin met het één en dan de ander als je nog niet genoeg weet)?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten