Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2005, 22:56
i'mstronger
i'mstronger is offline
Hiep hoi!! Ik heb na 3maanden zoeken eindelijk een baantje!
Het klinkt helemaal te gek, 30 uur in de week (ik ben met school gestopt dit jaar) en leuke mensen.!

Toen ik naar het loon vroeg, vertelde mn toekomstige baas dat hij het met zijn boekhouder zou overleggen. Het gaat hier over een baan in een pizzeria. Ik ben de enige serveerster, samen met nog een meisje. Maar het is de bedoeling dat ik heel veel ga werken, zij alleen in het weekend. Wat vinden jullie een redelijk loon voor deze baan voor mij? Ik ben 20 jaar oud..

Ik ben bij andere baantjes lonen van 7-8 euro kwijt, maar dat is denk ik te hoog nog. Maar 6-7 euro, dat kan ik bijna toch wel vragen als loon toch? Wat vinden jullie?

(jaja, ik heb al gekeken naar het minimum en dat is 4,70,maar dat is echt te laag..)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2005, 23:00
Balance
Balance is offline
In je titel zeg je 'restaurant' en in je tekst 'pizzeria'. Ik vind het wel uitmaken wat het precies is; is het een toko waar ook een paar tafeltjes staan voor die enkeling die niet alleen komt afhalen of is het een nette eetgelegenheid?
En hoe is het geregeld met de fooien?
Oud 31-03-2005, 23:14
i'mstronger
i'mstronger is offline
het gaat om een nette pizzaria. Niet erg groot, maar wel groot genoeg voor ongeveer 45 mensen. En ik denk niet dat ik recht op de fooien heb.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 23:15
reuffneck32
reuffneck32 is offline
3 euro ongeveer

[size=1 april] [/size]
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 06:44
Wawl
Wawl is offline
Niet meer dan 177,30 euro per week.
Oud 01-04-2005, 09:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 01-04-2005 @ 00:14 :
het gaat om een nette pizzaria. Niet erg groot, maar wel groot genoeg voor ongeveer 45 mensen. En ik denk niet dat ik recht op de fooien heb.
fooien ben je niet verplicht om af te staan dus lijkt me erg stom als je daar gene recht op hebt.
Oud 01-04-2005, 10:40
Roos
Roos is offline
Ik zou gewoon 8 euro vragen. Misschien zeggen ze "oke" en dan ben je toch blij dat je hoog hebt ingezet.
Misshcien vinden ze het uurloon te hoog,en zeggen ze: "we gaan tot maximaal 7,25". Dan heb je alsnog een hoog loon.

Wees niet te bescheiden! Je bent van plan om hard te werken, daar staat iets tegenover. Een beetje brutaliteit in dit geval is helemaal niet slecht!
Oud 01-04-2005, 11:18
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
als je zegt 'ik ben met 3 euro tevreden', krijg je ook niet meer. zet gewoon in op 8 of 9 euro per uur, dan krijg je misschien 6 of 7. altijd meer vragen dan je denkt te krijgen, maar niet overdrijven. 100 euro per uur is natuurlijk idioot.
Oud 01-04-2005, 15:36
Verwijderd
Ik denk dat je ook best veel verantwoordelijkheden krijgt, daar mag het loon ook naar zijn. Ik denk dat je moet richten op 7,5 maar je moet iets meer vragen. Gewoon zeggen 8-9 euro of 7-8 euro+ fooi. Zoiets

Ik denk wel dat het misschien handig is om met iets minder genoegen te nemen, je bent al 3 maanden op zoek natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 13:10
bench140
bench140 is offline
Ik zou idd zeggen van alex zegt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:40
i'mstronger
i'mstronger is offline
Ahaaa okej, 6-7 euro klinkt voor mij ook redelijk! Ik had het dus nagekeken op internet, het minimumloon, maar dat is echt zo ongeloofelijk laag..

Ik ben benieuwd, morgen ga ik voor het eerst werken, en hoor ik het. Ben zo bang dat mijn baas met 4 euro ofzo komt!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 02-04-2005 @ 17:40 :
Ahaaa okej, 6-7 euro klinkt voor mij ook redelijk! Ik had het dus nagekeken op internet, het minimumloon, maar dat is echt zo ongeloofelijk laag..

Ik ben benieuwd, morgen ga ik voor het eerst werken, en hoor ik het. Ben zo bang dat mijn baas met 4 euro ofzo komt!!
je gaat werken voordat je loon bekend is
Oud 02-04-2005, 18:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
ganralph schreef op 02-04-2005 @ 19:09 :
je gaat werken voordat je loon bekend is
idd. Moet je niet eerst je contract afwachten?
Oud 02-04-2005, 19:59
i'mstronger
i'mstronger is offline
Ja, dat is wel zo normaal ja, maar hij vertelde dat hij het niet wist, het loon. Hij gaat het overleggen ofzo..
Maar ik ga morgen voor het eerst erheen om te werken. Ik ga dan vragen hoeveel ik ga verdienen. Hoop dat het dus een beetje redelijk zal zijn..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:55
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 02-04-2005 @ 20:59 :
Ja, dat is wel zo normaal ja, maar hij vertelde dat hij het niet wist, het loon. Hij gaat het overleggen ofzo..
ja sorry, maar dit klinkt heel vaag (van hem dus)
heeft ie verder geen personeel (gehad) of zo? hij zal toch iets van een standaardlijst (of indicatie) voor lonen hebben?
en het andere meisje weet ook nog van nix?

nou succes met werken iig en probeer voor je begint iets getekend te hebben. met 30 u/week zit je zo aan een aardig aantal uren en dan komt het hard aan als je genaaid wordt...
Oud 03-04-2005, 18:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 02-04-2005 @ 20:59 :
. Ik ga dan vragen hoeveel ik ga verdienen. Hoop dat het dus een beetje redelijk zal zijn..
En als hij nou doodserieus zegt: "ik geef je 4 euro netto?"

Ik zou hem hard uitlachen en ergens anders werk gaan zoeken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 12:03
i'mstronger
i'mstronger is offline
ja, ik ben er geweest. Hij kwam zoals verwacht dus toch met het minimum.. Ik vertelde dat ik het echt veel te weinig vind.
Zijn redenatie is, dat hij best meer wil betalen, naarmate ik zou presteren. Ik denk dat ik hem 2 weken de tijd geef, om mij te observeren. En dan is het tijd voor loonsverhoging. Ik kan nu meteen wel moeilijk gaan doen, maar dan heb ik helemaal niks!
Dan weet hij wat hij aan mij heeft, en ik weet hoe het is om daar te werken.. Bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 15:53
Project 50
Project 50 is offline
Ik ben bang dat je echt niet veel meer zal ontvangen als ik het zo hoor
( ik ben 17 en verdien 4,24.. )
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 16:09
Verwijderd
Citaat:
i'mstronger schreef op 04-04-2005 @ 13:03 :
ja, ik ben er geweest. Hij kwam zoals verwacht dus toch met het minimum.. Ik vertelde dat ik het echt veel te weinig vind.
Zijn redenatie is, dat hij best meer wil betalen, naarmate ik zou presteren. Ik denk dat ik hem 2 weken de tijd geef, om mij te observeren. En dan is het tijd voor loonsverhoging. Ik kan nu meteen wel moeilijk gaan doen, maar dan heb ik helemaal niks!
Dan weet hij wat hij aan mij heeft, en ik weet hoe het is om daar te werken.. Bedankt voor alle reacties!
Ok, maar in die 2 weken is de fooi wel alvast voor jou? Dat is namelijk altijd al afhankelijk van jouw prestatie
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 16:22
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
IdioLogic schreef op 04-04-2005 @ 16:53 :
Ik ben bang dat je echt niet veel meer zal ontvangen als ik het zo hoor
( ik ben 17 en verdien 4,24.. )
Ik kreeg op me 17e 5,25 (schoonmaak)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 20:01
Verwijderd
Ongeveer 6-7 euro is een goed bedrag. Maar in restaurant verdien je bruto iets minder en compenseren ze dat met het zwart uitkeren van fooi.
Als ik jou was zou ik van tevoren afspraken maken want anders word je als snel bedonderd. Laat hem met een voorstel komen en zeg dan of je het ermee eens bent dan weten jullie beiden waar je aan toe bent. Vraag ook eens aan je collega hoe die het salaris vindt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 20:02
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
ik ben 15, was af en verdien 4,25
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 20:57
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
je moet niet meteen op hoogste rang willen zitten,
meestal begin je met laag loon en naarmate je er langer werkt en goed funcioneert zal je meer betaald krijgen

ben het er wel mee eens dat minimumloon gewoon laag is
Oud 06-04-2005, 13:28
Schuah
Schuah is offline
Fooi moet je gewoon zelf houden. Goed avondje bij ons (terras á 100 plaatsen en binne 70) halen we met z'n 3 barmedewerkers zo'n €60,- individueel op. Heb je toch mooi ff in je zak, ik hoef dan ook bijna nooit te pinnen. Heb fooi voor sigaretten enzo, salaris voor auto en andere dure ongein.
Oud 15-04-2005, 00:18
Mark
Mark is offline
Kijk dit is typisch zo'n horeca geval...

Als je in de avonduren werkt (wat ik aanneem), dan moet je geen genoegen nemen met minder dan 7 euro per uur. Tevens is het gebruikelijk dat fooien verdeeld worden onder het personeel. Ik werk zelf ook in de horeca en ik verdien 6,5 euro per uur. Maar dat komt omdat ik in de keuken werk en dan verdien je altijd minder dan serveersters. Komt overigens wel meestal 5 - 15 euro fooi per avond bovenop.

Mark.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2005, 12:10
ster
ster is offline
echt veel te weinig... ik werk nu in een restaurant en ben 19 en verdien zo rond de 7.60 .. je moet ook hard werken. Daar staat de horeca toch bekent om?
Oud 17-04-2005, 19:03
Alonso
Alonso is offline
Ik ben wel benieuwd waar de TS nu werkt en met welk loon.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 09:57
i'mstronger
i'mstronger is offline
Halloo!

Ik heb nu 2 weken zoals afgesproken gewerkt, voor E4,50 per uur. Ik heb 30 uur per week week gewerkt.

Gister heb ik met mijn baas een gesprek gehad, en hij vertelde dat hij zeer tevreden met me is, en dat hij in mei een contract op wil stellen. Hij vroeg wat ik er van vind, en ik zei dat ik het werk ook leuk vind. Maar.. dat ik niet voor 4,50 per uur wil blijven werken!

Toen begin mijn baas eerst dat dat nu eenmaal het minimumloon is blaablaablaa en dat hij daar ook niks aan kan doen. Toen zei ik dat dat onzin is, hij is er de baas, dus hij kan zelf bepalen wat hij zijn personeel betaalt. Nu is het plan van mijn baas dat hij mij tot mei voor 4,50 wil laten werken, en vanaf die tijd voor 5,50 per uur netto..(dan hebben we een contract getekend)

Ik werk in een pizzeria, samen met nog 1 ander meisje (zij werkt alleen in het weekend, ik 5 dagen per week, ook in het weekend)
Verder werkt er alleen nog een pizzabakker. En het restaurant is vol in de zomer, dat betekent dat er dan per dag zo'n 100 mensen zijn.

Wat vinden jullie van dit loon? Ik ben veel hoger gewend, maar misschien ben ik verwend ofzo..? Feit is wel dat er niet veel werk is. Maar -als- ik nog wat anders wil, moet ik er -nu- bij zijn, anders is het te laat. Is dit redelijk of onredelijk...
Ik heb even uitgerekend, en ik verdien dan rond de 165 euro per week.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 10:42
ikbenschipper1
Te weinig, aannemende dat je avonden werkt zal ik zeggen dat ik zeggen dat je in een supermarkt nog bijna meer verdiend!!!
Maar jah helaas ben je 20 en dat neemt bijna niemand meer aan in supermarkt land.
Want hoe zit het secundair??? Vakantiegeld, ADV-dagen Vakantie-dagen etc?? heb je daar ook naar gevraagd
Oud 18-04-2005, 11:20
LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zou ook meer vragen hoor, zeker omdat je in de avonden werkt.

Ik weet niet wat jij allemaal moet betalen maar 165 euro is niet veel
Oud 18-04-2005, 13:09
i'mstronger
i'mstronger is offline
Nee inderdaad, ik vond het ook best wel laag...
165 is helemaal niet veel, als je kijkt naar de kosten van een persoon van 20 jaar (vakantie, uitgaan enz.)

Ik krijg ook geen fooi. Maar in de zomer zou hij een fooienpot maken zei hij. Het stomme is, dat als ik dit baantje niet heb, dat ik dan helemaal niks meer heb.
Vakantiegeld weet ik niet of ik dat krijg, denk het ook niet

Ik had zelf iets van 6,50 netto in mijn hoofd
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:17
ganralph
ganralph is offline
hij ZEGT dat je 5,50 gaat verdienen, hij ZEGT dat ie een fooienpot gaat maken...

ik vind het echt een beetje een vage man als ik het zo hoor.
kun je niet alvast voor een ander baantje kijken en als je iets beter-verdienend vindt dit werk opzeggen?
Oud 18-04-2005, 14:39
LoeLoe
LoeLoe is offline
Jaah weet je wat het is. Je zou dit baantje kunnen aannemen en ondertussen gewoon op zoek gaan naar een ander baantje dat beter betaalt. Dan heb je toch iets he
Oud 18-04-2005, 14:41
aap777
aap777 is offline
Zo rond de 8 euro bruto per uur zou ik aan denken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:46
_Nips
_Nips is offline
Hmm nou als ik het zo lees verdien ik wel weinig met me 4,40 per uur, en ik ben 18
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:51
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
4,50 is niet veel idd, 5,50 ook nog niet echt maar idd, je zou dit baantje voor een poosje kunnen houden en naar een ander baantje uit kunnen kijken.

de zorg betaald over het algemeen ook niet slecht
Oud 18-04-2005, 16:44
Alonso
Alonso is offline
heeft die man niet een enorm probleem als hij geen serveerster heeft? Ik denk dat je hem het best kan laten kiezen, óf 7 euro netto betalen, óf geen serveerter, een serveerster die zo belangrijk is moet wel een redelijk loon krijgen, met honderd klanten per dan haalt hij dat er zo uit, als je dat uitrekend is dat nog geen euro per klant voor de bediening, zeker redelijk i.m.o.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 17:26
ikbenschipper1
Citaat:
i'mstronger schreef op 18-04-2005 @ 14:09 :
Nee inderdaad, ik vond het ook best wel laag...
165 is helemaal niet veel, als je kijkt naar de kosten van een persoon van 20 jaar (vakantie, uitgaan enz.)

Ik krijg ook geen fooi. Maar in de zomer zou hij een fooienpot maken zei hij. Het stomme is, dat als ik dit baantje niet heb, dat ik dan helemaal niks meer heb.
Vakantiegeld weet ik niet of ik dat krijg, denk het ook niet

Ik had zelf iets van 6,50 netto in mijn hoofd
1. waar gaat de fooi van de klanten dan heen
2. hij is verplicht vakantiegeld te betalen en zo niet minimaal 8% extra per uur te betalen
3. Vraag naar hoe en wat secundair!
Oud 25-04-2005, 18:29
Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Minimum is echt wel laag!

Ik ben 19 en verdien 7 euro netto, excl. fooi.
Misschien is dat hoog, maar vergeleken bij m'n vorige werkgever(2,5 jaar gewerkt) scheelde dat met mijn laatste loon daar ongeveer een ruime halve euro ofzo(in t voordeel van mij natuurlijk).
En dat is dus ongeveer 4 maanden geleden, dat ik bij mijn huidige werkgever ben gaan werken.....

Ik weet niet of je al ervaring in de horeca hebt, dit kan natuurlijk een rol spelen.

edit: ik werk dus in de horeca.

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 23:16
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
mijn advies; bij de pizzeria blijven, en ondertussen HARD op zoek gaan naar een ander baantje.. een schamele €5,50 voor 20 jarige, zonder zekerheid van vakantiedagen, fooien, ADV-dagen etc.. je baas heeft je nu denk ik precies waar hij je wilt hebben.
Oud 27-04-2005, 13:33
Verwijderd
Citaat:
i'mstronger schreef op 02-04-2005 @ 17:40 :

4 euro? Zoveel verdien je op je 16e in een snackbar.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 14:40
BBEM
BBEM is offline
Toch wel handig dat er mensen zijn als de TS die zich zo laten naaien, kan je als baas toch aardig winst op maken.

@ TS zoek ajb wat anders want als ik het zo hoor probeerd die man je aan alle kanten te naaien met loze beloftes
Oud 28-04-2005, 10:18
T...S
T...S is offline
ik verdien 7 euro per uur, met fooi komt dat neer op ong. 8.5/9 euro ( 18 jr)
Reageren

Regels voor berichten