Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 21:02
mobie
mobie is offline
Waar zou ik eventueel anti-virusprogrammas op het net (gratis) kunnen downe?

Bedoel dus om te weten te komen of er eventueel virussen en ander gedoe op men pc staat...

Dan natuurlijk ook nog iets om et te kunnen verwijderen...

owkee, dank-jullie-wel allemaal alvast
Oud 03-01-2004, 21:28
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
AVG

http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Oud 03-01-2004, 22:43
Flshman
Flshman is offline
Deze is wel jofel:

http://housecall.trendmicro.com/hous...start_corp.asp
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 09:54
Verwijderd
http://www.free-av.com/

klik op het icoontje van de paraplu

het is een zeer simpele virusscanner en helemaal gratis, updaten is mogelijk en hij vind meeer dan 70.000 virussen

veel plezier ermee,

at your service

relaxxamann
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 13:03
grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic:
Citaat:
relaxxamann schreef op 10-01-2004 @ 10:54:
http://www.free-av.com/

klik op het icoontje van de paraplu

het is een zeer simpele virusscanner en helemaal gratis, updaten is mogelijk en hij vind meeer dan 70.000 virussen

veel plezier ermee,

at your service

relaxxamann
stonden erzoveel op jou pc

Ontopic:

avg is idd 1 van de beste
en free av is ook goed

het maakt volgens mij heel weinig uit
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 15:50
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Flashman schreef op 03-01-2004 @ 23:43:
Deze is wel jofel:

http://housecall.trendmicro.com/hous...start_corp.asp
Deze is de beste, omdat hij het meest up-to-date is. Deze komt ook nog is vaak het eerst met een remedy, sneller dan McAfee of Norton. Het probleem is, dat het een online virusscanner is, en dus niet continu je pc in de gaten kan houden. Daarvoor zijn de andere 2 programmatjes goed, waarvan ikzelf de duitse Free-AV gebruik. Maar mocht je echt bang zijn een recent virus te hebben, zal ik die online virusscanner gebruiken...
Oud 10-01-2004, 16:50
Engadin
Engadin is offline
Volgens de consumentenbond laat AVG je wel virussen downloadn (dacht ik)
Oud 10-01-2004, 16:54
Puta
Puta is offline
Citaat:
Engadin schreef op 10-01-2004 @ 17:50:
Volgens de consumentenbond laat AVG je wel virussen downloadn (dacht ik)
http://www.computerpartner.nl/bericht.phtml?nummer=3750
Oud 10-01-2004, 17:18
zenuwpees
zenuwpees is offline
kep een heel kewl virus progje dat niet alleen virussen opspoort en verwijdert maar ook schadelijke cookies en progjes dat voor popups en zo zorgt vind en vernietigt. 't heet :"spybot: Search & Destroy" kweet de website niet, want kep m via MSN gekregen, maar as je m ook wil, dit is mijn MSN adres: tomasbroersma@hotmail.com
Oud 10-01-2004, 17:27
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 10-01-2004 @ 18:18:
kep een heel kewl virus progje dat niet alleen virussen opspoort en verwijdert maar ook schadelijke cookies en progjes dat voor popups en zo zorgt vind en vernietigt. 't heet :"spybot: Search & Destroy" kweet de website niet, want kep m via MSN gekregen, maar as je m ook wil, dit is mijn MSN adres: tomasbroersma@hotmail.com
die vind GEEN virussen maat
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:29
zenuwpees
zenuwpees is offline
ik heb er toch echt w32.kwbot.c.worm en js.trojan.windowbomb ermee afgehaald...
js.trojan.windowbomb is dan wel een popup-maker
Oud 10-01-2004, 17:31
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 10-01-2004 @ 18:29:
ik heb er toch echt w32.kwbot.c.worm en js.trojan.windowbomb ermee afgehaald...
js.trojan.windowbomb is dan wel een popup-maker
dus geen virussen

alleen zogenaamde spywarez
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:35
zenuwpees
zenuwpees is offline
mja koppet, zijn idd geen virusen, w32.kwbot.c.worm is idd spyware die zich verspreidt via kazaa(khad een geïnfecteerde kazaa gedownd)... mijn fout,maar toch blijft 't een handig progje..

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:38
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 10-01-2004 @ 18:35:
mja koppet, w32.kwbot.c.worm is idd geen virus... mijn fout, maar toch blijft 't een handig progje..
okeej ik wilde je er eigenlijk gewoon opwijzen, dat je daarnaast ook een virusscanner moet gebruiken

maar je hebt wel gelijk, het is een perfect proggie

...

trouwens genoeg offtopic gelul ...

over op de virusscanners
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:39
zenuwpees
zenuwpees is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 10-01-2004 @ 18:38:
okeej ik wilde je er eigenlijk gewoon opwijzen, dat je daarnaast ook een virusscanner moet gebruiken
kep ook Norton Antivirus.. zonder dat had ik idd geen idee gehad dat het uberhaubt op mijn comp stond..
Oud 10-01-2004, 17:40
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
zenuwpees schreef op 10-01-2004 @ 18:39:
kep ook Norton Antivirus..
hmmz, heb k slechte ervaringen meej....

hoe is dat bij jou?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:42
grensgeval
grensgeval is offline
Offtopic: http://www.safer-networking.org/inde...&page=download voor spybot s&d
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 17:42
zenuwpees
zenuwpees is offline
kep wel meerdere malen gehad dat hij m niet kon repareren, verwijderen of zelfs niet in quarantaine kon plaatsen (wat eigenlijk altijd zo moeten kunnen). maar ben er wel blij mee, beter dan niets.....
Oud 10-01-2004, 18:09
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik gebruik helemaal geen virusscanner. Reden: Virussen komen nooit zomaar op je computer, je moet het er altijd zelf op pleuren. Ik draai gewoon een firewall en block daarmee alles behalve wat ik gebruik. Ik druk niet zomaar op ja bij vage sites, en download geen software van kazaa. Dus waar heb ik dan een virusscanner voor nodig. En áls het een keer is besmet dan format ik wel, k doe het toch sowieso minstens 1 keer per jaar. Gelukkig zijn er tegenwoordig geen ellendige virussen die je MBR naar de klote helpen en dat soort zaken, 90% van alle virussen zijn wormen, en die zijn makkelijk op en te verwijderen. Maar nogmaals, als je voorzichtig bent kan je amper een virus oplopen. Ik draai mijn computer nu bijna 2 jaar en ik heb niet 1 keer last gehad van een virus.......

En wat Norton betreft, imo is dat de beste virusscanner van die moment, je kan zowat om de week nieuwe updates downloaden, het werkt perfect, niet te zwaar en herkent zowat alles. Het enige nadeel is dat hij soms een beetje vreemd doet. En mijn vreemdste computer ervaring komt van norton, een maandje geleden moest ik weer de computer van een kennis oplappen. Dus ikke scannen met norton wat er al op stond. En in de map Quarantine stonden iets van 60.000 bestanden, allemaal met een random gegenereede naam. Het duurde 4,5 uur voordat norton klaar was met scannen, en het duurde nog eens 3 uur voordat ik heel de map had gewist

Maar voor de rest, prima stuk software (mits je je computer goed onderhoud )
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:13
grensgeval
grensgeval is offline
juist, je hebt idd niet altijd een virusscanner nodig, maar ik denk dat er ook mensen zijn, die hun pc delen met andere gebruikers (gezinsleden en dergelijke)

ik heb zelf eerst norton gebruikt, maar door 1ofander virusje is tie kapot gegaan, en ben ik overgestapt op een andere

en ik vond avg zeker wel kleiner, en sneller...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:16
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 10-01-2004 @ 19:13:
juist, je hebt idd niet altijd een virusscanner nodig, maar ik denk dat er ook mensen zijn, die hun pc delen met andere gebruikers (gezinsleden en dergelijke)

ik heb zelf eerst norton gebruikt, maar door 1ofander virusje is tie kapot gegaan, en ben ik overgestapt op een andere

en ik vond avg zeker wel kleiner, en sneller...
Mjah maar dan vind ik kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Avg kan wel kleiner zijn, maar het werkt ten eerst een stuk kutter, en daarnaast kan die nix aan met virussen. Zie dit:
http://www.nmq.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=704
Een beetje fatsoenlijke viruscanner zou dit zo moeten kunnen weghalen of quarantieren
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:34
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 10-01-2004 @ 19:16:
Mjah maar dan vind ik kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Avg kan wel kleiner zijn, maar het werkt ten eerst een stuk kutter, en daarnaast kan die nix aan met virussen. Zie dit:
http://www.nmq.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=704
Een beetje fatsoenlijke viruscanner zou dit zo moeten kunnen weghalen of quarantieren
het werkt noujuist wel goed, hij wijst je er namelijk dat je avg moet draaien...

oftewel ff scannen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:58
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 10-01-2004 @ 18:40:
hmmz, heb k slechte ervaringen meej....

hoe is dat bij jou?
Ook héél slechte ervaringen ...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:07
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 10-01-2004 @ 19:34:
het werkt noujuist wel goed, hij wijst je er namelijk dat je avg moet draaien...

oftewel ff scannen
ja maar het probleem is dus dat ie m niet kan verwijderen tijdens het draaien
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 20:26
zenuwpees
zenuwpees is offline
Er is ook een onderzoek geweest door de consumentenbond en daaruit bleek dat norton en symantec de beste virusscanners zijn vergeleken met de andere. Hun zouden de minste virussen doorlaten en de beste mogelijkheden hebben om virussen te verwijderen.
Oud 10-01-2004, 21:14
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 10-01-2004 @ 19:09:
ik gebruik helemaal geen virusscanner. Reden: Virussen komen nooit zomaar op je computer, je moet het er altijd zelf op pleuren. Ik draai gewoon een firewall en block daarmee alles behalve wat ik gebruik. Ik druk niet zomaar op ja bij vage sites, en download geen software van kazaa. Dus waar heb ik dan een virusscanner voor nodig. En áls het een keer is besmet dan format ik wel, k doe het toch sowieso minstens 1 keer per jaar. Gelukkig zijn er tegenwoordig geen ellendige virussen die je MBR naar de klote helpen en dat soort zaken, 90% van alle virussen zijn wormen, en die zijn makkelijk op en te verwijderen. Maar nogmaals, als je voorzichtig bent kan je amper een virus oplopen. Ik draai mijn computer nu bijna 2 jaar en ik heb niet 1 keer last gehad van een virus.......
Hoe weet je dan of je nog nooit besmet bent geraakt als je geen virusscanner draait?
Oud 11-01-2004, 06:32
zenuwpees
zenuwpees is offline
Citaat:
KoffieKoek schreef op 10-01-2004 @ 22:14:
Hoe weet je dan of je nog nooit besmet bent geraakt als je geen virusscanner draait?
goeie
Reageren

Regels voor berichten