Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2003, 00:52
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
Bestaat het?
Misschien iets te zweverig onderwerp voor hier.

Maar
Geloven jullie in het bestaan van een band voorbestemd of niet tussen 2 mensen, een sterkere dan normaal?
Dus letterlijk dat de zielen verbonden zijn?

Ik wel, ik heb het gevoel dat die persoon als leidraad door mijn leven loopt. He fijn, puberonzin.

Nou, brand los.
Oud 28-12-2003, 01:01
artless
artless is offline
Ja, grote kans dat dat een hersenspinsel van een puberend meisje is, maar het kan. Ik geloof erin, het is echter alleen zaak dat je je zielsverwant (we hebben zo'n mooi Nederlands woord voor soulmate!) víndt. Het lot zal dat uiteindelijk bepalen, maar dat is een ander onderwerp.

Ik heb een hele sterke band met een vriendin, en hoewel wij beiden ook nog tot de pubers gerekend mogen worden, voelen wij ons wel met elkaar verbonden op één of andere manier. Dat is waarschijnlijk wat jij ook bedoelt, maar een zielsverwant, dát is wat anders. Dat hoeft niet eens vriendschap of liefde te betekenen, want hoewel de zielen met elkaar verbonden zijn, kunnen beide karakters erg uiteen lopen door de levenservaring.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 15:04
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Nee ik geloof daar niet zo in. Ik heb ook wel eens het idee dat iemand heel apart is in mn leven, die ik elke keer weer tegen kom etc. Maar dat er een soort spirituele band zou bestaan is meer een product van je eigen fantasie, denk ik.
Oud 28-12-2003, 15:07
Negrotiator
Negrotiator is offline
Jah
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 15:11
lovetear
lovetear is offline
Ik weet het niet zo goed. het zou fijn zijn als er zo'n band was, maar daarvoor moet je eerst uit gaan van het bestaan van een ziel, waar ik nog niet echt zeker van ben, en verder zijn er niet zo heel veel argumenten in te brengen denk ik, omdat het alleen maar gaat om heel persoonlijke gevoelens en niets dat met feiten is aan te tonen.
Oud 28-12-2003, 17:05
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Schoen schreef op 28-12-2003 @ 01:52:
Bestaat het?

Maar
Geloven jullie in het bestaan van een band voorbestemd of niet tussen 2 mensen, een sterkere dan normaal?

Ik wel, ik heb het gevoel dat die persoon als leidraad door mijn leven loopt. He fijn, puberonzin.

Nou, brand los.
Het is geen onzin,het bestaat. Zo zijn er zielsverwanten maar er bestaat ook zoiets als een tweelingziel. Als je die ontmoet....bestaat er geen twijfel meer.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 17:19
herby
herby is offline
Ik wou dat ze bestond
Maar tot nu toe valt het zwaar tegen
Oud 28-12-2003, 19:40
vosje16
vosje16 is offline
geen idee...want wat is precies een zielsverwant? Hoe kun je die herkennen? Voel je iets speciaals? Denk je hetzelfde? Who knows?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:52
meh?
meh? is offline
ik hoop eigenlijk wel dat er zo iemand is

alleeen moet ek hem of haar nog tege kome

mssn kom ek die persoon zelfs nie tege...
Oud 30-12-2003, 21:18
Xabzof
Xabzof is offline
Ik ben een echte soulmate!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2003, 16:11
extinction
extinction is offline
ik sluit het niet uit.
Imo zijn alle zielen sowieso met elkaar verbonden, dus als die een behoorlijke aantrekkingskracht op elkaar uitoefenen past het wel binnen m'n perceptie, zeg maar.
Oud 31-12-2003, 16:26
Kazanka
Kazanka is offline
Denk niet dat er slechts een soulmate is, het zijn er meerderen.
Oud 01-01-2004, 11:26
Antistar
Antistar is offline
nee, daar geloof ik echt niet in.
Je komt mensen tegen die je liggen en waar je het goed mee kan vinden, vaak worden dat dan ook je vrienden.
Maar iedereen verandert, constant.
dus ook die band heeft een middelmatige kans om onder die veranderingen van 2 kanten door te gaan.
Oud 01-01-2004, 18:52
artless
artless is offline
Citaat:
Antistar schreef op 01-01-2004 @ 12:26:
nee, daar geloof ik echt niet in.
Je komt mensen tegen die je liggen en waar je het goed mee kan vinden, vaak worden dat dan ook je vrienden.
Maar iedereen verandert, constant.
dus ook die band heeft een middelmatige kans om onder die veranderingen van 2 kanten door te gaan.
Citaat:
Dat hoeft niet eens vriendschap of liefde te betekenen, want hoewel de zielen met elkaar verbonden zijn, kunnen beide karakters erg uiteen lopen door de levenservaring.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:18
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 28-12-2003 @ 20:40:
geen idee...want wat is precies een zielsverwant? Hoe kun je die herkennen? Voel je iets speciaals? Denk je hetzelfde? Who knows?
Je ervaart meteen herkenning...ook al ontmoet je elkaar voor de eerste keer.Bovendien 'voelt' het goed en vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 12:20
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 31-12-2003 @ 17:26:

Ja,er zijn vele soulmates maar er is maar een tweelingziel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:22
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 04-01-2004 @ 13:20:
Ja,er zijn vele soulmates maar er is maar een tweelingziel.
Hoe moet ik mij die tweelingziel voorstellen, als ik vragen mag?
Oud 04-01-2004, 15:42
VoRaZ
VoRaZ is offline
lichtelijk off-topic:

Soulmate is een klotewoord, klinkt als een muismatje van de tell sell ofso

on-topic:

ik geloof wel dat mensen perfect voor elkaar kunnen zijn, maar ik geloof niet in het lot.
Oud 04-01-2004, 21:03
Snow
Snow is offline
ik geloof in het lot en ik denk dat het idee van een soulmate daar direct mee te maken heeft.

Ik denk wel dat er mensen zijn met wie je een verbinding op 'zielsniveau' hebt. Mensen waarvan het dus voortbestemd is om er mee in aanraking te komen en waar iets uit groeit dat sterker is dan een 'normale' vriendschap of een 'normale' liefde.

off-topic: soulmate vind ik echt een fout woord
Oud 07-01-2004, 18:26
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 31-12-2003 @ 17:26:
is ook wat ik denk
Oud 07-01-2004, 19:06
Verwijderd
Zielsverwant; wat wil je verstaan onder zielsverwant?
Als het gaat om het klakkeloos begrijpen en het aanvoelen van elkaar, het bijna kunnen weten wat de ander denkt, gaat doen en dat diegene jou bv gaat bellen....

Ja, ik geloof dat er 1 of meer personen zijn waar je zo'n band mee kan hebben, alleen zijn die moeilijk te vinden en moet je je er wel voor instelen.... tenminste dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 15:49
freyk
freyk is offline
Citaat:
He fijn, puberonzin.
Het is goed dat je het zelf zegt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:17
Leinthe
Leinthe is offline
Ik geloof wel dat er meerdere soulmates in je leven zijn, heel veel zelfs!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:02
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Hmmm, zoals ik eerder al een paar keer opgemerkt, denk ik dat je in je leven meerdere soulmates hebt. Het kan de zwerfster zijn, die elke nacht in je achtertuin slaapt, een toevallige voorbijgangster of klasgenote, maar ook een mooie vrouw uit Colombia of de Dominicaanse republiek van je vakantie. Kwestie van wie je eerder tegenkomt en accepteert.
Oud 15-01-2004, 23:14
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik weet het niet....ik heb van het fenomeen zielsverwant gehoord, net als van het fenomeen tweelingzielen (is eigenlijk 1 ziel opgeslitst in 2)....en t klinkt heel mooi allemaal.
Ik heb er zelf ook vaak aan gedacht, natuurlijk ook vooral als ik verliefd was, of iets wat daar op leek dan...

Ik heb ook wel eens gehoord van het fenomeen zielegroepen o.i.d: een groepje zielen wat op hetzelfde niveau zit zeg maar, elkaar door verschillende levens (en in het hiernamaals steeds) steeds weer tegenkomt....soms zijn er 2 van het groepje 'boven' (in het hiernamaals) en zijn er 3 levend op aarde, en als die dan doodgaan blijven die 3 boven en gaan die andere 2 naar de aarde en zo nog meer mogelijkheden.
Maar hoe dat precies zat weet ik niet meer. Maar met een persoon uit je zielegroep als je die tegenkomt in je leven, zul je wel een sterkere band voelen dan normaal. Het kan je broer zijn, een vriend, een kennis, je partner die je tegenkomt...t kan allemaal.

Ik denk dat alle zielen in principe met elkaar verbonden zijn.
Het komt tuurlijk wel eens voor dat je n klik voelt, of een herkenning bij iemand terwijl je niet waarvan etc......i.m.o is dat gewoon van vorige levens: dat je die persoon toen ook al kende, dat het toen je moeder was, je zoon, je partner, je baas.....en soms heb je met zo'n persoon nog iets uit te werken in dit leven....dat kan dus voorbestemd zijn dat je die persoon weer tegenkomt op je pad in dit leven of dat die persoon die in je vorig leven je moeder was nu ineens je dochter is, dat soort dingen.

Ik heb het bij sommige mensen, dat ik een klik voel, een warmte....heb het zelfs op dit moment....het idee dat ik nog met een jongen iets moet afmaken ofzo....heel stom.....ik heb nu ook al 2 keer meegemaakt dat ik iemand (hij en bij mijn vriend) heel lang niet meer sprak (bijna een jaar) maar bijna dagelijks of heel vaak aan degene moest denken.
Dan dacht ik: 'waarom denk ik nog zo vaak aan diegene, zou ik hem dan nog een keer tegenkomen in mn leven?' en in alletwee de gevallen was het zo dat ze na verloop van tijd ineens weer contact opnamen...dus was dat denken niet voor niks

Maargoed als ik zo'n warm gevoel voel voor mensen denk ik ook vaak: het is nu toevallig bij deze persoon, maar er zullen heel veel personen op deze aardkloot rondlopen bij wie ik dit zelfde gevoel kan krijgen, ik kom ze alleen nooit tegen of loop ze elke dag voorbij zonder ze te kennen....

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 23:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 23:23
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Leinthe schreef op 15-01-2004 @ 21:17:
Ik geloof wel dat er meerdere soulmates in je leven zijn, heel veel zelfs!
Dat kan dan bijv. zo'n zielegroep zijn waar ik het over had.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:28
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 04-01-2004 @ 16:22:
Hoe moet ik mij die tweelingziel voorstellen, als ik vragen mag?
Ooit ontsprongen uit 'de bron/ God/ whatever' als 1 'vonk' zeg maar, maar toen gesplitst in tweeen.....in 2 zieltjes.....het kan zijn dat deze 2 zieltjes soms alletwee tegelijk op aarde rondhupsen, maar het kan ook zijn dat er soms eentje 'boven' vertoeft (en dan soms zijn andere helft begeleidt van bovenaf)....of dat ze alletwee boven zijn.

Nouja dat is dan wat ik ervan maak Het fijne weet ik er ook niet van, weet ook niet of ik er in geloof (in tweelingzielen dan, ik geloof wel in dat je reincarneert enz.)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:30
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
herby schreef op 28-12-2003 @ 18:19:
Ik wou dat ze bestond
Maar tot nu toe valt het zwaar tegen
ahhhh zal ik maar je soulmate worden dan
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 17:44
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
Mendacem schreef op 07-01-2004 @ 19:06:
Zielsverwant; wat wil je verstaan onder zielsverwant?
Als het gaat om het klakkeloos begrijpen en het aanvoelen van elkaar, het bijna kunnen weten wat de ander denkt, gaat doen en dat diegene jou bv gaat bellen....
dat vraag ik me nou ook af...
ik heb zo'n band met een goede vriendin van mij, ze woont hier 1,5 uur vandaan en ik zie haar niet vaak, maar we begrijpen elkaar altijd en voelen elkaar ook aan soms weten we dingen al van te voren van elkaar zonder elkaar gesproken te hebben..
maar om nou te zeggen of het mijn zielsverwant is, dat weet ik niet, kweet niet wat ik van een zielsverwant moet denken
Oud 24-01-2004, 19:32
herby
herby is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 16-01-2004 @ 00:30:
ahhhh zal ik maar je soulmate worden dan
Graag

Als je dan hier en hier zou willen tekenen
*Pakt stapel papier uit een koffertje*
Oud 24-01-2004, 21:11
Meartje
Meartje is offline
Citaat:
Bestaat het?

Maar

Nou, brand los.
Ja...
Oud 26-01-2004, 21:57
Papier
Papier is offline
Citaat:
Bestaat het?

Maar

Nou, brand los.
denk dat het niet speciaal bij een persoon hoeft te blijven. Denk gewoon dat er voor de meeste mensen wel een aantal personen zijn die gewoon heel sterk verbonden zijn. Misschien blijft het ook wel een verbinding tussen 2, zou je er geen zekerheid over durven geven =-). Ik weet niet of het werkelijk zo is, maar ik sluit het zeker niet uit. (er is nog een mythe die dit best mooi beschrijft. We bestonden vroeger allemaal eigenlijk uit 2 samengevoegde personen, en zijn ooit gesplitst door een of ander hogere macht. Ik hou het maar even algemeen =P. Hoe waar of niet dit is, ik vind het iets moois om in te geloven. )
Oud 28-01-2004, 20:10
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik denk dat het meer zoiets is als; iemand tegenkomen die in een zelfde levenssituatie zit waardoor je soortgelijke meningen en gedachten krijgt.
Reageren

Regels voor berichten