Advertentie | |
|
![]() |
|
ik sluit het niet uit.
Imo zijn alle zielen sowieso met elkaar verbonden, dus als die een behoorlijke aantrekkingskracht op elkaar uitoefenen past het wel binnen m'n perceptie, zeg maar.
|
nee, daar geloof ik echt niet in.
Je komt mensen tegen die je liggen en waar je het goed mee kan vinden, vaak worden dat dan ook je vrienden. Maar iedereen verandert, constant. dus ook die band heeft een middelmatige kans om onder die veranderingen van 2 kanten door te gaan.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik geloof in het lot en ik denk dat het idee van een soulmate daar direct mee te maken heeft.
Ik denk wel dat er mensen zijn met wie je een verbinding op 'zielsniveau' hebt. Mensen waarvan het dus voortbestemd is om er mee in aanraking te komen en waar iets uit groeit dat sterker is dan een 'normale' vriendschap of een 'normale' liefde. off-topic: soulmate vind ik echt een fout woord ![]()
|
Verwijderd
|
Zielsverwant; wat wil je verstaan onder zielsverwant?
Als het gaat om het klakkeloos begrijpen en het aanvoelen van elkaar, het bijna kunnen weten wat de ander denkt, gaat doen en dat diegene jou bv gaat bellen.... Ja, ik geloof dat er 1 of meer personen zijn waar je zo'n band mee kan hebben, alleen zijn die moeilijk te vinden en moet je je er wel voor instelen.... tenminste dat is mijn mening. |
![]() |
|
![]() |
Hmmm, zoals ik eerder al een paar keer opgemerkt, denk ik dat je in je leven meerdere soulmates hebt. Het kan de zwerfster zijn, die elke nacht in je achtertuin slaapt, een toevallige voorbijgangster of klasgenote, maar ook een mooie vrouw uit Colombia of de Dominicaanse republiek van je vakantie. Kwestie van wie je eerder tegenkomt en accepteert.
|
Ik weet het niet....ik heb van het fenomeen zielsverwant gehoord, net als van het fenomeen tweelingzielen (is eigenlijk 1 ziel opgeslitst in 2)....en t klinkt heel mooi allemaal.
Ik heb er zelf ook vaak aan gedacht, natuurlijk ook vooral als ik verliefd was, of iets wat daar op leek dan... Ik heb ook wel eens gehoord van het fenomeen zielegroepen o.i.d: een groepje zielen wat op hetzelfde niveau zit zeg maar, elkaar door verschillende levens (en in het hiernamaals steeds) steeds weer tegenkomt....soms zijn er 2 van het groepje 'boven' (in het hiernamaals) en zijn er 3 levend op aarde, en als die dan doodgaan blijven die 3 boven en gaan die andere 2 naar de aarde en zo nog meer mogelijkheden. Maar hoe dat precies zat weet ik niet meer. Maar met een persoon uit je zielegroep als je die tegenkomt in je leven, zul je wel een sterkere band voelen dan normaal. Het kan je broer zijn, een vriend, een kennis, je partner die je tegenkomt...t kan allemaal. Ik denk dat alle zielen in principe met elkaar verbonden zijn. Het komt tuurlijk wel eens voor dat je n klik voelt, of een herkenning bij iemand terwijl je niet waarvan etc......i.m.o is dat gewoon van vorige levens: dat je die persoon toen ook al kende, dat het toen je moeder was, je zoon, je partner, je baas.....en soms heb je met zo'n persoon nog iets uit te werken in dit leven....dat kan dus voorbestemd zijn dat je die persoon weer tegenkomt op je pad in dit leven of dat die persoon die in je vorig leven je moeder was nu ineens je dochter is, dat soort dingen. Ik heb het bij sommige mensen, dat ik een klik voel, een warmte....heb het zelfs op dit moment....het idee dat ik nog met een jongen iets moet afmaken ofzo....heel stom.....ik heb nu ook al 2 keer meegemaakt dat ik iemand (hij en bij mijn vriend) heel lang niet meer sprak (bijna een jaar) maar bijna dagelijks of heel vaak aan degene moest denken. Dan dacht ik: 'waarom denk ik nog zo vaak aan diegene, zou ik hem dan nog een keer tegenkomen in mn leven?' en in alletwee de gevallen was het zo dat ze na verloop van tijd ineens weer contact opnamen...dus was dat denken niet voor niks ![]() Maargoed als ik zo'n warm gevoel voel voor mensen denk ik ook vaak: het is nu toevallig bij deze persoon, maar er zullen heel veel personen op deze aardkloot rondlopen bij wie ik dit zelfde gevoel kan krijgen, ik kom ze alleen nooit tegen of loop ze elke dag voorbij zonder ze te kennen.... Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 23:22. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Nouja dat is dan wat ik ervan maak ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb zo'n band met een goede vriendin van mij, ze woont hier 1,5 uur vandaan en ik zie haar niet vaak, maar we begrijpen elkaar altijd en voelen elkaar ook aan soms weten we dingen al van te voren van elkaar zonder elkaar gesproken te hebben.. maar om nou te zeggen of het mijn zielsverwant is, dat weet ik niet, kweet niet wat ik van een zielsverwant moet denken
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |