Advertentie | |
|
![]() |
|
TEGEN, TEGEN, TEGEN!! Dan krijg je weer zoiets als de "Moslimpartij" en dat maakt het onbegrip tussen die bevolkingsgroepen alleen maar groter.. Dus dat vergroot de onvrede alleen.. Aan de andere kant geef je ze wel een kans om hun standpunten beter uit te dragen maar dat zorgt er ook weer voor dat ze minder hoeven te integeregen..
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar, ik ben er ook tegen, als ze lang genoeg blijven dan kunnen ze ook aanspraak maken op het nederlanderschap, en als ze daarvoor kiezen betekend het dat ze hier thuis willen zijn en hier willen blijven en dat ze zich "nederlander" voelen, en dan mogen ze ook stemmen. |
![]() |
|
Voor: De nederlandse regering zit de hele tijd te zeuren over de intergratie van de migranten, als ze neit mogen stemmen en hun eigen partij niet mogen oprichten om juist extra te intergregen dan maakt de politiek het zich extra moeilijk. Juist doordat ze dan ook mogen stemmen en hun eigen belangen via hun eigen partijen kunnen duidelijk maken is het misschien ook makkelijker om te intergreren
||
Citaat:
Het is anders een hele procedure om vanuit nederland in je eigen land te stemmen. En waarom zouden ze trouwens, als ze weten dat het voor hun toch geen ene sodemieter uitmaakt? ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zou dan eerder proberen om te mogen stemmen in het land waar ik dan woon. Da's toch veel simpeler?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Argument voor:
De migrant maakt deel uit van onze samenleving, dus het is billijk als hij daar zelf ook enige democratische invloed op kan uitoefenen. Op grond van artikel 130 van de Grondwet (Nederland, op basis van Europees recht waarschijnlijk ook wel in België) mogen niet Nederlanders onder bepaalde omstandigehden als voor de gemeenteraad stemmen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() [B]
Spoiler
Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 19:24. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben natuurlijk tegen migrantenstemrecht. Stemmen doen ze maar in hun eigen land. België is voor de Belgen en Nederland voor de Nederlanders. Of willen we onszelf nog sneller laten uitsterven dan het nu al gebeurt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zou eisen kunnen stellen in de vorm van een bepaalde tijdsduur dat iemand hier al heeft gewoond. Een goede is mijns inziens ook de economische gebondenheid van een migrant met Nederland. Ook de uitkomst van een eventuele asielprocedure zou een criterium kunnen zijn: iemand die hoogstwaarschijnlijk uitgezet wordt heeft geen belang bij stemmen, iemand die hoogstwaarschijnlijk wel een status krijgt mag wel stemmen, mits natuurlijk weer aan andere voorwaarden voldaan is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hebt gelijk dat we mensen geen stemrecht moeten geven als ze hier voor een paar maanden op vakantie zijn. Maar het andere uiterste, stemrecht wanneer ze nederlander zijn geworden lijkt me ook te ver gaan. Er zijn genoeg buitenlanders die hier deel uit maken van de maatschappij, doordat ze hier werken, een opleiding volgen, ofzo. Ik vind dat we die mensen ook het recht moeten geven om mee te beslissen over de invulling van die maatschappij waar zij ook mede deel van uit maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het nare is alleen dat in het Nederlandse migratierecht immigranten van buiten de EU (vaak) niet mogen werken, geen sofi-nummer hebben, et cetera. Het is dus nogal moeilijk om economische gebondenheid teweeg te brengen bij die mensen, aangezien ze een paar jaar in een azc zitten te neuspeuteren en dan te horen krijgen dat ze moeten oprotten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2. Waarom schrijf je wel 'bepaalt' met een T maar 'bepaald' met een D? Ben ik wel benieuwd naar ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd