Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: in welk seizoen ben jij het meest vrolijk?
Winter 23 14.65%
Lente 50 31.85%
Zomer 61 38.85%
Herfst 14 8.92%
anders (vertel dan in ieder geval waarom) 9 5.73%
Aantal stemmers: 157. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2003, 17:18
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik las net dat topic over winterdepressies. Iedereen beschreef de voor- en nadelen van winter en waarom je van de winter juist wel of juist niet depressief kan worden. Ik bedacht toen dat de Lente misschien wel mijn favoriete seizoen was. Dan ben ik het meest vrolijk, want dan is het niet meer zo koud en nat als in de winter, het wordt lichter en warmer, maar is nog niet te warm, zoals het in de zomer wel kan zijn.

Dus nu vroeg ik me af, in welk seizoen zijn jullie het meest vrolijk (en dus het minst depri, in welk seizoen kun jij de meeste tegenslagen aan?)

Charlotte
Oud 16-12-2003, 17:28
Miracle
Miracle is offline
Lente

Heeft dit veel met psychologie te maken? Volgens mij kan het beter op DK.
Oud 16-12-2003, 17:42
Miss Helena
Miss Helena is offline
Lente

Het weer wordt steeds beter, de zomer staat voor de deur. Ik word weer vrolijk van de zon, kan weer heerlijk naar buiten.
Ik ben dan ook jarig, dat telt natuurlijk ook mee
Oud 16-12-2003, 17:51
Verwijderd
Zomer.

De lente begint al in maart terwijl mijn zomergevoel vaak pas vanaf mei begint. Mijn zomergevoel eindigt vaak pas rond oktober.
Ik hou van het zomergevoel dus daarom is dit mijn favoriete seizoen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:10
appelsientje
appelsientje is offline
Winter--> Ik hou van kerst en ik heb een hekel aan hitte..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:13
Divina Flor
Divina Flor is offline
Zomer, in de rest van de seizoenen is het te koud.
Ik vind dat ieder seizoen wel iets moois heeft:
in de lente hebben de bomen allemaal verschillende kleuren groen, bloeit alles, komt alles weer tot leven etc.
in de zomer is het (meestal) lekker warm, groen, licht, vrolijk
herft: de kleuren van de bladeren die donkerder worden vind ik erg mooi (vooral als de zon erop schijnt)
winter: sneeuw vind ik heerlijk, een strakblauwe lucht erbij en ik ben ook wel vrolijk

maar ik ga toch voor de warmte, zit al sinds half november te bibberen
Oud 16-12-2003, 18:22
the tourist
the tourist is offline
Zomer. Lekker weer en de wereld ziet er in de zomer mooi uit
Herfst staat op de 2e plek.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:27
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Lente en zomer, ik geniet in beide seizoenen (ik heb voor zomer gestemd, omdat het dan zeker weten heerlijk weer)
Oud 16-12-2003, 18:35
The0
The0 is offline
zomer all the way! Zon zee strand alles!
Oud 16-12-2003, 19:33
*moonchild*
*moonchild* is offline
lente
word weer lichter. alles gaat bloeien. vaak lekker weer. alles is dan zo vrolijk enzo.
Oud 16-12-2003, 20:00
Verwijderd
Mooie naam! Maar ik ga toch echt voor de winter! Lekker warm, gezellig thuis, lekker op mijn kamertje muziek luisteren, in mijn warme bedje liggen als het buiten heel koud is, warme chocolademelk, warme sloffen, een vriendje die je warm houdt (hoop je dan ) en het mooiste: de sneeuw! Winter is niet leuk zonder sneeuw, dan mag t gauw voor bij zijn.. Ik hou van de winter! Ik word er totaal niet depressief van.. Zomer is ook leuk, maar dan moet het super warm zijn & moet ik lekker bruin kunnen worden.. Maar de winter is het beste seizoen!!

Liefs Charlotte
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:04
extinction
extinction is offline
hmm...Lente.
Ik vind de zomer verschrikkelijk, ik haat die warmte
De winter stinkt naar sneeuw en ijs
De herfst is wel prettig, ik hou van blaadjes en regen, maar de lente vind ik het fijnst. Beetje middelmatig weer, zonnetje, baby-schaapjes, kriebels in m'n buik, een onbevangen gevoel
Oud 16-12-2003, 20:08
Negrotiator
Negrotiator is offline
Winter!

Enne

"Anders"? Hahaha
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:12
extinction
extinction is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 16-12-2003 @ 21:08:
Winter!

Enne

"Anders"? Hahaha
een tussenseizoen...de overgang van het ene seizoen naar het andere...
Oud 16-12-2003, 20:26
L*c
L*c is offline
herfst
herfst is echt mooi. k kan er geen genoeg van krijgen. het heerlijke gevoel van helemaal treurig worden onder die grijze bewolking en in die stromende regen. k vind ut echt mooi. en die heerlijk lange herfst wandelingen. en dan thuiskomen met de openhaard aan en in sloaap vallen met het tikkende regen tegen je dak. echt heerlijk.

Luc
Oud 16-12-2003, 20:36
Verwijderd
herfst is echt mooi. k kan er geen genoeg van krijgen. het heerlijke gevoel van helemaal treurig worden onder die grijze bewolking en in die stromende regen. k vind ut echt mooi. en die heerlijk lange herfst wandelingen. en dan thuiskomen met de openhaard aan en in sloaap vallen met het tikkende regen tegen je dak. echt heerlijk.

Luc

----------

Ben het helemaal met je eens hierover..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:36
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Hmm ik kan echt niet kiezen. Zomer, winter, herfst, lente, allemaal hebben ze leuke en minder leuke kanten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 20:45
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
extinction schreef op 16-12-2003 @ 21:12:
een tussenseizoen...de overgang van het ene seizoen naar het andere...
oohh
aahhh

Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:08
Quiana
Quiana is offline
Lente/zomer.

Citaat:
dreen schreef op 16-12-2003 @ 18:28:
Heeft dit veel met psychologie te maken? Volgens mij kan het beter op DK.
Ik laat hem hier staan, als een andere fb daar anders over denkt, is dat ook goed, uiteraard.
Oud 16-12-2003, 21:17
Balance
Balance is offline
Zomer.
Ik hou van warmte of zelfs van hitte. Alles behalve kou is goed
Verder staat de zomer voor mij voor vrolijkheid en gezond zijn (dankzij de zonnestralen) en een groot deel van de zomer heb ik vakantie: heerlijk genieten van mijn vrije tijd en doen wat ik wil.
Oud 16-12-2003, 21:30
Nona
Nona is offline
Anders.
Ik neem elk seizoen zoals het komt en ik ken de voor- en nadelen. Ik hou van de warmte en rust in de zomer, de kleuren in de herft, de kleine lichtjes in de winter en de geur van de lente. Ik haat de regen in de herfst, de kou in de winter, de stress in de lente en de nutteloosheid in de zomer.
Ik kan niet kiezen en het hoeft voor mij ook niet. Zolang er maar afwisseling is.
Oud 16-12-2003, 21:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
herfst.
ik kan niet goed tegen hitte/fel zonlicht, maar warmte is wel fijn. (verkleumde vingers zijn ook niet alles.) en ik vind de kleuren van de herfst mooi, en gewoon heel het sfeertje.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 21:39
Verwijderd
Winter.
De lucht voelt dan fijner aan dan in de zomer (alleen die kou is een beetje jammer ) en binnen is het gezelliger.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 14:40
forumfreakie
forumfreakie is offline
zomer, geen twijfel over mogelijk. Ik hou van lekker weer/naar het strand/lang licht/zomervakantie.

De winter en de herfst is me veel te koud en nat.
De lente dan begint het al te komen, dus dat vind ik ook wel een mooi jaargetijde maar dan heb je nog wel veel mindere dagen er tussen zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 16:04
Verwijderd
De zomer. Ik ben echt een zongenieter: ik word eigenlijk al vrolijk als de zon schijnt. Bovendien is het dan lekker warm, zodat je vaak buiten bent. Bovendien doet zomer me ook altijd aan vakantie denken
Eigenlijk heb ik weinig problemen met welk seizoen dan ook. De herfst is leuk met alle kleuren, de winter is heerlijk koud met vorst, schaatsen en sneeuw, maar de lente heeft al dat groene weer. Toch heeft de zomer voorkeur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2003, 16:22
MoonWolf
MoonWolf is offline
De lente.

De zomer vind ik ook wel lekker maar is meestal toch net iets te warm, de herfst vind ik het er zo somber uit ziet en de winter kan heel mooi zijn zolang je binnen zit omdat het buiten vriest.
Ik ga toch echt voor de lente, juist doordat je de winter net hebt gehad zijn die eerste zonnestralen op je huid heerlijk, en dan voel je de vogels zingen.
Dan voel ik me het fijnste.
Oud 17-12-2003, 17:42
ekki
ekki is offline
Oh, ik heb 'lente' aangevinkt, omdat dat mijn meest favoriete seizoen is. Maar ik ben het meest vrolijk in de zomer. Hoe dat komt? In de lente ben ik vaak heel erg moe en dan dus niet zo heel erg vrolijk. In de zomer ben ik dan een stuk vrolijker, omdat ik meestal minder moe ben. Maar lente is wel mijn lievelingsseizoen.
Oud 17-12-2003, 17:47
Verwijderd
zomer
- vakantie
- enige seizoen waarje "wat aan hebt" in nederland, want de winter is nutteloos in nederland en de rest is gewoon overgang, en telt niet echt (vind ik dan)
- langere dagen
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 17:47
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
ik heb zomer gekozen.
waarom?
dan ben ik heel vrolijk
lekker naar het strand, lekker warm
ik weet het eigenlijk niet zo waarom
Oud 17-12-2003, 18:04
Andora
Andora is offline
de lente, alles gaat weer groeien en bloeien, een klein zonnetje, niet te warm, niet te koud, perfect
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:07
:) L. :)
:) L. :) is offline
Citaat:
MoonWolf schreef op 17-12-2003 @ 17:22:
De lente.

De zomer vind ik ook wel lekker maar is meestal toch net iets te warm, de herfst vind ik het er zo somber uit ziet en de winter kan heel mooi zijn zolang je binnen zit omdat het buiten vriest.
Ik ga toch echt voor de lente, juist doordat je de winter net hebt gehad zijn die eerste zonnestralen op je huid heerlijk, en dan voel je de vogels zingen.
Dan voel ik me het fijnste.
precies mee eens
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:20
pitje
pitje is offline
zomer

Ik heb het namelijk altijd koud. Zelfs in de zomer. Maar dan valt het nog mee zeg maar. Vandaar de zomer. Maar ik las vandaag in de krant dat een acupuncturist 'kou' uit je lichaam kan halen. Toch maar eens proberen.... Misschien dat lente dan wel mijn favo seizoen wordt....
Oud 17-12-2003, 18:27
Verwijderd
al twee naamgenoten in dit topic
geweldige naam toch ?

De lente is mijn favo seizoen. Ik word blij van al die bloemen die uitkomen, van de lammetjes die geboren worden en van het doorbrekende zonnetje

*op de tweede plaats staat de herfst, en een gedeelde derde plaats voor de zomer en de winter *

Charlotte
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:32
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Anders, nl.

Geen voorkeur. Het is toch echt zo leuk als je het zelf maakt. De zomer is warm, de lente is vrolijk, de winter is gezellig, en de herst heeft mooie kleuren. Dus, het maakt niet uit, elk seizoen heeft wel iets.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 18:41
Wave
Wave is offline
de lente, dat staat voor mij echt voor een nieuw begin....het zonnetje gaat weer schijnen, bloemetje komen uit, mensen lopen weer meer op straat en zit van het kleinste beetje zon al te genieten in een parkje of op een terrasje.....leuke sfeer gewoon.. en het idee dat het al bijna weer zomer is en al bijna weer grote vakantie
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lente, het wordt weer warmer, blaadjes komen weer aan de bomen, fris groen, bloesem bomen, jonge diertjes. Tis gewoon echt mijn seizoen. Ik ben ook geboren in mei en dat is ook nog lente.
Oud 17-12-2003, 22:42
Fantôme
Fantôme is offline
geinspireerd door mijn topic
ik heb overigens voor lente gekozen.
alles wat in de herfst afstierf en in de winter afgestorven was komt er dan weer aan. het symboliseerd een nieuw en goed begin voor mij. meestal heb ik meer hoop en ben ik positiver in de lente.
heel symbolisch, heel gevoelsmatig ja.
liefs,
Oud 18-12-2003, 16:35
Verwijderd
Lente... mooie tijd
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 18:24
miss-suus
miss-suus is offline
de winter
Oud 18-12-2003, 18:38
Verwijderd
ik kies voor de winter, dat vind ik gewoon het gezelligste seizoen. cadeautjes kopen voor anderen, veel warmte en liefde, schaatsen en langlaufen, familie zien. natuurlijk, alle seizoenen hebben wel wat, maar ik vind de winter denk ik het mooist... zon bevroren grond, weides helemaal wit... wolkjes uitademen en de rust, in de winter is het veel stiller.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 21:06
Gilrups
Gilrups is offline
Herfst
Vallende bladeren zijn zo mooi
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 22:16
Verwijderd
Eigenlijk allemaal wel, de overgang tussen alles, maar als ik moet kiezen herfst. De kleuren, herfstwandelingen maken.. *geniet*
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:31
FireCracker
FireCracker is offline
lente alles groeit en bloeit, en ondanks mn allergieën is het toch het mooist
Oud 22-12-2003, 17:53
coopergirl
coopergirl is offline
-- Winter --

...Op de sofa naast de openhaard hangen.
...Kaarsjes + wierrook.
...Zonder excuus te hoeven bedenken zo min mogelijk buiten zijn.
...Mij heeft een aversie tegen hitte
...Seroxat verlicht tevens o.a. de winterblues een petit peu.

Laatst gewijzigd op 22-12-2003 om 17:57.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:29
hopefully
hopefully is offline
heb net op zomer gestemd... alhoewel ik nu de lente ook wel leuk vind... nee, maar kweet niet, dan heb ik meer het gevoel mezelf te zijn... in de winter ben ik altijd anders, btje down door het weer... maar het is ook wel weer lekker t gezellige samen binnen zitten... maar doe mij toch maar de zomer... lekker wandelen en fietsen en bakken in de zon!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:52
Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik heb op anders gestemd omdat ik alle seizoenen leuk vind.
In de herfst kan je lekker rennen en uitwaaien op het strand & regen vind ik ook wel cool, als het maar lekker hard is, niet van die irri miezerbuitjes.... Winter is natuurlijk leuk omdat het sneeuwt (als het goed is) en lekker koud is.
Lente; de zon begint weer kracht te krijgen en je kan je alvast lekker gaan verheugen op de zomer...
In de zomer kan je lekker zonder jas naar buiten en soms onweert het lekker hard
Oud 22-12-2003, 18:57
hansjuh
hansjuh is offline
Zomer, met als kernwoorden:

Vrolijk, zonnig, buiten zijn, lekker weer, vakantie, terrasjes etc.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:23
Verwijderd
Zomer.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 20:33
ssjpan
ssjpan is offline
Lente. ben altijd blij als er weer blaadjes aan de bomen komen en het weer warmer word.
Oud 23-12-2003, 17:20
ekki
ekki is offline
Vandaag las ik in de krant (Rotterdams dagblad) dat de meeste mensen in de lente juist zelfmoord plegen.

Citaat:
Artikel op CBS:
In de maand januari en in de lentemaanden ligt het aantal suïcides per dag aanmerkelijk hoger dan in de andere maanden, met een piek in januari.

De laagste aantallen zelfdodingen vinden plaats in de maanden september, oktober, november en december. In november, de maand met de minste zelfdodingen, zijn gemiddeld 15 procent minder zelfdodingen dan in januari.

De meeste zelfdodingen vallen dus niet in de sombere herfstmaanden, maar juist in januari en de aangenaam zachte lentemaanden.

In januari is een duidelijk patroon zichtbaar. De eerste week van die maand telt de meeste zelfdodingen: gemiddeld vijf per dag. Daarna neemt het aantal per week in januari geleidelijk af. In de vierde week is het aantal zelfdodingen bijna 20 procent lager dan in de eerste week.
Bron: http://www.cbs.nl/nl/publicaties/art...2003/1362k.htm

Het heeft er wel een beetje iets mee te maken, toch?
Reageren

Regels voor berichten