Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 18:16
lovegirl1985
lovegirl1985 is offline
hallo ik moet morgen een werkstuk inleveren over de werkeloosheids wet (WW) wie kan mij snel helpen
dank je
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2004, 18:40
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
lovegirl1985 schreef op 13-01-2004 @ 19:16:
hallo ik moet morgen een werkstuk inleveren over de werkeloosheids wet (WW) wie kan mij snel helpen
dank je
Hmmm beetje specifiekere vragen zouden niet verkeerd zijn....welke aspecten van die wet bijvoorbeeld... niet dat k er veel verstand van heb, maar t maakt t makkelijker om te reageren...Wat heb je al?...wat wil je nog weten enzow?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:44
Verwijderd
volgens ma-boek:

De Werkloosheidswet (WW) voorziet in een inkomen als een werknemer onvrijwillig werkloos wordt. De duur van de WW-uitkering is afhankelijk van het aantal jaren dat iemand gewerkt heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 22:03
Verwijderd
Ja, dat is wel heel beknopt. De WW is inderdaad een wet ter compensatie van verloren uren. Iemand die 36 uur per week werkt, en ineens teruggaat naar 18 uur per week, is voor 18 uur werkloos geworden. Hij krijgt voor die verloren uren een uitkering op grond van de Werkloosheidswet. De hoogte en duur van die uitkering zijn gekoppeld aan het laatstverdiende loon en aan de duur van het arbeidsverleden. Iemand die nog nooit gewerkt heeft, komt niet in de WW terecht: zo iemand is aangewezen op de Algemene bijstandswet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten