Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 00:23
D@mien
D@mien is offline
Ik kwam er vandaag tot mijn verbazing achter dat ik op amazon.com geen games kon kopen, aangezein ze alleen maar games shippen in de VS/Canada. (Ooit es in een oud topic gezegt dat ik wel es een game had besteld bij amazon, maar dat bleek een foutje )
Toen dacht ik de game maar meteen bij de developper te kopen (www.square-enix-usa.com), maar tot mijn verbazing leveren die ook alleen maar in de VS en Canada (al staat er op de site dat ze ook internationaal shippen...maar bij et bestellen kan je alleen maar kiezen uit US of Canada.)
Toen begon ik mij dus af te vragen of het importeren van Games wel helemaal legaal was of dat het gewoon raar is van de bovenstaande sites.
Al is het dan wel raar dat bijvoorbeeld Nedgame wél import games heeft (een véél te kleine en te dure selectie welliswaar).
Als het legaal is, heeft iemand dan een betrouwbare site voor me die wel naar europa shipped? (geen Ebay, kep geen zin om te bieden en ik wil geen 2e hands games..)

(ik heb nog gezocht in oude threads, maar daar stonden geen nuttige links in)
Oud 25-01-2004, 02:06
McCaine
McCaine is offline
Huh? Ik heb net Hearts of Iron via Amazon gekocht.
Oud 25-01-2004, 10:04
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik zie niet in waarom dat illegaal zou zijn.
Oud 25-01-2004, 10:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-01-2004 @ 03:06:
Huh? Ik heb net Hearts of Iron via Amazon gekocht.
Dit krijg je in kleine letters te zien: "Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S." dit staat bij alle games...
Oud 25-01-2004, 13:38
Smobbo
Smobbo is offline
dr zijn toch steeds europese distributeurs van alle spellen. Ik denk dat je het makkelijkst bij hun site kan kijken (als ze het betreffende spel al hebben)
Oud 25-01-2004, 18:27
Verwijderd
Illegaal is het echt niet. Er zijn zoveel shops waarbij je importgames kunt kopen. Is het met Amazon.com dan niet zo dat ie met alles niet in Europa kan of kan het met artikelen anders dan games wel?

Probeer anders bij Nedgame te vragen hoe ze aan die importspellen komen. Misschien kunnen zij het ook gewoon voor je bestellen dan.

Heerlijk winkels met een erg groot netwerk tot hun beschikking. Kon bij Plato in A'doorn een cd bestellen die allen nog maar in Japan uitgebracht is. En 2 andere cd's die alleen in Finland zijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 20:12
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
D@mien schreef op 25-01-2004 @ 11:08:
Dit krijg je in kleine letters te zien: "Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S." dit staat bij alle games...
Mja, maar dan moet je het kopen via de derde partij die erbij vermeld staat (in mijn geval Gamestop.com).
Oud 25-01-2004, 20:14
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-01-2004 @ 19:27:
Illegaal is het echt niet. Er zijn zoveel shops waarbij je importgames kunt kopen. Is het met Amazon.com dan niet zo dat ie met alles niet in Europa kan of kan het met artikelen anders dan games wel?
Andere dingen kun je óók importeren via Amazon. Bijvoorbeeld de video van Oliver Stone's JFK, die ik laatst aangeschaft heb. Moet je alleen wel even letten op het NHTS-systeem enzo.
Oud 26-01-2004, 08:45
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-01-2004 @ 21:12:
Mja, maar dan moet je het kopen via de derde partij die erbij vermeld staat (in mijn geval Gamestop.com).
Het nadeel van gamestop is dat je voor Nederland zo'n $20 aan verzendkosten kwijt ben...dat vind ik wel héél erg veel...dat is de helft meer als bij Amazon...
Oud 28-01-2004, 13:33
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-01-2004 @ 21:14:
Moet je alleen wel even letten op het NHTS-systeem enzo.
NTSC
Oud 28-01-2004, 15:29
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
D@mien schreef op 26-01-2004 @ 09:45:
Het nadeel van gamestop is dat je voor Nederland zo'n $20 aan verzendkosten kwijt ben...dat vind ik wel héél erg veel...dat is de helft meer als bij Amazon...
Tja, daar is weinig aan te doen. Shipping is internationaal nou eenmaal duur.

Citaat:
SisterOfMercy schreef:
NTSC
Eh, juist
Oud 28-01-2004, 15:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-01-2004 @ 16:29:
Wees blij als je onder de 22 Euro blijft, dan hoef je geen belasting erover te betalen. Mochten het andere goederen zijn, dan worden er ook wel eens invoerrechten geheven. Ik moest pas ergens 12% invoerrechten over betalen, en daar nog eens 19% BTW over.

Gelukkig zijn er ook nog fatsoenlijke amerikanen, die dus de waarde anders aangeven.
Oud 28-01-2004, 22:48
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-01-2004 @ 16:29:
Een DVDtje bij Amazon is ongeveer een tientje verzendkosten...dat is al redelijk duur, maar acceptabel...Gamestop is 2x zo duur
Oud 31-01-2004, 16:38
Verwijderd
Als je dan gewoon op amazon.co.uk bestelt heb je een stuk minder gezeur.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 22:50
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
superduck schreef op 31-01-2004 @ 17:38:
Als je dan gewoon op amazon.co.uk bestelt heb je een stuk minder gezeur.
Maar die hebben geen amerikaanse games...die hier dus niet zijn uitgekomen...
Reageren

Regels voor berichten