Advertentie | |
|
![]() |
|
Hm na veel kloten werkt het eindelijk.
![]() Maar ik moet de user "game" wel een homedir en login shell geven, terwijl ik eigenlijk een dummy user wilde maken. ![]() Maar het draait niet onder root, dat is het belangrijkste. Het juiste commando was overigens: su game -c ./q3ded Maar daarnaast moet je rechten veranderen, in de juiste directory zitten en het script anders aanroepen. Ik ga er wel een mooie FreeBSD tutorial van maken. ![]() In elk geval bedankt! =)
||
Citaat:
Ik denk alleen inderdaad dat je niet onder de homedir+shell uit kunt, tenminste, ik zou niet weten hoe ![]() Maar ik ben natuurlijk ook minder ervaren met linux dan jullie...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Daar heeft FreeBSD iets moois voor: jail (8).
|
![]() |
||
Citaat:
![]() /sbin/nologin en /nonexistent voor homedir. Maar dan werkt het 'su' commando niet meer, omdat die een loginshell nodig heeft en quake een homedir wilt zien. Dus een dummy user gaat helaas niet werken. Dat is wel jammer. Maar het werkt nu wel iig. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Alg] Microsoft & beveiligingsproblemen Dr HenDre | 33 | 17-01-2005 16:24 |