Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 11:43
RevolvingWorld
RevolvingWorld is offline
Ik heb sinds kort een vriendin. In et begin was ik wel vet enthousiast enzo zegmaar, maar het zakt een beetje weg. Ook krijg ik niet echt speciaal gevoel ofzo als ik aan haar denk. Tis een superleuk meisje, maar ik vraag me af of ik wel echt verliefd ben. WE wonen ook best ver van elkaar af, dus ze zien elkaar 1 keer in de 2 weken ofzo. We bellen wel 2 of 3 keer per week.

Maar wat me het meest dwarszit is dat ik niet echt dat verliefde gevoel krijg ofzo als ik aandr denk. Het bellen is wel superleuk enzo, maar zij is ook veel fanatieker met smsen. Ik wordt echter een beetje moe van dat smsen de hele tijd. Maar we kennen mekaar nog niet zo goed. Moet het gewoon een beetje groeien?

tis beetje onsamenhangend verhaal, maar moest et ff kwijt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 11:56
G.T.C.
G.T.C. is offline
meestal komen 2 mensen bij elkaar omdat ze helemaal verliefd zijn op elkaar. Maar er zijn ook zat mensen die het er gewoon op wagen omdat ze elkaar wel aardig vinden.

Als jij het verder wel gewoon heel leuk met haar hebt dan kan die verliefdheid heus nog wel komen. Het zal misschien alleen even duren voordat jij je vriendin echt gaat waarderen en inziet wat voor een geweldige meid het eigenlijk is.

En ja....als dat na een possje niet zo is dan passen jullie blijkbaar toch niet zo goed bij elkaar en kan je het uitmaken
Oud 15-01-2004, 12:00
Verwijderd
het kan idd zijn dat het nog moet groeien, was bij mij ook zo

Maar het kan ook zijn dat het niet groeit, eerder het 'uit elkaar groeien' maar laat de relatie niet zomaar op zn kant aan, probeer wel er aan te werken en als je dat smsen niet leuk vind, zeg dat gewoon
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:01
Princesita
Princesita is offline
Ik was in het begin juist nog niet hoteldebotel van mijn huidige vriend, maar nu na 3,5 maand groeit het gevoel nog steeds. We bellen/smsen ongeveer evenveel dus dat gaat gelijk op. We proberen elkaar 2x per week of meer te zien, en we bellen bijna elke dag en anders smsen we. Het kan dus wel zijn dat het nog moet groeien net als bij mij is gebeurd. Maar omdat jij al verliefd bent 'geweest' zal dat ben ik bang niet meer opnieuw gebeuren...
Hoever wonen jullie van elkaar vandaan?
Mijn vriend en ik doen er een uur met bus en trein over om bij elkaar te komen, maar dat hebben we er wel voor over en we maken echt tijd voor elkaar.
Je kunt het denk ik wel nog een maandje aankijken en haar beter leren kennen, maar daar moet je dan wel echt energie insteken. Tuurlijk moet je het ook niet geforceerd gaan doen, als je zo al niet 'gemotiveerd' voelt is het ook niet goed...
Veel succes!
x Ellen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:46
Verwijderd
je zegt het zelf al een beetje: je krijgt er niet een heel erg opgewonden gevoel van als je aan haar denkt, dus dan kun je al wel min of meer de conclusie trekken dat de kans van slagen erg klein is, zeker ook omdat jullie elkaar niet zo heel veel zien.
Wat je daarmee moet doen is jouw zaak, maar om eerlijk te zijn zou ik het uitmaken, puur om de 2 bovengenoemde redenen, en ook heel vlug, om haar zomin mogelijk te kwetsen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:57
Verwijderd
Je kunt niet "willen" dat je verliefd op iemand wordt. Tsja, je kunt t wel willen, maar ik denk dat het dan juist niet gebeurt.
Je verhaal doet me een beetje aan m'n vriendje denken.
Maarjah. Toen ik bepaalde andere opmerkingen van je las (in andere topics, als ik het goed heb ) dacht ik ook al: "weet je wel zeker dat je wat voor haar voelt?"

Het kan ook komen doordat zij jou zo overspoelt met smsjes dat je nauwelijks de tijd krijgt om naar haar verlangen.. om te denken "wat zou ze nu aan het doen zijn?" "zou ze ook aan mij denken?".. want je krijgt toch wel die smsjes. Op die manier is het ook niet echt spannend voor jou.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:23
RevolvingWorld
RevolvingWorld is offline
De vorige keer dat ik bij dr was, was ik wel helemaal hoteldebotel toen ik weer wegging. Alleen zakt dat gevoel een beetje weg als ik dr een tijdje niet heb gezien. Heb vandaag weer gebeld, was supergezellig, en ga dr morgen weer zien. Denk dat als ik me morgen weer hoteldebotel voel als ik wegga (we blijven nog niet logeren) zit het wel goed, toch?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 20:30
Tolchok
Tolchok is offline
Ik denk dat het soms een beetje wegzakt doordat je haar niet zoveel ziet.

Je zal haar dus regelmatig moeten blijven zien. En bellen over smsen kiezen. Je zal zo meer het gevoel krijgen dat je wat met haar hebt. Dan komt het vanzelf wel goed met je gevoelens voor haar, denk ik.
Oud 15-01-2004, 22:08
coecie
coecie is offline
als je elkaar maar 2 keer per week spreekt, tja...

ik doe het niet bewust, maar ik heb elke dag mijn vriendje minstens een keer aan de telefoon. gewoon om elkaar een beetje op de hoogte te houden. en voor de gezelligheid.
Oud 16-01-2004, 03:15
Roeleke
Roeleke is offline
Elke relatie heeft de volgende stadia:

Eerst 'n steile klim tot de verliefdheid op 'n hoogtepunt is, de ander is gewoon fantastisch en ongelooflijk en alles wat je wilt

Maar dan komt de ontnuchtering, zie je de kleine kantjes van de ander, die je niet graag hebt en waar je je aan gaat ergeren en waardoor je die ander niet meer graag ziet, of toch veel minder.

Soms gaat 't dan uit, soms ook niet. Als 't niet uitraakt, groei je over die verschillen heen en klim je weer langzaamaan terug naar dat hoogtepunt, niet dat je dat ooit nog gaat bereiken maar je geraakt tot 'n niveau waarin je de ander accepteert zoals ie is en hem of haar graag ziet en niet kunt missen....
Oud 16-01-2004, 05:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als je je er niet goed bij voelt, is het misschien tijd om eens na te denken of je wel met d'r verder wilt. Volgens mij is het gewoon over en kan je t beter uitmaken. Hoe langer je hiermee wacht, des te meer je haar misschien wel (onbewus) gaat kwetsen. Misschien ga je namelijk wel afstandelijker oid doen zonder dat je t in de gaten hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten