Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou de laatste strofe van Zon juist niet weglaten. Zonder die strofe is het gedicht zo... gewoon... Nu is het anders, het spreekt me veel meer aan.
Letter in de lucht vind ik te kort beschreven om bijzonder te zijn.
||
Citaat:
Maar heeft het met die kortheid te maken?, kort hoeft het toch niet, niet bijzonder te maken? ![]()
||
Citaat:
|
Die eerste deed me niet zo veel, een beetje te experimenteel met de nieuwe woorden denk ik, daardoor wordt het geheel een beetje gevoelloos voor mij.
Die tweede heeft een geweldige eerste strofe, beschrijvend, maar toch heel sprekend, en de rest gaat dan een andere kant op, dat vind ik wel jammer.
|
ik vind de eerste juist veel leuker dan de tweede
de verandering van arp slaat nergens op, want ik denk dat de vorm van het gedicht (een v-vorm) juist terugslaat op het gedicht. dat je zoiets simpels en toch leuks als een vogelformatie in de lucht op zo'n manier probeert te beschrijven vind ik heel erg leuk en ook geslaagd. voorgelezen herken je de geschreven vorm niet meer, maar klinkt ie heel leuk. dus.
||
Citaat:
met gedichten is het altijd, bij aanpassingen, dat de gedachte erachter niet goed uitkomt, daarbij ken ik de gedachte erachter niet, en is het raden, mijn aanpassingen waren strikt metrum-gewijs, meer niet
|
|