Advertentie | |
|
![]() |
|
nou die rustige gybe-achtige stukken, zijn vrij simpel. Die harde stukken ja ook niet van de hoogste klassen, leuk is dat ze het combineren maar dat maakt het niet speciaal.
Het gemiddelde mike patton project doet zon overgangen ook en stukken beter. Het is zoals gezegd een aardig album, maar niet super.. Ik denk dat jij ce-el-wan gewoon niet genoeg post-rock kent.
||
Citaat:
a: en dit is een stuk interessanter dan de gemiddelde post-rock band. Een stuk meer variatie dan bijvoorbeeld een Explosions In The Sky. b: Ik luister genoeg (te veel ![]() De zanger is overigens ook geweldig.
|
dat je explosions in the sky noemt zegt al genoeg. Zij maken hele andere soort post-rock. Niet tevergelijken met bands als gybe, het op een hoop gooien, doet mij denken dat je toch te weinig kent
![]() Met de saaiheid van rusitge stukken bedoel ik hier, dat het heel lang hetzelfde is zonder veel lagen zoals je dat bij gybe en ook eits ziet. Ik vind als je vergelijkingen gaat maken moet je het vooral houden op bands als gy!be, silver mt zion, stars of the lid e.d. En deze doen dit stukken beter. De zang is inderdaad erg goed, de riffs zijn niet superbijzonder vind ik, ik luister zelf niet veel metal (omdat ik er gewoon weinig mee heb, te veel gericht op techniek, weinig dynamiek (vaak alleen hard, maar das meer smaak van mij en een heel ander verhaal) en dus kan ik niet supergoed hier over oordelen. Maar het geeft mij niet zoiets van ow dit is speciaal. Ik vind het dus een goed album maar niet wereldschokkend zoals jij deed suggeren in je openingsposts. En als mike patton fan moet je toch ook wel kunnen beamen dat de overgangen en combinaties die hij maakt stukken intressanter zijn.
|
dat is dan een kwestie van smaak denk ik. Ik vind GYBE persoonlijk erg goed, maar het was meer als een soort vsn referentie bedoeld niet als een stijlkaart.
En over Mike Patton gesproken. Het is maar waar ik zin in heb. Als ik voor rappe, harde en onverwachte overgangen wil gaan zet ik met alle liefde een Fantomas of een Mr. Bungle op, maar dat hoeft voor mij niet altijd en dan is deze Kayo Dot zweverigheid een erg welkome plaat voor mij. Ik vind dit persoonlijk beter dan een GYBE zelfs, maar ook dat is weer een kwestie van smaak. (vanwege de moderne metalriffing, de Motorpsycho-achtige vocalen, en gewoon de algehele sfeer die het uitstraalt)
|
|