Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 18:56
David
David is offline
Na een dagje winkelen even een paar foto's gemaakt
van de Sint Jan in 's-Hertogenbosch.
Genomen vanaf het dak van de parkeergarage

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 19:05
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
1e is wel koel dat straatje rechtsonder geeft het wel een leuk effect ook

2e is niks.. hij staat niet eens in het midden.. kan je beter een ansichtkaart kopen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:16
Verwijderd
1e is heel doop, spannend met het ander licht,
2e is minder, wat Queenie al zei
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 19:20
David
David is offline
Danke

Die 2e is idd wat minder. Waziger en veel ruis.
Maar ik wou een mooie close-up van de kerk , maar hij was redelijk ver weg en het was donker.

Vandaar dat ie niet zo goed gelukt is
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:09
Verwijderd
Ik word echt ziek van die excuusjes van jou. Als je m zelf ook niet mooi vind post m dan niet. En als iemand kritiek heeft hoor je dat op te nemen en misschien verder te verwerken in je volgende foto's. Kom niet elke keer met die stomme excusen aanzetten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:22
David
David is offline
?

Beetje gefrustreerd ?? .

Raar mens. Hou je domme uitvallen voortaan voor je ja.
Ik vind de foto mooi genoeg om te posten. Maar geweldig vind ik hem zelf ook niet .
Daar mag ik toch zelf ook over oordelen is het niet..

En als jij er ziek van word, dan blijf lekker weg uit m,n topics.
Ik bepaal zeker zelf toch nog altijd wel wat ik post en wat ik er zelf over te zeggen heb.

Raar mens.

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:32
funest
funest is offline
mja eerste is wel aardig, maar doet me niks
2de is niks

en ik ben et wel eens met ! am me, je hebt altijd van die flauwe reacties als je commentaar krijgt. Ik stoor me er niet zo erg aan, maar et valt me wel op
verder geen persoonlijke aanval ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:35
David
David is offline
Maar goed.

! am mE , als jij problemen hebt met mijn manier van doen ga dan tegen iemand anders zitten zeiken erover.
Maar ga niet in mijn topic ( die over foto's gaat ) zitten zeiken op mij persoonlijk.

Mij boeit het niet wat je van mij vind. Ik ken je niet en ik wil je ook niet kennen. En daarbij ben je compleet offtopic bezig en dat irriteerd mij ook.

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:45
Soron
Soron is offline
Citaat:
! am mE schreef op 15-01-2004 @ 23:09:
Ik word echt ziek van die excuusjes van jou. Als je m zelf ook niet mooi vind post m dan niet. En als iemand kritiek heeft hoor je dat op te nemen en misschien verder te verwerken in je volgende foto's. Kom niet elke keer met die stomme excusen aanzetten.
Heet gebakken mevrouwtje....

Waarom zou je geen foto's mogen posten die wat je zelf ook wat minder vind. Ik vind het juist goed dat mensen dat ook durfen te doen. En David komt helemaal niet met een flauwe smoes, hij vertelt gewoon hoe en waarom hij minder is. Als hij dat zelf door heeft, heeft hij er zelf ook van geleerd.

Tjees man.... sprak laatst niet iemand over het niveau van de fotografie hier? Ik vind de commentaar wat veel mensen zoals bovengenoemde echt ver beneden nul. Als jullie echte goede fotografie willen zien, wat doen jullie dan hier? Dit is SCHOLIEREN.com. En als mensen zo graag hoog niveau willen, waarom gaat dan niemand anders met camera op de haal en post hier veel foto's. David doet dat tenminste.... ook al vind hij ze niet allemaal even mooi

En kom nou ook zelf niet aan met flauwe smoesjes waarom je zo reageerde. Je moet kritiek kunnen verwerken zei je toch? Nou ik geef nou kritiek op de manier waarop je kritiek levert.

Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 15-01-2004 @ 20:05:
1e is wel koel dat straatje rechtsonder geeft het wel een leuk effect ook

2e is niks.. hij staat niet eens in het midden.. kan je beter een ansichtkaart kopen

Je onderwerp precies in het midden plaatsen is in veel gevallen het domste wat je kunt doen. Hierbij ga ik uit van de regels van de derden.

2e is wat minder vanwege zijn kwaliteit en omdat hij wat donker is.

Misschien een idee om gewoon dichterbij de kerk te komen ipv in te zoomen. Bij de kerk zelf kan je vast ook wel een paar leuke shots maken van de architectuur bij dat tijstip.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:01
funest
funest is offline
compensatie viert hoogtij ? maar goed wat je wil:

1: als het beeld puur om de sint jan ging vind ik het een slechte foto, de enorm diverse stijlen die deze kerk bevat komen in de foto totaal niet duidelijk naar voren.
Verder vind ik em ook niet duidelijk
Het is wel een leuke vastlegging van 'hoe de kerk in de stad staat'. maar meer ook niet.
verder vraag ik me af waarom je dat kader eromheen hebt gezet?
vin et niet echt iets toevoegen

zo goed genoeg?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:09
Soron
Soron is offline
Citaat:
AM schreef op 16-01-2004 @ 00:01:
compensatie viert hoogtij ? maar goed wat je wil:

1: als het beeld puur om de sint jan ging vind ik het een slechte foto, de enorm diverse stijlen die deze kerk bevat komen in de foto totaal niet duidelijk naar voren.
Verder vind ik em ook niet duidelijk
Het is wel een leuke vastlegging van 'hoe de kerk in de stad staat'. maar meer ook niet.
verder vraag ik me af waarom je dat kader eromheen hebt gezet?
vin et niet echt iets toevoegen

zo goed genoeg?
Blijkbaar kennen jullie het begrip en functie van de kader niet. Het voegt echt wel iets toe. Waarom denk je dat de muren van musea vaak opnieuw worden geverfd als er andere schilderijen komen te hangen. Je hebt hier wel te maken met internetsites, dus andere achtergrondkleuren. Maak die zwarte kader maar es rood ofzo... dan zie je het verschil wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:21
funest
funest is offline
nee ik vind et gewoon pretentieus overkomen.
Ik zie de foto precies hetzelfde zonder dat klote kader, of jij dat nu wilt of niet.
Die dingen komen wel als je wat proffesioneler word. Als je dan zo veel waarde hecht aan hoe de foto word bekeken zou je hem hier niet eens moeten posten want het scholierengeel beinvloed hem net zo goed
en op elk beeldscherm ziet ie er anders uit dus ik zou em alleen in een galarie plaatsen met de perfecte belichting
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 23:28
Soron
Soron is offline
http://www.dutchphotozone.com
http://www.deviantart.com
.....
..
.
.

Het wordt massaal gebruikt anders hoor. Is dood normaal. Het maakt de foto ook wat meer af. Waarom zet je anders ook een lijst om een foto. (en ik praat nou niet effe over deze.). Ook zo iets.... Als men hier zo veel van fotografie en stuff af weet, waarom is men dan zo verbaasd als iemand een border gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 00:08
Onlyme
Onlyme is offline
Over het niet in het mdden plaatsen én over de rule of thirds: uitzonderingen op de 'regels' geven vaak de spannendste en interessantste foto's.
Oud 16-01-2004, 01:27
JUH
JUH is offline
die 2de is idd erg troebelig...
verder staan de kerk op allebei de foto's er niet recht op... :/
Oud 16-01-2004, 07:45
Verwijderd
1ste is wel grappig, voornamelijk door de kleruen dan, apart sfeertje, compositie zou ik anders gedaan hebben
2de vind ik niets
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 09:03
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
De eerste is goed gelukt, de tweede gaat...
Oud 16-01-2004, 10:45
Whaxx
Whaxx is offline
half zes
Oud 16-01-2004, 11:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
de eerste is echt mooi! Vooral dat licht in die straat daar. En een mooie lucht!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
David schreef op 15-01-2004 @ 23:22:
?

Beetje gefrustreerd ?? .

Raar mens. Hou je domme uitvallen voortaan voor je ja.
Ik vind de foto mooi genoeg om te posten. Maar geweldig vind ik hem zelf ook niet .
Daar mag ik toch zelf ook over oordelen is het niet..

En als jij er ziek van word, dan blijf lekker weg uit m,n topics.
Ik bepaal zeker zelf toch nog altijd wel wat ik post en wat ik er zelf over te zeggen heb.

Raar mens.
Wie is hier nou gefrustreerd? Het is altijd zo. Niet alleen hier, in al je topics. Je weet altijd wel iets te verzinnen waardoor de kritiek niet helemaal geplaatst zou zijn. En als je m zelf niet geweldig vind waarom verzin je dan wel excusen als iemand anders hem ook niet geweldig vind? Dan kan je toch beter zeggen: "Je hebt gelijk, prima, dank je voor je commentaar. Ik zal er op letten." ?

Citaat:
Soron schreef op 15-01-2004 @ 23:45:
Tjees man.... sprak laatst niet iemand over het niveau van de fotografie hier? Ik vind de commentaar wat veel mensen zoals bovengenoemde echt ver beneden nul. Als jullie echte goede fotografie willen zien, wat doen jullie dan hier? Dit is SCHOLIEREN.com. En als mensen zo graag hoog niveau willen, waarom gaat dan niemand anders met camera op de haal en post hier veel foto's. David doet dat tenminste.... ook al vind hij ze niet allemaal even mooi

En kom nou ook zelf niet aan met flauwe smoesjes waarom je zo reageerde. Je moet kritiek kunnen verwerken zei je toch? Nou ik geef nou kritiek op de manier waarop je kritiek levert.
Het gaat hier inderdaad om niveau. Hij moet op een normaal niveau kritiek kunnen opnemen. Als ik echt goed fotografie wil zien ga ik inderdaad wel ergens anders heen.

In je laatste alinea spreek je jezelf trouwens lichtelijk tegen. "ook zelf niet met flauwe smoesjes'". Dus je bent het met me eens dat David flauwe smoesjes heeft?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:32
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
! am mE schreef op 16-01-2004 @ 13:45:
Wie is hier nou gefrustreerd? Het is altijd zo. Niet alleen hier, in al je topics. Je weet altijd wel iets te verzinnen waardoor de kritiek niet helemaal geplaatst zou zijn. En als je m zelf niet geweldig vind waarom verzin je dan wel excusen als iemand anders hem ook niet geweldig vind? Dan kan je toch beter zeggen: "Je hebt gelijk, prima, dank je voor je commentaar. Ik zal er op letten." ?
Jij bent de duidelijk de gefrustreerde hier, dus don't ask.
Ik ken David verder niet, dit is het eerste topic wat ik van 'm lees, dus ik weet niet hoe hij anders reageert op kritiek. Maar ik vind dat hier echt geen sprake is van excusen. Hij vertelt gewoon waarom zijn foto wat minder is.
En hij mag toch zeker wel zelf weten hoe hij commentaar opvat? Als hij nix met day commentaar wil doen, is dat zijn zaak...tering, het is toch belachelijk dat hij netjes moet zeggen "Je hebt gelijk, prima, dank je voor je commentaar. Ik zal er op letten."

Citaat:
Het gaat hier inderdaad om niveau. Hij moet op een normaal niveau kritiek kunnen opnemen. Als ik echt goed fotografie wil zien ga ik inderdaad wel ergens anders heen.

In je laatste alinea spreek je jezelf trouwens lichtelijk tegen. "ook zelf niet met flauwe smoesjes'". Dus je bent het met me eens dat David flauwe smoesjes heeft?
Neehee, ze spreekt jou erop aan dat jij nu niet moet gaan reageren met dezelfde "flauwe excusen" als waar jij David van beschuldigt.

Kortom: zit niet zo te poepen en zit anderen 's niet te vertellen hoe het moet...ajb!
Oud 16-01-2004, 19:28
Soron
Soron is offline
Citaat:
Nijpjes schreef op 16-01-2004 @ 14:32:
Jij bent de duidelijk de gefrustreerde hier, dus don't ask.
Ik ken David verder niet, dit is het eerste topic wat ik van 'm lees, dus ik weet niet hoe hij anders reageert op kritiek. Maar ik vind dat hier echt geen sprake is van excusen. Hij vertelt gewoon waarom zijn foto wat minder is.
En hij mag toch zeker wel zelf weten hoe hij commentaar opvat? Als hij nix met day commentaar wil doen, is dat zijn zaak...tering, het is toch belachelijk dat hij netjes moet zeggen "Je hebt gelijk, prima, dank je voor je commentaar. Ik zal er op letten."

---------

Neehee, ze spreekt jou erop aan dat jij nu niet moet gaan reageren met dezelfde "flauwe excusen" als waar jij David van beschuldigt.

Kortom: zit niet zo te poepen en zit anderen 's niet te vertellen hoe het moet...ajb!
Jij begrijpt het!!! .....

Maar ik ben een HIJ... geen ZE... . Maakt verder ook niet uit. Ze spoort gewoon niet helemaal. Ik ken David wel in zekere mate, al voordat hij met fotografie beetje begon en hij heeft mooiere PS-werken gemaakt dan de gemiddelede persoon hier post.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:29
Verwijderd
oleee David en zn boezem vriendje zitten duidelijk op een ander trillingsniveau dan ik

beetje lijp om te zeggen dat iemand met een andere mening niet spoort, de ander belachelijk maken is wel de laagste vorm van discussie.

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:01
David
David is offline
Citaat:
Roxane schreef op 16-01-2004 @ 20:29:
oleee David en zn boezem vriendje zitten duidelijk op een ander trillingsniveau dan ik
Oleee...

Voegt deze domme opmerking ook nog iets toe aan deze topic ?
Nee. Wil je dan nu je mond houden ?

En die andere meid heeft blijkbaar last van dr maandelijkse probleem. Aangezien ze toch echt de enige is die redelijk gefrustreerd aan het replyen is.

Maar goed.
Fijn je vind me dom enzo, boeit me niet zoveel.

Kan het nu dan weer ontopic.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:06
rijk_v
rijk_v is offline
het lijkt net een schilderij, warme uitstraling, jammer van die hijskraan ofzo links van de kerk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 21:56
\/ince
\/ince is offline
Wat een gehoer..

Citaat:
Wim Wok schreef op 15-01-2004 @ 20:16:
1e is heel doop, spannend met het ander licht,
2e is minder, wat Queenie al zei
En niet anders...
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 21:58
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
Soron schreef op 16-01-2004 @ 20:28:
Jij begrijpt het!!! .....

Maar ik ben een HIJ... geen ZE... . Maakt verder ook niet uit. Ze spoort gewoon niet helemaal. Ik ken David wel in zekere mate, al voordat hij met fotografie beetje begon en hij heeft mooiere PS-werken gemaakt dan de gemiddelede persoon hier post.
Oeps, die fout maak ik wel vaker ...
Nouja, ben het niet met je eens dat ze niet spoort...das wel erg overdreven

Citaat:
David schreef op 16-01-2004 @ 22:01:
En die andere meid heeft blijkbaar last van dr maandelijkse probleem. Aangezien ze toch echt de enige is die redelijk gefrustreerd aan het replyen is.

Maar goed.
Nounounou...dit vind ik lichtelijk discriminerend...als het je dan toch niet boeit dat ze je dom vind (heb ik dr niet horen zeggen trouwes ), laat het dan ook zitten ofzo...
Oud 16-01-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
JUH schreef op 16-01-2004 @ 02:27:
die 2de is idd erg troebelig...
verder staan de kerk op allebei de foto's er niet recht op... :/
de kerk staat scheef

ontopic. die eerste is echt heel mooi, dat licht dat uit dat steegje komt is mooi en de witte vensters zijn ook zwaar okay
de tweede is wat minder, en niet echt een orgineel idee, maar het ziet er ook nog goed uit
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 22:24
Bobby James
Bobby James is offline
! am mE heeft wel een punt anders.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 23:40
Soron
Soron is offline
Citaat:
Roxane schreef op 16-01-2004 @ 20:29:

beetje lijp om te zeggen dat iemand met een andere mening niet spoort, de ander belachelijk maken is wel de laagste vorm van discussie.
Mjah..... wat een geweldige argumentatie ook. Dus ik mag hier niet reageren omdat ik meer van David heb gezien? Dan ben ik dus gelijk weer zijn boezemvriendje enz... jaja. Poehee.

En zij had niet een andere mening dan enig ander persoon hier (meeste mensen vinden 1e ook beter dan de 2e, ik ook). Ze zat gewoon tegen hem zonder enige reden dingen uit te kramen wat nergens op sloeg. Over smoesjes en dergelijk terwijl hij gewoon aangeeft wat hij fout heeft gedaan. Toch al wat dat hij dat zelf ziet, maar blijkbaar willen andere mensen dat graag aan hem vertellen.

Maar blijkbaar moet ze gelijk zo vel tegen hem reageren. Ik vind dus dat zij hem belachelijk maakt. Aangezien zij ook dit hele gedoe is begonnen, is deze duscussie dus ook van wel van de laagste vorm, als ik jouw stelling moet volgen.

Alsjeblieft... waar ging dit nou ook al weer over? Over het feit of David na een reactie wel of niet mag vertellen hoe en wat er precies verkeerd is gegaan bij een shot die hij ook zelf minder mooi vind. Blijkbaar mag dat dus hier niet.....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 00:32
funest
funest is offline
zucht
dude lees nou eens voordat je op je pikke getrapt voelt voor een opmerking die niet eens aan jou besteed is

ze zecht gewoon dat david altijd op het commentaar ingaat op een manier die haar niet aanstaat. Mij is dit ook opgevallen dat hij nooit zegt: ja dat klopt, maar vaak komt met dingen als: ik moest dit doen of de belichting deed dat...
Prima dat hij dit zo wil doen, maar dit word door sommige mensen gewoon als lame ervaren

zij zegt et dan wat lomper en directer, maar david is er volgens mij wel vaker mee geconfronteerd, door anderen.

ohwja ik ben niet verbaasd over een border, outline, kader of hoe jij het wil noemen, maar heb me mening hier al over gegeven en et intreseerd me niet of het op die fotoforums gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 00:46
Verwijderd
Citaat:
David schreef op 16-01-2004 @ 22:01:
Oleee...

Voegt deze domme opmerking ook nog iets toe aan deze topic ?
Nee. Wil je dan nu je mond houden ?

Maar goed.

Kan het nu dan weer ontopic.
Ik heb je objectief kritiek gegeven op je foto's dus los daar van. Ik heb al een paar topics geleden een meningsverschil met jou gehad over hoe jij kritiek op je werk opvangt dus daar wind ik me niet meer over op en begin er ook niet meer over. Ik kan zelf ook wel mijn mening verkondigen en antwoorden op je vragen hoor, dus dat hoef je niet voor me te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 07:25
David
David is offline
Citaat:
AM schreef op 17-01-2004 @ 01:32:
zucht
dude lees nou eens voordat je op je pikke getrapt voelt voor een opmerking die niet eens aan jou besteed is

ze zecht gewoon dat david altijd op het commentaar ingaat op een manier die haar niet aanstaat. Mij is dit ook opgevallen dat hij nooit zegt: ja dat klopt, maar vaak komt met dingen als: ik moest dit doen of de belichting deed dat...
Prima dat hij dit zo wil doen, maar dit word door sommige mensen gewoon als lame ervaren

zij zegt et dan wat lomper en directer, maar david is er volgens mij wel vaker mee geconfronteerd, door anderen.

ohwja ik ben niet verbaasd over een border, outline, kader of hoe jij het wil noemen, maar heb me mening hier al over gegeven en et intreseerd me niet of het op die fotoforums gebeurd.
Luister eens goed. Ik zeg het voor de laatste keer.
Ik hoef niet te zeggen van "ja dat klopt " of " ja je hebt gelijk".

Ik bepaal zelf wel hoe ik commentaar geef op m,n eigen foto's of dergelijke. Ik ben gewoon netjes en doe niks verkeerd.

Als iemand dit niet aanstaat heeft hij/zij dikke pech.

Damn waar gaat dit over zeg.
Stelletje druktemakers om niks.

" euhm , ja ok. Maar ze heeft daar wel een punt .. "

Ja ? vind je ? fijn. Hou het voor je het interesseerd me toch niet en ik vind het meer verveling dat iemand dat hier gaat zitten posten en er zich druk om gaat zitten maken dan dat het daadwerkelijk nog iets nuttings/goeds met zich meebrengt.

Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 07:27.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:00
Verwijderd
Zullen we verder gaan over de foto's ipv elkaar af te kraken?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 10:13
cottoncandy
cottoncandy is offline
Oud 17-01-2004, 12:55
IKKarlijn
IKKarlijn is offline
mooie foto's, Sint Jan is sowieso super mooi!!! Ik vind de 2de foto wel mooi, hier zie je pas hoe groot de kerk is en wat ie uitstraalt!!
De eerste doet me denken aan sinterklaasavond.... zo gezellig en warm enzo, met die straatjes...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:03
Verwijderd
post die eerste eens met een wit kader, ik denk dat dat ook een leuk effect geeft.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:59
Sjoerd
Sjoerd is offline
** offtopic: Dat is leuk zeg! om die hele discussie te zien. **

** ontopic: Voor de verandering: ik vind 1 en 2 allebei heel egr mooi! Puik werk hoor
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:14
emi
emi is offline
Om nog even door te blaten over dat kader:

Toen ik dit topic opende, dacht ik wel meteen, zonder zijn naam te zien: Hé! Dit is van David.
Dus ik vind het wel degelijk íets toevoegen aan de foto.

Verder vind ik de 1e foto wel mooi, en de 2e toch iets minder.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 23:47
David
David is offline
Toch bedankt voor de vele leuke reacties hoor (k)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten