Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 18:22
Verwijderd
Wat denken jullie ervan? Ik vind wel dat ze moeten op worden geschort, omdat de uitslag hevig verschoven kan worden door de moord op Pim Fortuyn, vlak voor de verkiezingen. Ik vind dat het klimaat eerst weer tot rust moet komen, alvorens verkiezingen te houden. Als ze de 15e worden gehouden zijn ze niet representatief imo!

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 18:25
de
de is offline
nee,

de democratie is al beledigd, laten we dat niet voor een tweede keer doen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:27
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Een aanpassing in de verkeizingscampagne bij iedere partij is wel op z'n plaats...
Oud 06-05-2002, 18:30
Tofke_H
Tofke_H is offline
Neen. Dit gebeuren is misschien wel extreem, maar bij elke verkiezing gebeurt er wel iets, waardoor het klimaat niet stil is.
Oud 06-05-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:
Neen. Dit gebeuren is misschien wel extreem, maar bij elke verkiezing gebeurt er wel iets, waardoor het klimaat niet stil is.
Dat is wel waar, maar alle verhoudingen verschuiven nu toch volledig?
Op zich heb je wel gelijk. Er gebeuren wel vaker, zij het minder extreme, dingen, maar toch vind ik dat het moet.

Hij is overigens volgens het journaal nog steeds niet officiëel dood.

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 18:35.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:34
WolterB
WolterB is offline
opschorten lijkt mij het beste idee voor de verkiezingen
Oud 06-05-2002, 18:35
Jozzy
Jozzy is offline
Opschorten tot vrijdag (ongeveer), uit respect voor medemens Fortuyn. Daarna in iets mindere mate verder campagne voeren, maar bij die campagne LPF buiten beschouwing laten waar het gaat om kritiek op de standpunten van andere partijen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:39
Verwijderd
Opschorten... het is nu allemaal veel te onrustig in de politiek dus ik denk dat het geen goed idee is om over 10 dagen de verkiezingen te houden. Laat eerst alles maar weer eens op orde komen... voor zover dat gaat!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:42
Verwijderd
ik ben 't met je eens.
maar het moet niet te lang duren.
waarom ik dat vind weet ik zo even niet uit te leggen :/

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:43
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
idd, alleen mischien wel iets matige met de verkiezinigscampagnes.
Oud 06-05-2002, 18:44
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Ik denk dat het niet verstandig is om de verkiezingen op te schorten....Tis een gevoelsmatig iets.
Oud 06-05-2002, 18:47
Verwijderd
Nee,

Maar massaal op LPF stemmen, want dit is toch nog wel mogelijk neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 18:49
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Nee,

om te stemmen op een partij waar je het niet mee eens bet om een signaal uit te geven blijft fout

Maar het zou wel de dader het meest dwarszitten helaas
Oud 06-05-2002, 19:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
lijkt me wel verstandig, ook om de kiezers even de tijd te geven om te kijken hoe alles nu is en hoe de verhoudingen liggen

en ook om de partijen tijd te gunnen om zich ff een houding te geven en speciaal LPF en Leefbaar NL natuurlijk
Oud 06-05-2002, 19:04
L Boksha
L Boksha is offline
NEE! Je weet het niet! De dader kan niets anders dan dit voor ogen gehad hebben, tenzij hij/zij gek was.
Dit is het enige voorspelbare resultaat op de moord op Pim Fortuyn: Een ruk naar rechts. Het lijkt mij daarom logisch dat dit ook de bedoeling van de moord was.
Oud 06-05-2002, 19:05
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Nee,

joepie allemaal incompetente lui in de kamer

stem dan gewoon blanco
Oud 06-05-2002, 19:10
HIM-doll
HIM-doll is offline
NEE, het moet niet uitegesteld worden want dan LAAT JE DE DADER WINNEN .
aan de andere kant moet de LPF WEL DE KANS KRIJGEN VERDER TE GAAN en dus dat IEDEREEN NOG OP DE LPF KAN STEMMEN.

de MEDIA IS DE SCHULDIGE !!!!!!!

zij hebben pim afgeschildert als een monster met extreem rechtse ideeen, maar LUISTER eens goed en je hoort iets heel anders uit de mond van pim.......

DE DADER REALISEERT ZICH NIET DAT HIJ HET GELUK HEEFT IN EEN DEMOCRATIE TE LEVEN......IDIOOT JE HEBT HET VOOR NEDERLAND VERPEST !
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:

joepie allemaal incompetente lui in de kamer

stem dan gewoon blanco
Als geen van de vroegere Pim Fortuyn aanhangers meer gaat stemmen, dan krijgen partijen als de PvdA en VVd, D66, enz. alle macht. Dat lijkt me niet goed. Alles behalve een dictatuur...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 19:13
L Boksha
L Boksha is offline
(mijn vorige opmerking was bedoelt als reactie op die van Tampert, en niet Ninnoc. Sorry voor de verwarring)
Oud 06-05-2002, 19:15
L Boksha
L Boksha is offline
Citaat:
HIM-doll schreef:
NEE, het moet niet uitegesteld worden want dan LAAT JE DE DADER WINNEN .
aan de andere kant moet de LPF WEL DE KANS KRIJGEN VERDER TE GAAN en dus dat IEDEREEN NOG OP DE LPF KAN STEMMEN.

de MEDIA IS DE SCHULDIGE !!!!!!!

zij hebben pim afgeschildert als een monster met extreem rechtse ideeen, maar LUISTER eens goed en je hoort iets heel anders uit de mond van pim.......

DE DADER REALISEERT ZICH NIET DAT HIJ HET GELUK HEEFT IN EEN DEMOCRATIE TE LEVEN......IDIOOT JE HEBT HET VOOR NEDERLAND VERPEST !
Kneus. Jij bent degene die zich het meest door de moord laat beïnvloeden. Als de verkiezingen worden uitgesteld dan zijn de gevolgen zo klein mogelijk. UITSTELLEN!
Oud 06-05-2002, 21:16
Joostje
Joostje is offline
verkiezingen niet uitstellen. In de eerste plaats omdat we al met een demissionair kabinet zitten.
In de tweede plaats moet je de moordenaar niet zo latebn winnen
In de derde plaats omdat het uitstel van verkiezingen vele maanden kan duren (omdat zo'n verkiezingsgedoe opzetten best veel tijd kost
In de vierde plaats duren de verkiezingen nog 9 dagen. Genoeg om Fortuyn te herdenken. Mocht je dat willen.
Oud 06-05-2002, 21:19
Orion
Orion is offline
Absoluut niet!

We moeten ons zo weinig mogelijk negatief laten beïnvloeden door deze afschuwelijke aanslag.

Als blijkt dat het zo makkelijk is om zoiets belangrijks als verkiezingen te dwarsbomen, zal dat alleen maar vaker gebeuren...
Oud 06-05-2002, 21:46
ExeCute
ExeCute is offline
Nee, niet opschorten

Ik ga gewoon stemmen lijst 15 nummer 1 de heer Pim Fortuyn ook al is hij dood zijn ideeen staan gewoon op video en ik ga nu zeker niet overstappen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 21:49
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Nee,

dit is pas ontkenning van de democratie

zal pim blij mee zijn

en ik ben niet voor uitstel, waarom zou je? PvdA wil toch ook geen uitstel omdat een opa die pvda stemt overleden is, of omdat melkert zo slecht overkomt op de kiezer
Oud 06-05-2002, 21:50
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

stem dan gewoon blanco
wat heb je daar nou weer aan?

daar schiet nou werkelijk helemaal niemand wat mee op
Oud 06-05-2002, 21:52
blacky
blacky is offline
Citaat:
WolterB schreef:
opschorten lijkt mij het beste idee voor de verkiezingen
Oud 06-05-2002, 21:56
Verwijderd
denk wel dat dat goed idee is
nu zijn mensen geschokt, en als LPF blijft, dan krijgt die misschien veel stemmen uit medelijden. Ofnaja ik denk niet dat het een erg representatieve verkiezing wordt, of hoe zeg je dat
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 21:59
Verwijderd
uitstellen. De verkiezingsuitslag zou niet eerlijk zijn omdat veel mensen uit emotie verkeerd kunnen stemmen. Het is beter om dit eerst ff te laten bezinken, want we moeten niet vergeten dat deze verkiezingen vier jaar lang grote invloed hebben op Nederland!!Bovendien is het ook wel zo respectvol voor de nabestaanden en vrienden van Pim, en kan de partij LPF(waar ik overigens fel tegen ben) orde op zaken stellen. De democratie wordt idd even aan de kant gezet, maar niet weggegooid!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:01
Dutchian
Dutchian is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Nee, niet opschorten

Ik ga gewoon stemmen lijst 15 nummer 1 de heer Pim Fortuyn ook al is hij dood zijn ideeen staan gewoon op video en ik ga nu zeker niet overstappen
ben ik het helemaal mee eens.
Zoals iemand al eerder zei: "Ik stem op Fortuyn of ik stem NIET!"
Oud 06-05-2002, 22:03
Orion
Orion is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Ik ga gewoon stemmen lijst 15 nummer 1 de heer Pim Fortuyn
Dat lijkt me niet mogelijk
Oud 06-05-2002, 22:24
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Uitstellen. Om de simpele reden dat er nu toch geen campagne kan worden gevoerd. Debat is nu niet mogelijk. Het gaat nu niet over de inhoud, maar slechts over zijn dood. Niemand schiet er iets mee op om nu verkiezingen te houden.
Oud 06-05-2002, 22:25
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik hoor net dat de meeste partijen voor uitstel zijn....
Oud 06-05-2002, 22:25
pietje63
pietje63 is offline
nee; wie wordt daar iets beter van?
Oud 06-05-2002, 23:15
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Uitstellen. Om de simpele reden dat er nu toch geen campagne kan worden gevoerd. Debat is nu niet mogelijk. Het gaat nu niet over de inhoud, maar slechts over zijn dood. Niemand schiet er iets mee op om nu verkiezingen te houden.
Dat hangt van de mensen die die debatten voert af, waar het over gaat.

Ik vind het onzin om de verkiezingen uit te stellen omdat er iemand dood gaat, er zal ongetwijfeld wel eens iemand anders die op een verkiesbaare plaats stond dood zijn gegaan.
Oud 06-05-2002, 23:18
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Nee, niet opschorten

Alleen jammer dat een video zo slecht kan discussieren. Bovendien staat daar alleen zijn mening van dit moment over zaken van dit moment op. Hij kan nu geen mening hebben over onvoorziene zaken in de toekomst.
Oud 07-05-2002, 10:15
Verwijderd
Uit respect zou ik zeggen: ja.
Het zou alleen niet slim zijn, want dan krijgen de paarse partijen de kans zich te hergroeperen en zich te herstellen van de "schade" die ze hebben opgelopen door de campagne van Fortuyn. En een Paars III is nou niet bepaald iets waar we op zitten te wachten.
Het beste eerbetoon zou nog zijn dat we gewoon met z'n allen gaan stemmen op 15 mei...op lijst 15, nummer 1
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Orion schreef:

Dat lijkt me niet mogelijk
En toch kan het
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
ben het met himdoll, joostje , orion eens:

niet uitstellen.

de regering moet (MAG!) niet toegeven aan intimidatie

dan is er namelijk een precedent waarin het landsbestuur toegeeft aan geweld en voor je het weet hebben we hier een vette maffia-scene .
Oud 07-05-2002, 10:33
Verwijderd
Ik heb hier nog niemand over de JSF gehoord (of ik moet verkeerd hebben gelezen). Als de verkiezingen uit worden gesteld, dan wordt de *nieuwe* deadline overschreden en we krijgen geen tweede uitstel van de Amerikanen. Dan is onze kans op meedoen met de JSF verkeken. Vanuit dat oogpunt zeg ik: Uitstel mag, mits het demissionaire kabinet toch een besluit neemt.

Je ziet nu ook precies wie er op LPF ging stemmen vanwege Pim Fortuyn en wie vanwege de hele partij. Het nadeel is echter dat er nog steeds op hem gestemd kan worden (hij is niet meer uit de computer te halen). Waarschijnlijk zullen veel mensen dat nu doen, waardoor je een compleet vertekend beeld krijgt van de keuze van het Nederlandse volk. Mijn conclusie vanuit dit oogpunt is dus: Uitstel mag en de campagnes mogen doorgaan, na een tijdje stilte weliswaar.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:35
twiety
twiety is offline
Ik zet hier ff neer wat ik ook bij de 't topic "lijst pim fortuyn" heb gezet:

Ik zal het volgende ook aankaarten bij de Lijst Pim Fortuyn:

De ene wil de verkiezingen uitstellen, de andere niet.
De ene wil LPF mee laten doen, de andere niet.
De ene wil een nationale regering, de ander niet.
etc.

De huidige politiek moet de mogelijkheden duidelijk op papier zetten en dan DE KIEZER LATEN BESLISSEN D.M.V. EEN REFENDUM. Dat is wat Pim gewild zou hebben!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:42
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
ExeCute schreef:
Nee, niet opschorten

Lijkt me niet tactisch te noemen, als je zo nodig op LPF wil stemmen, zou ik toch echt op het knopje ónder Pim drukken (weet ik veel hoe die gast heet), aangezien die meer kans maakt op een post dan Fortuyn zelf
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 10:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Dat hangt van de mensen die die debatten voert af, waar het over gaat.

Ik vind het onzin om de verkiezingen uit te stellen omdat er iemand dood gaat, er zal ongetwijfeld wel eens iemand anders die op een verkiesbaare plaats stond dood zijn gegaan.
Maar het gaat niet over zomaar iemand op een verkiesbare plaats. Het gaat om de man die de politieke agenda bepaalde de afgelopen maanden. Of ze nou willen of niet, debat is op dit moment niet mogelijk.
Ik zeg niet dat de verkiezingen twee maanden moeten worden uitgesteld, 1 a 2 weken zal voldoende moeten zijn.

Citaat:
waaromniet? schreef:

De huidige politiek moet de mogelijkheden duidelijk op papier zetten en dan DE KIEZER LATEN BESLISSEN D.M.V. EEN REFENDUM. Dat is wat Pim gewild zou hebben!
Alsof dat er iets toe doet. De huidige politiek heeft niets met de wil van Fortuyn te maken.
Oud 07-05-2002, 11:00
twiety
twiety is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
...
Alsof dat er iets toe doet. De huidige politiek heeft niets met de wil van Fortuyn te maken.
Maar het referendum wel. Voor mijn part zoekt niet de huidige politiek, maar een onderzoekbureau welke mogelijkheden er zijn om tussen te kiezen, vind ik ook prima.

En dit schreef waaromniet? niet, dat was ik!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:03
Verwijderd
De LPF zelf wil de verkiezingen door laten gaan, hoorde ik net op 3FM
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Het is ooit voorgekomen dat bleek dat een VVDer mee had gedaan aan WOII en dan de axis zijde. Deze persoon is toen opgestapt. Dan schuiven de plaatsen gewoon 1 op.

Maar goed. Wat dacht je van de naam: Leefbaar Pim Fortuyn. Veranderen? De partij staat afaik. gewoon achter de mening van Fortuyn het was meer zijn partij dan dat hij een onderdeel van de partij was zoals dat bij andere politieke partijen het geval is. Waar staat die partij nu nog voor? De leider is er niet meer. Is het nu niet een chaotisch zooitje in die partij? Bovendien krijg je nu emotionele/zwevende kiezers die stemmen op LPF uit medelij. Hoe langer je wacht, des te minder dat er zijn en des te minder de uitslag van de verkiezingen een vertekend beeld geeft. Graag uitstellen dus.
Oud 07-05-2002, 11:08
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
De LPF zelf wil de verkiezingen door laten gaan, hoorde ik net op 3FM
Ze zouden gek zijn als ze het niet deden. Ze staan nu vollop in de aandacht. Ze staan nu nog sterk met de ideeen van Fortuyn dat zal alleen maar minder worden in de loop van de tijd. Bovendien heb je nu een groep die niet weet waarop ze stemmen (zwevende kiezers) die uit medelijden op LPF gaan stemmen.
Oud 07-05-2002, 11:10
twiety
twiety is offline
Citaat:
dystopia schreef:
...
Maar goed. Wat dacht je van de naam: Leefbaar Pim Fortuyn. ...
Het is LIJST Pim Fortuyn, niet Leefbaar. En nee, niet veranderen die naam.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 11:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
twiety schreef:

Het is LIJST Pim Fortuyn, niet Leefbaar. En nee, niet veranderen die naam.
Oh ja. Die keus is aan de partij zelf. Een naam van een partij zegt iets over de partij zelf. De volgende generaties zal 'Fortuyn' weinig zeggen omdat ze hem niet gekend hebben. Dus op de lange duur zal 't denk ik in 't nadeel werken..
Oud 07-05-2002, 11:19
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
twiety schreef:

En dit schreef waaromniet? niet, dat was ik!
Klopt, foutje. Maar IMO is het de taak van de politiek om uit te maken of de verkiezingen doorgaan of niet.
Oud 07-05-2002, 11:29
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Maar, als er een referendum gehouden zou worden, dan moeten de verkiezingen wel uitgesteld worden. Het kost weken om zo'n referendum op poten te zetten.
Reageren

Regels voor berichten