Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 12:51
Chaucus
Chaucus is offline
Sinds een poosje heb ik een Chello aansluiting met een Sitecom router. Maar eigenlijk vanaf t begin krijg ik redelijk vaak (aantal keren per week) de melding dat de pagina niet geopend kan worden.....de verbinding werkt dan helemaal niet meer, ook MSn niet.
Dit kan bij opstarten gebeuren, maar ook zomaar midden in een sessie zeg maar.
Als ik dan naar de router ga en even release en renew van t IP adres doe is het probleem weer over.....
Ook stekker er even uithalen werkt wel.

Maar ik vind dit gewoon vervelend....Heeft iemand een idee hoe ik hier vanaf kan komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2004, 18:58
M@rco
M@rco is offline
Ik heb 't ook wel eens, ook met een Sitecom router (DC-202).

Wat je er aan kan doen? Geen idee... gewoon af en toe dat kreng resetten, ik ben er inmiddels aan gewend.
Oud 18-01-2004, 19:36
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-01-2004 @ 19:58:
Ik heb 't ook wel eens, ook met een Sitecom router (DC-202).

Wat je er aan kan doen? Geen idee... gewoon af en toe dat kreng resetten, ik ben er inmiddels aan gewend.
Idd ik heb ook n DC-202...tja dan blijf k maar bezig....kan gelukkig zo vanachter de pc en is niet moeilijk. Maar t blijft vevelend....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 20:33
ice-dive
ice-dive is offline
Dat hadden wij met onze oude router ook (ook met chello). Ik zou niet weten wat voor router het was, maar nu hebben we een draadloze van Gigabyte, en we hebben er bijna nooit meer last van!
Oud 18-01-2004, 21:57
M@rco
M@rco is offline
Wat bij mij wel iets heeft geholpen, is de laatste nieuwe firmware voor de router installeren; eerst downloaden (als je een grijze router hebt (v1), moet je deze hebben, heb je een nieuwere versie (met een lelijke witte buitenkant) dan moet je deze hebben), dan met je browser naar http://192.168.0.1, Advanced > Upgrade Firmware. Rest wijst zichzelf
Oud 18-01-2004, 22:02
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-01-2004 @ 22:57:
Wat bij mij wel iets heeft geholpen, is de laatste nieuwe firmware voor de router installeren; eerst downloaden (als je een grijze router hebt (v1), moet je deze hebben, heb je een nieuwere versie (met een lelijke witte buitenkant) dan moet je deze hebben), dan met je browser naar http://192.168.0.1, Advanced > Upgrade Firmware. Rest wijst zichzelf
Dankje...zal morgen ofzo even kijken
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 22:46
ekki
ekki is offline
Toen wij dat hadden gedaan, deed internet heel gaar. Een aantal sites deden het niet. Als dat nou bij jou ook zo is, probeer dan even MTU op 1400 te zetten. Dat hielp bij ons. Lekker vaag...

Was trouwens met casema internet.
Oud 26-01-2004, 14:22
Thompie
Thompie is offline
wij hebben ook chello en thuis ook een sitecom router (4-poorts) en dat probleem ken ik niet bij ons.
dus maybe iets met router ofzow?
Reageren

Regels voor berichten