Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 19:17
Verwijderd
Dit is mijn oefenexamen:
Oefenexamen XML
webstrijdFiles ( 918307 Bytes )
Maak gebruik van de toegevoegde webstrijd-bestanden voor de oefen-examenopdracht.

1) Maak met behulp van XML-Spy een geschikt schema voor de tekstonderdelen en creëer op basis hiervan een well-formed xml document.

2) Presenteer het xml document op volgende manieren:

a) in een webbrowser (1 pagina) door middel van een XSL stijlblad (zonder asp - xml met gelinkt xsl direct openen in IE)
b) in pdf formaat door middel van een XSL-Fo stijlblad

Morgenmiddag is het echt werk aan de beurt. 1 lukt wel, 2a misschien ook nog net, maar 2b is gewoon gekkenwerk (voor mij, ik begrijp het niet, we hebben geen fatsoenlijke info gekregen, mijn computer werkt tegen - laptop is gecrasht, pc is te oud, andere pc start niet meer op en mijn apple wil al helemaal niet meer- daarbij heeft die leraar een of andere kronkel in zijn hoofd waardoor hij op mijn vragen geen fatsoenlijk antwoord kan en wil geven). Kan iemand mij alsjeblieft voorbeelden, codes,... geven?
Ook als er uitleg over 2a is, ook welkom, ik word er een beetje gestoord van, ik ga het morgen zo ongelofelijk verneuken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 22:02
Verwijderd
Uitleg die ik ooit heb gebruikt:

http://www.w3schools.com/xml/xml_xsl.asp

En over XSL_FO: http://www.w3.org/TR/xsl/slice6.html#fo-section

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 22:06.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 22:37
Manuzhai
Manuzhai is offline
Leuk examen, waarvoor moet je dat doen?

Wat betreft XSL-FO zou ik gewoon eens Apache FOP downloaden, daar zit ook een grote hoeveelheid voorbeelden bij.

Mag je trouwens bij de FO-opdracht wel een externe XSL processor gebruiken? Schijnt mij zo toe dat MSXML niet doet aan XSL-FO, maar kan het natuurlijk fout hebben.
Oud 08-01-2004, 22:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
En nog een leuk praktijkvoorbeeldje van XSLT waar je misschien iets aan hebt: XML + XSLT = XHTML. Ik vind XSLT zelf nooit zo moeilijk, XSL-FO is wel iets lastiger maar ook te doen. Succes in ieder geval.
Oud 09-01-2004, 08:25
Verwijderd
Voor mediatechnieken en programmering.

w3schools had ik al, maar kan ik niet veel mee.
Van die externe xsl-processor heb ik geen idee, we krijgen niet veel uitleg en bij iedereen mislukten die laatste opgaven...

Dalijk is het zo ver, gelukkig is het een deelexamen en kan ik mijn hoop nog richten op php.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 12:11
Verwijderd
Beperkte internetverbinding, vandaar de verlate reactie. xsl-fo hoefden we niet te doen omdat het niet werkte op de pcs van school (en maar tegen ons beweren dat het onmogelijk was dat het niet op onze pcs thuis werkte ). Het examen ging goed, ik heb er een A voor gekregen (12 of meer op 20). Eigenlijk was het gewoon overtypen van de oefeningen thuis (en dan had ik ook nog wat blzn van iemand anders gekregen waar het grotendeels al op stond uitgewerkt).

Als iemand interesse heeft, wil ik best mijn examenvragen posten en eventueel mijn oplossing ergens neerpoten.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:20
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-01-2004 @ 13:11:
Als iemand interesse heeft, wil ik best mijn examenvragen posten en eventueel mijn oplossing ergens neerpoten.
Doe maar, vind ik wel interessant.
Oud 19-01-2004, 15:12
Verwijderd
1) Maak met behulp van XML-Spy een geschikt schema voor de tekstonderdelen en afbeeldingen.
Creëer op basis hiervan een well-formed en gevalideerd xml document.

2) Presenteer het xml document in een webbrowser (op 1 pagina) door middel van een XSL stijlblad (zonder serversided asp - xml met gelinkt xsl stijlblad direct openen op de client in IE).

Dat was de opdracht. Dan hadden we een worddocument met txten en info en 3 gifs.
Ik kan de map blijkbaar niet online zetten met alle bestanden erin (ftp protesteert). Pm me je mailadres, dan stuur ik het zipbestand door. (Voor de rest die het zou willen hebben, pm).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten