Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2004, 16:39
biskuitje
biskuitje is offline
ik droom de laatste tijd heel erg veel. ik droom dan allemaal alledaagse dingen, zoals een gesprek met een vriendin, een avondje stappen, een etentje met mn ouders ect.
als ik dan wakker word weet ik niet meer wat echt is en wat ik gedroomd heb. ik vind dit heel erg irritant en ik zit er best wel mee. ik weet niet of jullie me begrijpen en snappen, maar zou iemand me kunnen vertellen hoe dit misschien zou kunnen komen en wat ik er tegen zou kunnen doen??
Oud 04-01-2004, 16:51
rare kwast
rare kwast is offline
als je dingen droomt die zo dichtbij je werkelijk heid liggen kan het zijn dat je als je wakker wordt niet meer weet of het nou droom of realiteit was
wat je er aan kan doen?? weinig denk ik
Oud 04-01-2004, 19:53
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Iedereen droomt toch wel eens waarna hij/zij vergeet waar het ook alweer over ging... heb ik in ieder geval wel vaak 'last' van, maar das toch niet vreemd of onverklaarbaar ofzo?
Wat je er tegen kan doen? Nou, niks denk ik want je dromen kan je toch nooit echt helemaal beheersen

Gewoon lekker verder dromen: droom zacht
Oud 04-01-2004, 20:13
biskuitje
biskuitje is offline
ja dat kan wel zo zijn, maar ik heb er langer dan een maand last van en ik vind het echt heel vervelend
ach, t zal wel weer overgaan hoop ik
Oud 05-01-2004, 13:15
pe51
pe51 is offline
Citaat:
biskuitje schreef op 04-01-2004 @ 17:39:
ik droom de laatste tijd heel erg veel. ik droom dan allemaal alledaagse dingen, zoals een gesprek met een vriendin, een avondje stappen, een etentje met mn ouders ect.
als ik dan wakker word weet ik niet meer wat echt is en wat ik gedroomd heb. ik vind dit heel erg irritant en ik zit er best wel mee. ik weet niet of jullie me begrijpen en snappen, maar zou iemand me kunnen vertellen hoe dit misschien zou kunnen komen en wat ik er tegen zou kunnen doen??
Een van de dingen die soms helpen is: zorgen dat je ruim op tijd naar bed gaat, en liefst nog even een douche nemen vlak voor het slapen gaan. En zorgen voor voldoende ventilatie, slapen met raam open enz. Het douchen en het open raam is om energie uit te sparen, en goed en dieper te slapen.

Dit werkt dus soms bij mensen met deze problemen, omdat ze de gewoonte hebben om continu te weinig nachtrust en ontspanning te krijgen. En dan kan je met je geest natuurlijk minder goed onderscheid maken tussen wat een droom is geweest, en wat echt.
Dit is een punt, wat soms meetelt en wat je niet mag vergeten, het kan de problemen behoorlijk makkelijker maken soms, maar het is meestal niet de oorzaak. Als je oorzaken zoekt, dan zijn er meer mogelijkheden.

Het zou bijv kunnen, dat je in staat bent om je dromen te begrijpen, maar dat je ze negeert. En dat je daarom "nadrukkelijke" dromen krijgt, om je het signaal te geven, dat dromen toch wel over "echte" dingen gaan, over het echte leven, en echt belangrijk zijn. Als dit voor jou zou gelden dan moet je dus al een tijdje je dromen aan het verwaarlozen zijn.

Maar het gevoel dat het écht is, komt bij dromen meestal als je het nodig hebt, om je droom serieus te nemen. Je dromen gaan dan vaak over problemen die je in je dagelijks leven hebt. Maar als je de neiging kunt hebben, het signaal van je droom niet serieus genoeg te nemen, of er niets aan te willen doen. Of als je het probleem onderschat. Denkt, dat het wel zal meevallen. Daarom zit het erin dat je dat doet op een of andere manier.

Zoals je schrijft over dromen van omgang met je familie, lijkt het dat je dromen gaan over de relatie die je met deze familieleden hebt. Over hoe je met ze omgaat. Dat gebeurt vaker, en door je dromen snap je soms meer van je familie of van jezelf als je met ze omgaat. Maar omdat de dromen zo sterk benadrukken, dat het "echt" is, kan het heel goed zijn dat deze dromen over problemen gaan die er zijn of dat je dromen proberen te voorkomen, dat er problemen komen.

Het is daarom misschien goed na te gaan, hoe het met je relatie met hun is, en na te gaan waar je dromen over gaan.

groeten, peter.
Oud 05-01-2004, 13:49
Verwijderd
Als je minder wilt dromen moet je niet op je rug slapen.. alleen dat kan ik je vertellen..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 11:54
Meartje
Meartje is offline
bij mij helpt bidden tot God.
Hij geeft mij rust...
Soms krijg je ook wel eens dromen van God.
Oud 06-01-2004, 15:02
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik bid ook tot God, maar ik heb soms ook van die dromen.
Een keer was het heel maf, toen vroeg ik in mijn droom mij af als het nou echt of nep was. Toen kwam ik tot de conclusie dat het echt was, totdat ik wakker werd en toen was ik wel een beetje in de war. Ik vind dat soort dromen eigelijk wel grappig .....maar ja het is ook wel erg verwarrend
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:19
pe51
pe51 is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 06-01-2004 @ 16:02:
Ik bid ook tot God, maar ik heb soms ook van die dromen.
Een keer was het heel maf, toen vroeg ik in mijn droom mij af als het nou echt of nep was. Toen kwam ik tot de conclusie dat het echt was, totdat ik wakker werd en toen was ik wel een beetje in de war. Ik vind dat soort dromen eigelijk wel grappig .....maar ja het is ook wel erg verwarrend
Als je het nagaat, dan zijn je dromen ook waar. In psychisch opzicht dan. Het zijn psychische realiteiten. Die door een droom op een symbolische én gevoelsmatige manier worden weergegeven en becommentarieerd.

In fysiek opzicht zijn ze niet "echt waar". Dat wil zeggen, als je in je droom tegen een lantaarnpaal loopt en een bult op je hoofd krijgt, dan zit die bult er niet als je wakker bent. Maar het zou best kunnen dat je in geestelijk opzicht op een of andere manier tegen de lamp gelopen bent. Maar dat is weer een geestelijke waarheid, iets wat je voelt of begrijpt. En lichamelijk niet waar is.

Hoewel, soms worden mensen wél wakker met onverklaarbare krassen, bulten of andere wonden op hun fysieke lichaam. Die worden soms zelfs stigmata genoemd. In die gevallen zie ik dat persoonlijk als "een teken" van de droom, dat de droom die je had, en waarin je die zelfde wonden kreeg, héél erg belangrijk en waar voor je is. Dat je hem dus heel erg serieus moet nemen. Want zulke tekens krijg je niet voor niets.

Als die droom waar je het over hebt, had geantwoord, dat "het niet waar was" dan had je het hele gebeuren gelijk waardeloos gevonden waarschijnlijk. En deze psychische realiteit niet onder ogen gezien. Als je dus onderscheid maakt tussen de verschillende niveaus waarop iets waar kan zijn, dan kom je er wel uit, uit de betekenis. Er is bijv. een gevoelsmatig, psychisch niveau, een mentaal niveau (in je denken, begrijpen, je gedachtewereld of ideeeënwereld), en er is een fysiek, lichamelijk niveau. Deze niveuau's kun je ook onderscheiden bij de symboliek van dromen.

Als je van een (materieel) huis droomt, dan is het huis waar op het fysieke niveau. Maar het kan ook waar zijn op een gevoelsmatig niveau. Dan gaat het over een geestelijk huis, waarin je je op gevoelsmatig niveau thuis "voelt". Of waarin je weet of begrijpt, dat iets "als een thuis" is voor je. Je kunt je bijv. thuis weten in een psychologische stroming, een muzikale stroming (house, gothic, klassiek enz), in een religie enz.

Op deze manier kunnen dromen soms wat minder verwarrend worden, ga je er delen van begrijpen/aanvoelen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:26
miss-suus
miss-suus is offline
ik droom de laaste tijd veel over aanslagen op nl en dat de wereld vergaat en dat dankzij hoessein en bin laden, en het voelt erg *** als ik dan 's morgens wakker wordt. en me zus had vannacht ook al over een aanslag van bin laden op nl gedroomd
Oud 06-01-2004, 16:34
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
pe51 schreef op 06-01-2004 @ 16:19:
Als je het nagaat, dan zijn je dromen ook waar. In psychisch opzicht dan. Het zijn psychische realiteiten. Die door een droom op een symbolische én gevoelsmatige manier worden weergegeven en becommentarieerd.

In fysiek opzicht zijn ze niet "echt waar". Dat wil zeggen, als je in je droom tegen een lantaarnpaal loopt en een bult op je hoofd krijgt, dan zit die bult er niet als je wakker bent. Maar het zou best kunnen dat je in geestelijk opzicht op een of andere manier tegen de lamp gelopen bent. Maar dat is weer een geestelijke waarheid, iets wat je voelt of begrijpt. En lichamelijk niet waar is.

Hoewel, soms worden mensen wél wakker met onverklaarbare krassen, bulten of andere wonden op hun fysieke lichaam. Die worden soms zelfs stigmata genoemd. In die gevallen zie ik dat persoonlijk als "een teken" van de droom, dat de droom die je had, en waarin je die zelfde wonden kreeg, héél erg belangrijk en waar voor je is. Dat je hem dus heel erg serieus moet nemen. Want zulke tekens krijg je niet voor niets.

Als die droom waar je het over hebt, had geantwoord, dat "het niet waar was" dan had je het hele gebeuren gelijk waardeloos gevonden waarschijnlijk. En deze psychische realiteit niet onder ogen gezien. Als je dus onderscheid maakt tussen de verschillende niveaus waarop iets waar kan zijn, dan kom je er wel uit, uit de betekenis. Er is bijv. een gevoelsmatig, psychisch niveau, een mentaal niveau (in je denken, begrijpen, je gedachtewereld of ideeeënwereld), en er is een fysiek, lichamelijk niveau. Deze niveuau's kun je ook onderscheiden bij de symboliek van dromen.

Als je van een (materieel) huis droomt, dan is het huis waar op het fysieke niveau. Maar het kan ook waar zijn op een gevoelsmatig niveau. Dan gaat het over een geestelijk huis, waarin je je op gevoelsmatig niveau thuis "voelt". Of waarin je weet of begrijpt, dat iets "als een thuis" is voor je. Je kunt je bijv. thuis weten in een psychologische stroming, een muzikale stroming (house, gothic, klassiek enz), in een religie enz.

Op deze manier kunnen dromen soms wat minder verwarrend worden, ga je er delen van begrijpen/aanvoelen.
Ik dacht altijd dat die 'stigmata' zoals jij dat noemt als volgt tot stand kwamen: Je stoot bijvoorbeeld je knie in je slaap. Daardoor wordt je slaap verstoort en na een (heel kort) tijdje word je wakker. Een droom lijkt vaak veel langer dan hij in werkelijkheid is, dus je kunt best in een paar seconden een uitgebreide droom hebben. Omdat je je knie hebt gestoten, denk je aan die pijn aan je knie en droom je daarvan. Zoiets heb ik ook heel vaak gehad met als ik uit bed viel ofzo, dan had ik daarvoor een droom gehad dat ik viel. En dan kwam ik neer, werd ik wakker en bleek ik op de grond te liggen.

En volgens mij zijn dromen trouwens gewoon niet waar. Tenminste, je hersenen geloven (in ieder geval) op het moment dat je echt aan het dromen bent meestal wel dat het waar is, maar de dingen die je hebt gedroomd zijn gewoon niet echt gebeurd. Of misschien zijn ze wel gebeurd, maar dan een andere keer en is het een soort flashback.

En wat jij verder schrijft over dromen vind ik ook een beetje vaag. Het komt op mij over alsof jij denkt dat dromen zelf een eigen gedachtegang hebben. Dat ze denken: "Hmm, we moeten even een knopje indrukken bij biskuitje, zodat ze denkt dat het echt is, want anders trekt ze zich niets van ons aan." Beetje bot gezegd en waarschijnlijk snap ik je gewoon niet goed, maar dat is wat ik eruit opmaak.

@biskuitje: Het lijkt me best wel lastig als je je dromen en de realiteit echt niet kunt scheiden. Misschien helpt het als je wanneer je wakker wordt, je meteen al je dromen opschrijft die je die nacht hebt gehad. Op die manier kun je in ieder geval nalezen wat je gedroomd hebt. En misschien kun je ook een dagboek bijhouden voor (de rest van) de dag, zodat je ook weet wat wel echt is.
Oud 06-01-2004, 17:36
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik lees vaak over die dingen in een blad,
weet niet welke-

Maar het blijkt te helpen, maar dan moet je er wel in geloven..
Dat als je geen dromen wilt hebben, dat je dat voor je slaap tegen jezelf zegt dat je geen dromen wilt hebben (of andersom)
Maar je moet er dan wel in geloven.

Want dromen, oftwel slapen is een verwerking voor je hersenen, en die laat je fantasy waar je in de situaties aan denkt werken, waardoor je dus droomt zegmaar..
Maar moet je er alleen wel in geloven, als je het niet gelooft heeft het geen zin.
Ik doe het sinds mijn 6e, dacht dat het nep was dus werkte het niet, toen ik 9 was hielp het wel.

Het werkt echt goed

Niet bij iedereen even goed, maar probeer maar eens..
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:13
miss-suus
miss-suus is offline
kheb bij oprah ook eens gehoord dat als je nadat je wakker bent geworden en je hebt een enge droom gehad en je wilt dat die nooit meer terugkomt moet je tot 10 tellen en bij mij werkt het echt goed, kheb altijd jaren een hele enge droom gehad en die bleef maar terugkomen sinds ik dat gedaan heb is die al jaren niet meer gekomen
Oud 07-01-2004, 11:56
ValliantWarrior
Mij maakt het niet uit wat voor droom het is of waar het over gaat. ik beschouw het als een soort "3D film" waar je naar moet kijken. Ik vind alle dromen eigenlijk wel grappig
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:40
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 07-01-2004 @ 12:56:
Mij maakt het niet uit wat voor droom het is of waar het over gaat. ik beschouw het als een soort "3D film" waar je naar moet kijken. Ik vind alle dromen eigenlijk wel grappig
En als dat nou een drama 3D film is? Dan is het wat minder grappig om naar te kijken lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat je al je dromen grappig vindt. Heb je dan nooit over iets gedroomd dat je heel erg kut of eng vond?
Oud 07-01-2004, 13:01
ValliantWarrior
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-01-2004 @ 13:40:
En als dat nou een drama 3D film is? Dan is het wat minder grappig om naar te kijken lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat je al je dromen grappig vindt. Heb je dan nooit over iets gedroomd dat je heel erg kut of eng vond?
Nou...ja..soms heb ik een droom waarin de situatie erg kut is maar dan realiseer me dan in mijn droom dat het maar een droom is en dan krijgt die droom gelijk een andere wending
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 16:23
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 07-01-2004 @ 14:01:
Nou...ja..soms heb ik een droom waarin de situatie erg kut is maar dan realiseer me dan in mijn droom dat het maar een droom is en dan krijgt die droom gelijk een andere wending
Ja... dat heb ik ook een tijdje bijna altijd gekund... Maar tegenwoordig lijken mijn dromen weer gewoon echt...
Oud 08-01-2004, 08:51
ValliantWarrior
Citaat:
AragornElessar schreef op 07-01-2004 @ 17:23:
Ja... dat heb ik ook een tijdje bijna altijd gekund... Maar tegenwoordig lijken mijn dromen weer gewoon echt...
Vind jij het erg dat je dromen weer echt lijken?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
miss-suus schreef op 06-01-2004 @ 19:13:
kheb bij oprah ook eens gehoord dat als je nadat je wakker bent geworden en je hebt een enge droom gehad en je wilt dat die nooit meer terugkomt moet je tot 10 tellen en bij mij werkt het echt goed, kheb altijd jaren een hele enge droom gehad en die bleef maar terugkomen sinds ik dat gedaan heb is die al jaren niet meer gekomen
Je kunt ook met jezelf afspreken wakker te worden als je die droom hebt.. dan bedenk je dat als je droomt en probeer je wakker te worden en dan heb je hem niet meer.. dat was bij mij iig zo.. je kunt ook gewoon het enge tegemoet gaan, het stelt vaak iets voor waar jij mee zit, als je jezelf daar dan mee confronteerd in je droom ben je er misschien vanaf..

Ik droomde vroeger heel vaak dat ik een nachtmerrie had gehad en dan mijn vader of moeder riep en dat die dan kwamen, maar een enge blik in hun ogen hadden en dan probeerde ik ook altijd wakker te worden door te schreeuwen (ook al leek het niet te werken in de droom.. ik werd toch wakker.. en mijn ouders ook ) wat later besefte ik dat ik die dromen had omdat ik het gevoel had onder druk te staan door mijn ouders omdat ze zo vaak ruzie en mij daar in betrokken (dat ik dus dit of dat had gezegd)
Nu heb ik hem niet meer..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:25
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 08-01-2004 @ 09:51:
Vind jij het erg dat je dromen weer echt lijken?
Meestal droom ik niet zo prettig, dus ja.

Citaat:
Cytherea schreef op 08-01-2004 @ 12:01:
Je kunt ook met jezelf afspreken wakker te worden als je die droom hebt.. dan bedenk je dat als je droomt en probeer je wakker te worden en dan heb je hem niet meer.. dat was bij mij iig zo.. je kunt ook gewoon het enge tegemoet gaan, het stelt vaak iets voor waar jij mee zit, als je jezelf daar dan mee confronteerd in je droom ben je er misschien vanaf..
Dat werkt toch alleen als je in die droom weet dat het een droom is? Als je denkt dat het echt is, dan kom je lijkt me niet op het idee om wakker te worden toch? Of het enge tegemoet gaan (misschien ook wel, maar dat is dan niet omdat je dan die droom niet meer zou krijgen lijkt me).
Oud 08-01-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 08-01-2004 @ 12:25:
Dat werkt toch alleen als je in die droom weet dat het een droom is? Als je denkt dat het echt is, dan kom je lijkt me niet op het idee om wakker te worden toch? Of het enge tegemoet gaan (misschien ook wel, maar dat is dan niet omdat je dan die droom niet meer zou krijgen lijkt me).
Als je een droom al vaker hebt gehad zul je er waarschijnlijk wel bewust van zijn dat je droomt en je moet je echt voornemen dat te doen.. voor je gaat slapen zeggen dat je dan wakker wil worden, als het goed is onthouden je hersenen dat en omdat jij dan die droom met wakker worden heb verbonden.. ga je daaraan denken als je die droom droomt.. (dit is mijn theorie, maar het kan vergeleken worden met lucide dromen dan moet je ook tegen jezelf zeggen dat je je dromen gaat onthouden enzo)

Als je het enge tegemoet gaat, confronteer je eigenlijk jezelf met een probleem/obstakel in je leven.. als je het niet meer eng vind (omdat je gezien heb wat het is en er vrede mee hebt zal ik maar zeggen) dan zul je het enge symbool niet meer nodig hebben.. ik had het een beetje simpel gezegd denk ik.. maar ik bedoel het op deze manier
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:20
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-01-2004 @ 12:47:
Als je een droom al vaker hebt gehad zul je er waarschijnlijk wel bewust van zijn dat je droomt en je moet je echt voornemen dat te doen.. voor je gaat slapen zeggen dat je dan wakker wil worden, als het goed is onthouden je hersenen dat en omdat jij dan die droom met wakker worden heb verbonden.. ga je daaraan denken als je die droom droomt.. (dit is mijn theorie, maar het kan vergeleken worden met lucide dromen dan moet je ook tegen jezelf zeggen dat je je dromen gaat onthouden enzo)

Als je het enge tegemoet gaat, confronteer je eigenlijk jezelf met een probleem/obstakel in je leven.. als je het niet meer eng vind (omdat je gezien heb wat het is en er vrede mee hebt zal ik maar zeggen) dan zul je het enge symbool niet meer nodig hebben.. ik had het een beetje simpel gezegd denk ik.. maar ik bedoel het op deze manier
Oh, ik had denk ik ook niet helemaal goed gelezen. Je wilt dus wakker worden doordat je (voor je gaat slapen) tegen jezelf zegt dat je dat wilt? Tja, dat zou best kunnen... Ik weet niet hoe je hersenen daarmee omgaan, maar ik wil best geloven dat ze dat dan onthouden en je wakker maken als je dan die droom hebt.
Maar dat je een droom vaker hebt, wil nog niet per se zeggen dat je als je die droom een paar keer hebt gehad, je ook meteen doorhebt dat het een droom is (als je droomt).

Maar met dat 'enge obstakel' lijkt het me wel makkelijk als je beseft dat je droomt. Dan kun je het namelijk bewust tegemoet gaan. Maar als je dat niet beseft, dan is hoogstwaarschijnlijk je eerste impuls om ervoor weg te lopen. Of wil je dan ook van tevoren tegen jezelf gaan zeggen dat als je die droom krijgt, je dit en dit moet gaan doen?
Oud 08-01-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 08-01-2004 @ 16:20:
Oh, ik had denk ik ook niet helemaal goed gelezen. Je wilt dus wakker worden doordat je (voor je gaat slapen) tegen jezelf zegt dat je dat wilt? Tja, dat zou best kunnen... Ik weet niet hoe je hersenen daarmee omgaan, maar ik wil best geloven dat ze dat dan onthouden en je wakker maken als je dan die droom hebt.
Maar dat je een droom vaker hebt, wil nog niet per se zeggen dat je als je die droom een paar keer hebt gehad, je ook meteen doorhebt dat het een droom is (als je droomt).

Maar met dat 'enge obstakel' lijkt het me wel makkelijk als je beseft dat je droomt. Dan kun je het namelijk bewust tegemoet gaan. Maar als je dat niet beseft, dan is hoogstwaarschijnlijk je eerste impuls om ervoor weg te lopen. Of wil je dan ook van tevoren tegen jezelf gaan zeggen dat als je die droom krijgt, je dit en dit moet gaan doen?
Mja.. door mij is het makkelijk gezegd doordat k meestal besef dat ik droom.. ook niet altijd hoor, maar vaak bij nachtmerries enzo wel
hier zijn wat topics met lucide dromen daarin: http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending
Daar kun je meer info vinden denk hoe je bewuster kunt gaan dromen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:50
Snakeboy
Snakeboy is offline
3D? Volgens mij zijn dromen helemaal niet 3D,
Ik heb ooit gelezen dat dromen altijd 2D zijn..
Niet bewezen, maar je kunt het ook 4D noemen; dat zeggen ze altijd in de paranormale wereld.. wat niet eens paranormaal is.
De 4e Dimensie is de plek voor gedachte..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:51
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 08-01-2004 @ 17:47:
Mja.. door mij is het makkelijk gezegd doordat k meestal besef dat ik droom.. ook niet altijd hoor, maar vaak bij nachtmerries enzo wel
hier zijn wat topics met lucide dromen daarin: http://forum.scholieren.com/search.p...der=descending
Daar kun je meer info vinden denk hoe je bewuster kunt gaan dromen
Mijn 'nachtmerries' zijn vaak vrij realistisch en zouden ook best weleens uit kunnen komen. Het is dus niet zo dat ik dan droom van een groot boos vierkoppig monster dat mij op wil eten ofzo... Ik denk dat ik dan ook wel door zou hebben dat het niet echt is.
Dankjewel voor die link, misschien dat ik er wel even ga kijken als ik wat meer tijd heb. (ik ben nu eigenlijk een boekopdracht voor Nederlands aan het maken )
Oud 09-01-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 08-01-2004 @ 20:51:
Mijn 'nachtmerries' zijn vaak vrij realistisch en zouden ook best weleens uit kunnen komen. Het is dus niet zo dat ik dan droom van een groot boos vierkoppig monster dat mij op wil eten ofzo... Ik denk dat ik dan ook wel door zou hebben dat het niet echt is.
Dankjewel voor die link, misschien dat ik er wel even ga kijken als ik wat meer tijd heb. (ik ben nu eigenlijk een boekopdracht voor Nederlands aan het maken )
Nou ja.. succes met je Nederlands (dat zou ik eigenlijk ook moeten doen nu.. ivm tentamens.. maar ja) en met je dromen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:17
biskuitje
biskuitje is offline
hallo allemaal!

heel erg bedankt voor jullie reacties en jullie tips!!

*kusj*
Reageren

Regels voor berichten