![]() |
|
Zelf ben ik er net achter gekomen dat dit zo was...
Het is een lang verhaal als je het echt wilt begrijpen, maar hier komt 't... Ik zat ooit op het regulier middelbaar onderwijs (2001-2002)... Daar vonden ze dat ik naar het speciaal onderwijs moest, ik ging daar dus in 2002 naartoe... Het is een school voor LWOO, VMBO-T (Leerweg Ondersteunend Onderwijs)... Ik ben vroeger in behandeling geweest bij verschillende psychiaters en stichtingen daarvoor... Om op deze school te komen, moest ik als ik het goed begrijp, een psychiatrische test afleggen bij het RIAGG... Daar kwam uit dat ik heel licht Pdd-n.o.s. had... Mijn ouders hebben me dit tot voor kort niet verteld... Dat was in die tijd genoeg om op het speciaal onderwijs te komen... Maar ik had het in zo'n lichte vorm, dat mijn school fraude heeft gepleegd en aan die instantie voor de subsidies mijn "handicap" erger heeft voorgesteld dan het eigenlijk was... Sinds 2003 is er een nieuwe wet ingetreden wat dit betreft... Daarin staat dat kinderen minimaal aan bepaalde criteria moeten voldoen om op het speciaal onderwijs te mogen/blijven... Anders wordt er voor dat kind geen geld gegeven (geen subsidie) om op het speciaal onderwijs te blijven... De onderzoeken die bij het RIAGG zijn inmiddels verouderd... Ik ben nu in behandeling bij een nieuwe psychiater en zij vindt dat ik eigenlijk heel normaal ben en volgens haar niet echt iets mankeer... Ik heb daar moet ik eerlijk zijn ook wel een beetje mooi weer gespeeld... Nu vraagt mijn school om de psychiatrische rapporten van die psychiater, om die vervolgens door te sturen naar de instantie die over die subsidies gaat... Ik ben bang dat als er in die rapporten staat dat er eigenlijk niks is, dat ik van school af moet... En dat wil ik niet ![]() ![]() ![]() Het gaat heel goed op deze school, ik heb er veel vrienden en haal goeie cijfers, ook helpen ze me goed om mijn gedrag te verbeteren... Ik wordt goed geholpen op deze school, omdat het speciaal onderwijs is... Mijn moeder heeft daarom mijn psychiater gebeld en gevraagd of zij geen informatie aan mijn school willen vrijgeven... Ik zit hier nu zo tussenin en weet eigenlijk niet wat ik er mee aanmoet... ![]() Maar Pdd-n.o.s. is toch iets wat nooit meer echt overgaat? Of ben ik nou gek? Hoe kunnen die onderzoeken dan verouderd zijn als het toch niet meer overgaat? ![]() Ik denk dat er veel kinderen zijn die hier helemaal niets van weten... En ook niet eens weten dat ze gehandicapt zijn... Wat zouden jullie doen als jullie in mijn plaats waren? Ik zit hier best wel erg mee... En mijn ouders weten zelf ook geen oplossing ![]() Op deze sites staat nog wat informatie over deze wetgeving enz. http://www.minocw.nl/rugzakje/algemeen.html En http://www.leefwijzer.nl/data/onderw...2&PaginaId=445
Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 17:36. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Voor zo ver ik weet is pdd-nos idd iets dat niet over kan gaan. Maar die vorige psychiater kan er natuurlijk naast gezeten hebben met zijn/haar diagnose.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |