Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2004, 17:55
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Hallo,
Hier is mijn vraagje...
Wat doen jullie om aan te komen??
Ik moet aankomen en heb nu van dat poeder besteld,
weet niet als het helpt hoor..
Heeft er verder nog iemand tips?

Groetjes
Oud 05-01-2004, 17:59
rubenrtv
rubenrtv is offline
eten
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:00
Eric
Eric is offline
Aankomen?? Ik probeer net af te vallen...maar een zak chips op zijn tijd wil natuurlijk ook wel helpen. Wat voor poeder is dat eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:01
Bruut
Bruut is offline
ga elke dag langs de mac
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:02
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Ik weet niet precies wat voor poeder het is, krijg het donderdag..
Eten gaat bij mij echt niet, ik eet nu zelfs potjes babyvoeding..
Lus echt bijna ook niks, maarja..
Oud 05-01-2004, 18:04
Eric
Eric is offline
Citaat:
Lovekim schreef op 05-01-2004 @ 19:02:
Ik weet niet precies wat voor poeder het is, krijg het donderdag..
Eten gaat bij mij echt niet, ik eet nu zelfs potjes babyvoeding..
Lus echt bijna ook niks, maarja..
lust je ook geen chocola?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:04
twim
twim is offline
als dat poeder creatine is dan gaat 't wel lukken
anders creatine kopen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:05
twim
twim is offline
en klinkt misschien raar maar vertelde mij laatst iemand dat je van pure slagroom drinken ook aankomt

of 't lekker is weet ik niet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:08
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Chocola eet ik bijna elke dag wel, maar ik kom niks aan..
Ik zal wel wat proberen, maar tot nu toe : Iedereen bedankt
voor de tips..

Groetjes
Oud 05-01-2004, 18:15
Zazoo
Zazoo is offline
alles eten wat je lekker vind wil ik ook wel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:15
Maarten
Maarten is offline
20 hamburgers per dag dan moet het wel lukken
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 18:52
Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat je aan wil komen om gezonder te worden, dus vette zooi heeft dan natuurlijk geen zin.

Drie keer per dag een goede, volle maaltijd nemen is wel goed voor je. Het liefst nog een tweede keer opscheppen als je nog meer lust.
Verder kunnen tussendoortjes nooit kwaad, maar je alleen maar volproppen met vette troep is alleen maar ongezond.
Oud 05-01-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-01-2004 @ 19:52:
Ik neem aan dat je aan wil komen om gezonder te worden, dus vette zooi heeft dan natuurlijk geen zin.

Drie keer per dag een goede, volle maaltijd nemen is wel goed voor je. Het liefst nog een tweede keer opscheppen als je nog meer lust.
Verder kunnen tussendoortjes nooit kwaad, maar je alleen maar volproppen met vette troep is alleen maar ongezond.
En ga eens langs een dietiste als je dat nog niet gedaan hebt. Zij kan je ook helpen met het samenstellen van goede maaltijden ed.

Gewoon eten is volgens mij btw lekkerder dan van die potjes babyvoeding... Maak dingen die je wel lust (er is vast wel iets) en probeer nieuwe dingen uit.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:19
Sven
Sven is offline
Citaat:
Neophyte schreef op 05-01-2004 @ 19:04:
als dat poeder creatine is dan gaat 't wel lukken
anders creatine kopen
Hm.. dat is onzin
Creatine is alleen van nut als je aan krachttraining/bodybuilding doet.. het vergroot je spierkracht ofzo voor even zodat je zwaarder kan trainen..

Verder ben je tijdelijk zwaarder doordat het vocht vasthoudt in de spieren.. dus dat gewicht ben je na een paar weken weer kwijt..

Ik neem aan dat de TS weightgainer poeder bedoeld, wat gewoon koolhydraten/eiwit in poedervorm is waarmee je shakes kan maken, om makkelijk wat extra (goede) calorieen naar binnen te krijgen.

Laatst gewijzigd op 06-01-2004 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:10
Verwijderd
Goed ontbijten, als je niet van kauwen houdt kun je ook bijvoorbeeld 1 of 2 borden Brinta eten (met suiker en kaneel en rozijntjes erin als je er helemaal niets in doet is het vies). Tussendoor fruit en een boterham ofzo en iets lekkers. Dan tussen de middag weer goed eten, boterhammen enzo, doe er bijvoorbeeld eens gebakken ei op, daar kom je wel van aan. Tussendoor weer fruit en wat boterhammen. 's Avonds bij het avondeten zo veel als je opkunt, vooral van pasta kom je goed aan. En dan neem je na 't eten nog iets lekkers en eventueel nog een boterham . Niet te zuinig doen met beleg op je brood, als je het lust volle melk drinken ipv halfvolle melk, 40+kaas ipv 20+ kaas, enzovoort. Heel veel snoepen is niet goed, want dan is het er zó weer af en bovendien is het slecht voor je tanden en bloedvaten. Ook niet minder gaan bewegen dan je eerst deed.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 06-01-2004 @ 14:10:
als je er helemaal niets in doet is het vies).
Met iets er in ook. (En sommige mensen vinden het zonder lekker.)

Of drinkontbijt oid, 't is niet veel, maar 't is iig iets.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:07
Divina Flor
Divina Flor is offline
Gewoon veel eten (boterhammen, avondeten etc.) lijkt me gezonder dan aan de chocolade en chips gaan (al zou ik het als ik jou was zeker niet laten liggen als je er zin in hebt).
En misschien wat gaan sporten, geen spinning ofzo, daar verbrand je veel te veel energie mee, maar iets van krachttraining of fitness.
Oud 06-01-2004, 14:43
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ja ik heb het zelfde probleem, maar eten en dat soort dingen helpt voor geen meter. Ik eet al veel maar ik wordt geen grammetje zwaarder. Ik had wel eens van iemand gehoord dat je dan een gewoon dieet (eentje om af te vallen) moet volgen, omdat je lichaam dan minder vet gaan verbrand en als je dan weer normaal gaat eten word je zwaarder. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd (denk dat het niet veel helpt). Het maakt mij ook niet zo heel veel uit als ik te licht ben
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 14:51
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 06-01-2004 @ 15:43:
Ja ik heb het zelfde probleem, maar eten en dat soort dingen helpt voor geen meter. Ik eet al veel maar ik wordt geen grammetje zwaarder. Ik had wel eens van iemand gehoord dat je dan een gewoon dieet (eentje om af te vallen) moet volgen, omdat je lichaam dan minder vet gaan verbrand en als je dan weer normaal gaat eten word je zwaarder.
yoyo effect?
Maar ik hoor wel vaker dat daarvoor gewaarschuwd wordt bij dieten dat als je opeens weer normaal (dus niet veel) gaat eten dat je dan ook weer aankomt.
Oud 06-01-2004, 15:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja, je kan wel noten enzo gaan eten
hele vette dingen dus

Maar je hoort toch ook wel eens dat je naast je gewone voeding van die slimfit shakes etc moet eten??
Dat zou erg helpen, schijnt..
Het is denk ik ook effectief als je de hele dag stil zit enz, maar dat is niet echt gezond natuurlijk

hoe veel moet je eigenlijk aakomen?
Oud 06-01-2004, 15:29
REIE
REIE is offline
Citaat:
Neophyte schreef op 05-01-2004 @ 19:05:
en klinkt misschien raar maar vertelde mij laatst iemand dat je van pure slagroom drinken ook aankomt

of 't lekker is weet ik niet
Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die elke dag een bakje slagroom nam om aan te komen, dus zo raar is het niet.
Oud 06-01-2004, 16:03
Verwijderd
kijk ik kom nou ook nooit aan. ow ja trouwens wel als ik niet meer ga sporten en veel slagroom eet
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 16:25
zus en zo
zus en zo is offline
ga sporten: spieren zijn zwaarder dan vet...

ik moest ook aankomen; de pil deed wonderen
Oud 06-01-2004, 16:43
Sven
Sven is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-01-2004 @ 16:29:
Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die elke dag een bakje slagroom nam om aan te komen, dus zo raar is het niet.
Wel verschrikkelijk ongezond... absoluut geen aanrader..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 11:58
ValliantWarrior
Eten helpt bij mij echt nix en sporten doe ik al
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 12:36
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 06-01-2004 @ 16:09:
ja, je kan wel noten enzo gaan eten
hele vette dingen dus

Maar je hoort toch ook wel eens dat je naast je gewone voeding van die slimfit shakes etc moet eten??
Dat zou erg helpen, schijnt..
Het is denk ik ook effectief als je de hele dag stil zit enz, maar dat is niet echt gezond natuurlijk

hoe veel moet je eigenlijk aakomen?
Ik weeg nu 42 kilo bij een lengte van 1.60.
Ik mag er dus volgens mij eerst wel 10 kilo bij hebben.

En iemand zei wat over borden brinta enzo, dat hoef je mij
dus niet voor te zetten. Ik hoef ook echt geen rozijnen enzo..
Zoals ik in het begin al zei: Ik lus heel erg weinig.
Oud 07-01-2004, 13:03
ValliantWarrior
Ik weeg 58 kilo en ben 1.82 meter (lange slungel dus) dus heb ik ook iets van tien kilo erbij nodig
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Lovekim schreef op 07-01-2004 @ 13:36:
Ik weeg nu 42 kilo bij een lengte van 1.60.
Ik mag er dus volgens mij eerst wel 10 kilo bij hebben.

En iemand zei wat over borden brinta enzo, dat hoef je mij
dus niet voor te zetten. Ik hoef ook echt geen rozijnen enzo..
Zoals ik in het begin al zei: Ik lus heel erg weinig.
Nee oke, dan neem je boterhammen, kan toch ook? En je kunt mij niet wijsmaken dat je geen brood lust, want er zijn genoeg soorten brood (gewoon witbrood enzo) die maar zo weinig smaak hebben, dat als je er beleg op doet het alleen maar naar het beleg smaakt.

En verder, mensen die 'heel weinig lusten' zijn meestal grote aanstellers óf hebben een moeder die niet kan koken. Wanneer vind jij dat je iets niet lust, als je het wat minder lekker vindt dan patat of als je er letterlijk van over je nek gaat?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:08
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-01-2004 @ 14:08:
Nee oke, dan neem je boterhammen, kan toch ook? En je kunt mij niet wijsmaken dat je geen brood lust, want er zijn genoeg soorten brood (gewoon witbrood enzo) die maar zo weinig smaak hebben, dat als je er beleg op doet het alleen maar naar het beleg smaakt.

En verder, mensen die 'heel weinig lusten' zijn meestal grote aanstellers óf hebben een moeder die niet kan koken. Wanneer vind jij dat je iets niet lust, als je het wat minder lekker vindt dan patat of als je er letterlijk van over je nek gaat?
Ontbijten doe ik zoiezo al niet, gewoon omdat ik dan direct al
over mijn nek ga.
Ik weet niet als jij ook naar school gaat, maar als je je brood
dan van tevoren maakt is dat MEESTAL gewoon niet te vreten.
En ik krijg gewoon niet meer in mijn maag, die zit dan VOL!
Ik weet niet als jij dat wel eens hebt, maar ik heb het elke dag!
Mijn moeder kan heerlijk koken, maar heb jij dat niet als je iets
echt niet lust en zit te kokhalsen boven je bord?
Nou ik wel! Ik snap heus wel dat je denkt van dat bestaat niet,
maar toch is het zo! Mijn moeder houdt bijna elke dag rekening
met het eten voor mij, maar op den duur weet zij het ook niet
meer!
Oud 07-01-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Lovekim schreef op 07-01-2004 @ 15:08:
Ontbijten doe ik zoiezo al niet, gewoon omdat ik dan direct al
over mijn nek ga.
Ik weet niet als jij ook naar school gaat, maar als je je brood
dan van tevoren maakt is dat MEESTAL gewoon niet te vreten.
En ik krijg gewoon niet meer in mijn maag, die zit dan VOL!
Ik weet niet als jij dat wel eens hebt, maar ik heb het elke dag!
Mijn moeder kan heerlijk koken, maar heb jij dat niet als je iets
echt niet lust en zit te kokhalsen boven je bord?
Nou ik wel! Ik snap heus wel dat je denkt van dat bestaat niet,
maar toch is het zo! Mijn moeder houdt bijna elke dag rekening
met het eten voor mij, maar op den duur weet zij het ook niet
meer!
Mjah, 't is dus wel zo dat je het echt echt écht niet lust? Dat lijkt me lastig... Ja, ik heb dat ook wel eens, dat ik iets probeer te eten en dat ik dan zit te kokhalsen boven mijn bord, maar alleen als ik zalm probeer te eten... en feit blijft dat de meeste mensen (ik zeg niet álle) die bijna niets lusten, aanstellers zijn .

En ehm, nouja, colleges enzo is net zoiets als school, maar je laat het toch maar een uur of vier in zo'n trommeltje zitten voor je het opeet? Als je het in een zakje doet wordt het inderdaad vies en plakkerig (al zou ik het niet oneetbaar noemen, maar dat is persoonlijk).

Ja, dat je maag snel vol zit is lastig - misschien is het dan een idee om gewoon wat váker te eten, als heel veel tegelijk niet lukt. Als je maag snel vol is, dan heb je waarschijnlijk een kleine maag, en dan is-ie ook weer vrij snel leeg, als het goed is
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 14:18
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-01-2004 @ 15:13:
Mjah, 't is dus wel zo dat je het echt echt écht niet lust? Dat lijkt me lastig... Ja, ik heb dat ook wel eens, dat ik iets probeer te eten en dat ik dan zit te kokhalsen boven mijn bord, maar alleen als ik zalm probeer te eten... en feit blijft dat de meeste mensen (ik zeg niet álle) die bijna niets lusten, aanstellers zijn .

En ehm, nouja, colleges enzo is net zoiets als school, maar je laat het toch maar een uur of vier in zo'n trommeltje zitten voor je het opeet? Als je het in een zakje doet wordt het inderdaad vies en plakkerig (al zou ik het niet oneetbaar noemen, maar dat is persoonlijk).

Ja, dat je maag snel vol zit is lastig - misschien is het dan een idee om gewoon wat váker te eten, als heel veel tegelijk niet lukt. Als je maag snel vol is, dan heb je waarschijnlijk een kleine maag, en dan is-ie ook weer vrij snel leeg, als het goed is
Het is erg lastig. Ik wou echt dat ik er wat aan kon doen. Ik dwing
mezelf meestal om toch een paar hapjes te nemen.
Ik vind dat brood op school nog maar niks, maar gelukkig
gaan ze binnenkort warme broodjes verkopen, hopen dat ik
daar dan wat vaker wat van kan kopen.

Ik eet al erg vaak op een dag. S'middags om 3 uur meestal extra
en sávonds meestal voordat ik naar bed ga nog even...
Je moet toch wat proberen...
Oud 07-01-2004, 18:53
Sven
Sven is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 07-01-2004 @ 12:58:
Eten helpt bij mij echt nix en sporten doe ik al
Als je meer calorieen binnenkrijgt dan je verbruikt kom je écht wel aan hoor (tenzij er iets met je schildklier is).. alleen moeten sommige mensen (die met een snelle stofwisseling) daar helaas extreem veel voor eten

Ikzelf vul mn eten sinds 2 weken aan met weightgainer shakes, die vooral uit koolhydraten bestaan.. en ben al 2,5 kg aangekomen.. zijn te koop bij meeste drogisten, en reformwinkels zoals de tuinen ofzo..

Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 19:00.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:12
Silver rain
Silver rain is offline
Ik zelf doe niks om aan te komen, maare met junkfood help je je lichaam idd niet echt. Ik zou zeggen veel eten maar wel gezond. Wat je normaal als avondeten hebt, doe er een paar scheppen bij ofzo
Oud 08-01-2004, 09:57
coco
coco is offline
Hey lovekim!
Ik heb hetzelfde probleem als jou...... ik probeer al een aantal jaar dikker te worden ik ben 1.71 en weeg 49 kilo. laats had ik dus ook van die poeder gekocht (creatine)
maar ik zal je zeggen het is echt doodzonde van je geld want bij mij is er niet eens 1 kilo bijgekomen.
als je zo dun blijft (zoals wij) heeft dat vaak met een te snelle stofwisseling
te maken en met een beetje geluk wordt het minder als je ouder word.
zoals alle reacties van de mensen hier door je helwmaal vol te eten met chips en hamburgers enz... heeft vaak weinig zin

Veel succes!

xxx
Oud 08-01-2004, 18:24
Xabzof
Xabzof is offline
Koop eens een bodybuildmagazine, waar je ook zo preparaten kan kopen dat bodybuilders gebruiken om aan te komen. Werkt wel denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Da_fRise schreef op 08-01-2004 @ 19:24:
Koop eens een bodybuildmagazine, waar je ook zo preparaten kan kopen dat bodybuilders gebruiken om aan te komen. Werkt wel denk ik
Ben je wel lekker bij je paasei?

1. als je geen 18 ben, mag je geen spierversterkers gebruiken omdat het je groei beïnvloed, plus dat het vele andere bijwerkingen hebben waar je niet blij van wordt.
2. bodybuilders gebruiken het tijdens het trainen zodat ze meer kunnen tillen, waardoor ze meer spieren krijgen. Als jij met je luie reet op een stoel ligt en je slikt een paar van die pillen dan kom je NIET aan, maar de bijwerkingen krijg je wel

Dan vind ik de hamburgers en bakjes slagroom nog een betere manier om dikker te worden
Oud 09-01-2004, 12:37
sicilion
sicilion is offline
nutricia heeft speciale drank om aan te komen! kweet niet precies hoe het heet maar het bevat per 100 ml ook 100 claoriën (= veel). Bij ons in de apotheek verkopen we het iniedergeval maar ik weet er het fijne niet van!
Oud 09-01-2004, 12:42
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
sicilion schreef op 09-01-2004 @ 13:37:
nutricia heeft speciale drank om aan te komen! kweet niet precies hoe het heet maar het bevat per 100 ml ook 100 claoriën (= veel). Bij ons in de apotheek verkopen we het iniedergeval maar ik weet er het fijne niet van!
http://www.nutricia.nl/patient/asp/s..._1028123364270
Oud 23-01-2004, 17:26
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Ìedereen nog harstikke bedankt voor de reacties! over 2 weekjes ofzo ga ik naar de dieetist, we zullen zien....
Oud 23-01-2004, 17:32
MashiMaro
MashiMaro is offline
Wat dacht je van goed vanille schepijs, in de blender, perzik er bij en dan nog een laag slagroom, blender aan en klaar is je shake
Andere vruchten kunnen ook natuurlijk, maar dat ijs en die slagroom zamen zitten zoveel calorien in dat als je dat af en toe doet het haast wel moet helpen met aankomen.
Ik vind het heel lekker in ieder geval, maar ik eet het niet zo vaak want ik wil juist een beetje afvallen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 17:33
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Ja, dat zou ik ook nog kunnen proberen...
Zo de vriezer maar even induiken als we nog ijs hebben!!
Bedankt!
Oud 23-01-2004, 17:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lovekim schreef op 07-01-2004 @ 15:18:
Het is erg lastig. Ik wou echt dat ik er wat aan kon doen. Ik dwing
mezelf meestal om toch een paar hapjes te nemen.
Ik vind dat brood op school nog maar niks, maar gelukkig
gaan ze binnenkort warme broodjes verkopen, hopen dat ik
daar dan wat vaker wat van kan kopen.

Ik eet al erg vaak op een dag. S'middags om 3 uur meestal extra
en sávonds meestal voordat ik naar bed ga nog even...
Je moet toch wat proberen...
Is het niet mogelijk dat je 's ochtends wat eerder opstaat (een kwartiertje ofzo) zodat je maag wat kan rusten? Dan even wat water drinken en daarna wat eten. Heb je zulk soort dingen al geprobeerd? Of andere dingen dan brood? Want je ontbijt is wel heel belangrijk. Bouw dat ook op: niet direct een boterham, maar eerst beginnen met wat kleinere dingen bijvoorbeeld.

En kun je in de pauze geen gezonde koekjes eten ofzo? Dan hoef je geen (vieze) boterhammen te eten, maar heb je toch wel iets te eten. 'S middags als je dan thuis komt kun je alsnog brood eten en 's avonds dan nog een volle maaltijd.
Ga vooral ook op internet op zoek naar recepten die je lekker lijken en leg ze aan je moeder voor. Hoe lekkerder het eten is, hoe meer je ervan neemt (meestal), dus probeer toch iets te vinden wat je lust!
Oud 23-01-2004, 17:38
Kimmi3girl
Kimmi3girl is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2004 @ 18:35:
Is het niet mogelijk dat je 's ochtends wat eerder opstaat (een kwartiertje ofzo) zodat je maag wat kan rusten? Dan even wat water drinken en daarna wat eten. Heb je zulk soort dingen al geprobeerd? Of andere dingen dan brood? Want je ontbijt is wel heel belangrijk. Bouw dat ook op: niet direct een boterham, maar eerst beginnen met wat kleinere dingen bijvoorbeeld.

En kun je in de pauze geen gezonde koekjes eten ofzo? Dan hoef je geen (vieze) boterhammen te eten, maar heb je toch wel iets te eten. 'S middags als je dan thuis komt kun je alsnog brood eten en 's avonds dan nog een volle maaltijd.
Ga vooral ook op internet op zoek naar recepten die je lekker lijken en leg ze aan je moeder voor. Hoe lekkerder het eten is, hoe meer je ervan neemt (meestal), dus probeer toch iets te vinden wat je lust!
Ja, dit lijkt me wel erg goed. Maar mijn maag, en s'ochtens eerder opstaan dat word hem niet..
Ik kan pas na een uur, anderhalf eten, eerder lukt het me echt niet. Ik kan het natuurlijk wel gaan proberen.

Regels voor berichten