Email aan god.
Hey god allemachtig,
Hoe gaat het er vandaag mee?
Bevalt het nog, zo hoog in de hemel, of heb je zin om weer eens in eigen persoon naar beneden te komen. Ik weet dat we je de vorige keer niet zo goed hebben behandeld toen je je neus hier liet zien, maar we hielden het geloof in ere, want we hingen je aan een kruis. Ik ben de laatste tijd flink aan het zondigen. Dit komt omdat Jezus is gestorven om alle zonden op zich te nemen. Ja, en als er dan geen zonden zijn, dan zou hij voor niets zijn dood gegaan.
Weet u wat mij trouwens wel tegenvalt. Uw boek is het best verkocht over de hele wereld, maar het heeft nog nooit een gouden griffel ofzo gewonnen.
Aangezien de jeugd van tegenwoordig zo weinig leest is het misschien een goed idee om uw boek te verfilmen. Het is tegenwoordig in Hollywood namelijk een peuleschilletje om uw zogenaamde ‘wonderen’ na te doen. U liep dan wel over water, maar ik zag in een voorstukje van de film Spiderman, dat hij een hele helicopter kon vangen in een net en vervolgens dat net vast maakte aan het WTC. Dat zie ik u nog niet doen.
Over het WTC gesproken, wat vind u daar nou van? Nou, als je het aan mij vraagt zit osama bin laden erachter. Ja, dat vermoeden heb ik echt. Heeft u trouwens ook zo`n vreselijke baard, of scheert u zich?
Zou u aan Petrus door kunnen geven dat ik mijn contributie om nog een jaartje op aarde te mogen blijven aan hem heb overgemaakt in Euro`s. Ik heb de inflatie met het bedrag verrekent. Ja, de Euro is nu onze nieuwe munt. Maar dat wist u denk ik al, want de collectezakjes van de kerk worden toch ook naar u gestuurd?
Heeft u gezellige kerstdagen gehad? Nou, ik wel.
Tot mails,
Bas