Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2004, 17:44
oeski
oeski is offline
Na een tijdje niets meer geplaatst te hebben, besloot ik toch maar weer eens wat neer te zetten. Net geschreven, het is kort, maar toch graag meningen/kritiek.

Met pretoogjes kijkt hij me aan. Heeft hij dan niet in de gaten dat het zal mislukken als hij zo doorgaat?
‘Nee, zo niet.’ zeg ik bestraffend. ‘Kijk dan,’ Ik sta op en maak met mijn armen maaiende bewegingen.
Maar hij blijft daar, op de grond, en kraait alleen wat. Van plezier, onmacht?
‘Je moet opstijgen, hoor je me?’
Geen reactie. Misschien is het ook wel een stap te ver. Ik loop het huis weer binnen en strooi wat vogelzaad op een schoteltje.
Weer buiten zet ik het voor hem neer. Hij gaat er weliswaar naartoe, maar in plaats van het op te eten gooit hij het om. Stomme vogel.
Boven onze hoofden hoor ik een groep ganzen overvliegen. Ik wijs naar de groep, maar hij wil het niet begrijpen. ‘Kijk dan!’ roep ik. ‘Zie ze vliegen! Ze gaan naar het zuiden, net zoals jij zou moeten...’ In alle wanhoop probeer ik de vogels na te doen.
Dan zie ik mijn moeder op me af komen.
‘Zeg, waar denk je dat je mee bezig bent?’
‘Ik… Hij wil niet wegvliegen!’ Beschuldigend wijs ik naar hem, terwijl hij nog steeds op de grond zit.
‘Nee, natuurlijk niet. Doe niet zo dom. Wanneer stop je nou eens met je kleine broertje als vogel te behandelen?’ Ze tilt hem op en loopt het huis weer binnen.
Ze snappen het niet. Hij moet weg, naar het zuiden!
Koekoekskind.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2004, 18:01
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee wat een koekkoekskind is, maar ik vind het een goed idee om ervan overtuigd te zijn dat mensen vogels zijn en vliegen. Van mij had het nog wel langer mogen duren.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:12
snarl
snarl is offline
koekoeken zijn van die vogels die hun ei stiekum in een nest van een andere vogel leggen, en die koekoekskinderen die uit dat ei komen gooien de echte kindjes van de ouders uit het nest.

ik vind het een mooi verhaal. echt leuk
Oud 26-01-2004, 07:52
Verwijderd
Leuk verhaal, alleen mag het (zoals LUH-3417 al zei) wel wat langer duren
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 09:46
Verwijderd
Muhahahaha
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:43
oeski
oeski is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 25-01-2004 @ 19:01:
Ik heb geen flauw idee wat een koekkoekskind is
Het is hier bedoeld als metafoor.
Maar ik weet niet of het echt ten goede komt van het verhaal als ik mijn bedoeling ervan ga uitleggen.
Ik laat iedereen het lezen zoals hij/zij het zelf wil.
En ach ja, misschien kan ik het verhaal nog eens uitbreiden, maar op dit moment vind ik het zo wel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 19:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
In één woord: geweldig!!!

Nu kan dat komen doordat ik ten eerste erg van vogels houd en ten tweede mijn lievelingsboek Koekoekskind (geschreven door Eloise McGraw) heet, maar dan nog... Ik vind het lekker lopen en het heeft een verrassend einde
Oud 27-01-2004, 13:05
bocf
bocf is offline
Citaat:
oeski schreef op 26-01-2004 @ 17:43:
Het is hier bedoeld als metafoor.
Maar ik weet niet of het echt ten goede komt van het verhaal als ik mijn bedoeling ervan ga uitleggen.
Ik laat iedereen het lezen zoals hij/zij het zelf wil.
En ach ja, misschien kan ik het verhaal nog eens uitbreiden, maar op dit moment vind ik het zo wel goed.
het is zo absoluut goed! het volet al een korte frisse bries (sorry voor mijn flauwe metafoor ) of een snelle schets maar vooral dus fris. aangenaam. het voordeel van zo kort is dat ik het verhaal vaak kan lezen en zo elk woord uiteindelijk perfect in me opnemen. of dat ook gaat gebeuren zal de toekomst uitwijzen
Oud 27-01-2004, 16:53
oeski
oeski is offline
Citaat:
Monrath schreef op 26-01-2004 @ 20:00:
In één woord: geweldig!!!

Nu kan dat komen doordat ik ten eerste erg van vogels houd en ten tweede mijn lievelingsboek Koekoekskind (geschreven door Eloise McGraw) heet, maar dan nog... Ik vind het lekker lopen en het heeft een verrassend einde

O, een boek heet zo?
Ik ga eens in de bieb kijken...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 17:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
oeski schreef op 27-01-2004 @ 17:53:
O, een boek heet zo?
Ik ga eens in de bieb kijken...
Het is een kinderboek, gele stip denk ik (of B of C, hangt ervan af hoe jullie boeken zijn ingedeeld) Het is prachtig, fantasy die je bijna zou geloven, super ontroerend boek dat je helemaal meevoert... Alleen, ik weet niet of dat bij alle uitgaven zo is, maar mijn uitgave heeft een heel stomme en misleidende flaptekst
Oud 27-01-2004, 18:18
Verwijderd
Niet uitleggen, ik snap hem al.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
Super!
Gewoon leuk.
(wou dat ik het bedacht had en ergens had kunnen publiceren ofzo)
Reageren

Regels voor berichten