Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 12:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kweet niet of het hier hoort maar anders word ie vast verplaatst

ik heb ma op di nacht ineens griep gekregen maar wou me niet ziekmelden en wist dat die vrouw waar ik moest werken heel lief is en begripvol dus ben gegaan en heb rustig aan gedaan..
alleen smiddags weer koorts gekregen en echt heel mn hoofd doet pijn van van alles wat er vast zit
nu heb ik me dus vandaag toch ziekgemeld.. en over een uurtje moet ik bellen of ik mrg kom werken alleen t probleem is ik wil goed uitgeziekt zijn en mrg moet ik ook meteen hele dag werken en mn spieren doen nog keiveel pijn enzo... verstandig nog een dagje uit te zieken ook al gaat het bv vanavond beter???
ik dacht nl van wel enne ik ben ook niet iemand die vaak ziek is en me dus ook niet graag ziek meld, maar ik wil wel zeker beter zijn en voel me nog niet 100%
wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:55
Verwijderd
Uitzieken lijkt me het verstandigst als je je nog niet helemaal goed voelt
Anders ga je morgen werken terwijl je je ziek voelt en misschien nog wel zieker gaat voelen, en ben je overmorgen ook nog ziek..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:57
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah en dan ben ik dus iemand die tijdens t werk niet naar huis gaat (was gisterook ik ging met instelling als het niet gaat ga ik naar huis maar toen dacht ik ach ben er nu toch ga vanmidag wel naar bed)
dus kan idd misschien beter thuisblijven... vind het zo sonde van mn uren want heb 2 wachtdagen ofzo maar goed ziek is ziek
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:56
Verwijderd
Als je rustig aan kan doen op je werk, dan kun je op zich wel naar je werk gaan als je maar gewoon rustig aan doet. Als dat niet kan, omdat je bijvoorbeeld een deadline hebt of afhankelijk bent van hoeveel klanten er zijn of iets dergelijks, dan kun je beter nog een dagje uitzieken. Zo zou ik 't iig doen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:37
Balance
Balance is offline
Ik zou toch uitzieken.
Ik ben op dit moment ook aan uitzieken; kreeg zaterdag ook vanuit het 'niets' griep met als gevolg een enorm bonkend hoofd, verhoging/koorts en super veel pijn in m'n spieren.
Maandag dacht ik dat het wel weer ging en ik ben toen toch 's avonds wezen werken. M'n hoofd ging te keer als een gek en ik hield het amper vol. Dit is echt niet best geweest voor m'n lichaam, want dinsdag was ik weer zo ziek als maar kon (en ik zit nog wel in m'n tentamenweek ).
Gisteren verder heel de dag geslapen en ik merk echt aanzienlijk verschil. Als ik jou was zou ik dus ook lekker je bed in duiken en aan je baas meedelen dat je morgen niet komt.
Oud 28-01-2004, 15:54
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah ik werk bij de thuiszorg en heb op donderdag altijd 2 klanten en kep de puf niet elke keer die emmer met sop op te tillen laat staan stofzuigen...
tis normaal geen zwaar werk maar dinsdag was ik dus toch gegaan en tviel echt tegen elke keer als ik opstond (als ik bv door mn knieen was gegaan en weer omhoog wou) draaide echt alles voor mn ogen.. en zoals ik al zeg nu lijkt t te gaan maar kwil t zeker weten dus ga ik of vrijdag of maandag weer werken...
vrijdag is btw maar 3 uurtjes dus dat is nog te overzien denk ik!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:01
Liss
Liss is offline
Als ik jou was zou ik ook gewoon een dagje uitzieken, als je morgen gelijk weer gaat werken gaat het ook niet over en voel je je dalijk alleen maar zieker.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 28-01-2004 @ 16:54:
jah ik werk bij de thuiszorg en heb op donderdag altijd 2 klanten en kep de puf niet elke keer die emmer met sop op te tillen laat staan stofzuigen...
tis normaal geen zwaar werk maar dinsdag was ik dus toch gegaan en tviel echt tegen elke keer als ik opstond (als ik bv door mn knieen was gegaan en weer omhoog wou) draaide echt alles voor mn ogen.. en zoals ik al zeg nu lijkt t te gaan maar kwil t zeker weten dus ga ik of vrijdag of maandag weer werken...
vrijdag is btw maar 3 uurtjes dus dat is nog te overzien denk ik!
dan zou ik zeker weten thuis blijven!
en voel je je morgen nog niet optimaal? Ook vrijdag thuisblijven!
Gewoon doen. Denk maar zo: ze hebben liever dat je nu 1x uitziekt, dan dat je later weer elke keer loopt te kwakkelen en weer ziek wordt. Je moet voor jezelf kiezen en je lichaam geeft heel duidelijk aan dat het nog niet optimaal is.
Oud 29-01-2004, 17:38
vivelafete!
vivelafete! is offline
je moet altijd een extra dag thuisblijven dat is het beste!
anders word je weer snel ziek!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:29
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik had me dus beter gemeld gisterenmiddag omdat t gistermiddag wel beter leek te worden... maar vanmorgen en van8 voelde t weer of mn hoofd ontplofte
dus heb me vanmorgen weer ziekgemeld.. ze begrepen t gelukkig wel.. vond het alleen wel lullig maarjah...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 30-01-2004 @ 11:29:
ik had me dus beter gemeld gisterenmiddag omdat t gistermiddag wel beter leek te worden... maar vanmorgen en van8 voelde t weer of mn hoofd ontplofte
dus heb me vanmorgen weer ziekgemeld.. ze begrepen t gelukkig wel.. vond het alleen wel lullig maarjah...
sorry, maar dat is hier toch meerdere malen gezegd? Uitzieken als je ziek bent, klaar. Anders weet je dat je binnenkort wéér ziek bent of dat het niet eens over is binnen die korte tijd.
snap niet dat je je beter had gemeld, want je kan toch begrijpen dat 1 middag niet zo veel zegt?
Maar goed, nu dus wel uitzieken en ook zaterdag rustig aan doen!!
Oud 30-01-2004, 15:23
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah sorry hoor maar gisterenmiddag leek t allemaal wel beter te gaan
en ben niet iemand die zich zomaar ziekmeld.. en die mensen hebben nu geen hulp in huis vond het zo lullig... maar goed ik heb er van geleerd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten