Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 14:45
Dark Helmet
Dark Helmet is offline
Harry Potter RULEZZ!!!
vooral Hagrid is erg gaaf. ik heb alle boeken in het engels gelezen. dat is veel mooier dan in het nederlands. echt.
wie is trouwens jullie favo character???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2001, 15:26
ik heb de nederlandse boeken gelezen, allemaal tot nu toe, geweldig gewoon!
Ik vind die hermelien wel kicke, die vriendin van harry, ennuh, oh ja, in het tweede deel is dat geloof, die ... uhm.. doppy ofzo heette ie geloof, die haary tegen gaat houden naar school te gaan en zijn brieven jat, die huiself
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 16:16
guesswhat ?
guesswhat ? is offline
hmz moest het voor het vak engels lezen op school vind er geen reet aan al die onzin dingen pff geef mij maar en boek naar de realiteit geschreven
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 16:18
Verwijderd
ik vind het kinderachtig, irritant en té verzonnen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2001, 17:14
autodropje
autodropje is offline
ik heb het nou eindelijk voor elkaar gekregen dat ik dat boek bij de bieb kon lenen (was steeds uitgeleend) dus ik ga vanavond beginnen
Oud 15-06-2001, 17:16
framboos
framboos is offline
kinderachtig??

srry..heb je geen fantasie??!

geniale boeken!ik heb ze alle 4 gelezen wel in het nederlands en ben ze zelfs voor de 2e x aan het lezen het blijkt trouwens dat er nog meer boeken zijn die zelf in de bieb zouden kunnen staan...de bieb in harry potters wereld...en in aug. komt nr 5 en in nov. de film1! vet cool..
Oud 15-06-2001, 18:41
yoyoye
yoyoye is offline
Die film lijkt me niets maar die boeken zijn erug goed!!!!! T'lijkt een kinderboek maar je moet het gewoon lezen.
Ik vind jammer dat het nog een tijd duurt voordat het volgende boek uitkomt.
En ik heb in de krant gelezen dat er een fabriek is die die snoepjes ( met spinazie smaak enz.) aan het maken is. Als die erzijn dan koop ik ze echt, lijkt me errug lekker!!!!
Oud 15-06-2001, 19:00
tampaszta
tampaszta is offline
Het trekt me totaal niet.
Oud 15-06-2001, 19:34
halve gare
halve gare is offline
heb deel drie in het engels klaar liggen om te gaan lezen!!

zijn wel leuk!!
Oud 15-06-2001, 19:35
Anne
Anne is offline
Ik vind toch Hermelien het leukst en ik lees ze in het Nederlands en Engels. geweldige boeken!
Oud 15-06-2001, 19:54
Citaat:
framboos schreef:
kinderachtig??

srry..heb je geen fantasie??!

geniale boeken!ik heb ze alle 4 gelezen wel in het nederlands en ben ze zelfs voor de 2e x aan het lezen het blijkt trouwens dat er nog meer boeken zijn die zelf in de bieb zouden kunnen staan...de bieb in harry potters wereld...en in aug. komt nr 5 en in nov. de film1! vet cool..
hij komt toch pas in aug volgend jaar? of dit jaar aug, maar dan zal ie wel alleen in het EN zijn.. moet ie nog vertaald worden enzo...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2001, 08:35
TearSong
TearSong is offline
ben er niet aan begonnen, aan de harry potter rage ik heb nog zat fantasy boeken die ik eerst wil lezen dus hij mag achteraan sluiten
Oud 16-06-2001, 09:36
Breg
Breg is offline
Ik heb alle boeken in het Nederlands gelezen (sommige een paar x) en ik heb deel 1 en ongeveer de helft van deel 3 in het Engels gelezen (ben nog niet klaar). Maar ik ben eht ermee eens: H.P. Rulezzz.
Oud 16-06-2001, 14:17
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Zeker, ik vind ze geweldig. Maar ik ben bang dat ze in het engels een beetje te moeilijk voor me zijn....
Oud 16-06-2001, 15:12
halve gare
halve gare is offline
zijn kinder boeken he!
dus het engels is niet moeilijk!!
Oud 16-06-2001, 16:05
Ieke
Ieke is offline
Ik vind ze geweldig. Ga zo weer verder met deel 4. Het nieuwe boek (Harry Potter and the Order of the Phoenix in het nederlands; Harry Potter en het bevel van de Fenix) komt in Engeland pas in juli uit, dus hier moeten we er nog veel langer op wachten. Gelukkig komen de boekjes van Comic Relief op 7 juli uit.
De film lijkt me ook wel leuk. Heb zonet de trailer gezien op www.harrypotter.com
Oud 16-06-2001, 18:12
Anne
Anne is offline
Citaat:
killah_babe schreef:
hij komt toch pas in aug volgend jaar? of dit jaar aug, maar dan zal ie wel alleen in het EN zijn.. moet ie nog vertaald worden enzo...

De film komt uit in november, en deel 5 ook rond die tijd, tenminste... volgens de computer op mijn werk (boekhandel) wel.
Wie van jullie spaart de stickers???

Oud 16-06-2001, 19:08
Heelduh
Heelduh is offline
Harry Potter roelt echt wel!!

Ik vind Perkamentus het leukste!! En ik heb de boeken in het nederlands gelezen, ook m'n ouders en broertje zijn fan, die willen niet in het engels lezen...
Oud 16-06-2001, 19:38
Breg
Breg is offline
Citaat:
ieke schreef:
Ik vind ze geweldig. Ga zo weer verder met deel 4. Het nieuwe boek (Harry Potter and the Order of the Phoenix in het nederlands; Harry Potter en het bevel van de Fenix) komt in Engeland pas in juli uit, dus hier moeten we er nog veel langer op wachten. Gelukkig komen de boekjes van Comic Relief op 7 juli uit.
De film lijkt me ook wel leuk. Heb zonet de trailer gezien op www.harrypotter.com
Juli 2001 of 2002?

Oud 16-06-2001, 20:46
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Ik heb intussen de delen 1 en 2 stukgelezen...
Deel 3 en 4 nog niet, maar de eerste uitlees-verschijnselen zitten eraan te komen.
Wel vond ik deel 4 minder dan de eerste drie
Oud 16-06-2001, 23:09
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Harry is helemaal gooooooooed!!!!
Heb ze allemaal gelezen en ik vind Hedwig en Koekeroekes (of hoe je het ook mag schrijven) het vetst (raar maar waar)...
Ga nu ff naar die site toe...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2001, 08:49
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Breg schreef:
Juli 2001 of 2002?

De Comic Relief boekjes 7 juli 2001 en Harry Potter and the Order of the Phoenix juli 2002. Had ik even vergeten te vermelden!
Oud 17-06-2001, 09:09
-R-
-R- is offline
Grappig, ik heb die Comic Relief boekjes al. In het Engels trouwens. Ze zijn echt heel gaaf!
De gewone boeken heb ik in het Nederlands gelezen, omdat ik deel 1 in het Nederlands van iemand kreeg, dus ben ik toen maar doorgegaan met Nederlands..Ik kan trouwens niet wachten tot die film. Ik ben benieuwd wie ze voor die tweeling Fred en George hebben, want die zijn echt cool!

Miriam
Oud 17-06-2001, 09:43
Breg
Breg is offline
Citaat:
-R- schreef:
Grappig, ik heb die Comic Relief boekjes al. In het Engels trouwens. Ze zijn echt heel gaaf!
De gewone boeken heb ik in het Nederlands gelezen, omdat ik deel 1 in het Nederlands van iemand kreeg, dus ben ik toen maar doorgegaan met Nederlands..Ik kan trouwens niet wachten tot die film. Ik ben benieuwd wie ze voor die tweeling Fred en George hebben, want die zijn echt cool!

Miriam

Waar gaan die boekjes over, ik heb er al een aantal mensen over gehoord, maar wat is het nou precies?
Oud 17-06-2001, 17:56
the tourist
the tourist is offline
Ik vind het ook hele leuke boeken. Eerst leek het me ook kinderachtig, maar dat is het helemaal niet! ik heb nu deel 1 en 4 gelezen, met deel 2 ben ik op de helft. (beetje rare volgorde)als ik hem uitheb, ga ik gelijk deel 3 lezen. Er komen trouwens 7 delen, van elk schooljaar van Harry een.
Ik vind die oom en tante en het neefje van Harry wel grappig, en George en Fred (was het Fred?) Wemel. De rest eigenlijk ook wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2001, 18:29
rodina
rodina is offline
Citaat:
*pixie* schreef:
ik vind het kinderachtig, irritant en té verzonnen
i agree..

Oud 17-06-2001, 18:35
-R-
-R- is offline
Citaat:
Breg schreef:

Waar gaan die boekjes over, ik heb er al een aantal mensen over gehoord, maar wat is het nou precies?
Een van de boekjes is zogenaamd een schoolboek van Harry over de beesten. En de andere is zogenaamd een boek over het ontstaan van Zwerkbal (Quidditch (?) in het Engels) en de bekendste teams van de wereld

Miriam
Oud 18-06-2001, 10:11
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
-R- schreef:

Miriam

Heb ik ook gedaan. Ze zijn echt heel leuk, maar Zwerkbal door de eeuwen vond ik moeilijker als Fabeldieren en waar ze te vinden.
Oud 18-06-2001, 10:52
Breg
Breg is offline
Citaat:
-R- schreef:
Citaat:
Breg schreef:

Een van de boekjes is zogenaamd een schoolboek van Harry over de beesten. En de andere is zogenaamd een boek over het ontstaan van Zwerkbal (Quidditch (?) in het Engels) en de bekendste teams van de wereld

Miriam

O leuk, ff kijken of ik ze ergens in het engels kan bestellen ofzo, en anders is het ff een paar weken wachten.
Oud 10-11-2001, 17:07
Verwijderd
De hype snap ik niet, maar leuk is t wel. K ben nu op de helft van deel 1, in t Engels.
Maar ik wil de echte Harry fans toch ff op 'In de ban van de ring' ('The Lord of the Rings') van JRR Tolkien wijzen. Dit blijft de meester van de fanstasie boeken. Veel figuren die Rowling gebruikt, heeft Tolkien in zijn boeken geschapen.
Dus, de genen die nu met smart op deel 5 wachten, jullie weten wat je morgen in de bieb moet halen...

Groet, Bart
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 18:20
zand
zand is offline
mmm ik vind harry potter ook wel heel leuke boeken, ben nu bijna klaar met deel 3, snap ook niet dat sommige mensen daar heel lomp over doen... sommige dingen vind ik wel een betje te maar daar stoor ik me niet echt aan... ik heb trouwens een gigantisch boek gekregen, in de ban van de ring, want daar hoorde ik veel mensen over praten. Kan iemand mij vertellen wat dat nou echt precies is. En waar ik moet beginnen, gewoon in pocket 1??? Ik hoop echt dat het wat word want 1400 blz poe poe.... is het trouwens een vervolg van the hobbit -die moet ik ook nog lezen-??? Dat zat toch ook wel in die richting???

[Dit bericht is aangepast door zand (11-11-2001).]
Oud 12-11-2001, 20:59
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik ben ook een echte Harry Potter fan & Severus Sneep rulezz soooo much!
Ik schrijf het Sneep- Verhaal, een verhaal à la Harry Potter en op de Zwadderich- Kelder (mijn site) is echt heel veel coole info over Harry Potter te vinden!
http://www.zwadderich.cjb.net

-------
Have you hugged your Potions Master today?
-------
Severus Snape is my love slave!
-------
I just LOVE my Snapey-Pooh!
Oud 12-11-2001, 22:31
Brigitte
Brigitte is offline
Citaat:
zand schreef:
mmm ik vind harry potter ook wel heel leuke boeken, ben nu bijna klaar met deel 3, snap ook niet dat sommige mensen daar heel lomp over doen... sommige dingen vind ik wel een betje te maar daar stoor ik me niet echt aan... ik heb trouwens een gigantisch boek gekregen, in de ban van de ring, want daar hoorde ik veel mensen over praten. Kan iemand mij vertellen wat dat nou echt precies is. En waar ik moet beginnen, gewoon in pocket 1??? Ik hoop echt dat het wat word want 1400 blz poe poe.... is het trouwens een vervolg van the hobbit -die moet ik ook nog lezen-??? Dat zat toch ook wel in die richting???

[Dit bericht is aangepast door zand (11-11-2001).]

De Hobbit is idd een soort inleiding op LotR je hoeft hem niet perse te lezen maar tis wel handig, ik heb het wel gedaan.
Ik ben nu met deel 2 bezig int engels maar die boeken zijn echt suuuper af en toe een beetje langdradig misschien maar er wordt een hele nieuwe wereld gemaakt daarin

En wat Harry Potter betreft..ik ben fan
Ik vind die boeken echt suuuper
Ik ga de film zeker kijken al ben ik bang dat hij tegenvalt
Oud 13-11-2001, 14:38
sublime
sublime is offline
heej! harry potter is echt kewl. heb alle 4 de delen gelezen in het engels, en ik vind het echt heel leuk!
ik vind de wesley twins zo kewl!! en hagrid is ook top! maar er komen een heleboel toffe figuren in voor eerlijk gezegd...

ik kijk uit naar deel 5! volgend jaar juli toch?

greetzzz!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 18:26
Aurora
Aurora is offline
Ik wilde het niet leuk vinden, omdat de hele wereld het leuk vind, maar ik ben verkocht Ik lees ze in het nederlands, maar kwil ze ook nog es in het Engels lezen inderdaad...ik ben trouwenz nog maar in boek 1 hoor
Oud 13-11-2001, 21:27
Mef
Mef is offline
k heb ze nu alle vier gelezen in t nederlands. RULEZ!!! echt waar! ik heb echt heel lang geweigerd ze te gaan lezen, omdat mijn zusje allemaal zo irritant aan het doen was tegen mijn zus over zwerkbal de hele tijd (zij hadden t allebei al gelezen) ik werd er gewoon strontziek van. maar toen ik nix te doen had, ben ik uiteindelijk toch maar begonnen, na 1 volgde 2, enz.. echt zo en Koekeroekes vind ik het st
Oud 17-11-2001, 09:37
*Rupsje*
Volgens mij komt deel 5 in t engels nu in november uit en deel 5 nederlands volgend jaar juli.
Gaat iemand van jullie naar de film?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2001, 23:48
Verwijderd
Ik heb deel 2 en 3 in t engels van de sint gekregen!

weet nog niet of ik er blij mee ben of niet
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 15:03
valerie_r
valerie_r is offline
ik heb de boeken ook een paar x gelezen.
ik vond de film trouwens heel cool gemaakt, had k niet verw8.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2001, 17:21
TearSong
TearSong is offline
hmz..ja..ook ik ben nu verkocht, heb deel 1 net uit (in het engels) en ga morgen dus maar naar de boekhandel om deel 2 in huis te halen...
Oud 10-12-2001, 01:03
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
TearSong schreef:
ben er niet aan begonnen, aan de harry potter rage ik heb nog zat fantasy boeken die ik eerst wil lezen dus hij mag achteraan sluiten

Heeft lang moeten wachten
Oud 10-12-2001, 08:35
TearSong
TearSong is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Heeft lang moeten wachten

ja klopt..the wheel of time zat er voor..en dat duurt wel even voor je daar doorheen bent

Oud 10-12-2001, 19:50
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sublime schreef:
heej! harry potter is echt kewl. heb alle 4 de delen gelezen in het engels, en ik vind het echt heel leuk!
ik vind de wesley twins zo kewl!! en hagrid is ook top! maar er komen een heleboel toffe figuren in voor eerlijk gezegd...

ik kijk uit naar deel 5! volgend jaar juli toch?

greetzzz!
juli 2002
Oud 22-12-2001, 12:26
japie
japie is offline
Harry Potter is gewoon geweldig. Ik ben vorige week zondag in het eerste boek begonnen en afgelopen woensdagavond heb ik hem uitgelezen. Ik heb nog nooit een boek zo snel uit gelezen. Dan moet toch wel heel goed kunnen schrijven. Vanmmidag ga ik maar eens het tweede boek kopen.

Ik lees ze trouwens in het Nederlands...tot nu toe
Oud 22-12-2001, 12:56
fruitmand
fruitmand is offline
ben het met jullie eens dat het GEWELDIGE boeken zijn! Mijn volgorde van beste tot min beste zijn
1) deel 4
2.) deel 1
3.) deel 2
4.) deel 3
Vond deel 3 een beetje saai...maar allevier toch wel heel erg origineel! Ik lees ze ook in het engels! Mijn favo harry potter figuur is hermione, wat een toffe meid is ze
Kus-x-
Fab!
ps; de film was kut
Oud 23-12-2001, 13:17
Oen
Oen is offline
Ik vind ze heel gezellig om te lezen, ik vind de 4e het leukste dan de 3e dan de 1e en dan de 2e
En Lupos en Sirius zijn mijn favo riet
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 21:07
Anne
Anne is offline
De film is gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!!
Oud 26-12-2001, 15:38
RottenApple
RottenApple is offline
Geniale boeken! Ik heb ze alle 4 in het engels gelezen en ga binnenkort nog naar de film...
het leukste personage vind ik denk ik Hagrid...die is namelijk zo lekker groot en onschuldig
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 19:54
Rufus Lee
Rufus Lee is offline
'k vind er echt geen hol aan!!!

ik snap eerlijk gezegd ook niet war leuk is aan zo'n eigenwijs, bebrild snotneusje

geef mij dan maar Lord of the Rings, dat verslaat Harry Potter naar mijn mening op alle fronten
Oud 26-12-2001, 21:20
moucie
moucie is offline
ik vind harry potter helemaaal t einde
ik denk dat mensen die t niks vinden helaas geen fantasie meer hebben en niet meer kunnen dromen.
dat is zonde dood zonde...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten